Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

14január Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154827

Helló!

Valaki tud infót arról, hogy az egész világon nagy galibát okozó Takata légzsákokat cseréli valaki itthon az érintett SAAB-okban?

Köszi!

anonym19 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154826

Javítva előző hozzászólásomban egy részt 

"mert a torony csapágy után 120-tól elkezd rázni" ->torony csapágy csere után .

 

Interdieselt megjártam. A hőmérséklet érzékelőre azt írja a KTS hogy túl magas a feszültség szóval valószínűleg zárlatos. Az injektorokat vizsgálva vele jónak tűnt minden, a hengerenkénti korrekció is jó volt. Okt. 8-ra foglaltam még időpontot hogy padra tegyék kiszerelve az injektorokat meg akkor ellenőrzik az izzítógyertyákat és a kompressziót, valamint veszteséget mérnek. 

 

Szerinted a fentebb említett munkafolyamatokra szükség van, vagy nem érdemes itt még feltétlenül szórni a pénzt?

Előzmény: anonym19 (154825)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154825

Persze, az csak amolyan út mutató. Olvastam jó párszor írásaitokban. :) 

 

Am apró megjegyzésként: 193 ekm van az autóban és a futóműt most rángattattam meg, mert a torony csapágy után 120-tól elkezd rázni és mielőtt gumishoz mentem volna, gondoltam ránézetek géppel. Lógást nem tapasztaltak, csak egy nagyon minimálisat a bal axiál csuklón, amire azt mondta a srác hogy még nem érdemes cserélni mert annyira minimális. A pattogó hang egyelőre nem mutatkozott a kormányzás meg szerintem minimálisan könnyebb lett, de lehet csak placebó . :D 

Előzmény: BmS1 (154824)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154824

Pont ez az, hogy biztonsággal nem lehet ezekből az infokból kitalálni, mi az igazi bibi.

Tanács: ne nagyon bízz a hibakódokban.

Előzmény: anonym19 (154823)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154823

Szia!

 

Nagyon szépen köszönöm a választ. Ilyenkor általában csere jöhet szóba? (Ma megyek Győrben az interdieselhez ott ugyan nincs Tech2, de más profibb diag. eszköz is kiírja részletesebben a kódot? 

 

 

Előzmény: BmS1 (154822)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154822

Szóval.

A P1902 a kipufogógáz-hőmérséklet ellenőrző szenzor.

Gyakran megsértik szerelés közben, érdemes a kábeleit/csatlakozót átvizsgálni.

 

A hibakódnak alcsoportjai vannak, ami szöveges üzenetként jelenik meg (pl. Tech2).

Ennyi infoból megmondani a frankóságot nemigen lehet.

Előzmény: anonym19 (154815)
G.Erdelyi Creative Commons License 2017.09.14 0 0 154821

nyilvan lehetnek ezektol meroben eltero okok is.

Előzmény: SaabKova (154820)
SaabKova Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154820

Ezt a jelenséget kb egy hónapja vettem észre. egyszer megszűnt ez a hang de most megint vissza jött. de megnézem reggel amiket tanácsoltál. köszi addig is.

Előzmény: G.Erdelyi (154819)
G.Erdelyi Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154819

Udv,

 

Nezd meg a katalizator kornyeken (a motor alatt), hogy nem torott e el a felfuggesztese a kipufogonak.

Nalam is volt ilyen, logott a flexicsonel es az okozta a vibraciot.

Vissza lett heggesztve a tartorud. Ennek mar vagy 5 eve es azota is rendben van.

 

Aztan okozhat vibraciot, ha a balanszlanc ugrik 1-2 szemet, vagy esetleg eltorott a feszitoje. Bar ez bemelegedesig csorgessel is jar(hat) a motorterbol.

Előzmény: SaabKova (154818)
SaabKova Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154818

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2003as évjáratú 9.3 1.8t autóm. Olyan hiba jelenséget vettem észre ha inditom az autót remeg az utastér belselye és olyasmi hangja van mint egy halkabb subarunak. ha kivülről a motorteret nézem és hallgatom semmit nem hallok csak az utasterben hallok ilyen mély zörelyes hangot. Szerintetek mi lehet a gond. Mutattam autó szerelőnek azt mondja túl jó a fülem semmi baja nincs. Légyszi segitsetek. köszi

FRANKYE Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154817

Nekem pont fordított esetem volt 2 hete. Fűtéscsapot vettem egy szervizben, gondoltam kicserélem. Elég macerás kicserélni főleg, ha 8 évenként cserél az ember. 

