Ez így igaz. Volt olyan hogy fél napot elszórakoztam grafit metállal állítás, felfújás, és mégse lett jó. De olyan is volt hogy kevertem aláfújót, és amit a boltból hoztam az került alá, az enyém szinte tökéletes lett.
Mindenesetre ha az egész ajtót fényezni kell, és ez a helyzet új ajtó esetén is meg ennek javítása esetén is akkor a szomszédos elemekbe "beleködölnek" hogy ha van is színeltérés az ne egy éles vonalon keletkezzen hanem egy sávban oszoljon el, így kevésbé feltűnő. Az meg, hogy a színt sikerül-e azonosra kikeverni vagy sem annak ugyanaz az esélye javítás-és új ajtó esetén is.
Azért jó lenne tudni mit jelent, hogy "megsérült". Ronggyá gyűrődött és leszakadt a fél ajtó, vagy csak meghúzták kulccsal, vagy a köztes többtíz lehetőség?
A jelen lévők segítségét szeretném kérni, történt egy kis baleset amiben sérült a jobb első ajtónk. Az autó meglehetősen fiatal 3 éves. A szervízben elemcserét javasolnak hogy ne kelljen gányolni egy ilyen fiatal autónál. Ti mit javasolnátok? érdemes javítani, vagy hallgassak az elemcserére. Attól félek nem fogják eltalálni a színt, meg beszéltek valami ködölésről is, ez utóbbi nem tudom mi pontosan. Köszönöm.
Én a kötőelemekez homokszórás meg zsírozgatás helyett egyszerűen újakra cserélném. Az új csavarok tetőtől talpig el vannak látva korrózióvédelemmel, további fújkálásra/kenegetésre nincs szükség. Egy korrodált csavart valóban fémtisztára lehet homokolni, fe amit a rozsda már megevett, azt már vissza nem homokolod a felületre.
Mert összekevered az expoxy alapozót az epoxy ragasztóval. Figyelj… A Brunoxot arra találták ki amire javasoltam neked. Fújd rá, és várd a csodát. 😉 Ez egy rozsda passzivátor és egyben egy epoxy alapú alapozó anyag.
A csavarok és az anyák esetében szerintem vidd el ezeket valakihez, aki csinál homokszórást (pontosabban szemcseszórást), csillogó fémtisztán fogod visszakapni. Utána jó minőségű gépzsírral (pl. Mobil Grease XHP 222, ezt alvázelemekre is ajánlják) bekened, fél évente tisztítva és ismételve. A többi rozsdás alkatrészt lehet pl. Brunox-szal kezelni, ahogy ajánlották, de azokat is először rozsdátlanítani kell, amennyire csak lehet.
Köszönöm a tippet! Ez a Brunox egy epoxi védőréteget képez a felületen, a leírások szerint. Ez nem lesz problémás a csavaroknál később, egy futómű alkatrész cseréjénél?
Talán nem nagyon offtopic, ha rozsdával kapcsolatban írok. Vettem egy 2 éves nissan leaf-et, Svédországból. Az autó törésmentes, gyönyörű állapotú.
Azonban az alján nagyon látszik a két skandináv télben töltött idő, minden csavar és futómű alkatrész rozsdás az autón. Főleg az ilyen kis csetreszek, például a fékcső felfogató kis konzolok.
Maga a karosszéria rozsdamentes. Az volna a kérdésem, hogy milyen szerrel volna érdemes volna érdemes nekiállni kezelni ezen részeket? Valamilyen rozsda passzivátorra gondolok, amivel be tudom fújni egy aknáról a kényes helyeket. Természetesen némi drótkefézés után. Így néz ki:
A polírozást vagy jó minöségben kell csinálni, vagy sehogy. Azért ezzel kezdem, mert úgy össze lehet barmolni a fenyezést, hogy a "polírozás után" csak vak sötétben akarsz az autóra nézni. A jó minöségü polírozáshoz elég sokminden kell. Kell pl egy olyan lámpa, aminek lehet változtatni a színhömérsékletét (pl Scangrip sunmatch), mert más fénnyel lehet meglátni a karcokat a világos, és a sötét fényezésen. Kell egy rotációs és egy excenter gép. A rotációs géppel gyorsan tudsz nagy felületeket polírozni (amatör kezekbe nagyon nem ajánlott!) az excenter géppel hologramm mentesre lehet a felületet polírozni. Polírpaszták, a hozzájuk való polírkorongokkal, tisztító gyurma, mikroszálas törlökendök. Meg tapasztalat.
