Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fantom69 Creative Commons License 2006.12.08 0 0 94
hi mindenki!

tudom ajánlani:

http://www.elektro-net.hu/cikkek/hibrid%20uzemu.htm
g_pali Creative Commons License 2006.12.07 0 0 93
Amit korábban írtam (Izmény, tolna megye) pulihoz is japán motort adna (70.000 a kocsi 100.000 az uj motort).Az öcsém (szekszárdi neki van két különbözö tipusú 505 cm3 kis dizelautoja) szerint a japán motor alapjáraton zajos, de fordulaton csendesedik.
pizo Creative Commons License 2006.12.05 0 0 92

1994-95-ben a Gépfet Kft-nél dolgoztam Budapesten mint tervezőmérnök, ez a Hódgépfet, ill. a Hódgép, aki a Pulit gyártotta, jogutódja volt (2000-re sajnos megszűnt). Ott volt el. és diesel (Yanmar-motoros) Puli is, az utóbbit mint "céges" autót sokat használtam, kb. 1,5 liter gázolajat fogyasztott százon, de a vége 45 km/h volt, ez a bp-i forgalomban kissé kevés volt. Amikor eljöttem, meg akartam venni, de nem adták el. Hogy mi lett vele, sajnos nem tudom. Én szerettem. Az el. a sok töltögetés miatt szaladgálós autónak nem nagyon jöhetett szóba.

 

Üdv: Zoli  

Előzmény: osiolek (86)
g_pali Creative Commons License 2006.12.05 0 0 91

Látszolag egy trabi... Az expolerrel sikerült, az operával nem !

A hátsó ülés nincs benn, az elsö ülés mögött az akksi.Ujra elövette a gépet hogy ott jártam lefényképezni, lemosta, feltöltötte járkálni kezdett (óvatosan, kertek alatt) vele.Kell valami vezérlés , hogy ne rángasson, most egy relével kapcsol.

Az eddigiek: 4 kw-os motor 22 V a trabi válto mint látszik teljesen megmaradt, 3.-ban érzi kb jól magát, ugy húz jól.kb 40-et tudja tartani, hosszab utra nem merünk vállalkozni talán 40-50 km-t bírna (?).

Egy dizel 508-as merci generátort adtam neki, épit hozzá egy benzinmotort, lesz egy hibrid trabi.

