Vitatom. Az utasok értelmesebb része igényelné az áttekinthető menetrendet, mert a piros hajócska, csillagos hajócska...stb gagyiság a kisiskolás szintet elégíti ki, az átszállást abból kinézni egy kín.
Simán elférne a letölthető menetrendben még az a 2 oldal táblázat is, nem értem miért titkolják. Aki nem érti, az nézegesse a kishajókat.
Túl sokat kérsz. Ma már nincs utas, aki képes lenne az A-tól V-ig terjedő járatkódok értelmezésére. Még kevésbé az azok közti átszállási, csatlakozási lehetőségek értelmezésére. Így a táblázat, amit keresel, már nem is létezik. Ja, de, létezik, csak nem publikus.
A BAHART közleményükből kiderül, hogy nem a kikötéssel volt gond, hanem a kötélrögzítővel. személyi sérülés nem történt, az összetört autó kártalanítási folyamata pedig már elindult.
Ezt megtaláltam. Én olyan táblázatra gondolok, amelyben együtt láthatók a járatok, amelyben látszik, melyik, mikor hová ér, onnan mikor, merre lehet továbbmenni.
Csak nem azt akarod mondani, hogy nem találtad mag a cég honlapján!? :-D Pedig triviális. Ja, nem. Itt gördíts legalulra, ott vannak a letölthető változatok. https://bahart.hu/hu/telepulesek-kozotti-hajojaratok
"Szombaton is lehetett valami baja, mert a tihanyi oldalon a legnagyobb csúcsidőben délután egy körül majdnem egy órát álltam közvetlenül a felhajtónál kocsival a kb. 40 fokban, millió autó összegyűlve, mert az egyik új komp kiengedte az autókat, de nem lehetett felhajtani rá. Állt az élet, közben az autósok már kiszálltak, alig kaptunk levegeőt. A másik oldalon másik komp állt. Ekkor a személyzet ide-oda rohangászása után ez az új komp kiállt oldalra, és olyan 15 perc múlva jött egy régi, ami elkezdte felengedni a kocsikat, és aztán jött egy harmadik, szintén régi. És ezt kánikulai napon, hőségriadóba a csúcsidő közepén szombaton."
Nos.
Tanulságos beszámoló. Aszongya, jött egy régi... skandallum, nem?
A magyar teherhajózás a Dunán gazdasági határeset, ennek fő oka a megízhatatlan(alacsony) vízállás, ezért a hajók (2000 tonnás motoros uszályok) vesztegelnek, vagy félteherrel mennek - úgy meg nehéz gazdaságosnak lenni...
Az olvtársak azt kérték, hogy ne vasutazzunk hajózzunk.
És igazuk van.
Ha jön valaki (mondjuk állam bácsi) és vesz nekem egy gőzhajót, akkor az nekem ingyen van.
Ha épít hozzá kikötőt Ercsiben, az se nekem kerül pénzbe.
Ha a hajón dolgozó emberek bérét, közterheit Ő fizeti, munkaruhájukat se a mókus hozza, az nekem nem kerül pénzbe.
Ha a hajózásomhoz szükséges gépjárművek megvétele, vizsgáztatása, üzemeltetésének költségeit egy negyedik zsebből egyenlítik ki akkor az én hajós cégem még mindíg nagyon jól áll.
Ha a hajósaim kötelező vagy szabadon választott továbbtanulását, továbbképzést más fizeti akkor...........
Ha a hajó működési javítási költségeinek csak iciri szelete jelenik meg a könyveimben mert többit egy jóakaró máshová könyveli akkor...................
Számtalan ex hajós tud arról mesélni, hogy ha nincs politikai hátszél, hanem valóban minden költséget neki kell fizetnie akkor mennyi ideig tud(ott) működni hajós vállalkozása ?
vannak szerencsések akiknek sikerül.
Vannak akik küszködnek hol éppen a víz felett vannak, hol kicsit alatta.
S vannak sokan, akik belevágtak, de vagy a szabályozási környezet kedvezményei nem érték el őket, vagy egy-egy pályázaton nem ők nyertek. Ők így jártak.
Ne haragudj, de az amit itt ebben a hozzászolásban rendeztél, az kimeríti a kocsmai szájalás/hőbörgés kategóriáját.
A tények nem ismeretét hangerővel és poharak menti okoskodással elfedni több, mint visszatetsző.
Személy szerint megemlítettem két vonalat, ami vastagon nyereséges.
De az Egererdő Zrt. teljes kisvasúti üzletága, akárcsak az Északerdő Zrt. kisvasúti üzletága nem a fakitermelési köbméterekből van fenntartva.
Akkor se, ha más szövegelsz.
S igen, van olyan, amihez kell dotálás, de ehhez fel kell fogni azt is, hogy az erdőnek van egy hármas funkciója, úgymint gazdasági, védelmi és jóléti (1971, Buenos Aires, IUFRO kongresszus, Madas András tette világossá a világ erdőgazdálkodás számára a három funkciót és annak működtetését) és ebben az esetben - saját, erdőgazdasági forrásból - van belső forrástöbblet, de a km-ek, vonalak, kocsik java önmagában eredményes gazdaságilag.
A lentebb megemlített Zalaerdő Zrt. által üzemeltetett csömödéri vonaltenger is gzadaságos, ráadásul tekintélyes részben az eredeti funkciójában (ami mára már gyakorlatilag unikum kategória egész Európában), faanyagszállításban vesz részt és tevékenykedik.
Bocs, de hogy jönnek ide a magyar kisvasutak? A világ egyik leggazdagabb, gőzhajókkal leginkább összeforrt kultúrájú szegletében biztos másként tudnak hozzáállni.