Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mykeman72 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17377

Ha gyári bevonat van az alvázon az általában szórható tömítőanyag ami elég rugalmas és ellenálló ,ezért ezt vagy hőlégfújó+ spakli vagy drótkorong kombóval lehet házilag leggyorsabban eltávolítani.

Előzmény: vation (17375)
maschus Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17376

Szia!

 

A matricák eltávolításához egy speciális gumikorongot (vanilia korong) használunk.  A csiszoló korongot hamar elömíti a matrica, persze le lehet szenvedni azzal is.

 

Gumi szerü anyag kaucsuk alapú alvázvédö lehet, tehát ezen a néven keresd.

Előzmény: vation (17375)
vation Creative Commons License 2018.02.12 0 0 17375

Sziasztok,

 

Újra itt vagyok csak ledöntött egy influenza, nem tudtam írni.

 

De a lényeg, hogy már annyi anyagot írtatok, a kitteléssel kapcsolatban, hogy lassan tényleg elmegy a kedvem a házi kittelésstől :)

 

Az autón lévő matricákat mivel érdemes leszedni? Gyári matricáról van szó, ami már több mint 20 éve rajta van.
Vagy álljak neki csiszológéppel aztán majd kittelem alatta a hibákat?

 


Másik kérdés pedig, hogy az autó padlólemezén van valami anyag, olyan mintha vlmi gumi cucc lenne, ami teljesen ki van keményedve.
Ez gondolom részben zajcsillapító anyag.

Úgy hallottam lehet venni. Mi ennek a neve? Hogy kell keresnem?

 

Köszönöm

Előzmény: mykeman72 (17360)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 17374

Mondjuk tényleg nem nehéz eltévedni az anyagok megnevezése okán! Sokan keverik a fogalmakat és ebből adódóan sok technológiai probléma szokott adódni.

Előzmény: Peti251 (17373)
Peti251 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 17373

persze, teljesen egyetértek. igazából lehet nem is neked kellett volna címeznem(válaszolnom) csak egyfajta hangosan illetve látványosan gondolkoztam.

Előzmény: mykeman72 (17371)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17372

Igen tudom. Nem véletlenül használtam pontosan ugyanazokat a kifejezéseket az adott folyamatra mint mykeman72.

Előzmény: Peti251 (17370)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17371

Szerintem akinek volt már alkalma ezen anyagokkal dolgozni azok tudják,hogy melyik anyagnak mi a neve és felhasználási jellege.

Előzmény: Peti251 (17370)
Peti251 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17370

Lentebb némi fogalomzavar támadt. megint előjött ez a "füller-töltő-spricc-szóró" lehet hogy csak én olvasom félre, de ebből mindig félreértés van. Mert ugye ki így hívja, ki úgy. Én spec tudom melyik melyik, de a "füll" az töltést jelent, de ha azt mondom töltő, arra sokan a - na és itt jön az ötödik - poliészterre gondolnak, amit régen hívtak szórónak. Nem is lesz igazság ebben sose, ez egy örök félreértés.

 

mert ugye a szóró az a dobozán polyester spritz füller. (kapásból ellentmondás, legalábbis a népi elnevezés tekintetében) aztán van az amit mindenki füllernek vagy fillernek ismer az az "acryllic primer" viszont így nem használja senki.

 

Előzmény: Paco155 (17362)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17369

Sziasztok!   Alumínium kasztnis terepjárót kell festenem,az autó törött,sok a hiba a lemezeken,ebből kifolyólag nagyon sok helyen lemezig lesz lecsiszolva az eredeti festék.A kérdésem a következő,használhatok e közvetlen az alura Besa 2k-s műgyantás alapozót?Van e valami alumíniumhoz  kifejezetten javasolt kitt,vagy használhatok rá soft kittet? És szórózni is a Besaval szoktam,azt használhatom itt is,vagy? Van e valami,amit máshogyan kell csinálnom,igényel e az alu más technológiát?

 

bexxter Creative Commons License 2018.02.06 0 1 17368

Igen, intercars árulja. restauráláshoz gyenge, de a vizszintes él alatt elvágva használható. 

