Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

88GABOR88 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152711

EZ volt anno a diagnózis. Első 3 hiba a gyújtó trafók cseréjével megszűnt.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152710

Akárhogyan is van, ráférne egy szakavatott, szerető kéz. Sajnos Veszprémben nem vagyok ilyen ügyben tájékozott.

Előzmény: 88GABOR88 (152707)
Syracusa Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152709

A korábbi ABS-eredetű hiba nyilván a szokásos biztosítéktörés volt a motortérben, ezt még mindig benézik sokan, a motorikont kivillantja a hibás féklámpa kapcsoló is, de fordulatszám-korlát és égéskimaradás egyik miatt sincs.
Simán lehet több, egymástól független hiba.

Előzmény: 88GABOR88 (152707)
LUCAS Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152708

Gyújtáskimaradást tuti nem írt hibának, mert ilyen hiba nincs. Égéskimaradás hiba viszont van, ami nem csak gyújtás problémából adódhat sajnos.

Előzmény: 88GABOR88 (152707)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152707

Nem az enyém az autó hála isten, csak régebben oda adtàk , hogy csinaljak vele valamit és akkor bejött a gyujtótrafo csere akkor volt diagon 1.-2. henger gyújtáshiba mind a 3 kicserelve. Most jott elő ez a hiba Megint. De most nem segitett a csere gyujtotrafo. Anno a diag sok bosch abs hibakat irt .majd belinkelem az akkori diagnozist. Veszprembe 2 szervizbe volt ezzel az abs hibaval nem jutottak ott egyrol kettore valami kábelhibára gyanakodtak, majd lepattintották a tulajt. nem hinnem mondjuk hogy az abs hiba osszefuggésbe van a gyujtas kimaradasokkal?!

Előzmény: csíkos-háTTú (152706)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152706

Kicsit elhanyagoltad nem?

El kell vinni szerelőhöz, aki tudja is diagnosztizálni a kocsit! (Dél-pesten tudok, márkaszervizt, és magán Skoda gurut is).

A motor lámpa nem feltétlenül a gyújtótrafók hibája esetén jön elő, ez lehet gyertya, lambda-szonda hiba, egyszerű kábelhiba valahol, stb.

Az ABS is sok mindentől lehet. Fékfolyadékot mikor cseréltettél benne?

Ha alapjáraton egy henger nem megy, az azért nem éppen üzemszerű.

Sürgősen szervizbe a kocsival, ne kínozd, mert sokkal többe fog kerülni idővel!

Előzmény: 88GABOR88 (152704)
timla Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152705

Szia! Szerintem el kell vinni egy szervizbe. Ott egy diagnosztikával fognak kezdeni, aztán javítják a feltárt hibákat. Sajnos ezek a hibajelzők nagyon sok hibát jelezhetnek, kár találgatni.

Előzmény: 88GABOR88 (152704)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 152704

Sziasztok! Van egy 1.2 12v skoda fabia 2006os világít a motorlampa , abs lampa és a fék piktogram, a kocsi normálisan megy.. miután elkezd villogni a motor lámpa akkor viszont 2 ezer fölé nem engedni pörögni egyik fokozatban sem. Lett belerakva 3 csere gyujtótrafo egy darabig működött normalisan aztan megint ugyanolyan… regebben is produkálta ezt a hibát de akkor a gyújtótrafok cserejevel megoldodott , 30 ezer km lett megtéve azota és most megint jelentkezett a hiba. szerintetek mire lehet gyanakodni ? Alapjaraton kb egy henger biztos nem megy. Egyébként az abs hiba mar nagyon régota fenáll, de attól függetlenül a kocsi jól működött.

paddyjoe Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152703

Nekem annak idején Dance volt az FII-ben, az ment, nemgyári Sony jött, can-bus adapterrel, gond nélkül ment, akksit nem szívta, megtartotta a beállításokat.

Airbag. Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152702

amihez nem kellet volna Iso átalakító..

Előzmény: 409 (152701)
409 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152701

"egyszerű gyári Skoda Dance rádiót szereltem be"

 

 Milyen szerencse, hogy ezt mindjárt elsőre elárultad.......  ://

Előzmény: jetkarcsi (152700)
jetkarcsi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152700

Csak egyszerű gyári Skoda Dance rádiót szereltem be. De már kaptam a gyújtás+12v és a direkt +12v helyére a (VAG csatlakozóban), értelmes választ, így sikerült. Megtartja a memóriát és nem kéri folyton a kódot. 

