Sziasztok, kérdésem lenne. Vajon az, hogy a Petőfi hídon hónapok óta akkora visszavezetési hiba van, hogy néha nem csak a villamosok kerekei alatt szikrázik a Boráros téri dilatáció, hanem önmagában is, nem árthat a hídszerkezetnek? El van ez szigetelve, tehát nem keletkeznek kóboráramok?
Sajnos, nem tudom jobban szűkíteni. Majd' 30 év távlatából elég reménytelennek tűnik. Azért írtam oda a csárda nevét, mert az elég különlegesnek tűnt. Sajnos a csárdák között már nem találtam rá. Gondoltam, valaki még talán emlékszik rá.
Az, hogy esetleg vasúti híd lett volna, csak egy ötlet volt.
Segítségeteket szeretném kérni a következő "rejtvény" megfejtéséhez.
1983-ban egy autóbusz kirándulás során "egészségügyi megállást" tartottunk Sárvár és Pákozd között valahol, a Herpegő csárda közelében. Ott sikerült lencsevégre kapnom az alábbi, használaton kívüli hidat:
Mintha vasúti híd lenne. Kérdésem: hol lehetett ez? Melyik vonalon/országúton? Alatta valami kis patak, folyócska látható.
Nekünk a Nemzeti Autópálya illetve a NIF,magyarán az állam fizetett. A hidak döntő többsége alvállalkozókkal készült mint MÁV Hídépítő,Alterra,Hídépítő illetve kisebb cégek,de akadt amit béremberekkel csináltam,én szinteztem,naplót írtam,rendeltem az anyagokat,igazoltam a gépeket...stb. Legnagyobb hidam 200 méter környéke volt autópálya szélességben, legkisebb 4x4 m-es pici földúton.
Alvállalkozóként kétszer jártam a Hídépítőnél. Egy vasútépítésen és egy hídon,de korrektek voltak,semmi nagyobb probléma nem volt.
Mostanság levelezek néhány külföldi szakival,köztük egy amerikai ürgével a neten és megállapíthatom,hogy semmivel sincs lemaradva a magyar szakma,sőt....néhány dologról nem is hallottak.
De mostanság nem építek hidat,ugyanis rájöttem hogy nagyon jó dolog ez,de nem jó ha az ember az építőipar csak egy bizonyos szegletéhez ért. M7,M1,M5 illetve lényegében az M6,M3 is elkészült,nincs igazán létfontosságú új autópálya építésre kilátás. Természetesen az M0-at szélesítik,majd befejezik,M3 elér tán az ukrán határig,befejezik az M43-at. És kész vége. M8,M9 csak álom,nincs realitása jelen gazdasági helyzetben. Maradnak a kisebb elkerülők,mint a Perkáta elkerülő vagy az Enese elkerülő,Nagykanizsa elkerülő.
Ezekre pici munkákra marad a sok vállalkozó,cég. Vegyépszer csődjén látszik hogy kevés a munka. Betonút is összement,Hídépítő sem a régi. Colas,Közgép duó-nak megy a szekér,de egyszer minden dal végetér. Na ezért váltottam a magasépítésre 5 év hídépítés után,mert egy piacképes szakember nem csak egy dologhoz ért,persze lehet hogy kontárnak nevezvik az ilyet,de ezzel nem foglalkozom.
Lényeg: több területen tapasztalatot szerzni és nem árt angolul tudni. Néztem amerikában hidas állásokat,hát mit mondjak...egész jó gázsik vannak. Olvastam hogy Arab-félisziget csücskét összekötik Afrikával kb. 30-40 km-es egy híd formájában. Googléba írd be: cowi bridge. Kiadja a lapokat,teljesen véletlenül találtam meg korábban. Ez egy dán cég,de ahogy olvastam ők csak tervezési feladatokat látnak el. Van magyar leányvállalatuk is. cowi.hu
Ezek ha jól látom elég friss hidak,M6-on még garanciális bejárás is lesz. Az én hídjaim az M7 több szakaszán (Nagykanizsa-Becsehely,Letenye-országhatár,Balatonszárszó-Ordacsehi),fehérvár elkerülő,csóri elkerülő a 8-as úton,M31-en.Ezek a főbb műveim,de akad hídfelújítás a régi 6-os úton Szekszárdtól egészen Érdig.
Milyen lassan-lassan? Két hete megy rajta a forgalom. A lassan-lassan a járdákra vonatkozik, azok tényleg csak tavaszra lesznek kész. A napokban kezdték az öntöttvas korlátokat, és az oldalsó kandelábereket kirakni.
Mit szóltok a Margit híd felújításához? Lassan-lassan már lehet rajta autózni. Én még nem mentem arrafelé, de messziről láttam, hogy raktak rá álló lámpákat, remélem szebb lesz mint újkorában. Persz az átadás csúszik, de ez várható volt, hiszen Magyarországon vagyunk :)