Előzmény: M52B28 E36 (17367)
M52B28 E36 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 17367

Üdv. Valakinek van tapasztalata Polcar küszöbbel kapcsolatban? 1mm vastagságú elvileg. Bmw E36-ra kellene. Megy majd vissza a gyári M-es küszöbtakaró,de azért nem raknék fel egy hullámos,gyenge minőségű küszöböt. Köszi.

mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17366

Ritka az az eset amikor szórókittelés után nagyobb kittelésre van szükség. Ilyenkor az esetleges hiba nagysága kiterjedése határozza meg ,hogy 1K flekkittet vagy 2K kittet kell használni. Ezek becsiszolását már lehet nedvesen is végezni.

A nagy felületek durva kittelését és szórókitt  alá történő finomítást szükséges száraz technológiával végezni.

Előzmény: Paco155 (17365)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17365

Igen, viszont ami körülötte van az határozza meg, hogy szárazat vagy nedveset szabad választani - legalábbis abból amit írtál nekem ez következik. Ha csak töltőre van húzva akkor a nedves csiszolás kerülendő, vagy nem?  Ha pedig szórókittre akkor lehet nedvesen is.

Nem kötekszem csak nekem így logikus és megerősítést, vagy "te már megint hülyeségeket beszélsz"-t várok.

Előzmény: mykeman72 (17363)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17364

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: Steven 68 (17357)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17363

Az 1K flekknél lehet száraz-nedves csiszolás!

Előzmény: Paco155 (17362)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17362

Egy gyors közbevető kérdés. 

Ha jól értem az 1K flekk kittet csak a töltőalapozóra, vagy a szórókittre még a bázis előtt, ha meglát az ember egy hibát amit nem vett észre.

Első esetben a flekket is szárazon míg második esetben a flekket is nedvesen szabad csiszolni.

 

Jól értem?

Előzmény: mykeman72 (17361)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17361

Vizes csiszolást kizárólag lakkcsiszolásnál , végső szórókitt csiszolásnál és flekk csiszolásnál kell alkalmazni!!! A töltőalapozó ("spriccplasztik") is kizárólag SZÁRAZON csiszolandó!!! A régi bevonatrendszerek jobban elviselték a víz jelenlétét a javítási folyamat során. Az új fényezőanyagok szinte mindegyike érzékeny a nedvesség jelenlétére. Ezért is (és a környezetvédelmi hatások és előírások miatt) cserélték le a régi fényezőkamrák elszívását száraz leválasztásúakra.

Előzmény: mykeman72 (17360)
mykeman72 Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17360

A Soft kittet azért is hívják így mert könnyen csiszolható jó töltőképességgel rendelkezik. Ezek kb 0,5-0,6 mm-es horpadások kitöltésére alkalmasak.Mivel száradás után pórusokat hagynak maguk után ezért használják a pórustömítő finom kitteket zárásként. Ezzel horpadásokat nem célszerű kitölteni,mert nagyon sokat zsugorodik száradás után és beszívódhat a felületbe.

 

Az 1K flekk kittet akkor kell használni ha gyorsan nagyon apró karcot, flekkhibát találsz fújás előtt.  Ezek levegőn száradó olajokat, töltőanyagokat és oldószereket tartalmaznak és vastag rétegben felhordva nem,vagy nagyon hosszú idő múlva száradnak meg. Ezért kell vékonyan és átszáradt alapra felhasználni .

Ha már a bázis szín rajta van a felületen nem célszerű ezt használni mert felmarja a bázist.

 

Hogy miért alkalmaznak vizes csiszolást kittelésnél? 

Mert gyorsabb, nem porol és könnyebb. Viszont: A kittek nedvszívóak és a pórusokat át lejutnak a fém alaphoz ami beindítja a korróziós folyamatot. A nedves kittet nagyon nehéz teljesen kiszárítani,illetve a pórusokban maradó csiszolati por miatt a fényezés későbbiekben károsodhat (dik).  Meleg hatására a pórusokat kitöltő por és oldószermaradványok a megszáradt lezárt  bevonatot felhólyagosítja.

Előzmény: vation (17353)
Gyurma73 Creative Commons License 2018.02.05 0 1 17359

Brunox 

az nem vízbázisú passzívátor.

Annál nincs jobb rozsdaátalakító.

bexxter Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17358

Aztán majd egy év múlva a kivitelező lesz a hibás.. én aláíratnám vele papiron, hogy az ő kérésére. 
Amúgy én dörzsi szivaccsal /scotch-brite áthúznám párszor. 