Kicseréltem, gyári hibás volt. A szerviz adott egy másik alkatrészt de azt mondta nem cseréli ki mert nem ők építették be. Másodszorra már fele annyi idő alatt kicseréltem. :) 

Előzmény: BmS1 (154814)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154816

Még annyit hozzátennék hogy közvetlen a csere után nem jelentkezett, csak tegnap sikerült bal(nemesebb)szervül lefulladnom és azóta van.

Előzmény: anonym19 (154815)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154815

Szia Mester!

 

Olyan problémán van hogy dpf csere után csak akkor amikor leállítom az autót panaszkodik a szondára. (P1902) Ha úgy törlöm hogy jár a motor nem jelentkezik csak a következő indítás utáni leállításnál. A szenzor új ára az eget veri még kedvezménnyel is. Szerinted miből fakadhat a probléma? Itt is meg kellene mondani az autónak hogy új szűrőrője van? 

BmS1 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 154814

Na, ezt teljesen másként látjuk.

 

Új szemüveget csináltatsz, kiválasztod a keretet, mondjuk 52000 Ft komplett. Lövésed sincs, hogy az optikusnak eleve milyen kedvezménye van, de hogy esze ágában sincs azt neked átadni, az szinte biztos. Ha a fényképezőgépemet javítják, van egy árajánlat, amit vagy elfogadok, vagy nem, de ha kitalálom, hogy nekem "beszerzési áron" adják az alkatrészt, akkor rövidre zárják a további értekezést. Ha a szabónál beszerzési árat kérsz szövetre, cérnára, gombra, akkor a szabómester az ajtóra mutat. Az éttermi árak messze nem a beszerzési árakat követik, ha nem tetszik, nem ülsz be.

 

Nem sorolom tovább, mert unalmas lesz.

 

Miért épp az autószerelő az, ahol nagyon-nagyon átcseszettnek érzi magát MW, ha nem kapja az alkatrészt beszerzési áron, de zokszó nélkül kifizeti az optikus, szabó, éttermes ... kedvezmény nélküli árát ?

De mint mondtam, a szerelők nagy része a kedvezmény jól látható részét átadja az ügyfélnek, ha másért nem, azért, mert a szomszéd szerelő is így tesz, a verseny nem enged meg nagy vállalási ár külömbözetet.

 

Más.

Két hete reklamált egy 9 hónappal ezelőtti akkucserés üf. KO az akksi. A nagyker felé hosszadalmas az eljárás, neki az autó mindennap kell. Kártalanítottam, a koki akkut az autójában hagytam, ez a kis móka 24e Ft-ba fájt.

 

Még rosszabb: a kétliteres PDTDI vteng jeladó ára 33e Ft.  A cseréje borzadály, vezérlés le, stb.  HA két hét múlva KO a jeladó, mi is lesz? A nagyker "nagyvonalúan" kártalanít, kicseréli a rossz alkatrészt. A melót meg a szerelő kénytelen teljesen ingyen, mosolycsekkre elvégezni, annak ellenére, hogy teljesen vétlen. HA egy fillér engedményt nem adott az ügyfélnek, az árrés akkor is csak a vesztesége egy kis részét fedezi. A gyakorló szerelő tudja, hogy az ilyen történetek nem számítanak ritkaságnak.

 

Nem gondolod, hogy az árrés az ilyen veszteségek kompenzálását segíti?

 

Megtalálni azt a szerelőt, aki nem ver át, arra már-már azt lehet mondani, amit te is szoktál: "Csodák holnaptól!"

 

Ha a kedvezmény nélküli árat számítja, az feltétlenül átverés?

 

A pálya szabad, talán kipróbálhatnád még magad a másik oldalon is. Attól tartok, akkor meg az ügyfelekre panaszkodnál :-D

 

 

 

 

Előzmény: MortalWombat (154804)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 154813

Emlékeim szerint ki kell venni hozzá  a szellőző rostélyt és csak utána tudod kivenni a rádiót. 

Előzmény: pinyós (154812)
pinyós Creative Commons License 2017.09.12 0 0 154812

Sziasztok! Valaki tudna segíteni abban, hogy hogy kell kiszerelni a rádió fejegységet?

Köszönöm szépen előre is! 

dovicsin Creative Commons License 2017.09.11 0 0 154811

ha geometriás a turbód, érdemes a vezérlö szelepecskét megütögetni vagy kitisztítani ilyen esetekbe. mielött mélyebben belenyúlsz.

 

Előzmény: macsek 555 (154807)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 154810

Szia.

 

Szerintem magától nem fog helyre jönni. Lehet hogy akad a geometria, esetleg túl tölt és letilt egy pillanatra, vagy pont ellenkezőleg nyomás valahol elmegy és a rendszer korrigálja magasabb töltő nyomással, vagy légtömegmérő, vagy légnyomásmérő. Hibajelzés van ilyenkor a műszerfalon, CE lámpa? Ír be valami hibát a vezérlőegységbe? 

