Keresés

Részletes keresés

kkbarnakk Creative Commons License 2022.12.04 0 0 26521

Köszönöm az npinformációkat.

abes Creative Commons License 2022.12.03 0 0 26520

SAE 80W-90 váltóolaj.

Előzmény: kkbarnakk (26517)
zénó21 Creative Commons License 2022.12.03 0 0 26519

én SAE 80W 90 hajtóműolajat használtam, sokféle gyártmány van, én csak azért töltöttem bele Mogul Trans közlekedési hajtóműolajat (SAE 80W90), mert abból volt készleten.

Előzmény: kkbarnakk (26517)
triplaharom Creative Commons License 2022.12.03 -1 0 26518

Engömet érdekölne, ha még mögvan. Írok.

Előzmény: méray (26516)
kkbarnakk Creative Commons License 2022.12.03 0 0 26517

Sziasztok!

 

Sikerült vissza raknom a a rugós fogas ívet.

Jól is működik.

Még egyszer köszönöm az instrukciókat.

 

Milyen olajat töltetek a Jawa motorjába(ami a váltót, keni)

 

Üdvözlettel

Kása Barna

méray Creative Commons License 2022.12.03 0 0 26516

Sziasztok! 

 

Pakolás közben találtam ezt a gyári szerszámot. 

 

 

Ha esetleg valakit érdekel, kérem írjon privátban. 

 

Üdv méray! 

zénó21 Creative Commons License 2022.11.28 0 0 26515

talán egyszerűbb, ha először csak a fogasívet (a tengely nélkül) akasztod be és "húzod fel", amint ez megvan, mehet a berúgótengely betolása és elfordítása

kkbarnakk Creative Commons License 2022.11.28 0 0 26514

Köszönöm szépen az instrukciókat.

Hétvégén lesz időm szerelni, mindenképpen visszajelzek.

Üdvözlettel

Kása Barna

zénó21 Creative Commons License 2022.11.26 0 0 26513

Szia!

Mielőtt visszaszerelitek a tengelyt, célszerű azt az O-gyűrűt is kicserélni a rici mögött, mert hajlamos kenőanyagot átengedni. Meg kell mérni, mekkora legyen (fejből nem tudom), mert a ha kisebb, megint enged, ha pedig nagyobb, nehezen "ugrik" a tengely, és a fedelet is macerás visszatolni. Egyébként meg van "pontozva" a tengely, a kuplungfedél visszaszerelésénél ott egy pontozóval támasszátok meg a tengelyt, és biztosan nem fog kiugrani a berúgótengely, amikor rámegy a fedél.

Én csak a saját szerelési tapasztalataimról tudok beszámolni, igaz, 360-ason, de szinte ugyanaz a tech. Alaphelyzet a berúgótengely a fogasívvel és a rugóval és a "végén" a tekercsrugóval. Ezt kell együttesen betolni a motoregységbe úgy, hogy a "lapolt" rész a tekercsrugóval a megfelelő helyre csússzon és forduljon, illetve a fogasív az indítóállásba kerüljön. A tengelyt csak egyféleképpen lehetséges a motoregységbe tolni, hiszen a "sonkák", ami a tengelyen egymással 180 fokban vannak, síkban kell legyenek a működtető mechanizmus ellenoldali alkatrészével.

Pozícióban kb. félig be kell tolni a tengelyt, be kell akasztani a fogasív rugójának "szabad végét" a motoregység rugótartó nyílásába, ekkor kell a csak  fogasívet 90 fokban elfordítani (az ujjakra vigyázni, a rugónak van "ellenállása") az indítóállás eléréséhez. Ekkor bal kézzel meg kell tartani addig a fogasívet, amíg jobb kézzel benyomjuk a tengelyt a beszerelés legelején pozicionált helyzetben, majd 90 fokban elfordítjuk. Óvatosan emeljük el a kezeinket, ezek után a fedelet pakoljuk vissza. Ilyenkor érdemes egy pontozóval támasztani a tengelyt, mert amikor igazítjuk a kuplungfedelet, könnyen szét tud "ugrani".

Remélem, tudtam segíteni.

Szia!

Előzmény: kkbarnakk (26511)
bervas Creative Commons License 2022.11.26 0 0 26512

Úgy emlékszem, be kell tenni a nagy rugót. Bent vannak valami hornyok, a tengelyen meg körmök. A körmöket be kell tenni a hornyokba, benyomni koppig, aztán óra irányban elfordítani ütközésig. így nem ugrik vissza a tengely, mehet fel a dekni. Aztán feltenni a váltókart  a ricnire, visszaforgatni óra járásával ellentétesen, míg kiugrik. Aztán lehet a ricniken pozícióba állítani a váltókart.

Előzmény: kkbarnakk (26511)
kkbarnakk Creative Commons License 2022.11.26 -1 0 26511

Sziasztok!

Egy barátom megörökölte az édesapja 250-es Jawa-ját.

40 év állás után szépen be is indult.

Kicseréltük a kuplung lamellákat, de nem sikerül visszarakni a berugó+váltó tengelyt.

Kérnék szépen segítséget, ötletet, hogyan lehet visszatakni.

Előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Kása Barna

kocsányostölgy Creative Commons License 2022.10.19 0 0 26510

Ennyi volt,elkelt!

