Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 21017

Ha valódi 2K azaz a plusz patronos amit a fújás előtt bele kell szabadítani.

Előzmény: feketefelhoo (21016)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.02.12 0 0 21016

Üdv

 

A spray kiszerelésben kapható 2k epoxy alapozó egyenértékű a keverhető, pisztollyal fújhatóval?

Hávéelpé Creative Commons License 2023.12.15 0 0 21015

Ez így igaz. Volt olyan hogy fél napot elszórakoztam grafit metállal állítás, felfújás, és mégse lett jó.  De olyan is volt hogy kevertem aláfújót, és amit a boltból hoztam az került alá, az enyém szinte tökéletes lett.

Előzmény: Paco155 (21014)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 21014

Egy kép többet ért volna.  

 

Mindenesetre ha az egész ajtót fényezni kell, és ez a helyzet új ajtó esetén is meg ennek javítása esetén is akkor a szomszédos elemekbe "beleködölnek"  hogy ha van is színeltérés az ne egy éles vonalon keletkezzen hanem egy sávban oszoljon el, így kevésbé feltűnő. Az meg, hogy a színt sikerül-e azonosra kikeverni vagy sem  annak ugyanaz az esélye javítás-és új ajtó esetén is. 

 

 

Előzmény: Normali (21013)
Normali Creative Commons License 2023.12.14 0 0 21013

Közép magasságban egészen az ajtó éléig horpadás festék sérülés olyan 10 cm hosszban. Az éle is elment.

Előzmény: Paco155 (21012)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 21012

Azért jó lenne tudni mit jelent, hogy "megsérült".  Ronggyá gyűrődött és leszakadt a fél ajtó, vagy csak meghúzták kulccsal, vagy a köztes többtíz lehetőség?

Előzmény: Normali (21011)
Normali Creative Commons License 2023.12.14 0 0 21011

Sziasztok

 

A jelen lévők segítségét szeretném kérni, történt egy kis baleset amiben sérült a jobb első ajtónk. Az autó meglehetősen fiatal 3 éves. A szervízben elemcserét javasolnak hogy ne kelljen gányolni egy ilyen fiatal autónál. Ti mit javasolnátok? érdemes javítani, vagy hallgassak az elemcserére. Attól félek nem fogják eltalálni a színt, meg beszéltek valami ködölésről is, ez utóbbi nem tudom mi pontosan. Köszönöm.

feketefelhoo Creative Commons License 2023.12.12 0 0 21010

Úgy érted homokolás után vigye el galvanizálni, ugye? Mert ennek még volna is értelme, ha nem lenne egyszerűbb kicserélni a csavarokat újra.

 

A helyén legfeljebb a csavar látható részeit tudná kenegetni, ami azért elég nagy baromság volna.

 

A teherviselő részek pedig majd rohadnak fémtisztán hagyva, felületvédelem nélkül.

Előzmény: contributor (21004)
Stetten Creative Commons License 2023.12.12 0 0 21009

Én a kötőelemekez homokszórás meg zsírozgatás helyett egyszerűen újakra cserélném. Az új csavarok tetőtől talpig el vannak látva korrózióvédelemmel, további fújkálásra/kenegetésre nincs szükség. Egy korrodált csavart valóban fémtisztára lehet homokolni, fe amit a rozsda már megevett, azt már vissza nem homokolod a felületre.

Előzmény: contributor (21004)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 21008

De, ezt írtad. 

Előzmény: contributor (21007)
contributor Creative Commons License 2023.12.11 0 0 21007

Nem, de ilyet nem is írtam.

Előzmény: Paco155 (21005)
Stetten Creative Commons License 2023.12.11 0 0 21006

Mert összekevered az expoxy alapozót az epoxy ragasztóval. 
Figyelj… A Brunoxot arra találták ki amire javasoltam neked. Fújd rá, és várd a csodát. 😉 Ez egy rozsda passzivátor és egyben egy epoxy alapú alapozó anyag. 

Előzmény: Scholl4 (21002)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 21005

" fél évente tisztítva és ismételve."

Azt ugye nem gondolod te sem komolyan, hogy fél évente darabjaira szét fogja szedni a teljes futóművet, segédkeretestül, csonkállványostul? 