Előzmény: 409 (152698)
jetkarcsi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152699

Köszönöm  a hozzászólásokat. Sikerült megtalálni  a megoldást, működik a gyári rádió, úgy ahogy kell. 

409 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152698

No, én azt gyanítom, hogy egy can bus-os rádiót szeretne befabrikálni, miközben azt az autó nem tudja kezelni.

 

???

Előzmény: Airbag. (152697)
Airbag. Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152697

elég sok rádiót beszereltem már,főleg skodákba,

de a kiszedő villák használatával 10 percen belül van a ki/be szerelés...

 

volt olyan skodás fórumtárs innen,aki horvátországba menet megállt nálam,és hajnalban 10 perc alatt ment bele a sony rádiója

Előzmény: Airbag. (152696)
Airbag. Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152696

amit a gyár beépít,az a gyári rádióhoz való.

ha te egy másik 1 Dines rádiót szeretnél bele,akkor kell az Iso csatlakozó,amiből több féle is kapható

 

neked a skoda specikus kell/ene,és ott már csak a széthuzaha vezeték/ek megfordítása kell/szükség szerint.

a csokikban/aljzatok/csatlakozokban  semmit sem keell  módosítani.

Előzmény: jetkarcsi (152693)
Airbag. Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152695

hát,ez nem igy van...

Előzmény: jetkarcsi (152693)
Syracusa Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152694

Csatlakozom az előttem íróhoz, de én még azt sem értem, mit akarsz most berakni az autóba és mit akarsz kivenni.
Eccerűbb lenne, ha írnál erről egy tőmondatot, mittudomén: be akarok tenni egy gyári rádiót az eddigi Philips kazettás helyére. Vagy fordítva. :)

Az alaphelyzet az, hogy egy kommersz, ISO bekötésű és nem VAG rádiónak biztosan kell állandó plusz és kell gyújtás plusz ( a testen és a többi xaron kívül).
Egy gyári VAG rádiónak pedig csak egy állandó akku plusz, de biztosan nem kell a gyújtás és nincs is ilyen a csatlakozóban, mert a be- és lekapcsolási jelet nem ezen kapja. Viszont be van kötve egy CAN hálózatba, amin keresztül beszélget a többi cuccal és ezen át tudja, hogy mikor induljon, álljon le vagy mikor kapcsoltak lámpát. És a többi.


Ha neked egy olyan fura rádiód van, aminek fentieken kívül világítás jel is kell, akkor azt a jelet el kell hozni valahonnan.
(Mondjuk én kidobnám a francba az ilyen rádiót, mert utoljára a nyolcvanas években találkoztam ezzel a technikai igénnyel.)

Előzmény: jetkarcsi (152691)
jetkarcsi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152693

Ha az első tulajdonos nem kér gyári rádiót az autóhoz, akkor a "Kommersz " ISO csatlakozót építenek be. Azt lehet minden más gyári vagy nem gyári rádióhoz csatlakoztatni, átalakítóval. -- A többit már én is elengedtem.   

Előzmény: Airbag. (152692)
Airbag. Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152692

már bocsánat,de nem sokat érteni amit irsz,,

az Iso csatlakozó kábel skodához való?

Előzmény: jetkarcsi (152691)
jetkarcsi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 152691

Üdv. Igen, egy ilyen VAG-ISO átalakítót vettem. Az autóban, (2007 MK2 fábia), nem gyári rádió van beépítve, így az autóban ISO rádió csatlakozó van beszerelve (barna a hangszórók, fekete az áram ellátás ) . Az autóban levő áramellátás csatlakozóban (fekete ISO), minden kábel be van kötve, csak az antenna vezérlő nincsen. Az nem is kell. --- A fotón levő átalakítóban a jobb oldali (fekete) csatlakozóban, benne van a 4 kábel,- gyujtás+12v (sárga)- test (fekete)-világítás (narancssárga összefogva) - direkt+12V (piros összefogva) . A VAG csatlakozóban csak a gyujtás +12v és a test van átcsatlakoztatva. A 2 összefogott nincsen. Na azt a 2 összefogott, (narancssárga és piros ) vezetéket melyik sarura kellene becsatlakoztatnom a VAG csatlakozón? Na ez lenne a kérdésem. Köszönöm. Bocs ha egy kicsit részletes voltam.   

Előzmény: 409 (152689)
409 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 152690

Illetve az még a kérdés, hogy mivel is küzdesz valójában?  ???

