Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laci8102 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68146

Üdv!

 

Opel Corsa (z12xep) motor estében, hány foknál indul a hűtő ventilátor? Termosztát 92 körül nyit azt lecsekkoltam a műszerfalon.

Ha klímát kapcsolok azonnal indul, tehát a ventilátor motor jó!

Volt nagy melegben dugóban hogy nem kapcsolt be, már kinyomta a vízet mert felforrt. Valakinek tapasztalata? Köszi!

rozsi71 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68145

Sziasztok!

Van egy '98-as Combóm a motor kódja X14SZ.  Azt csinálta, hogy néha megtorpant, majd egyszercsak megállt teljesen. Hazahúztuk, beindult, de időnként leállt. 

Gondoltam, hogy a fojtószelep érzékelő a hibás. Kivettem, megmozgattam, visszatettem. Ezután már be sem indult. benzin van, szépen adagolja. Viszont szikra nincsen. Ha jól tudom, több alkatrész is van a gyújtás körben. Szerintetek mi lehet? Kb két éve ugyanezt csinálta, akkor egy gyújtótrafó (elosztó) csere oldotta meg. Vajon eddig bírta?

 

Köszi a segtséget.

 

csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68144

Persze, elfogadom ezt is, de vélhetőleg azért volt ekkora paraméter megadva, hogy stabil legyen az indítás, amíg az akku él. Itt most arra gondolok, hogy nyilván vesztett valami okból a BANNER a lehetőségeiből, kevesebből kisebb veszteség is probléma.

 

Viszont:

A döglöttségnek a jelei nem álltak, mert az önindító tekerésével sosem volt probléma, sőt az indítási nehézség miatt sokszor 8-10 másodpercet is kellett tekernie egyben, ami ment is neki, volt, hogy másodikra indult csak, az plusz 6-8 másodperc volt. Rossz akkuval ez nem ment volna szerintem.

 

Ez is egy furcsaság... 

Előzmény: 409 (68140)
csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68143

Pedig izgalmas az előzmény....

 

Nem, ennyire nem mélyedtem bele. 

Amikor adatokat, paramétereket egyeztettem szakirodalommal, akkor jött szembe ez az infó, aminek láttam alapját. 

 

Persze ettől függetlenül lehetett más hibája is az akkunak. 

Előzmény: S.I.76 (68139)
csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68142

Ez is előfordulhat, de akkor sem volt lineáris kapcsolat az események között, mert néha egész rendben volt. 

Előzmény: ksanyi52 (68138)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68141

Mármint EN szerint.

Előzmény: 409 (68140)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68140

 

 

 Félreérted! Pont az mondom, hogy döglött lehetett már az a Banner, és akkor okozhatott ilyeneket.

De a két akku (ráírt) indítóáram különbsége biztosan nem.

 

Arra a Rocketre rá van írva ugyanaz SAE és EU szerint is..... "érdekes".

Előzmény: csiburento (68137)
S.I.76 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68139

Szia! nem olvastam el az előzményeket, csak a két utolsó bejegyzést láttam! 
Egy kérdésem van!

A Banner akkuban megnézted a savszintet?

Előzmény: csiburento (68137)
ksanyi52 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68138

Nekem is van, ( volt) olyan akkum, hogy kis terhelésen normálisan működött, nagyon meg szinte szakadást mutatott.

Előzmény: csiburento (68137)
csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 1 68137

Kínosan ügyeltem arra, hogy mindig csak egy változtatás legyen, és nem minden nap megy az autó, szóval volt ideje hozzá szokni a változtatáshoz. 

 

Sajnos az én elektronikai tudásom is kizárta ezen opciót, ezért is érzem kínosnak. Bónusz, hogy a plusz külső forrás sem javított. Ráadásul minekután nem megy az autó, csepptöltőn lógott.

Ja, ami még kimarad az előző írásból, hogy azóta nem hal le a műszerfal indításkor, tehát a fordulatszámot mérő műszer sem esik nullába, majd pár másodperc után tér magához.

 

Az új ROCKET és a régi BABNER is (EN) szerinti. 

 

Ha ez a megoldás nem a megoldás volt, akkor jelentkezem, bár már több sikeres indításon túl vagyunk, óvatos vagyok a jó hírek közlésével. 

 

Technikát félre téve, már csak azt tudom elképzelni, hogy métely volt az akkuban. Vagy rontás. Esetleg átok... 

