Keresés

Részletes keresés

kupeci Creative Commons License 21 órája 0 0 111780

Azt én is így csinálnám, de a Derecskén készült abroncsokon nincs kalapácsnyom,sőt tükör sima mind két széle!:)

Előzmény: zsorsz (111779)
zsorsz Creative Commons License 21 órája 0 0 111779

Egyik felét kalapáccsal ütögette,hogy az anyag megnyúljon.

Előzmény: kupeci (111778)
kupeci Creative Commons License 21 órája 0 0 111778

Hogy tudta az abroncs egyik oldalát nagyobbra csinálni?

Előzmény: rézműves1 (111776)
gombászok Creative Commons License 21 órája 0 0 111777

pancserok-rőzsehordók-fahordók-faszeg-faszok????

Előzmény: rézműves1 (111776)
rézműves1 Creative Commons License 22 órája 0 0 111776

Gyerekkoromban sokszor figyeltem egy közeli kádárt munka közben. Még a vasabroncsot is a hordóhoz  ő maga csinálta szalagból. De nem ám hegesztette, hanem szegecselte. Élvezet volt nézni, ahogy alakult a hordó.

Előzmény: norris53 (111772)
kupeci Creative Commons License 22 órája 0 1 111775

Hegeszteni            =faszeg.....

Toldani a dongákat=gyékény!:)

Előzmény: snapszmester (111773)
Figyelget Creative Commons License 22 órája 0 1 111774

Rőzsehordók?

Előzmény: öreg_néne_b (111770)
snapszmester Creative Commons License 23 órája 0 2 111773

Pancserok. 

Gyékény! Szijács!:-)

Előzmény: norris53 (111772)
norris53 Creative Commons License 23 órája 0 1 111772

Enyvespálca jó hozzá azzal lehet (hegeszteni )  :-))))))))))

Előzmény: öreg_néne_b (111770)
kupeci Creative Commons License 23 órája 0 0 111771

Faszeg?:)

Előzmény: öreg_néne_b (111770)
öreg_néne_b Creative Commons License 25 órája 0 1 111770

Még régebben meg fahordók. Azt volt ám nehéz hegeszteni! ;)

Előzmény: orient7 (111769)
orient7 Creative Commons License 25 órája 0 0 111769

Régen voltak azért aluminium hordok.

Előzmény: rézműves1 (111768)
rézműves1 Creative Commons License 1 napja 0 1 111768

Ja ez lemaradt. Az anyagvastagság gyártmányonként változó 1.6-1.7mm, a peremek a dobálás miatt vastagabbak. Az ami főzőnek jó, az alacsonyabb tömzsibb (kőbányais) 395mm széles + a dudorok, a magasságát nem tudom.

Előzmény: Futyman (111766)
rézműves1 Creative Commons License 1 napja 0 0 111767

Üdv a fedélzeten.  Természetesen mindegyik saválló. Hegeszteni többféle módon is lehet, de leginkább villannyal szokták. Volt aki rozsdamentes pálcával csinálta, de talán a legalkalmasabb az AWI-val való hegesztés.

Előzmény: Futyman (111766)
Futyman Creative Commons License 1 napja 0 0 111766

Üdvözlök mindenkit!

Láttam itt a képeket és írásokat a söröshordókból épített főzőkről. Én is akarok egy ilyen söröshordós konstrukciót

És tudnátok-e segíteni hogy a sösös 50 literes hordók azok mindegyike saválló? Illetve mivel lehet hegeszteni? Mekkora az anyagvastagsága ? Illetve a magassága és átmérője?

 

Én a kuktát a tetejébe hegesztős megoldásra gondoltam :)

De javaslatokat tanácsot szívesen fogadok:)

 

sogi01 Creative Commons License 1 napja 0 0 111765

                                                  vf1 linkgyüjteménye  

                            

 

                                               linkás jóreggelt!   

Hogyan készítsünk jó pálinkát?  Cefrézési, főzési ismertetők, főzőberendezések, tanácsok,videók, tesztek, gyakran ismételt kérdések a következő linkeken: 

 

                                                    A tudás forrása

                                              http://snapszmester.hu/

                                                             Benne

                                       Snapszmester és Nabiti összefoglalója

                                            Miklós1 féle pálinkafőzési 1x1

 

      Szárított fajélesztők hatása                                  Hagyományos kisüsti eljárás

Miklós1 összegzései a ph beállításról                Miklós1 összegzései a cefre elkészültéről 

 Kationcserélő műgyanta használata                          Firekiller tűzvédelmi tanácsai

 

Előzmény: sogi01 (111755)
rézműves1 Creative Commons License 1 napja 0 1 111764

Egy kis érdekesség még a Hableány párizsi útjához:

 

Az utat később Fa Nándor is megtette 1997-ben, tisztelegve ezzel gróf Széchenyi Ödön előtt.

