Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.04.05 0 1 6332

Az isi névadójának (Kandó K.) találmánya egy tankönyvből. Aki ezt rajzolta, értette is a működését.

 

 

Előzmény: Qqberci (6331)
Qqberci Creative Commons License 2023.03.27 0 0 6331

A fiam is ott végzett (csak kicsit később :-))) )...

Előzmény: Törölt nick (6328)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.27 0 0 6330

A válaszodat elolvastam, mást nem, maradtam tisztelettel, a legjobbakat Neked.

http://www.swiatradio.com.pl/virtual/article.php?sid=2298

 

 

Előzmény: rhrádiós (6329)
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.27 -1 0 6329

Bejegyzésre

Akkor javítom a hibádat:

 

"Volt a MiG-15 -ön is egy ideig  (így kell írni helyesen: MiG, tanuld már meg, ez 2 ember neve),

RH rig, az a tipus ami már itt lejjebb látható, és jól bevált addig amíg nem volt URH.

De akik akkor repülték ezt a típust mikor ez benne volt, ma már elmúltak 90 évesek ...

Nem tévedsz, mert erről nem tudsz, így nem vagy az infó birtokában, de a Rövidhullámú

rádiózás kapcsán mint technika történelem nem árt ide a fórumra.'

 

Válasz:

 

Tudom, mert Микоян, Гуревич

a két tervező neve.

 

Leküdtem a vonatkozó orosz oldalt. Figyelmesen olvasd el.

Nagyon is az "info birtokában" vagyok.

 

Kijevi Repülőmérnöki Egyetemet végeztem a légi járművek fedélzeti rádióelektronikai berendezések szakán.

 

Nem volt MIG 15-ön RH adó-vevő berendezés.

Egyébként, MIG 15.

Kész!

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6328

Ma már BMF - Óbudai Egyetem a volt patinás Kandó, amikor Te ott végeztél "akkor én még kissrác voltam"

 

Előzmény: Qqberci (6326)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6327

János Bátyám megtisztelt a barátságával. 

 

Előzmény: Qqberci (6325)
Qqberci Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6326

Szintén Kandó, 1963-1967...

Előzmény: _nyunyuka (6318)
Qqberci Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6325

A "nagyok" közül Emmer János (HA5AM, Johnny) ugyanakkor ugyanott kezdte a pályáját...

Előzmény: Qqberci (6324)
Qqberci Creative Commons License 2023.03.26 0 3 6324

Édesapám a '40-es években Budaörsön volt forgalmi távirász, ezek a lapok az Ő kézzel írott távirászkönyvéből vannak...

 

Előzmény: Törölt nick (6323)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 2 6323

Kössz. Gondos jegyzetelés a Tervezés alatt, szép emlék ......................

Előzmény: Qqberci (6322)
Qqberci Creative Commons License 2023.03.26 0 3 6322

Előzmény: Törölt nick (6321)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6321

Magyarországon a légiközlekedésben 1957 óta van URH,

az előtt Ferihegy torony irányítás (előtte Budaörs), RH -n ment 80 méteren, valahol 3,7 MHz tájékán.

Előzmény: Törölt nick (6320)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6320

Akkor javítom a hibádat:

 

Volt a MiG-15 -ön is egy ideig  (így kell írni helyesen: MiG, tanuld már meg, ez 2 ember neve),

RH rig, az a tipus ami már itt lejjebb látható, és jól bevált addig amíg nem volt URH.

De akik akkor repülték ezt a típust mikor ez benne volt, ma már elmúltak 90 évesek ...

Nem tévedsz, mert erről nem tudsz, így nem vagy az infó birtokában, de a Rövidhullámú

rádiózás kapcsán mint technika történelem nem árt ide a fórumra.

 

 

Előzmény: rhrádiós (6317)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 1 6319

Nyert, talált, (de nem süllyedt)

Felvettek HT szakra, onnan jelentkeztem át.

Tiszteletem Kollega Úr  :-)

Előzmény: _nyunyuka (6318)
_nyunyuka Creative Commons License 2023.03.26 -1 0 6318

villmérn. műsz.-aut.-szak

 

Szintén Tavaszmező? Ott volt a MAI. 

Előzmény: Törölt nick (6316)
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6317

Nem jó, már megint. Ld. az orosz oldalakat.

Nincs a MIG 15-ön RH

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6316

Itt nem érdemes az élettörténettel foglalkozni (én pl. okl villmérn.  műsz.-aut.-szak ..lettem),

de meg kell hogy jegyezzem, hogy akik repülték a MiG-15 -öt még az RH korszakban,

Ők ma átlag 90 évesek, valamint a repvezek és az irányítók. Te fiatal vagy, a PG múlt

ehhez kevés, nem találkozhattunk már a gyakorlatban azokkal a rigekkel, ami mára gyűjtők tulajdona.

 

Nem szeretem a számítógépes játékokat, miattuk van annyi szemüveges gyerek,

de itt egy játék "gépkönyve", meglehetősen alapos, és benne a néhai RH rig meglepően precíz leírása.

 

https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/b27/DCS%20MiG-15bis%20Flight%20Manual%20EN.pdf

 

(valóban ne folytassuk)

Előzmény: rhrádiós (6315)
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.26 0 0 6315

Pestvidéki Gépgyárban dolgoztam.

Csapatoknál jártam.

Nem szerepelni, csak a tényeket töltöttem le.

Okl. vill. mérnök, per.gép szakmérnök vagyok.

Nyugdíazott.

De ne folytassuk tovább

Törölt nick Creative Commons License 2023.03.25 0 0 6314

Azért én is jövök egy linkkel ... a helyi eXtrém sportok egy kis filmje.

