Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 5 napja -3 1 143120

A túloldal, 11-es út mente meg nem szeretné azt a hidat.

Előzmény: gumidani (143108)
gumidani Creative Commons License 5 napja 0 0 143119

Mindhárom Szlovákián keresztül.

Előzmény: gigabursch (143113)
révész64á Creative Commons License 5 napja 0 2 143118

Azért nincs akkora forgalma mert drága. Nézd meg a Horányí kompot. Van amikor kettő jár.

Előzmény: rezgaras (143115)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -1 4 143117

Amúgy ha megépítenek egy 5 km hosszú végig lábakon álló hidat Vác északról Dunabogdány északig és nem építenek a szigeten lehajtót róla, hogy ne bolygassák a sziget nyugalmát, akkor a szigetlakók kb. 80-85%-a népszavazáson tiltakozna ez ellen, hogy ők igenis lehajtót követelnek.

trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 0 143116

Fenyőfőn a következő 100 évben biztosan nem épül se metro, se 600 méteres híd.

Előzmény: gigabursch (143112)
rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 1 143115

Mekkora a forgalma a váci kompnak? Mert én akárhányszor jártam arra, a komp sohasem volt tele, 6-8 autó ment át vele. Óránként 6-8 autóért nem érdemes hidat építeni. Természetesen egy híd maga is gerjeszti a forgalmat, márcsak azért is, mert akik ma Szentendrén keresztül mennek a szigetre, azok nagy része a váci hídon menne. De még úgy is kérdéses.

Előzmény: gumidani (143108)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 0 143114

2010 volt az első választás, amikor nem ígért hidat egyik jelölt sem 

Előzmény: gumidani (143108)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 1 143113

Éppenséggel Vác észak önmagában nem feltétlenül.

A Sziget az, aminek viszont túl nagy lenne a kitettsége.

 

Vácról a Dunántúlra hídkaocsolatok még:

Esztergom

Komárom

Medve.

 

 

 

Előzmény: gumidani (143110)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 1 143112

Igen.

Sőt!

A Visegrádi Vár helyén is volt valami.

 

Azonban ez nem feltétlenül ok arra, hogy lebetonozva jobb lenne a világ.

Előzmény: trizs77 (143102)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 1 143111

Nem Vácon vagy(unk) érintettek, hanem a szigeten, és az a vágyunk, hogy lehetőleg maradjon csendes nyugodt vidék, ne Bp. elővárosa, amit egy híd elősegítene.

Surany pl. azon települések egyike, aminek 35 éve jobb volt a tömegközlekedési kapcsolata, mint ma.

Se hajó, se komp, most már a Kisdunán se, csak busz, kerülővel, 2-3 átszálással.

Horánynak legalább van 2 (4) kompja...

Előzmény: gumidani (143110)
gumidani Creative Commons License 5 napja -1 0 143110

A lényeget tekintve egy állásponton vagyunk.

 

A csendességet és nyugalmat a kompátkelésre sorakozó járművek szolgáltatják Vácon? Valóban nagyobb "környezetterhelést" jelentene Vác északi, vagy déli külvárosában egy híd a Dunán?

Másrészt az nem egy vicc, hogy Vácról a Dunántúl csak Budapesten keresztül érhető el kompozás nélkül? 

Előzmény: zjakabfi (143109)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 1 143109

Nem, közellensegről nincs szerintem szó.

Egyszerűen a nyugalmat, csendesseget őriznénk meg,ez kizárólag érzelem.

Én biztos nem fogok semmilyen lépest tenni (tüntetni, peticiót aláírni, zöldeskedni) bármilyen híd ellen.

Szerintem ma nincs olyan építkezés/fejlesztés amiellenne lehetne tiltakozókat találni.

Előzmény: gumidani (143108)
gumidani Creative Commons License 5 napja -2 3 143108

Nem gondoltam volna, hogy megérem azt, amikor a folyókon átívelő hidakat is "közellenséggé" kiáltják ki. Remélem, hogy azt már nem fogom megérni, amikor az emeletekre vezető lépcsőket a már éppen rögtön bekövetkezni készülő klímakatasztrófa előidézőinek minősíti az ügynökhad.

 

Apám mesélte, hogy a szocializmus építgetésének megkezdése előtt Vácott a választások előtt minden képviselőjelölt hidat ígért a Dunára. Aztán a gúnyos köznyelv megállapította, hogy már megint "aranyhidat" kaptak.   

smith Creative Commons License 5 napja 0 1 143107

A füredi móló keleti sarka.
Az árbóc tövében ott a közvilágítás kandelábere.
https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/124874?r=1&c=1991525.925413:5934323.443355501:9

Előzmény: napocza (143104)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 5 napja 0 0 143106

Mert csak ez a kettő létezik a természetben?

Előzmény: trizs77 (143102)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -1 0 143105

Óóhh a piros viharkosár.

 

Budai gyerek voltam (Márvány utca) de suliban tanították, hogy ha fel van húzva :

 - vízbe be nem.

 - ha vízben vagy azonnal ki !

Előzmény: napocza (143104)
napocza Creative Commons License 5 napja 0 0 143104

És ez melyik balatoni kikötő lehet?

 fp 175584

zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 1 143103

Eggyel feljebbről én sem támogatok hidat.

De nálunk most mar tényleg botrányos a tömegközlekedés, Nálatok Horányban azért nem...

Előzmény: viking star (143101)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 2 143102

De amiért ők ellenkeztek, az valós.

