Van egy eladó alkatrész katalógus - javítási könyv kombinációm az 1500-ös Moszkvics típuscsaládhoz. Orosz nyelvű, de ettől függetlenül hasznos lehet anyag. Sok kép, alkatrészeik gyári számai, kapcsolási rajz, stb.
Először elvittem a kiskönyvét a futóműveshez, hogy ilyen a beállítás mértéke. Belenézett, megvonta a vállát, és beállította a maga módszere szerint. Most nem találom azt a füzetkét, de meg van, és amint előkerül, bemásolom az adatokat.
Bizony, van még! Én minden nap járok vele, minimum 85 Km naponta, de évente 45-50e Km meg van. Kíváncsi vagyok, meddig bírja a gép, de ahhoz képest, hogy az átlag ember lenézi, és csak rosszat mond róla, nekem talán életem, leg igénytelenebb, és megbízhatóbb autója. Éppen most vizsgázott, így még két évet nyúzhatom. 135e Km-el vettem, én tettem bele 230 ezret, a majdnem 5 év alatt. Egy váltó csere volt kezdésnek (hegesztett, javított volt), aztán később kinyomószerkezet, meg most a vízpumpa. Kicsit gyenge ugyan, de húzza az utánfutót szorgalmasan. Nagyon szeretem a lágy rugózását, olyan mint egy drága francia autó.
Mellékelek 2 fotót egy lengyel veteránautókat gyűjtő embertől , akié ez a Moszkvics . Fogok még 2 fotót küldeni erről , meg bővebbeket is , ha a Rovat megírja nékem az üzenj@anyelvtanar.hu--mra , hogy mi volt annak az orosz "busznak" a neve , típusa , megjelölése amiben az átkosban az oroszok szállították nálunk a nem katonáikat ( versenyezhetett a jenkik sárga , és diákokat szállító antibuszával ) . Kéne a megjelölés az egyik regényembe .
Köszönettel : far severö sapirico , a R.I.L.A.K. megalapítója . A fotók a volgás tapasztalatok 12924-esében találhatók
1 édesapámnak (EIY-475) újonnan vett (1994). 1 nagybátyámnak (EWT-134) újonnan vett (1994)
2 nekem (EIY-455 és DYW-865) használtan vettek (1994 és 1993).
Ebből édesapámé van levizsgáztatva és csak édesapám elhalálozása miatt nem 1 első tulajdonosos. A többiek autóváltás miatt lettek eladva.
Az akkor jól megmosolygó golf I-es tulaj, ki azt mondta h állandóan csak a pénzt fogjuk rákölteni, most ott járt, hogy a 3 éve eladott golf I-esére 7 számjegyű összeget költött, hogy sportos "maradjon" a kocsija, míg édesapám alekóján lecserélt, lakatolt, extrák sem kerültek a felébe sem. Mégis ez az alekó látta a Müncheni sörfesztivált, látta Cuxhaven kikötőjét (2x is) és látta a svájci Jungfrau hegységet (Matterhorn mellett, Grindenwaldot).
Szia! Megvan még, él és virul az autó. 2 hetente beindítom, hogy a motorja ne kínlódjon.
Sajnos édesapám a halála előtt a gyújtását visszaalakította hagyományosra és okozott ezzel némi gondot, amikor utánfutón konyhabútort kellett cipekednem a verdával.
Aztán nézett a fiam és a bútor tulaja is, amikor fülre-szemre beállítottam az autót. Ha végre a garázsom üres lesz, elhozom hozzám (mert fűtött a garázsom és otthon nyugodt és kellemes körülmények között átépítem hallosra. Otthon van stroboszkópom, így a beállítás is megoldott.
A GDM-et ismerem, de már nagyon nem találtam az alekohoz cuccokat. A Lada dolgai még csak-csak vannak, mert kimennek Beregszászra időnként.
Hát 1 kicsit megdöbbentem ma. Felmentem az ügyfélkapura, a régi orosz csodáinkat megnézni, hát szomorúan konstatáltam, hogy a családban megfordult moszkvicsok-alekók-tavriák közül már csak apám hagyatéka él.
1994.április 13-án vette át a Miskolci úti autótelepről.
Képriport:
2 tavria, amiről már a nyílvántartás sem hoz adatot:
ERC-396
Néhai ex apósom Tavriájának a rendszámára már nem emlékszem FBE-441?