Sziastok! Tanácsra lenne szükségem.. Van egy z18xe Zafira, benzines, 2001, 16 szelepes. Hideg motornál 1500 az alapjàrat , gázra nehezen reagál, ha bemelegszik 3600 -ig gyorsul. Meleg motornál az alap járat ingadozik. Nincs ereje a motornak. ECU ra gyanakszik a szerelő. A fojtószelep gázolásra nem mozdul.
Egy tapasztalatot szeretnék csak megoszatni veletek:
2018-ban vettem váltóhibásan az autót. Egy ideig még element de egyre nehezebb volt sebességbe tenni. Míg már nem lehetett, haza kellett húzni. Megjavítattam, akkor 100e ft-ba került. 1.5 évig jó volt de utána elkezdett morogni a váltó. Mint egy lendkerekes autó. Annyira hangos lett, hogy a rádió sem nyomta el a hangot. A végén már mindenféle nyikorgó hangja volt amikor odaadtam a szerelőnek váltócserére. Egy barátom DIESEL astrájából kaptam meg az ő váltóját. A lényeg vagy a különbségek:
Eddig az eredeti váltó egy rövid pörgős de erős, jól gyorsuló váltó volt 3500-4000 fordulattal 7.8 alá mem ment a fogyasztás. Havonta 1/2-1 liter olajat evett. Attól függően, hogy hosszabb útra mentem vagy csak rövid távra. Megpakolva használom az autót.
A másik diesel váltó egy jóval lomhább, városban csak 3-ba tudom felpakolni és 55-nél 2000-et pörög. 110-nél 2500!
Ahogy megszoktam a lassabb gyorsulást és az alacsony fordulatot, a 3. tankolásnál már csak 7.2 a fogyasztás és nem eszi az olajat sem!
Nyilván a fordulatszám csökkenés miatt van ez de nem gondoltam volna, hogy a benzinesnél is ilyen sokat jelent!
Örülök, hogy itt lehettem ebben a csoportban, még ha az utóbbi időben kicsit ellaposodott a fórum. Ettől függetlenül minden régi és új Zafirás kollégának sok örömet és balesetmentes km-t kívánok. Szerettem nagyon a Zafirámat, de váltani kellett. Remélem az új tulajdonosok is még sokáig élvezik. Jó helyre került.
Helló mindenkinek.Most lettem Zafira Tourer tulajdonos.A kérdésem az lenne,hogy a piros led csíkokból csak az ülések közötti világít,az ajtóké pedig nem.Lehet esetleg ezeket valahogy kapcsolni?
Gondoltam, hogy csak gyújtáson kapcsol be a szervó. Akkor meg nem szabad lemeríteni az akkut álló helyzetben. De olyan problémával kezdődött, hogy lemerítette az akksit is. Akkor még feltöltve az akkut beindítva volt szervó. Az a bizonyos sípolás az a szervószivattyúból hallatszott gyújtás ráadásakor.
Nálam Zafi A-nál volt ilyen hibahalmaz-jelenség. Aztán kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika a gyagya. Szoftverfrissítés sem segített, javíttatni kellett. Húzós lesz.
Ha a gyújtást ráadod, de nem indítod a motort, akkor csak a benzinszivattyú kapcsol be. Ha sivító hangot hallasz, akkor sanszos, hogy vagy csapágyas, vagy falsot szív (elméletileg) a benzinszivattyú. A szervószivattyú csak akkor kapcsol be, ha jár a motor. Különben secperc alatt lemerítené az akkumulátort.
Űdvözletem! Valaki tudna segíteni? zafira a (F75) A szervószivattyút hogyan tudom ellenőrizni! Szerintem nem kapcsol be. Van 2 vastag vezeték, ami hajtja a motort. Az egyik az aksira van kötve direktben mint az önindítónál. (gondolom a másik a test) Van 3 vékony vezeték ez vezérli. Amikor a gyújtást ráadom csak (sípol és nem kapcsol) Régen kattant egyet, mint egy relé. Most nem kattan csak sípolva zúg egy ideig, majd elhalgat. mi ez?
opel zafira a 1.6b a rózsaszín g12 hűtőfolyadék megfelelő lesz? vagy vegyek g11et? esetleg van vmi márka ami ajánlott? vagy jó a legolcsóbb auchan/tesco/bardi sajátmárkás is?
A kérdésedből ítélve automata klíma van a Zafirában. Ennél a középső (legnagyobb) gombot kell benyomni, így éred el a klíma saját menüjét. A menüben pedig az A/C mellől kell kivenni a jelölőt (az előbbi nagy gombot kell tekerni és a megfelelő helyen benyomni). Kilépés vagy a rádió MAIN gombjával vagy a klíma tekerőjével az alul megjelenő (addig rejtett) Main feliratra nyomni. A kijelzőn a kikapcsolt klíma esetén megjelenik az Eco felirat.
Megtalaltam a hibat, a hatso biztositek tabla zold csatlakozajaba befolyt valahogy az esoviz es teljesen szetkorrodalta a negyedik sor tujet.
Le tudnad irni, hogy lehet kiszedni a tablat lepesrol lepesre kerlek? Megprobalnam megforrasztani, klonozas meg komplett ecu csere nelkul szeretnem valahogy megoldani.
A csomagtérajtó belső burkolatától az előrehúzott ülés+előretekert háttámláig 212 cm hely van. Ha utazásra alkalmas állapotban van a támla, akkor csak 200 cm marad. A felhajtott és előretolt második sor ebből (a 200 cm-ből) vesz el 25 cm-t. De ilyenkor a vezető is vagy kistermetű és teljesen előre húzhatja az ülést, vagy 180 cm magasság környékén, a kormány mögött összekuporodva, kevéssé biztonságosan tud közlekedni. Nagyot nem tévedsz, ha 165 cm-es maximális hosszal számolsz.
Üdv.! zafira a 1.6 16v Valahol zárlatom van a motortéri kábelkötegben. Lemeríti az akkut, amikor pár napot áll a kocsi. Amikor az akkusarut rárakom az eléggé szikrázik. Egyik alkalommal este megláttam, hogy szikrázik és füstöl is. Sajnos nem tudtam pontosan megjegyezni hol, mert kapkodva az akkusarut vettem le. Valahol a motortéri biztosítéktábla mögött srégen lefelé az abs vezérlő mögötti részen. A kocsival mentem, de szerintem ez régebb óta fennáll és kellett mennem. De meg szeretném oldani a hibát, mert ez így veszélyes. Amikor az akkusarut odaütögetem az akku pólushoz és szikrázik akkor áramot kap a gyújtás áramköre. De csak egy pillanatra. Kibontottam amit tudtam,
hogy valamit lássak, de nem látok égésnyomot. Hogy keressem meg a helyet?