Előzmény: macsek 555 (154807)
dovicsin Creative Commons License 2017.09.11 0 0 154809
Előzmény: dovicsin (154808)
dovicsin Creative Commons License 2017.09.11 0 0 154808

Sziasztok.

 

Tudnátok segíteni?

Van egy autó székesfehérváron, és azt szeretném megkérdezni, valaki nem nézte-e már meg, vagy esetleg mit szóltok hozzá, mert nekem tetszene. a javítást is el tudnám végezni, esetleg, de jó lenne tudni megéri-e, illetve, hol lehet jó áron alkatrészeket suerezni.

Ha tudtok segíteni köszönöm.

macsek 555 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 154807

Sziasztok!

kb 2000 és 2200-as fordulat közt legyengül a turbóm majd újra erőre kap.Z19DTH.

Helyre jöhet ez magától vagy szakit kíván?

Köszönöm!

anonym19 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154806

Közben találtam. 15 ezer forint .

Előzmény: anonym19 (154805)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154805

Sziasztok!

 

A részecskeszűrő nyomáskülönbség hollanderezett fémcsövét lehet valahol külön kapni? Van a csövön (most már csak volt) egy repedés a peremezett rész alatt. Feltételezem itt elszökött a kipufogó gáz egy része ezért volt állandóan valószínűleg P1901. 

 

MortalWombat Creative Commons License 2017.09.09 0 0 154804

Részben egyetértek veled, de azért szeretnék protestálni is.

Talán azt kellene megnézni, hogy ez - mármint hogy a tulaj viszi az alkatrészt - miért alakult ki.

Szerelő megállapítja a bajt, majd a monitoron mutatja, hogy mennyibe kerül az alkatrész. Mármint a kedvezmény nélküli árat. Aztán ehhez hozzáteszi a beépítés - rezsióradíj alapján számolt, reálisnak érzett - költségét, és mondja, ennyibe fog kerülni.

Aztán az ember hozzáolvas otthon, és rájön, hogy az 50eFt anyag+20eFt beépítési ktg igazából úgy néz ki, hogy 25eFt anyag + 45eFt beépítés. És akkor nagyon-nagyon átcseszettnek érzi magát.

Amikor egyszer egy szerelő mondta, hogy akkor itt az ár a monitoron (100eFt felett volt az alkatrész ár), és akkor ennyi lesz + beép.ktg, akkor mondtam neki, hogy az ott lévő ár 90%-a beépítve. Majd a fazon mosolygott, és annyit mondott, rendben.

És mindenki jól járt.

Mnt ahogy egyszer találtam egy szerelőt, aki már eleve a "szerelős, kedvezményes" árat mutatta a monitoron, és erre tette rá a beépítés ktg-ét. Ez így korrekt, kár hogy a srác csak az egyszerűbb munkákat vállal, számítógépes hibakeresés nem az asztala. 

Az autószerelő bizalmi állás, én azt szoktam mondani, hogy a férfiak "nőgyógyásza". 

Megtalálni azt a szerelőt, aki nem ver át, arra már-már azt lehet mondani, amit te is szoktál: "Csodák holnaptól!"

(Ne vedd magadra!)

Előzmény: BmS1 (154802)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154803

Itt még az alkatrész árát az is befolyásolja hogy milyen minőségű, melyik gyártó termékét veszi meg az ember.  Pl.: mikor annak idején a 620-as roveren 3 havonta felső lengőkarokat kellett cserélni, vagy összekötőket az nem volt olyan vicces, csak azért mert akkor még a nagyobb árfekvésű alkatrészeket nem vettem meg, zöld fülű voltam. Mondhatnám az volt a tanuló pénz. Azóta csak olyan alkatrészeket veszek meg amik megbízhatókká váltak az idő folyamán. Pl.: lemförder jelen esetben az axiál csukló és összekötő tekintetében. Ezek közel sem olcsó alkatrészek, de más vélemények alapján megbízhatóak és akár 150ekm-et elmennek.

Előzmény: BmS1 (154802)
BmS1 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154802

Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok"  ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát. 

 

Amit leírtál, abban sok érdekes dolog van.

Amit 11,800 Ft-ért megkapsz, az nem az a szonda, amit a "nagyok" 48,000-ért árulnak.

Több, mint vsz. kínai klón. Az, hogy kínai, még nem baj, de hogy sok köztük a gagyi, az már inkább. Ezek -általában- ha pl. monitorszondaként használják őket, még úgy elműködgetnek. Szabályzó szondák esetében jóval magasabb a hőmérséklet, ezt nagy részük nem tolerálja, van hogy pár perc és KO.