Előzmény: contributor (21004)
contributor Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21004

A csavarok és az anyák esetében szerintem vidd el ezeket valakihez, aki csinál homokszórást (pontosabban szemcseszórást), csillogó fémtisztán fogod visszakapni. Utána jó minőségű gépzsírral (pl. Mobil Grease XHP 222, ezt alvázelemekre is ajánlják) bekened, fél évente tisztítva és ismételve. A többi rozsdás alkatrészt lehet pl. Brunox-szal kezelni, ahogy ajánlották, de azokat is először rozsdátlanítani kell, amennyire csak lehet.

Előzmény: Scholl4 (21000)
Bmrenault Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21003

te szereled?

Előzmény: Scholl4 (21002)
Scholl4 Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21002

Én az epoxit egy gyantaszerű ragasztós anyagnak képzelem, ami egy levakarhatatlan réteget képez az anyákon, csavarokon.

Előzmény: Stetten (21001)
Stetten Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21001

Ez nem lesz problémás a csavaroknál később, egy futómű alkatrész cseréjénél?

Nem. Miért lenne problémás? 

 

Előzmény: Scholl4 (21000)
Scholl4 Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21000

Köszönöm a tippet!
Ez a Brunox egy epoxi védőréteget képez a felületen, a leírások szerint.
Ez nem lesz problémás a csavaroknál később, egy futómű alkatrész cseréjénél?

Előzmény: Stetten (20999)
Stetten Creative Commons License 2023.12.09 0 0 20999
Előzmény: Scholl4 (20998)
Scholl4 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 20998

Talán nem nagyon offtopic, ha rozsdával kapcsolatban írok.
Vettem egy 2 éves nissan leaf-et, Svédországból. Az autó törésmentes, gyönyörű állapotú.

Azonban az alján nagyon látszik a két skandináv télben töltött idő, minden csavar és futómű alkatrész rozsdás az autón. Főleg az ilyen kis csetreszek, például a fékcső felfogató kis konzolok.

Maga a karosszéria rozsdamentes. Az volna a kérdésem, hogy milyen szerrel volna érdemes volna érdemes nekiállni kezelni ezen részeket? Valamilyen rozsda passzivátorra gondolok, amivel be tudom fújni egy aknáról a kényes helyeket. Természetesen némi drótkefézés után.
Így néz ki:

Stetten Creative Commons License 2023.12.08 0 0 20997

A polírozást vagy jó minöségben kell csinálni, vagy sehogy. Azért ezzel kezdem, mert úgy össze lehet barmolni a fenyezést, hogy a "polírozás után" csak vak sötétben akarsz az autóra nézni. A jó minöségü polírozáshoz elég sokminden kell. Kell pl egy olyan lámpa, aminek lehet változtatni a színhömérsékletét (pl Scangrip sunmatch), mert más fénnyel lehet meglátni a karcokat a világos, és a sötét fényezésen. Kell egy rotációs és egy excenter gép. A rotációs géppel gyorsan tudsz nagy felületeket polírozni (amatör kezekbe nagyon nem ajánlott!) az excenter géppel hologramm mentesre lehet a felületet polírozni. Polírpaszták, a hozzájuk való polírkorongokkal, tisztító gyurma, mikroszálas törlökendök. Meg tapasztalat.

 

A polírozással legyél óvatos, mert olyan hibákat lehet vele csinálni, amit csak a fényezö tud majd helyrehozni! Rotációs géppel egy pillanat alatt le lehet kapni az éles sarkokról a fényezést. Oda kell figyelni a höképzödésre is. Ha csak egyszer a saját autódat akarod polírozni, arra nem érdemes felszerelésre beruházni. A gagyi cuccokkal csak szívni fogsz, a professzionális cucc meg anyagilag nem éri meg.  

 

Ha viszont polírozással szeretnél foglalkozni, akkor kezdetnek egy excenter gép jó választás. Az excenter gépböl van szabadmozgásos (freilaufer), és a kényszermozgásos (zwangslaufer). A kezdöknek a szabadmozgásos ajánlott (pl Flex XFE 15 150 18.0-EC) , mert azzal nem tudsz hibát csinálni. Cserébe nagyon lassan lehet vele dolgozni. A kényszermozgásos a haladó szint (pl Flex XCE 8 125 18.0-EC), a rotációs (pl Flex PE 150 18.0-EC) meg csak profi kezekbe való. 

 

Előzmény: sándor67 (20992)
contributor Creative Commons License 2023.12.07 0 0 20996

Sajnos az polírozásra nem alkalmas. A legjobb megoldás szerintem elvinni valakihez az autót, aki megcsinálja a polírozást, mert ez olcsóbb és szebb eredményt ad, mintha vennél egy polírgépet, amit később nem használsz.