Látszolag
g_pali Creative Commons License 2006.12.05 0 0 90
amikor kiválasztom(1) feltölt(2),beszúrás(3) ez lesz a kép helyett: [image1] mit tegyek?
g_pali Creative Commons License 2006.12.05 0 0 89
nem értem 350 kb-os kép és nem tudom feltölteni
g_pali Creative Commons License 2006.11.29 0 0 88
[image1]
g_pali Creative Commons License 2006.11.16 0 0 87
A másik pulinak utánanézhetek, ha szükséges, irtam már, telefonált 1-2 hétre rá,az aki megvette. Aki az elektromos trabit csinálta, szerintem csak úgy, hobbiból.Levizsgáztatni nem egyszerü, pl. a KRESZ-ben teljesítmény/tömeg arány (valami 100kg/kw) talán csak lassu jármü jöhetne szóba,de ott meg,úgy gondolom nem használhatók gépkocsi (szgk,tgk) födarabok.Szerintem ez az ember csakis az alkotás örömére csinálta, puszta szórakozás.Most például egy JDM (505 cm3 dizel segédmotor mopedautó) alvázat gyárt, mert az eredeti elrozsdásodott.Lehet, hogy eladná, de legalisan közlekedni nehéz, egy trabi rendszám nélkül elég feltünő... hét végén kimegyek hozzá csinálok pár képet az tán felrakom.
osiolek Creative Commons License 2006.11.14 0 0 86
Köszönöm a részletes élménybeszámolót. Dízel Pulit én is láttam korábban, de nekem igazán az elektromos tetszik. Az már nagy lépés, hogy sikerült motornak levizsgáztatni, amiket láttam, azok mind autónak voltak. A motornak elviselhetőbb terhei vannak, a vizsgáztatása is könnyebb, nekem egy simsonom van nagymotornak használva, de nem gond a vizsga. Néha felbukkan egy-egy elektromos Puli, a teljesen jó állapotúakat félmillió körülire tartják, a 200 ezer mégiscsak kedvezőbb. Sajnos az akksik elvisznek minden hasznot, inkább csak hobbiból érdemes tartani. Sajnos én Pesten lakom, ahol a forgalom nem nagyon engedi ilyen kis járgányok használatát, 60-nal legalább mennie kéne. Az a targoncamotoros trabi le volt vizsgáztatva autónak? Kár érte, hogy nem használják, miért nem adják el?
Előzmény: g_pali (85)
g_pali Creative Commons License 2006.11.13 0 0 85
A különc járgányok érdekeltek mindig, csak kevés pénzem volt hozzá.Először 1992-ben hoztam be olaszó.-ból egy platós 3 kerekű piaggiót (218 cm3 10 LE ) levámoltam (elsőre a VÁM-osok szerint autó akart volna lenni) levizsgáztattam mkp-nak.3-4 év után eladtam.( Az öcsémnek hoztunk 98-ban 2 db-ot. Nekem most csak egy 50 cm3 kis puttonyos van, elég rossz külsövel.) A PULIRÓL: 2004 májusában vettem egy ismerős hozott kettő vissza Svájcból, 200.000 ftért adta nekem.(aki a másikat megvette tavaly kinálta nekem eladásra) Szombathelyi KPM: hááát ez autó (értsd:SZGK) mert hát ugye 4 kerék 700 kg önsúly, Rendeletek vizsgálata KPM föfelügyeletnél mondom 2000/B függelék (nem tudom pontosan,de a lényeg részletesen le van benne írva hogy SMKP ha a./ 2,3,4 kerekü max.4 kw max.350 kg b./ MKP ha max 15(?) Kw max 400 kg de elektromos hajtásnál akksi nélküli sulyt kell nézni!!!(igy csak 350 kg a puli) szóval, nézik,van ilyen akkor vizsgáztassam MKP-nak.3 hónapba tellett mire rendszámhoz jutottam.(erröl majd, egyszer, bővebben) A pulit Hodmenzővásárhelyen gyártottak egyesek szerint 10.000 nél több darabol kb fele elektromos hajtással,svájc,francia,német megrendelésre.(akkor magyarországon egy skoda v. zsiguli áránál többért szinte eladhatatlan) 7,4 Kw 60 Voltos gyári perion (6 V 240Ah 10 db kell)akksikkal kb 60 km tudott megtenni,sajnos ennek az ára(csak a Varta gyártja ezt a méretet periont felvásárolták) brutto 610.000 Ft lett volna, kisebbekkel (banner) 180.000 ft volt 12V 140 Ah csak 25 km tudok megtenni. max seb. 50 km/h de az akksik két évesek, a gyártó 500 újratöltés ad, hát ez kb meg is volt,de kettőt már leselejteztem. (Az indító akksik kicsit olcsóbbak, de nem alkalmasak hosszabb távon a hajtásra.) mára már 40 km/h nál nem megy jobban.( olvastam 80 km/h elektromos puliról, az enyémnek lehet,hogy valami baja van.) Pozitivumok: 1.jól gyorsul.hamar felveszi 2.élmény, ahogy két év után is megbámulják amerre megyek( zalaegerszeg és szűk környéke) a munkahelyemen töltöm, otthon ritkán. negatívumok: (ezekkel az akksikkal) bevesz kb 6-8 órás töltéssel 6 kwh (e leselejtezett méröórával mérem csak a pulit most talán 45 Ft-Kwh) megteszek vele kb. 20 km-t nem túl olcsó, kb 8000 km mentem a két év alatt,elosztva a döglödő akksik árára... Futómű-felújítás után senki nem vállalta a kerékősszetartást csak ugy szemre állítottam. egyéb: Puli-korszakom elött kemping bicikli alapra ékszíjhajtással volt pár próbálkozásom , kipróbáltam kb 20 db (egy barátom forgalmazta )elektromos kerékpárt, volt gyári német 24 V 180 W elsőkerék-dörzshajtású 26-os montim. Van itt (Zalaegerszeg) egy pofon egyszerüen trabi kombiból bulgár targonca motorból ezermester ismerősöm szerkesztette masina. (Trabi váltóba motor helyére belehajtott 22 V 170 A ez kb 3-4 Kw ) állítólag 40 km/h volt a vége, de félre van lökve a diófa alá... 1980-ban A Müszaki Egyetemen kisérleteztek trabant kombival (16 Kw 2 személy, sok akksi ilyesmivel( talán "Gumikerekes jármúvek villamos hajtása" Műszaki könyvkiadó, 1981) Van egy dizel puli (gázművek használta szivárgásvizsgálatra) Izményben( Tolna megye) SZGK rendszámmal, voltam ott, cim, telsz.van. tudok egy (dizelt) gyöngyösön , nem láttam, tel.szám van.Ennyi.akartam még egy képet ide 350 kb mégsem tudom beilleszteni, azt monja a feltöltött kép tul nagy meghaladja a 512 kb-ot.nem értem.
osiolek Creative Commons License 2006.11.10 0 0 84