Mind a száraz gyepek, mind az ártér vonatkozásában.

 

-------------------------------

 

Minden út, vasút, híd, lakótelep, gyár helyén volt valamikor egy száraz gyep, vagy ártér.

Előzmény: gigabursch (143096)
viking star Creative Commons License 5 napja 0 1 143101

Egyébként van ebben valami.

Önnön magamat Horányhoz több ízben is köthető olvtársnak vallva az utóbbi években változott meg radikálisan a véleményem a Szentendrei-szigetre átívelő további esetleges hidak kitenyésztése kapcsán. Nevezetesen, talán úgy 6 és fél éve alapozódott meg bennem az a gondolat, hogy ott van a Tildy Zoltán híd Tahitótfaluban, és legyen ennyi elég nekünk.

Slussz.

 

(De ezt igazán az érti csak meg, aki átélte az elmúlt időszak tömeges agglomerációba telepedési dinamikáját. Meg lehet nézni akár a Kamilla, akár a Vadrózsa utcát most, és mondjuk úgy 20 évvel ezelőtt.

Ez a sziget régen nem erről szólt, és ma sem erről kellene szóljon. Ha még ennél is jobban leegyszerűsítjük az idejutást, akkor pontosan az a varázsa veszik el, ami miatt szeretik ezt a helyet.)

Előzmény: gigabursch (143096)
viking star Creative Commons License 5 napja 0 3 143100

A "pasasér" francia és német nyelvterületekről érkező kétszeres átvételű jövevényszó (passzazsír), eredetileg: "a hajó utasa", 1825. (A "pasas" arg. biz. szavunk is innen származtatható.)

1935-ig úgy is használták, mint "személyszállító hajó". 

Példa: "szedd mán össze magad, mert a hajlatban van a pasasér!" 1935 után visszatért eredeti jelentéséhez, és specifizált kiegészítő jelölőt kapott a közlekedési eszköz típusára vonatkozóan, így később megkülönböztettünk "pasasérhajó"-t és "pasasérvonat"-ot is.

Néhány évvel később azonban ebben a formában is kivonult a köztudatból.

Előzmény: Oplatka (143099)
Oplatka Creative Commons License 6 napja 0 1 143099

Nagyanyám gyerekként vagy fiatal asszonyként járt a kofahajóval Kolozsnémáról Győrbe. Nem lehetett olyan megterhelő, mint a Mohács-Budapest vonal 16 órás útja. Amikor a hajó nevéről kérdeztem (akkor már nagyon idős volt), több alkalommal is a "Pasasér" nevet mondta. Rákérdeztem, hogy Pasarét? Nem, nem. Gondolom, hogy a "passenger" szó miatt nevezték így azt a vízi járművet, ami a győri piaci szállította őket a megtermelt zöldséggel, gyümölccsel, netán állatokkal együtt. Akkoriban a hajózásban nem az angol, hanem a német volt a mérvadó.  Örülnék, ha valaki meg tudná fejteni a hajónak ezt a számomra kétségbe vonható elnevezését!

Előzmény: trizs77 (143077)
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 1 143098
Előzmény: gigabursch (143096)
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 0 143097
Előzmény: gigabursch (143096)
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 1 143096

Nem csak a zöldek, de amiért ők elkenkeztek, az valós. Mind a száraz gyepek, mind az ártér vonatkozásában.

 

Emellé még adódik a kérdés:

Lokálisan van-e rá szükség, vagy tranzitilag.

 

Okoz-e olyan gondot, amit nem biztos, hogy kéne fokozni?

 

 

Szóval az a nagy helyzet, hogy egyáltalán nem vagyok jelenleg meggyőződve arról, hogy kell-e?

Sokkal inkább kéne egy olyasfajta megoldás, mint Ausztriaban, ahol alagutakkal tarkított gyorsforgalmi út biztisítja a megközelítését a feltáró uraknak.

 

A fentieken túl:

Nem szeretném, ha a maradék 120-as csúcsait ilbombáznák a szigetnek, főleg, hogy LIDAR kutatásokkal azt, hogy rengeteg minden van az Árpadoktól a Jegellókig már igazolták.

 

 

Előzmény: trizs77 (143094)
zjakabfi Creative Commons License 6 napja 0 1 143095

Tisztelet jár minden révesznek.

Bodor mondjuk annyit nem tett meg, hogy a covid alatt aktualizálja a kihelyezett menetrend táblát, és amikor a csaladtag nem tudott átmenni és a parton ragadt, csak kinevetett a telefonba.

Nekem azért nem ez az elhivatottság.

 

Előzmény: jakyg (143093)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 143094

Miután a közelben elgondolt híd építésének terve egy darabig lekerült a napirendről, ez még sokáig így maradhat…

----------------------------------

 

így van.

a Vác alatt vagy  fölött építeni kívánt híd három helyszínét is sikerrel támadták meg a zöldek.

 

Előzmény: jakyg (143093)
jakyg Creative Commons License 6 napja 0 1 143093

Jó, hogy vannak ennyire elhivatott emberek.

És roppant megnyugtató, hogy egy tartalék motor is van a hajón. 

https://www.facebook.com/photo?fbid=1164680519011443&set=a.448441140635388

jakyg Creative Commons License 6 napja 0 0 143092

Pár évig szerintem járt Mohácsig menetrend szerint.

Előzmény: Mwin (143090)
zjakabfi Creative Commons License 6 napja 0 1 143091

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!