|
rhrádiós
2023.03.27
|
|
-1 0
6329
|
Bejegyzésre
Akkor javítom a hibádat:
"Volt a MiG-15 -ön is egy ideig (így kell írni helyesen: MiG, tanuld már meg, ez 2 ember neve),
RH rig, az a tipus ami már itt lejjebb látható, és jól bevált addig amíg nem volt URH.
De akik akkor repülték ezt a típust mikor ez benne volt, ma már elmúltak 90 évesek ...
Nem tévedsz, mert erről nem tudsz, így nem vagy az infó birtokában, de a Rövidhullámú
rádiózás kapcsán mint technika történelem nem árt ide a fórumra.'
Válasz:
Tudom, mert Микоян, Гуревич
a két tervező neve.
Leküdtem a vonatkozó orosz oldalt. Figyelmesen olvasd el.
Nagyon is az "info birtokában" vagyok.
Kijevi Repülőmérnöki Egyetemet végeztem a légi járművek fedélzeti rádióelektronikai berendezések szakán.
Nem volt MIG 15-ön RH adó-vevő berendezés.
Egyébként, MIG 15.
Kész! |
Qqberci
2023.03.26
|
|
0 3
6324
|
Édesapám a '40-es években Budaörsön volt forgalmi távirász, ezek a lapok az Ő kézzel írott távirászkönyvéből vannak...
|
Előzmény: Törölt nick (6323)
|
Törölt nick
2023.03.26
|
|
0 0
6320
|
Akkor javítom a hibádat:
Volt a MiG-15 -ön is egy ideig (így kell írni helyesen: MiG, tanuld már meg, ez 2 ember neve),
RH rig, az a tipus ami már itt lejjebb látható, és jól bevált addig amíg nem volt URH.
De akik akkor repülték ezt a típust mikor ez benne volt, ma már elmúltak 90 évesek ...
Nem tévedsz, mert erről nem tudsz, így nem vagy az infó birtokában, de a Rövidhullámú
rádiózás kapcsán mint technika történelem nem árt ide a fórumra.
|
Előzmény: rhrádiós (6317)
|
Törölt nick
2023.03.26
|
|
0 0
6316
|
Itt nem érdemes az élettörténettel foglalkozni (én pl. okl villmérn. műsz.-aut.-szak ..lettem),
de meg kell hogy jegyezzem, hogy akik repülték a MiG-15 -öt még az RH korszakban,
Ők ma átlag 90 évesek, valamint a repvezek és az irányítók. Te fiatal vagy, a PG múlt
ehhez kevés, nem találkozhattunk már a gyakorlatban azokkal a rigekkel, ami mára gyűjtők tulajdona.
Nem szeretem a számítógépes játékokat, miattuk van annyi szemüveges gyerek,
de itt egy játék "gépkönyve", meglehetősen alapos, és benne a néhai RH rig meglepően precíz leírása.
https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/b27/DCS%20MiG-15bis%20Flight%20Manual%20EN.pdf
(valóban ne folytassuk) |
Előzmény: rhrádiós (6315)
|
rhrádiós
2023.03.26
|
|
0 0
6315
|
Pestvidéki Gépgyárban dolgoztam.
Csapatoknál jártam.
Nem szerepelni, csak a tényeket töltöttem le.
Okl. vill. mérnök, per.gép szakmérnök vagyok.
Nyugdíazott.
De ne folytassuk tovább |
Törölt nick
2023.03.25
|
|
0 0
6314
|
Azért én is jövök egy linkkel ... a helyi eXtrém sportok egy kis filmje.
Ha figyelmesen megnézed a típust ("Mongol-UTI"), a felségjelből látható, hogy honnan "származott".
Az első ülés műszerei alapos cserében részesültek, egy csomó minden ugrott, helyükbe más került.
A hátsónál csak a metrikusok lettek lecserélve az ottani szabványra, és mi lehet még ami a videóban
nem látható (?), pl pótalkatrész sincs, azt nekik kell legyártani ... stb (veszélyes üzem),
https://www.youtube.com/watch?v=cbN8M9--i10
Az élet néha más, mint a netre kirakott lelkes gyűjtők hobbijai, doku másolatai.
Vajon mikor jött be az URH a repülésbe az előtte használatos RH kommunikáció helyett.
Ennyit a fjordokról. |
Előzmény: rhrádiós (6310)
|
Törölt nick
2023.03.25
|
|
0 0
6313
|
Most kiviből megnéztem. Az a bejegyzés 2023.03.11. Most van 03.25. ..... Kifejtem magyarul:
Vagyis eddig tartott, hogy mindenáron bebizonyítsad a magad és a nagyvilág számára,
hogy "a MiG-15 -ben nem volt soha RH rig, csak URH" (sic!), mindenki mondhat amit akar,
te bebizonyítottad az egy és oszthatatlan igazságot, más igazság pedig nem létezhet.
Ez egy internetes fórum, természetesen mindenki azt ír amit akar, ami neki jólesik,
a link-vetélkedő is jó játék, nem kell megszólalni csak másolgatni a linkeket gondolkodás nélkül. |
Előzmény: rhrádiós (6310)
|
Törölt nick
2023.03.25
|
|
0 0
6312
|
Volt rá példa, hogy hirtelen megjelent az aktuális miniszter, és az épp készültséget adó
felszállt egy bemutatóra. Közben előléptették, de mikor kiszállt a gépből lefokozták,
mert fürdőgatyában volt. Ez sincs kint a neten, vagy az sem, hogy hogy néz ki egy
magasságmérő egy MiG21F13 -ban M1.2 -nél Távolkeleten, mikor félig áll benne a víz.
Ennyit "rövidhullámú rádiózás" kapcsán itt egy internetes számítógépen ..... Jó játék :-)
|
Előzmény: Törölt nick (6311)
|
Törölt nick
2023.03.25
|
|
0 0
6311
|
Ember, nekem teljesen mindegy, hogy mit hiszel és mit nem.
A MiG-15 -öt és a MiG-17 -et gyártották a lengyelek is Lim-2, Lim-5 néven, és beleraktak amit beleraktak.
Nem kulcskérdés számomra az internetes megjelenítések bármilyen formája, de jó játék lehet gondolom. |
Előzmény: rhrádiós (6310)
|
Törölt nick
2023.03.11
|
|
0 0
6307
|
Ott korrekt ... :) De a lényeg, (hogy ne kavarodjunk el egy másik szakmába),
az URH előtt ott is RH kommunikáció volt a repülésben, a MiG-15 -öt csak 1 példának
szántam, mert pl a MiG-17 -ben már nem volt RH (sőt, a PF -ben volt az első radar),
lehetett volna akár a Li-2 (Teve) is, hiszen 1945 után közvetlen még nem volt URH.
Valójában nem néztem utána, hogy mikor került be a repülésbe a VHF "repsáv" az RH helyett,
a mi korosztályunk már csak azzal szembesült, hogy vagy nagy távolságú rádiózásra,
vagy kiegészítő rövid távú csevejre használják az RH -t a forgalmi pilóták.
A rep rádió induláshoz érdekes és jó könyv Antoine de Saint-Exupéry "Éjszakai Repülés" (Ligne)
remekműve, amelyben felismerhető a HH-KH-RH (RH kb max 1.8 MHz) használata
mind kommunikációra, mind az első rádiónavigációra, mikor műsorszóró adók irányát mérték be
a repgép helyzet azonosításhoz. 20 -as évek, a forgalmi repülés későbbi útjainak kitaposása. |
Előzmény: rhrádiós (6305)
|
|
Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!
|