A polírozással legyél óvatos, mert olyan hibákat lehet vele csinálni, amit csak a fényezö tud majd helyrehozni! Rotációs géppel egy pillanat alatt le lehet kapni az éles sarkokról a fényezést. Oda kell figyelni a höképzödésre is. Ha csak egyszer a saját autódat akarod polírozni, arra nem érdemes felszerelésre beruházni. A gagyi cuccokkal csak szívni fogsz, a professzionális cucc meg anyagilag nem éri meg.
Ha viszont polírozással szeretnél foglalkozni, akkor kezdetnek egy excenter gép jó választás. Az excenter gépböl van szabadmozgásos (freilaufer), és a kényszermozgásos (zwangslaufer). A kezdöknek a szabadmozgásos ajánlott (pl Flex XFE 15 150 18.0-EC) , mert azzal nem tudsz hibát csinálni. Cserébe nagyon lassan lehet vele dolgozni. A kényszermozgásos a haladó szint (pl Flex XCE 8 125 18.0-EC), a rotációs (pl Flex PE 150 18.0-EC) meg csak profi kezekbe való.
Sajnos az polírozásra nem alkalmas. A legjobb megoldás szerintem elvinni valakihez az autót, aki megcsinálja a polírozást, mert ez olcsóbb és szebb eredményt ad, mintha vennél egy polírgépet, amit később nem használsz.
Szeretném kikérni a véleményetek. Nem igazán vagyok jártas a témában, informálódok kutakodok.
Sajnos belém tolattak, mivel a hátsó ajtó épp nyitva volt, annak ütköztek, így hossz irányból kapta az ütést az ajtó ami záródás irányába hajtódott be. Nem vagyok jártas a témában: Márkaszervízben gondolkodom mivel a vétkes fél kötelezője állja:
-előfordulhat (gyanítom e lenne) hogy ajtócserével(ajtó váz) lesz javítva. Ilyen esetben bele ködölnek fényezésnél az első ajtóba és a hátsó sárvédőbe is. Megmondom őszintén félek ettől, ahogy kirajzolódott ez előttem vagy eltalálják a színt vagy nem és ha már "belemásznak" akkor .... a másik hogy a gyári fényezéshez képest milyen minőség lesz, nem e fog lepattogni idővel stb...
Ilyenkor gondolom amit levesznek ajtóvázamat elviekben meg kellene semmisíteniük, de csak "elteszik" szerintem... nem akkora a sérülés.
-A másik opció hogy javítják gittelik stb.. ez esetben azt mondták nekem, idővel ez repedhet, állitólag a falctömítés is sérült bár én nem értek hozzá. Gondolom itt kevésbé másznak bele az autó többi részébe fényezést tekintve.
Szerintetek nem lehetne úgy javítani hogy kihúzni a horpadást, és csak a szélét/élét festeni? vagy ez nem járható? csak azért hogy akkor megmaradna a gyári szín fényezés és szigorúan csak a szélén festenék meg kicsit.
A hézagokat jónak látom, (kivéve persze a két ponton ahol horpadt) illesztéseknél is oké az ajtó többi részén, tökéletesen záródik.
Ti hogy járnátok el ebben a helyzetben, hogy lenne érdemes javítatní?
Nem tervezem eladni az autót a jövőben. Egyébként 2021 es az autó, gyöngyház metál fényezés. Előre is köszönöm az segítséget.
Sok tapasztalat leginkább. :) Kezdőknek excenteres gép ajánlott, mert kevésbé okoz hologramokat, mint a rotációs. Különböző keménységű polírszivacsok vannak (színkóddal), ezekhez megfelelő finomságú pasztákkal.
Sose rendeltem még onnan,meg szerintem nem is fogok,de azért köszi! Alapból szeretem látni,megnézni,megfogni amit megveszek. Ezért is nézek körbe boltokba de sajna a választék,az a webshopokban van.