Előzmény: 409 (152689)
409 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 152689

Ne dugdossál arra ISO csatlakozót, az nem szabványos ISO aljzat.

Szükséged lesz egy a típushoz megfelelő átalakító kábelre.

 

Ez, vagy valami ilyen:

 

 

 

Előzmény: jetkarcsi (152688)
jetkarcsi Creative Commons License 2024.01.05 0 0 152688

Üdv mindenkinek. Újabb kérdésem van. Van-e aki, a gyári VAG rádió csatlakozó kábel elrendezésében járatos. Az ISO csatlakozón levő rádió világítás kábelt, és a direkt 12v-ot, melyik sarura kell kötnöm a VAG csatlakozón, hogy a lámpa felkapcsolásnál világítson a rádió és hogy a memória is megmaradjon. A gyújtás +12v és a test be van kötve a csatlakozóba. A +UB a +12v, a negatív a földeléssel jelölt.  A fotón a kék négyzetben levő az áram ellátás. Az eddigi kutatásom eredménytelen.  Köszönöm. 

 

jetkarcsi Creative Commons License 2023.12.29 0 0 152686

Köszönöm  a választ. Ezeket meg fogom nézni. 

Előzmény: 409 (152685)
409 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 152685

Minden bizonnyal megdöglött a zárban lévő mikrokapcsoló, vagy a forrasztása engedett el, esetleg szakadás az ajtóátvezetőben. Ez típusbaj az összes ilyen vag autóban.

 

A csomagtér nyitás az így működik ebben a felszereltségben.

Előzmény: jetkarcsi (152684)
jetkarcsi Creative Commons License 2023.12.28 0 0 152684

Üdv mindenkinek. Először is Boldog Új Évet kívánok. 

Másodszor, ismét kérdés merült fel a Fábia 2-vel kapcsolatban, még nem nagyon ismerem a típust. A felszereltsége Classic, a leg alapabb. Csak információnak.--- A problémám. Bal első ajtó nyitásakor, nem kapcsolódik fel a belső világítás, a jobbnál igen. A csomagtérajtó nyitógombja ajtónyitásra nem nyitja a csomagteret. Csak ha gyújtás ráad-levesz akkor kb 20-30 mp-ig nyitja. Ennek így kell működnie, vagy esetleg a két probléma ugyanabból ered. -- Ajtókárpit levesz, zár kitakarít, beolajoz, de nem változott semmi. Az ajtózár mechanika alján látok egy kis fehér csatit, 2 vezetékkel. esetleg ott mikro kapcsoló lehet?  Utólagos központi zár beszerelés volt az autón évekkel ezelőtt , nem nálam, jól működik.  Ha van szakértő a csoportban, vagy van valakinek tapasztalata, szívesen meghallgatom.

Köszönöm.  

Syracusa Creative Commons License 2023.12.25 0 0 152683

"hogyan függhet ez össze"
Már ha összefügg.
Ha kizárólag akkor jelentkezik amikor nyakon van öntve a második szonda, akkor ez "lódobogás", sérült lehet a szigetelése ->csere. Az első nem tud vizet kapni.

Ha máskor is jelentkezik, akkor rendes diag kell, a P0420  pont csak annyit jelent, hogy nem jó, de nincs benne hogy miért és mi.

 

Random zárás, ha nincs a közelében a kulcs (ha távos)? Vagy menet közben is?
Lehet sérült drót vagy hibás mikrokapcsoló a zárban. Nem valószínű hogy van hozzá hibakód, mert neki nem felismerhető hogy ez hiba. A zárást kell monitorozni élő adatban és közben mozgatni az ajtó-átvezetőket, ütögetni a zárak környékét (csak két első), és a belső zárógombra ránézni, ha van.

Előzmény: ms30 (152682)
ms30 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 152682

Sziasztok. Már kétszer előjött a Check engine hibám, nagy nehezen sikerült kiolvasni (nagyon nem akar a kütyü csatlakozni az ECU-hoz...) P420-as Katalizátor hibát ír. Mindkétszer olyan időjárásban jött elő, ahol rengeteg vizet kapott az autó alulról az útról, hogyan függhet ez össze szerintetek és mit csináljak? 

 

Másik: a zár is random, saját magától bezáródik, és ha bent van a kulcs az autóban, én pedig éppen kint, az eléggé gáz lesz :D  

Fabia I  1.2 HTP, 2005

jetkarcsi Creative Commons License 2023.12.20 0 1 152681

Köszönöm a segítséget, megtaláltam. 

Előzmény: Syracusa (152679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!