Előzmény: Ópium Jani (17356)
Steven 68 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17357

Nézd meg a linken látható videót a Fertan-ról !      https://www.youtube.com/watch?v=z0D1oVT7mYI

Előzmény: Ópium Jani (17356)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17356

A kuncsaft ragaszkodik a Fertanhoz,és ő a Kőnig!Ha már használnom kell,akkor legalább használjam előírás szerint,ez viszont nincs magyarnyelvű a dobozon,és ezért kérdeztem.A sajátomra én sem kenném rá! Tehát a kérdésem áll,át kell csiszoljam vagy sem ?

 

Steven 68 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17355

Itt egy vélemény a Fertan-ról  !  Nekiálltam beszerezni a cuccokat. Rozsdavédelemre Göbölyös Zsolti javasolta a Korantot, nekem ugyanis egy ideje elfogytak az ötleteim. A Fertan, amit sokáig szerettem, porrá rohasztott már egy autómat, pedig technológia szerint használtuk. Ahova odakentük, egy év múlva megrozsdásodott a kaszni, pedig később felrúgtuk az előírásokat, és mindenféle semlegesítéssel is próbálkoztunk. 

bexxter Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17354

Még egy pár kitt fajtát fel sem sorolt a kolléga. 
Valamint a jutub videón az eszköz egy excentercsiszoló volt.. hm, van amikor azzal többet ártasz mint használsz.A gép csak eleinte kell mielőtt kittelsz. Utána kézzel kéne kicsiszolni minden vastagabban kittelt részt, ráadásul nem pusztakézzel, hanem a nagyobb felületeken hosszú, kisebbeken közepes/rövidebb csiszoló steklikkel. Kérdés, hogy mennyire sík a felület. Általában átlós irányban szoktak csiszolni a felület szélétől a másik széléig megszakítás nélküli mozdulattal. Mondjuk én csak lakatos vagyok, de lassan többet töltök a fényezőműhelyben mostanában.. :)

 

Lakatoláskor minden díszlécet lámpát stb érdemes felpróbálni ha olyan helyen volt hegesztve a kocsi.. kittelés után szintén főleg ha magadnak csinálod, nehogy meglepi legyen, hogy egy furatot patenthelyet stb elkitteltél és nincs hova felrakni.

 

Ez ugyan spray-s megoldásokat mutat be, de kiindulásnak talán nem rossz:
http://www.carcolor.hu/shop/hu/blog/4_autofestes-otthon-spray-termekekkel.html

 

Bár a csiszolást én nem így látom a gyakorlott fényezőktől. 

 

Arra is figyelned kell,hogy kellően vékonyra csiszold a felvitt kittet, ám ne csiszold ki annyira, hogy átlátszódjon az alatta levő réteg, mert akkor valamelyik anyag össze fog veszni a másikkal, ez leginkább a szórókitt kicsiszolásakor fontos a szín fújása előtt. 

 

Az előző fényezés ha nem gyári, vigyázni kell ahol nem kell kitt, oda füller v szórókitt mindenképp kell és ne csiszold 0-ra vissza, szintén az anyagok összeveszhetnek egymással, az új felmarja a régi réteget stb. 

 

Valóban nehéz a kollégáknak itt leírni mire mi a megoldás hiszen nem is látják a felületet és rajta az anyagokat stb. 

Előzmény: vation (17353)
vation Creative Commons License 2018.02.05 0 0 17353

Minden tanács jól jön, még az is hogy "ne csináld", meggondolom ezt is azt is amit esetleg leírtok.


Mielőtt faházat építettem sosem építettem, jó lett, első burkolásom előtt sem burkoltam még soha, jó lett, dryvit-ot is volt hogy elsőre csináltam, kerítést is elsőre hegesztettem, az is jó lett stb-stb.
Én az autó kittelést úgy képzelem el mint a falglettelést, amiben szintén volt részem bőven, csak itt sokkal finomabb munkáról van szó.
Azt gondolom a videókból amiket megnéztem már el lehet indulni, de gondoltam itt még felszedek pár hasznos infót, ha lesz aki nyitott erre.