Előzmény: 409 (68136)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68136

 

 "az indító árama 450A, csakhogy, - és itt a csavar - a gyári előírás 540A!"

 

Kizárt, hogy ez a leírtakat okozza. Az megeshet, hogy az akku már döglött volt, de ez a csúcsáram különbség nem oszt, nem szoroz annak a motornak.

Amúgy milyen szabvány szerint tud ekkora áramot a két akku? Nem mindegy miben írták rá.  SAE/DIN/EU  A három között a számokban jelentős a különbség miközben gyakorlatilag ugyanazt tudják. (más a mérési módszer)

Annak a motornak az indítója max. 140-160A- vesz fel. Ez viszont valós érték.

Előzmény: csiburento (68135)
csiburento Creative Commons License 2024.01.31 0 3 68135

Kedves Fórumtársak!

 

Mint többen már olvashattátok, én vagyok az a 2004-es ASTRA G 1,4 CARAVAN (utolsó, nem classic) nevetséges 28.700. km.-es futásteljesítménnyel szenvedő alak, aki az indítási nehézségekkel küzd, illetve az autó küzd... (Korábban írtam már ide sztoryt...)

Az utóbbi időben több szerelőt megjárt az autó, mert egyszerűen feladtam. Viszont a legkülönbözőbb szenzorok cserebelésére sem javult meg az autó, így német fórumot olvasva, az egyik ottani hozzászólás alapján össze raktam egy kis elektronikát, ami a gyújtás ráadása után pár másodpercre beindítja az üzemanyag szivattyút. Hihetetlen, de csak egy ideig működött így is normálisan, pedig az üzemanyag nyomás már felépült, mire kellett. Természetesen az üzemanyag szűrő is cserélve, többször is, cseréltem üzemanyagszivattyút is (mondjuk így utólag feleslegesen). Ezeknél mindig egy pár indításig jó volt az autó, aztán nem.

A furcsaság az volt, hogy a műszerfal teljesen lahalt minden indításkor. Már emiatt az egész elektromos hálózatot át néztem, testeket, stb. Az igen rossz helyen lévő computer szétszerelésén kezdett járni az eszem (szerencsére ez nem következett be). Nos direkt húzom a sorokat, mert olyan szégyenletes a hiba oka, hogy nehezemre esik leírni... Szóval az történt, hogy az autóba pár éve került egy BANNER akkumulátor, mert a gyári kifeküdt 1x év után. A kapacitása (55Ah) megegyezett a gyárival, az indító árama 450A, csakhogy, - és itt a csavar - a gyári előírás 540A!

Mentségemre szóljon, hogy a sok kísérletek egyike volt a külső forrásról indítás (zsebbika, és másik autó is), de ez sem vezetett valami oknál fogva akkor megoldásra......... Mondjuk ezt nem értem, miért, pedig a többlet áram kellett volna segítsen, mert a benne lévő akku nem volt zárlatos, vagy ilyesmi. 

Azóta az indítás olyan, mint annak lennie kell, bár az elektronikát nem szedtem ki, szerintem nem is fogom, mert annyi segítség bizonyára jól jön a rendszernek, hogy előbb épül fel az üzemanyag nyomása, amit nem is értek, hogy ebben az autóban miért is nem úgy megy, mint a többiben... 

 

Remélem tudtam segíteni hasonló cipőben járó cartársaknak!

S.I.76 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 68134

Üdv mindenkinek!

Érdeklődnék, 2001 astra f, ferdehátú, hátsó kerekeknek csapágyhangja van, kompletten aggyal együtt kell cserélni vagy van valami más megoldás is a csapágy kicserélésére? És ha aggyal együtt kell honnan érdemes beszerezni? Köszönöm h elolvastátok!

Khjfgv Creative Commons License 2024.01.27 0 0 68133

Tisztelt fórumozók! Astra J kocsimban néhány hete alapjáraton halk zörejt hallok, ha gázt adok elmúlik, ahogy leesik a fordulatszám, megint előjön a tak-tak-tak szerű hang. A motortérben nem hallani, csak az utastérben, ott is inkább a vezető ülésből. Átnézettem szerelővel, a kipufogó rendszer rendben van, nem találtak a motoron semmi lazulást, ami okozhatná a hangot. Mi lehet ez? Van valakinek valami ötlete?

CsKriszta70 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 68132

Nagyon köszönöm.

