Van egy '98-as Combóm a motor kódja X14SZ. Azt csinálta, hogy néha megtorpant, majd egyszercsak megállt teljesen. Hazahúztuk, beindult, de időnként leállt.
Gondoltam, hogy a fojtószelep érzékelő a hibás. Kivettem, megmozgattam, visszatettem. Ezután már be sem indult. benzin van, szépen adagolja. Viszont szikra nincsen. Ha jól tudom, több alkatrész is van a gyújtás körben. Szerintetek mi lehet? Kb két éve ugyanezt csinálta, akkor egy gyújtótrafó (elosztó) csere oldotta meg. Vajon eddig bírta?
Persze, elfogadom ezt is, de vélhetőleg azért volt ekkora paraméter megadva, hogy stabil legyen az indítás, amíg az akku él. Itt most arra gondolok, hogy nyilván vesztett valami okból a BANNER a lehetőségeiből, kevesebből kisebb veszteség is probléma.
Viszont:
A döglöttségnek a jelei nem álltak, mert az önindító tekerésével sosem volt probléma, sőt az indítási nehézség miatt sokszor 8-10 másodpercet is kellett tekernie egyben, ami ment is neki, volt, hogy másodikra indult csak, az plusz 6-8 másodperc volt. Rossz akkuval ez nem ment volna szerintem.
Kínosan ügyeltem arra, hogy mindig csak egy változtatás legyen, és nem minden nap megy az autó, szóval volt ideje hozzá szokni a változtatáshoz.
Sajnos az én elektronikai tudásom is kizárta ezen opciót, ezért is érzem kínosnak. Bónusz, hogy a plusz külső forrás sem javított. Ráadásul minekután nem megy az autó, csepptöltőn lógott.
Ja, ami még kimarad az előző írásból, hogy azóta nem hal le a műszerfal indításkor, tehát a fordulatszámot mérő műszer sem esik nullába, majd pár másodperc után tér magához.
Az új ROCKET és a régi BABNER is (EN) szerinti.
Ha ez a megoldás nem a megoldás volt, akkor jelentkezem, bár már több sikeres indításon túl vagyunk, óvatos vagyok a jó hírek közlésével.
Technikát félre téve, már csak azt tudom elképzelni, hogy métely volt az akkuban. Vagy rontás. Esetleg átok...
"az indító árama 450A, csakhogy, - és itt a csavar - a gyári előírás 540A!"
Kizárt, hogy ez a leírtakat okozza. Az megeshet, hogy az akku már döglött volt, de ez a csúcsáram különbség nem oszt, nem szoroz annak a motornak.
Amúgy milyen szabvány szerint tud ekkora áramot a két akku? Nem mindegy miben írták rá. SAE/DIN/EU A három között a számokban jelentős a különbség miközben gyakorlatilag ugyanazt tudják. (más a mérési módszer)
Annak a motornak az indítója max. 140-160A- vesz fel. Ez viszont valós érték.
Mint többen már olvashattátok, én vagyok az a 2004-es ASTRA G 1,4 CARAVAN (utolsó, nem classic) nevetséges 28.700. km.-es futásteljesítménnyel szenvedő alak, aki az indítási nehézségekkel küzd, illetve az autó küzd... (Korábban írtam már ide sztoryt...)
Az utóbbi időben több szerelőt megjárt az autó, mert egyszerűen feladtam. Viszont a legkülönbözőbb szenzorok cserebelésére sem javult meg az autó, így német fórumot olvasva, az egyik ottani hozzászólás alapján össze raktam egy kis elektronikát, ami a gyújtás ráadása után pár másodpercre beindítja az üzemanyag szivattyút. Hihetetlen, de csak egy ideig működött így is normálisan, pedig az üzemanyag nyomás már felépült, mire kellett. Természetesen az üzemanyag szűrő is cserélve, többször is, cseréltem üzemanyagszivattyút is (mondjuk így utólag feleslegesen). Ezeknél mindig egy pár indításig jó volt az autó, aztán nem.