A másik lehetőség: lenyúlt szonda. Van a piacon bőven. Csak a rendőr ne jöjjön utánna...

 

Más.

Boldog-boldogtalan kap (majdnem minden nagykertől) 40...45% engedményt. 

Tulaj boldog, megveszi, leteszi a szerelő elé: tessék beépíteni.

A szerelők meghatározó része vagy elengedi eleve a kedvezmény egy részét az ügyfélnek, vagy a vállalási díjából enged.

Ha a tulaj hozza az alkatrészt, akkor nyilván nincs az alkatrészre garancia a szerelőnél, másrészt -csodák holnaptól- egészen másként fog festeni a vállalási ár, a szerelő holnap is ki akar nyitni, ahhoz neki bevételt kell csinálni. Ismerek nem egy szerelőt, aki nem épít be ilyen-olyan hozott alkatrészt, inkább lemond arról a megbízásról. "Tessék mondani, maga az étterembe a hóna alatt viszi a marhahúst a kajához?"

 

üdv

 

 

Előzmény: pinyós (154799)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 154801

Egyet értek a kedvezményes témával. Nekik így is haszon van rajta különben nem érné meg nekik, szóval tudom hogy iszonyat nagy árréssel dolgoznak. A mindent nem lehet itthon megcsinálni elvet elfogadom, viszont az nem opció hogy akár másfél 2 hónapot is várok az időpontra. A jó szerelőknel nagyon sok munkájuk van, lásd Besze Sanyiék (BmS). A legtöbb esetben mindennel utána olvasok, ha van videókat nézek stb. 

A részecskeszűrő probléma már apróbb jelzésekkel célozgatott hogy nincs minden rendben. 2x hibakód de törlés után még jó volt ismét 10 ekm-ig. Utoljára ez már nem segített. Az autó kipufogója és a lökhárító alja is kormos. A teljesítmény az szépen lassan kevesebb lett az autóban és már nem ment úgy. A hibakódnál pedig értelem szerűen vészfutásba tette. Én nem tartom elegáns módszernek a kiiktatását. Így marad a csere.

Előzmény: pinyós (154800)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154800

A részecskeszűrő problémádnak milyen jelei voltak a menettulajdonságban? Én megvettem az autót és rá három napra 3000 körül dadogott ill.  letiltott. Kiolvastuk a hibát, töröltük de visszajött. Felmentem pestre egy részecskeszűrő tisztításra de neki se állt a szaki,  mert megnézte a kocsi hátulját, tiszta korom volt és mondta, h fölösleges nekiálni mert ez szét van olvadva, át van szakadva a szűrő. Én kiírattam az ecu-ból a részecskeszűrőt aztán kivettem fizikailag is. Tényleg szar állapotban volt. A tuningos srác ajánlotta és kiírta az ecu-ból az egr-t meg a pillangószelepet is. 

Előzmény: anonym19 (154798)
pinyós Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154799

Én is hasonlóképpen vagyok. Mondeo2 1,8 td-m volt 12 évig. Mindent én csináltam mert így volt olcsó. A kasznizástól a teljes fényezésen át, hengerfejezés, futómű, ülésfűtésre és szélvédőfűtésre átalakítás, szélvédőcsere stb, de ez most más világ. Tanulgatom amit lehet de itt sokmindenhez nem lehet már hozzányúlni. Az alkarészkereskedő hálózatokról meg annyit, h ez a 40-50% kedvezmény egy parasztvakítás. Én egy kis maszek autósboltban vásárolok és nem volt még olyan alkatrész amit ne tudott volna olcsóbban hozni mint a "nagyok"  kedvezményes ára és minőségi cuccokat hoz a családias vevőkörnek. Ha esetleg probléma van akkor kiharcolja a garanciát és nem széttárja a kezét. Ilyen kereskedők kellenének. Pl seat cordoba 1,6 b 2001 lambda szonda "nagyok"  ára ~48000ft kedvezménnyel ~24000ft Ő 11800-ért hozta igaz h csatlakozó nélkül. A rosszról le kellett vágni és az újra rárakni. 2 éve rendben teszi a dolgát. 

Előzmény: anonym19 (154798)
anonym19 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 154798

A "boltos" én vagyok egy személyben meg a "szerelő" is. :D 

Igazából ez úgy néz ki hogy amit lehet magam csinálok az autón és amit nem tudok otthon megcsinálni azzal elviszem. Az egyik alkatrész kereskedés hálózatnál meg jelentős kedvezményem van, így magam szerzem be az alkatrészeket is. Csak most fáj azért egy kicsit két kilót kiadni.  

Előzmény: pinyós (154797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!