A 2008. évi Zafira B az első helyzetjelzőkből eltűnt az áram. Először a balból, majd a jobb oldaliból is. A hátsók hibátlanul működnek. A hiba okára várnék véleményeket?
Mármint nehogy félreértés legyen, a linken található a korrekt leírás. Azoknak ajánlott akik egy pl 5w40es olajat "evő" autóba 10w40est ajánl, mert abból majd kevesebbet eszik hiszen vastagabb. Vastagabb a ..szt. Elnézést.
Igaz, hogy ezer éves hozzászólásra reagálok, de én is ráakadtam, szóval más is belefuthat és még a végén elhiszi, amit nem kéne. Az is lehet, hogy később valaki javította ezt a magabiztosan előadott sületlenséget a vékony és vastag olajról.
Ok ! Vedd ki a kesztyűtartót ,és mögötte lesz egy félgömb szerű kütyü, rakd rá a gyujtást és nyomkodd a belső levegő keringtető kapcsolót ,vedd fel telefonnal mi történik és küld át !
zafira a-m dobott egy p0141 hibakodot. ahogy nezem ez a lamdba szonda. a kérdésem, hogy melyik? amit rogton latok a motorhaztetonel, vagy ami lent van a katalizator utan?
ha veszek uj lamdba szondat van kulonbseg, hogy a katalizator elott v utan van beepitve. vasarlas elott erdemes/lehet tisztitani? esetleg csereljem fel, hogy megbizonyosdjak, hogy melyik a rossz?
Tapasztalatként megosztanám, hogy a napokban a 2008. Zafia B-n elromlott az ablakmosó. Jónéhány óra hibakeresés és szétbontás után kiderült, hogy a biztosítéktáblán nem a 8-as pinre (Zafira könyv szerint), hanem a 7-esre volt bekötve a szivattyú, amely ügye kiégett.
Sziasztok! Új vagyok a csapatban. Van egy NAV600-as navis, rádiós kütyü az autóban, de csak NY.eu térkép van rajta. Frissíteni akartam, de azt mondta, hogy a rádiót kell előtte frissíteni. Ki, hogy csinál ilyet? Vagy Opel servicébe kell menni miatta? Köszi a segítséget!
Nem kell lebontani a műanyag burkolatot .hanem befekszel és 45fokos mozdítasz rajta,mintha egy anyát lazítanál ,majd kimozdul a helyéről és már csak a stekkert kell széthúzni....
Üdv mindenki ! Opel Zafira B 1.9cdti 120 lovas verzió van nekem és úgy tűnik a féklámpa kapcsoló haldoklik benne. A középkonzolon kiírja , hogy Brake Light Switch és a villáskulcsos autó ikon világít a km órában. A féklámpa bizonytalanul világít , vagy nem vagy igen esetleg reszketve villogva miközben padlón fékezek. Valószínűleg a kapcsoló elfáradt . Valaki cserélt már ilxet ? Hogyan kell lebontani a műanyag panelt a kormány alatt , hogy hozzáférjek a kapcsolóhoz ?
Opel Zafira B 2006-os autómban sajnos sikerült a belső hátsó világítás izzócserénél valószínűleg a bitosítékot is kilőnöm mert most már sem elöl sem a kesztyűtartó sem világít:( viszont a leírásban nem találom a biztosítékot hozzá csak a A verzióban de nekem B verzióm van. Tudna valaki segíteni hogy melyik biztosíték tartozik hozzá. Köszönettel
Szia, nekünk beázás gond volt. Nem tudom mikori az autód, de a szivacs tömítés a hátsó lámpa alatt egy idő után "összeesik", illetve ha volt kiszedve pl izzócsere miatt, visszarakás után már nem tömít rendesen... nekünk konkrétan állt a víz a csatlakozóban, de kiszárítás után minden rendben lett és azóta is OK. Szerintem kezdjétek ezzel a hibakeresést, egyúttal a hátsó biztosítéktáblára is érdemes ránézni az nem-e vizes, előfordulhat szintén... ja, horror áron de rendelhető külön tömítés ha azzal van gond
Sziastok! Tanácsra lenne szükségem.. Van egy z18xe Zafira, benzines, 2001, 16 szelepes. Hideg motornál 1500 az alapjàrat , gázra nehezen reagál, ha bemelegszik 3600 -ig gyorsul. Meleg motornál az alap járat ingadozik. Nincs ereje a motornak. ECU ra gyanakszik a szerelő. A fojtószelep gázolásra nem mozdul.
Egy tapasztalatot szeretnék csak megoszatni veletek:
2018-ban vettem váltóhibásan az autót. Egy ideig még element de egyre nehezebb volt sebességbe tenni. Míg már nem lehetett, haza kellett húzni. Megjavítattam, akkor 100e ft-ba került. 1.5 évig jó volt de utána elkezdett morogni a váltó. Mint egy lendkerekes autó. Annyira hangos lett, hogy a rádió sem nyomta el a hangot. A végén már mindenféle nyikorgó hangja volt amikor odaadtam a szerelőnek váltócserére. Egy barátom DIESEL astrájából kaptam meg az ő váltóját. A lényeg vagy a különbségek:
Eddig az eredeti váltó egy rövid pörgős de erős, jól gyorsuló váltó volt 3500-4000 fordulattal 7.8 alá mem ment a fogyasztás. Havonta 1/2-1 liter olajat evett. Attól függően, hogy hosszabb útra mentem vagy csak rövid távra. Megpakolva használom az autót.
A másik diesel váltó egy jóval lomhább, városban csak 3-ba tudom felpakolni és 55-nél 2000-et pörög. 110-nél 2500!
Ahogy megszoktam a lassabb gyorsulást és az alacsony fordulatot, a 3. tankolásnál már csak 7.2 a fogyasztás és nem eszi az olajat sem!
Nyilván a fordulatszám csökkenés miatt van ez de nem gondoltam volna, hogy a benzinesnél is ilyen sokat jelent!