A furcsaság az volt, hogy a műszerfal teljesen lahalt minden indításkor. Már emiatt az egész elektromos hálózatot át néztem, testeket, stb. Az igen rossz helyen lévő computer szétszerelésén kezdett járni az eszem (szerencsére ez nem következett be). Nos direkt húzom a sorokat, mert olyan szégyenletes a hiba oka, hogy nehezemre esik leírni... Szóval az történt, hogy az autóba pár éve került egy BANNER akkumulátor, mert a gyári kifeküdt 1x év után. A kapacitása (55Ah) megegyezett a gyárival, az indító árama 450A, csakhogy, - és itt a csavar - a gyári előírás 540A!
Mentségemre szóljon, hogy a sok kísérletek egyike volt a külső forrásról indítás (zsebbika, és másik autó is), de ez sem vezetett valami oknál fogva akkor megoldásra......... Mondjuk ezt nem értem, miért, pedig a többlet áram kellett volna segítsen, mert a benne lévő akku nem volt zárlatos, vagy ilyesmi.
Azóta az indítás olyan, mint annak lennie kell, bár az elektronikát nem szedtem ki, szerintem nem is fogom, mert annyi segítség bizonyára jól jön a rendszernek, hogy előbb épül fel az üzemanyag nyomása, amit nem is értek, hogy ebben az autóban miért is nem úgy megy, mint a többiben...
Remélem tudtam segíteni hasonló cipőben járó cartársaknak!
Érdeklődnék, 2001 astra f, ferdehátú, hátsó kerekeknek csapágyhangja van, kompletten aggyal együtt kell cserélni vagy van valami más megoldás is a csapágy kicserélésére? És ha aggyal együtt kell honnan érdemes beszerezni? Köszönöm h elolvastátok!
Tisztelt fórumozók! Astra J kocsimban néhány hete alapjáraton halk zörejt hallok, ha gázt adok elmúlik, ahogy leesik a fordulatszám, megint előjön a tak-tak-tak szerű hang. A motortérben nem hallani, csak az utastérben, ott is inkább a vezető ülésből. Átnézettem szerelővel, a kipufogó rendszer rendben van, nem találtak a motoron semmi lazulást, ami okozhatná a hangot. Mi lehet ez? Van valakinek valami ötlete?
"A "Lim" figyelmeztető lámpa nem más, mint a sebességkorlátozó aktiválódására való figyelmeztetés. Ha ez véletlenül bekapcsolódott, a kormánykerék bal oldalán lévő "L" gomb megnyomásával kikapcsolható"
Egy problémát szeretnék megoldani, teljes tanácstalanságba vannak a szerelők is. Egy J Astra 1.4 Turbo 103KW Mindegy hogy hideg vagy meleg, egyszer rögtön indul mászor meg többszöri köszörülésre köhögve. Prémium üzemanyaggal, hibakódmentes. Valakinek esetleg ötlete? Vagy tapasztalata?
Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni egy opel astra h 1.6 benzin em van es hidegen mikor be inditom elkezdett pufogni meg az alapjarat osze visza jar de ha be melegszik akor nem csinalja! Mi lehet a baj??
Az alany egy 2001-es 2,0 diesel zafira. Kilométeróra számláló napi és a teljes sem világít. Az analóg mérő működik, a qartz kijelzők nem. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat nem néztem még.
Eleinte egy darabig megy, majd egyszer csak elhagyja a kocsit az erő, és csak 1000-1500-ig megy fel a fordulatszám, akárhogy is nyomom a gázt, és csak 10-20-al vánszorog maximum.
Köszi a választ, közben már nagyobb baja is van a kocsinak, egyszer menet közben teljesen elgyengült, szinte csak alapjáraton ketyeg, megnéztem, teljesen elment az olaj. Nem tudom, helyre hozható e még, de attól tartok a motornak annyi...
Tipikus G Astra baj, kikopott a gyújtáskapcsoló-betét, valamint kicsit megtekeredett a nyelv ami elfordítja. Így nem fordul el annyit, hogy kapcsolja az indítót.
Köszi, megnéztem, 3 kijövö vezeték van egyik két vezeték között sikerült mérnem 507 Ohm ellenállást.
Más: van egy 2008-as 1.4-es opel asta g classicom (z14xep) is , szintén nem indul be indítózásra, de ez a kulcs elfordításra meg se nyikkan. Viszont betolásra könnyen beindul, és utána már normálisan megy az autó. A probléma fokozatosan alakult ki, először csak az volt, hogy nehezebben indult be, aztán már volt, hogy nem is, és úgy kellett betolni, most meg már mindig be kell tolni.