Szia G-pali!

Engem érdekelnének a tapasztalataid a Pulival kapcsolatban. Esetleg tudsz eladót is? Szintén érdekelnének a járgányépítési tapasztalataid is. Én korábban egy biciklit építettem át elektromosra, de mivel a felépítményt gyengének találtam (rugózás nem volt, fékek gyengék), hozzákezdtem egy babettába beszerelni, ami már a végefelé tart. Szándékomban áll valami golfkocsi méretű jármű elkészítése, persze nem százezrekből, amit gyerek és felnőtt is használhat. Várom élménybeszámolód.

S. Pali

Előzmény: g_pali (83)
g_pali Creative Commons License 2006.11.06 0 0 83

 

Talán az első képen látszik motorreendszám van rajta.

Sok harcom volt vele mire sikerült levizsgáztatni.

 

g_pali Creative Commons License 2006.11.06 0 0 82
Negyedikre tőlem nem is olyan rossz.
g_pali Creative Commons License 2006.11.06 0 0 81

Talán most ?

g_pali Creative Commons License 2006.11.06 0 0 80

No még egyszer 131-139 KB, nem nagy.

g_pali Creative Commons License 2006.11.06 0 0 79
talán sikerült feltennem ezt a két képet
Trike. Creative Commons License 2006.11.05 0 0 78

Jöhetnek a képek!

 

Azt a trabit szívesen megvizuálnám :-)

 

 

 

Előzmény: g_pali (77)
g_pali Creative Commons License 2006.11.03 0 0 77
Nem nagyon megy ez az internete ügy nekem (a regisztráció pl 2.5 óra alatt sikerült) pl. tennék fel képeket az eletromos pulimról, de nem tudom hogy kell képet hozzáfűzni a hozzászólásomhoz,na nem baj majd próbálgatom... Elolvastam párszáz hozzászólást itt a fórumon elektromos hajtásokról, tetszik. Merész,bizakodó, lelkes,okos,okoskodó,bátor,naív Próbálok én is valahogy eligazodni. 1. készítettem sok-sok(mondjuk kb. 20) nem -vagy alig- működő elektromos hajtást, (járgányt) 2. készítettem működő 2-3 félét. 3. Volt (gyári német) dözskerekes kerékpárom. 4.volt gyári elektrom kerékpárral dolgom kb 30-cal.(egy barátom forgalmaza őket). 5. van tudomásom itteni (zalaegerszegi ) szerintem a lehető legegyszerűbben átalakított trabant kombiból müködőképes (számomra ez lényeges, tekintve a felületességemmel járó kudarcaimat ilyen téren) azt hiszem valami 22V/170A bolgár targoncamotorral, prototípusnak érdekes. 6. VAN egy elektromos pulim. tudok egy másikról (az enyémmel együtt hozták vissza Svájcból) A puliról már elég sok mindent tudok, akit érdekel szivesen írok róla.
g_pali Creative Commons License 2006.11.03 0 0 76
Van egy elektromos pulim.2004.májustól.Az elektromos hajtásról már sok mindent tudok, azt hiszem.
XS Creative Commons License 2006.07.07 0 0 75

Sziasztok!