 

Ha figyelmesen megnézed a típust ("Mongol-UTI"), a felségjelből látható, hogy honnan "származott".

Az első ülés műszerei alapos cserében részesültek, egy csomó minden ugrott, helyükbe más került.

A hátsónál csak a metrikusok lettek lecserélve az ottani szabványra, és mi lehet még ami a videóban

nem látható (?), pl pótalkatrész sincs, azt nekik kell legyártani ... stb (veszélyes üzem),

 

https://www.youtube.com/watch?v=cbN8M9--i10

 

Az élet néha más, mint a netre kirakott lelkes gyűjtők hobbijai, doku másolatai.

 

Vajon mikor jött be az URH a repülésbe az előtte használatos RH kommunikáció helyett.

Ennyit a fjordokról.

Előzmény: rhrádiós (6310)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.25 0 0 6313

Most kiviből megnéztem. Az a bejegyzés 2023.03.11. Most van 03.25. ..... Kifejtem magyarul:

Vagyis eddig tartott, hogy mindenáron bebizonyítsad a magad és a nagyvilág számára,

hogy "a MiG-15 -ben nem volt soha RH rig, csak URH" (sic!), mindenki mondhat amit akar,

te bebizonyítottad az egy és oszthatatlan igazságot, más igazság pedig nem létezhet. 

Ez egy internetes fórum, természetesen mindenki azt ír amit akar, ami neki jólesik,

a link-vetélkedő is jó játék, nem kell megszólalni csak másolgatni a linkeket gondolkodás nélkül.

Előzmény: rhrádiós (6310)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.25 0 0 6312

Volt rá példa, hogy hirtelen megjelent az aktuális miniszter, és az épp készültséget adó

felszállt egy bemutatóra. Közben előléptették, de mikor kiszállt a gépből lefokozták,

mert fürdőgatyában volt. Ez sincs kint a neten, vagy az sem, hogy hogy néz ki egy

magasságmérő egy MiG21F13 -ban M1.2 -nél Távolkeleten, mikor félig áll benne a víz.

Ennyit "rövidhullámú rádiózás" kapcsán itt egy internetes számítógépen ..... Jó játék :-)

 

Előzmény: Törölt nick (6311)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.25 0 0 6311

Ember, nekem teljesen mindegy, hogy mit hiszel és mit nem.

A MiG-15 -öt és a MiG-17 -et gyártották a lengyelek is Lim-2, Lim-5 néven, és beleraktak amit beleraktak.

Nem kulcskérdés számomra az internetes megjelenítések bármilyen formája, de jó játék lehet gondolom.

Előzmény: rhrádiós (6310)
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.25 0 0 6310

Válaszul a korábbi bejegyzésre

 

RSI-6: 2 egység , külön adó, külön vevő RH 3.750 - 5.000 MHz, MiG-15 -ben is (az eresziuk előtt)

http://www.swiatradio.com.pl/virtual/article.php?sid=2298

 

Küldök kettő orosz hivatkozást a téves lengyel információ helyett:

 

https://www.radionic.ru/node/3465?ysclid=lfo2tec04t84662573

https://dzen.ru/a/XwKmXcftSUI5QtF7

 

Ezeknek jobban hiszek.

Le vannak írva azok a repülőgépek amelyeken ezek voltak

HA5OPI Creative Commons License 2023.03.12 -2 1 6309

Lájkollak.

Előzmény: Sikloernyos (6308)
Sikloernyos Creative Commons License 2023.03.11 0 1 6308

13.6MHz, es 6,88MHz kornyeken. De meg evekkel ezelott, a Covid elott joval.

Előzmény: HA5OPI (6292)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.11 0 0 6307

Ott korrekt ... :)  De a lényeg, (hogy ne kavarodjunk el egy másik szakmába),

az URH előtt ott is RH kommunikáció volt a repülésben, a MiG-15 -öt csak 1 példának

szántam, mert pl a MiG-17 -ben már nem volt RH (sőt, a PF -ben volt az első radar),

lehetett volna akár a Li-2 (Teve) is, hiszen 1945 után közvetlen még nem volt URH.

Valójában nem néztem utána, hogy mikor került be a repülésbe a VHF "repsáv" az RH helyett,

a mi korosztályunk már csak azzal szembesült, hogy vagy nagy távolságú rádiózásra,

vagy kiegészítő rövid távú csevejre használják az RH -t a forgalmi pilóták.

 

A rep rádió induláshoz érdekes és jó könyv Antoine de Saint-Exupéry "Éjszakai Repülés" (Ligne)

remekműve, amelyben felismerhető a HH-KH-RH (RH kb max 1.8 MHz) használata

mind kommunikációra, mind az első rádiónavigációra, mikor műsorszóró adók irányát mérték be

a repgép helyzet azonosításhoz. 20 -as évek, a forgalmi repülés későbbi útjainak kitaposása.

Előzmény: rhrádiós (6305)
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.11 0 0 6306
rhrádiós Creative Commons License 2023.03.11 0 0 6305
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.11 0 0 6304

Mellesleg rosszul írtad (másoltad), helyesen: MiG-15 és nem "MIG", mert ez két ember vezetékneve,

persze "no problem" ..   :)

Előzmény: rhrádiós (6302)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.11 0 0 6303

RSI-6: 2 egység , külön adó, külön vevő RH 3.750 - 5.000 MHz, MiG-15 -ben is (az eresziuk előtt)

http://www.swiatradio.com.pl/virtual/article.php?sid=2298

Előzmény: rhrádiós (6302)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!