 

maschus

A youtube videókon látottak azért tünnek könnyünek, mert gyakorlott embereket látsz, akik pontosan tudják mit, miért, mivel, és hogyan. Megvan a szaktudásuk/gyakorlatuk/felszerelésük.

 

Nyilván vannak olyanok is, de nem mindenki szaki az tuti.
Ami a felszerelést illeti, a legkomolyabb és egyetlen gép amivel dolgoztak, az egy excenteres csiszoló volt, többi mind kézi csiszolás volt.
Spatulla, csiszolók, szivacsok, dörzsik és kb ennyi sztem. Némi finom érzék a kitapintáshoz, szvsz erre lehet még szükségem. (+türelem)

 

 

Az elsö kérdésedre máris egy kérdés a válasz: Attólfügg, milyen mély a karc.

 

Nem mély, körmöm nem akad meg benne, de erősen látható, és ha az új begyemmel húzom akkor azért érzem hogy nem tükröt simogatok.

 

Paco155

Hobbiterepjáró.

Ideje úgy tűnik van, kedve is van. Ha nem lesz olyan szép mint szeretné akkor újracsinálja. 

 

Ahogy mondod, van kedvem hozzá, időm viszont kevesebb, de ha ezen az úton indulok, akkor majd szakítok rá.
Az autót nem kiállításra viszem, de nem is tanyára való papír nélküli jólvanazúgyide festés lenne a cél.

 

 

mykeman72

A kitteket is többféle csoportba sorolhatjuk: Különféle típusú fémekre, illetve műanyagokra használatos kittek vannak forgalomba. 
Igen ezt sejtettem, nekem mindkettő fog kelleni, mert némi műanyag is van.

 

Ezen felül vannak a "sima" töltőkittek amelyek kisebb felületi egyenlőtlenségekre ajánlottak ezeket "Soft" kitteknek ismeri a szakma. Vannak póruskitöltő "finom" kittek amik csak apró sérülések és karcok ,vagy leverődések "flekkelésére " javasoltak. 

 

Itt ha megállnánk egy szóra..
Mindkettő finom, apró egyetlenségére szolgál, de mégis gondolom más-más a kettő.
Ezt ha kérhetném leírni, akár egy példával, hogy első és második anyagot milyen sérülésnél alkalmazzák. KÖszönöm

 

Léteznek 1K flekk kittek ami fényezés előtti gyors javításra és vékony rétegben való felhordásra alkalmasak

 

 

Gyors javítás? Fényezés előtt? Minden ilyesmit fényezés előtt kell csinálni gondolom.
Az hogy gyors meg azt hittem hogy mindegyik "gyors"

 

A csiszolást MINDEN esetben SZÁRAZON  kell végezni!!!!!

Akkor a vízes csiszolást miért csinálják mégis sok helyen??

 

maschus

Nem lesz ez sem szép, sem tartós. Nem tudja mivel kell aládolgozni, és azt sem hogy hogyan.

Ilyen és ehhez hasonló kérdéseim vannak :)

 

Köszönöm szépen

bádogember86 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17352

És sajnos ez idő alatt sokat változtak a kommunikációs szokások is. Más fórumokat is rendszeresen olvasva látom hogy a tolerancia vagy türelem már nem dívik, egy jelentéktelen nick mögé bújva küldik el egymást az emberek melegebb éghajlatra. Szörnyű hogy mennyi agresszió és frusztráltság van egy mai emberben.  Azért bízom benne hogy még 18év elmúltával is fogunk ide írogatni. Ha másról nem is akkor arról hogy miként javította meg a karcolásait egy kocsi a parkolóban... :)  Hallani érdekes újításokról. :/

Előzmény: Paco155 (17351)
Paco155 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17351

Na igen. Kiba***tul múlik az idő.  Abban az évben kezdtem el fórumozni, és van pár topik amit azóta is követek.

Előzmény: Mafia05 (17349)
Mafia05 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17350

És pont a szülinapomon indult...

Előzmény: Mafia05 (17349)
Mafia05 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17349

Felkaptam a fejem hogy 18 éve nézed a fórumot és tényleg 2000-ben indult... Hihetetlen. :D

Előzmény: Paco155 (17347)
Atti6909 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 17348

Így kell ezt.. pozítívan. 

Előzmény: Paco155 (17347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!