Az 51-es hozzászólásban leírt technikát kicsit megtuningoltam, ahogyan azt isan is tette. Vagyis bekötöttem sorba egy negyedik akkut. Az új adatok: 36V helyett 48V, a végsebesség 29 km/h helyett 37 km/h, viszont a hatótáv drasztikusan, az eddigi kb. 26 km-ről kb. 14 km-re csökkent. A gyorsulás is javult valamennyit természetesen. És valóban a vezérlő illetve a motor sem melegszik még mindig drasztikusan, de azért langyos lesz már mindkettő. Elméleti síkon (nem mértem) a változás 78 % teljesítménynövekedést hozott, így a 240 W korábbi teljesítményből közel 430 W lett. Felemelt első kerékkel, tehát terhelés nélkül 36 V-ról 35 km/h, 48 V-ról 46 km/h a végsebesség.

XS

Előzmény: XS (51)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.02 0 0 74
Bocs    67.
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.02 0 0 73
Sziasztok!

Eladom az elektromos motoromat (meguntam). Sk tunningolt.  Egyenes úton 47Km/h és a gyárikkal ellentétben a nagy emelkedőkön is vígan gyorsul. Kb. 1500W. Vannak róla képek a 69. hozzászólásomnál.

Budapesten van. Iá:150.000Ft. jeneisan@t-email.hu      
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.27 0 0 72
Megnéztem a kiszemelt motorod adatait. Tuti biztos hogy a Madárhegyi emelkedőn csak tolnád.

Előzmény: timpani (70)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.27 0 0 71
Szia!

Hát ismerve a Budai és a Budaörsre vezető utat, nem valószínű hogy jó választás lenne egy elektromos szerkezet. Ha teszem azt, elég erős lenne a motorod /Kb:2000W/, akkor is a tartós emelkedők miatt a motor és valószínűleg az elektronika is túlmelegszik. Ezeken túl az emelkedők miatt a hatótáv és az akkuk élettartalma is sokkal kisebb lesz. Szerintem.   

 

Előzmény: timpani (70)
timpani Creative Commons License 2006.05.24 0 0 70
Szia,latom neked van elektromos robogod,ha jol lattam a kepeken,egy-ket krdesem lenne ezzel kapcsolatban,megpedig:hogy viselkedik emelkedon(mert hogy en budai vagyok,es a munkahelyem Budaorson van,ezert erdekelne,hogy tudok-e vele normalisan kozlekedni.egyebkent a modell amit kineztem az egy Velox dynamic tipusu elektromos robogo.Remelem tudsz nemi infoval szolgalni,mert nemigazan talaltam olyan topicot,ahol effektive ezzel foglalkoznank.koszi elore is.Varasdy David
Előzmény: Törölt nick (67)
GrosRobi Creative Commons License 2006.05.10 0 0 69
Szerintem egy 55Ah as aksival egy 300w vagy 400w elektromotor jo vinne egy bicajt kb 30 40 km/h sebesegel ugy50 60km keresztul. Nemtudom egy teherauto ablaktorlo motorja mijen eros watba de jo eros az atetel miat es 2 sebeseges esetleg egy ojantt a bicajra szerelni. A masik dolog meg az iparositas honan az aram. Egyszeru a sivatagban sok a homok amibbol a sziliciumot keszitik. Igy lehet sok napelemet csinalni es a sivatagban sok a nap is ezek a napelemek nem artananak seminek ott rengeteg lenne es a nafta helet joban ki lenne hasznalva a sivatag. Meglenne a kornyezetkimelo energiaforras.
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.05.09 0 0 68
Ezt a motort kellene egy jó versenybiciklire ráépíteni :D
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.02 0 1 67

 

 

 

 

Előzmény: XS (64)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.02 0 0 66

A plusz akksit közvetlenül a vezérlö elé kötöttem. Probáltam utána is de akkor a motor álandoan forgott 12v-al még gyujtás nélkül is. Az sem mindegy hogy a + vagy  - ágba van kötve mert nem minden funkcio müködött. Én is aggodtam a tulfesz miatt de semmilyen hibát vagy melegedést nem tapasztaltam. Már több 100KM-t üzemelt igy.

 

bicikli láncot és lánckereket használtam. A fogszám 9 - 54.  

Előzmény: XS (63)
XS Creative Commons License 2006.05.02 0 0 65
Bocsánat a duplázásért!  A hülye indexen nekem nem jelent meg a korábbi hozzászólásom! Így beírtam újra, erre meg a korábbi is elment mégis.
Előzmény: XS (64)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!