Előzmény: sándor67 (20994)
AliBack 2 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 20995

Sziasztok


Szeretném kikérni a véleményetek. Nem igazán vagyok jártas a témában, informálódok kutakodok.

Sajnos belém tolattak, mivel a hátsó ajtó épp nyitva volt, annak ütköztek, így hossz irányból kapta az ütést az ajtó ami záródás irányába hajtódott be.
Nem vagyok jártas a témában:
Márkaszervízben gondolkodom mivel a vétkes fél kötelezője állja:

 

-előfordulhat (gyanítom e lenne) hogy ajtócserével(ajtó váz) lesz javítva. Ilyen esetben bele ködölnek fényezésnél az első ajtóba és a hátsó sárvédőbe is. Megmondom őszintén félek ettől, ahogy kirajzolódott ez előttem vagy eltalálják a színt vagy nem és ha már "belemásznak" akkor .... a másik hogy a gyári fényezéshez képest milyen minőség lesz, nem e fog lepattogni idővel stb...

Ilyenkor gondolom amit levesznek ajtóvázamat elviekben meg kellene semmisíteniük, de csak "elteszik" szerintem... nem akkora a sérülés. 

 

-A másik opció hogy javítják gittelik stb.. ez esetben azt mondták nekem, idővel ez repedhet, állitólag a falctömítés is sérült bár én nem értek hozzá.
Gondolom itt kevésbé másznak bele az autó többi részébe fényezést tekintve.

 

Szerintetek nem lehetne úgy javítani hogy kihúzni a horpadást, és csak a szélét/élét festeni? vagy ez nem járható? csak azért hogy akkor megmaradna a gyári szín fényezés és szigorúan csak a szélén festenék meg kicsit. 

 

A hézagokat jónak látom, (kivéve persze a két ponton ahol horpadt) illesztéseknél is oké az ajtó többi részén, tökéletesen záródik.

Ti hogy járnátok el ebben a helyzetben, hogy lenne érdemes javítatní?

 

Nem tervezem eladni az autót a jövőben.
Egyébként 2021 es az autó, gyöngyház metál fényezés. Előre is köszönöm az segítséget.

néhány kép:

https://ibb.co/F8w3DHP

https://ibb.co/19qG4cs

https://ibb.co/4pYrmhX

https://ibb.co/m4rxmTD

https://ibb.co/bLWYxjJ

sándor67 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 20994

Egy foltot akarok összepolírozni, ezek szerint nem kel venni külön polír gépet, ha van excenteres csiszolóm?

Előzmény: contributor (20993)
contributor Creative Commons License 2023.12.05 0 0 20993

"Mi kell a polírozáshoz?"

 

Sok tapasztalat leginkább. :) Kezdőknek excenteres gép ajánlott, mert kevésbé okoz hologramokat, mint a rotációs. Különböző keménységű polírszivacsok vannak (színkóddal), ezekhez megfelelő finomságú pasztákkal.

Előzmény: sándor67 (20992)
sándor67 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 20992

Sziasztok! ehet hülye kérdes. Mi kell a polírozáshoz? Kell ugye egy polírozó gép, rajta tányér, azon szivacs, és még mi? Polírpaszta? Mifene?

Versity Creative Commons License 2023.11.14 0 0 20991

Sose rendeltem még onnan,meg szerintem nem is fogok,de azért köszi! Alapból szeretem látni,megnézni,megfogni amit megveszek. Ezért is nézek körbe boltokba de sajna a választék,az a webshopokban van.

Előzmény: Paco155 (20990)
Paco155 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 20990

Egy ekkora darab csomagnál már nézd meg a szállítási árat is. Sőt mindig nézd meg.....

Előzmény: Versity (20989)
Versity Creative Commons License 2023.11.14 0 0 20989

Aliexpressben nem vagyok otthon. Mindig hallok róla,de még sose rendeltem onnan semmi,sőtt még meg se néztem...de ezen most változtatok,körbenézek😀

Előzmény: Bmrenault (20987)
Versity Creative Commons License 2023.11.14 0 0 20988

Már írtam is odaát! Igen,kínai,ezt írták az oldalukon. Na,de mi nem kínai a mai világban??? 🤣🤣

Előzmény: Bmrenault (20987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!