Előzmény: kocka775 (68131)
kocka775 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 68131

Ez egy webes fordítás:

"A "Lim" figyelmeztető lámpa nem más, mint a sebességkorlátozó aktiválódására való figyelmeztetés. Ha ez véletlenül bekapcsolódott, a kormánykerék bal oldalán lévő "L" gomb megnyomásával kikapcsolható"

Előzmény: CsKriszta70 (68130)
CsKriszta70 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 68130

 

Üdv.

Opel Mokka műszerfalán világít a LIM felírat. Tudna valaki segíteni,hogy mit jelent? Köszönöm.

Steew09090 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 68129

Sziasztok! 

 

Egy problémát szeretnék megoldani, teljes tanácstalanságba vannak a szerelők is. Egy J Astra 1.4 Turbo 103KW Mindegy hogy hideg vagy meleg, egyszer rögtön indul mászor meg többszöri köszörülésre köhögve. Prémium üzemanyaggal, hibakódmentes. Valakinek esetleg ötlete? Vagy tapasztalata?

Éva 01.15 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 68128

Sziasztok !

 

Kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata Opel Crossland ügyben?Kb 2017-es. évjárattól érdekelne.

 

Előre is köszönöm. Éva01.15

19760622laci Creative Commons License 2023.12.07 0 0 68127

Ha jól tudom a tiedben van egy szelepfedél membrán érdemes lenne azt kiszedni és megnézni nincs e kiszakadva,mer az okoz rángást

Előzmény: Bivaj17 (68126)
Bivaj17 Creative Commons License 2023.11.21 0 0 68126

Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni egy opel astra h 1.6 benzin em van es hidegen mikor be inditom elkezdett pufogni meg az alapjarat osze visza jar de ha be melegszik akor nem csinalja! Mi lehet a baj?? 

gábor 321 Creative Commons License 2023.11.20 0 0 68125

Sziasztok!

Kis segítség kellene.

Az alany egy 2001-es 2,0 diesel zafira. Kilométeróra számláló napi és a teljes sem világít. Az analóg mérő működik, a qartz kijelzők nem. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat nem néztem még.

Köszi előre is.

G.

409 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 68124

Talán mostmár hozzáértőre kellene ezeket bízni.  ??

Előzmény: Don Palesz (68123)
Don Palesz Creative Commons License 2023.10.25 0 0 68123

Eleinte egy darabig megy, majd egyszer csak elhagyja a kocsit az erő, és csak 1000-1500-ig megy fel a fordulatszám, akárhogy is nyomom a gázt, és csak 10-20-al vánszorog maximum.

Előzmény: Don Palesz (68122)
Don Palesz Creative Commons License 2023.10.25 0 0 68122

Köszi a választ, közben már nagyobb baja is van a kocsinak, egyszer menet közben teljesen elgyengült, szinte csak alapjáraton ketyeg, megnéztem, teljesen elment az olaj. Nem tudom, helyre hozható e még, de attól tartok a motornak annyi...

Előzmény: 409 (68121)
409 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 68121

Tipikus G Astra baj, kikopott a gyújtáskapcsoló-betét, valamint kicsit megtekeredett a nyelv ami elfordítja. Így nem fordul el annyit, hogy kapcsolja az indítót.

Előzmény: Don Palesz (68119)
Don Palesz Creative Commons License 2023.10.24 0 0 68120

Az akku feszültséget megmértem, 12,8V, gondolom az jó.

Előzmény: Don Palesz (68119)
Don Palesz Creative Commons License 2023.10.24 0 0 68119

Köszi, megnéztem, 3 kijövö vezeték van egyik két vezeték között sikerült mérnem 507 Ohm ellenállást.

 

Más: van egy 2008-as 1.4-es opel asta g classicom (z14xep) is , szintén nem indul be indítózásra, de ez a kulcs elfordításra meg se nyikkan. Viszont betolásra könnyen beindul, és utána már normálisan megy az autó. A probléma fokozatosan alakult ki, először csak az volt, hogy nehezebben indult be, aztán már volt, hogy nem is, és úgy kellett betolni, most meg már mindig be kell tolni. 

Előzmény: 409 (68118)
409 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 68118

 

 Biztosat oszcilloszkóppal lehet mérni, annak hiányában az ellenállását. ~800 Ohm.

Előzmény: Don Palesz (68117)
Don Palesz Creative Commons License 2023.10.19 0 0 68117

Köszi, megtaláltam, amúgy mit tudok rajta ellenőrizni?

Előzmény: 409 (68116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!