Előzmény: abes (26509)
abes Creative Commons License 2022.09.12 0 0 26509

Na ennyi. ;-)

Előzmény: kocsányostölgy (26508)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.11 0 0 26508

Talán a 7mp az jó!

Előzmény: abes (26504)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.08 0 0 26507

Köszi!

Előzmény: abes (26506)
abes Creative Commons License 2022.09.08 0 0 26506

Brisk N15C vagy NGK B6HS.

Előzmény: kocsányostölgy (26505)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.08 0 0 26505

Milyen gyertya jár ezekbe,a mostani hőérték számozás szerint?Vagy lehet még kapni valahol Champion 14-7-8Y gyertyát? Új reru volt benne,de megállt vele az egyik henger!

Előzmény: abes (26504)
abes Creative Commons License 2022.09.05 0 0 26504

Szerezz rá egy gyári karbit így ez szenvedés.
Ezt a 2-3 úsztatást hanyagold, ennyiszer ütsz az úszó tetejére. Minek?


Ki kell tapasztalni. Minden motor más, ha kb. ugyan olyan az időjárás és hideg a motor akkor:
1 alkalom: 3 mp úsztatok. Aztán megjegyzem, hogy könnyen vagy nehezen indult-e.
2 alkalom: 5 mp úsztatok. Könnyebben indult mint az előző alkalommal?
3 alkalom: 7 mp...

 

Így a legkönnyebb kitalálni a megfelelő úsztatás mennyiségét.

Előzmény: kocsányostölgy (26503)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.05 0 0 26503

A csap kinyitása után,megvárom amíg feltölti benzinnel a karbit!Meg áll a folyás a benzin csőben! Utána 2-3 szor jó hosszan swimmelem!Azt nem akarom hogy kicsapjon,ne álljon a benzin a karbi alatt!Ez miatt sokat rúgdosom! Igen,forrasztott az úszó!Akkor vegyem úgy,hogy gyárilag beállított? A karburátor új,de az úszófedél a régi,mert az új fedélben az úszó olyan hosszan meg van vezetve,hogy megszorúlt,és az miatt túlfolyt!Igaz ez is Tajvani!Ami tajvani,az valahogy elég selejtes!Így jártam az új kipufogó dobbal is!Nem lehetett beletenni a tömítő gumi karikát!Belül a lemez rá volt hajtva a helyére! Levegős turbómaróval köszörültem ki belőle a felesleges lemez maradványt!Azért kíváncsi lennék,mennyi a hivatalos benzin szint az úszóházban!!Honnan mérjek?  Ezek apró dolgok,a héten sikerült 30 év után újra műszakit szerezni!

Előzmény: abes (26502)
abes Creative Commons License 2022.09.05 0 0 26502

"Jó sokáig" azaz?
Én 5 mp szoktam. Néha kevés.

Forrasztót úszóra emlékszem.

Előzmény: kocsányostölgy (26501)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.05 0 0 26501

Hogy lehet benzinszintet állítani a 634-en,vagy egyáltalán honnan kell mérni,kiemelt úszónál!Szerintem alacsony a szint,az új karburátorban,mert mindig swimmelni kell,jó sokáig,hogy induljon!Utána már jár rendesen!

kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.05 0 0 26500

Ki lett dobva sajnos! Annyira össze volt állva!30 év!

Előzmény: abes (26499)
abes Creative Commons License 2022.09.03 0 0 26499

Újítasd fel a régit.

Előzmény: kocsányostölgy (26498)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.09.03 0 0 26498

Ebből küldtek kettőt!Ez selejt!Tajvan!  Azt keresem aminek a számlapján rajta van,Csehszlovákia!!!!

Előzmény: abes (26494)
bervas Creative Commons License 2022.08.31 0 0 26497

Hajtani akkus fúróval érdemes. Abba befogható a spirál vége.

Előzmény: kocsányostölgy (26492)
bervas Creative Commons License 2022.08.31 0 0 26496

Az előtéttengely-km spirál áttétel a képek alapján 5/12 körüli. Így 667/min körül kell pörögni a spirálnak, amikor az óra 120 km/h körüli értéket mutat.

Előzmény: bervas (26495)
bervas Creative Commons License 2022.08.31 0 0 26495

A váltó előtéttengelye, ahonnan az órahajtás jön, 120 km/h táján 1600/perc körül forog. Ezt egy csavarkerék áttétel osztja le a spirálra. Most nem emlékszem, annak mi az áttétele.

Előzmény: kocsányostölgy (26492)
abes Creative Commons License 2022.08.31 0 0 26494
Előzmény: kocsányostölgy (26493)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.08.31 0 0 26493

Nem 40 euró,74!!!Még jó hogy lehet venni a Cseheknél!  Elég halott ez a fórum!

Előzmény: kocsányostölgy (26492)
kocsányostölgy Creative Commons License 2022.08.17 0 0 26492

634 eredeti kilóméterórát keresnék! 40 eurósat találtam! A tajvani szép,csak selejt!Nem jó helyen van a műszervilágítás foglalata,de ez a kisebbik baj!Keveset mér szerintem,a 35-öt alig értem el!Eszterga tokmánnyal hajtatva,2000 fordulattal sem mér többet!Nem gondolom hogy a váltó kihajtó tengelye többet forogna!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!