Előzmény: snapszmester (111759)
furtongy Creative Commons License 2 napja 0 0 111763

köszi,

 

Előzmény: öreg_néne_b (111757)
rézműves1 Creative Commons License 2 napja 0 0 111762

Sajnos a képet nem hozza át, pedig csinos kis hajó volt a Hableány.

 

A Kisfaludy is csavaros hajtású, a lapátkerekeket pedig a víz áramlása hozza mozgásba. Szerintem egy jobb és baloldali hidromotor talán szemléletesebb lett volna és talán belefért volna a költségvetésbe.

Előzmény: snapszmester (111759)
rézműves1 Creative Commons License 2 napja 0 0 111761

A dunai gőzhajós - gróf Széchenyi Ödön
1867. május 18-án Verne Gyula üdvözölte elsőként a Párizs rakpartjára lépő Széchenyi Ödön grófot, aki Hableány nevű gőzhajójával 43 nappal azelőtt, április 6-án indult útnak Budapestről, hogy kizárólag belvízi úton eljusson Párizsba, a Világkiállításra. Verne valószínűleg soha nem felejtette el ezt a találkozást és Széchenyi Ödönről mintázta meg később dunai hajósának, Borus Demeternek alakját. 
A Hableány Párizsban (forrás: edesotthon.blogspot.com)

Előzmény: snapszmester (111759)
rézműves1 Creative Commons License 2 napja 0 0 111760

Remélem ez még nem OFF...Azért itt (1876-ban) volt mire büszkének lennünk.

 



A párizsiak csodájára jártak a magyar gróf gőzhajójának, hiszen a városban magyar zászló alatt közlekedő hajó még sohasem kötött ki. Maga III. Napóleon császár is megfordult a Hableány fedélzetén, feleségével Eugéniával együtt egy rövidebb sétahajózáson vettek részt. A császár a kontinens keresztülhajózásáért elismerése jeléül a francia Becsületrenddel tüntette ki Széchenyi Ödönt. Hajóját pedig a Világkiállítás aranyéremmel jutalmazta. 

Előzmény: snapszmester (111743)
snapszmester Creative Commons License 2 napja 0 0 111759

Igen, Füreden van még egy darabig. Megyek az unokákkal. Ennek is kamu a lapátkereke? Majd kinyomozom.

Előzmény: rézműves1 (111758)
rézműves1 Creative Commons License 2 napja 0 0 111758

Szia Snapszi! Te lőtted a fotót?  Már közlekedik ugye?

 

"A Kisfaludy gőzös az első lapátkerekes-gőzhajó volt a Balatonon. Gróf Széchenyi István 55. születésnapján, 1846. szeptember 21-én bocsátott vízre a „magyar tengeren”. A hajótestet az Óbudai Hajógyárban építették, a lapátkerekeket pedig angliai Penn-gyártmányú gőzgép hajtotta. A Kisfaludy a szabadságharc idején a délvidéki harcok utánpótlását biztosította, 1849 májusában pedig hadifoglyokat is szállított."

 

A kérdésedre nagyképűség nélkül, igen tudnék!  Ha családi KFT-ként én is kapnék UNIÓS pénzből 100-120-millát a kivitelezésre. De ennyiből szerintem még az eredeti 40-lóerős Compound-gőzgép

is megépíthető lett volna kazánostól együtt. Így lett volna az igazi. Ezt pedig már nem kellett volna Angliából hozatni, mint annak idején Széchenyinek.

Ez most így csak annyira Kisfaludy, mint a Hableány Hableány. Annak is csak "kamu" lapátkereke lett és hajócsavart hajt a Dízel motor. (az elektromos orrsugárkormányról nem is beszélve)

Pedig a Hableány sokkal híresebb lett a Párizsi útja miatt, mint az elődje és az ott partra lépő Széchenyi Ödönt, állítólag Verne Gyula is köszöntötte.

Előzmény: snapszmester (111743)
öreg_néne_b Creative Commons License 2 napja 0 0 111757
Előzmény: furtongy (111756)
furtongy Creative Commons License 2 napja 0 0 111756

sziasztok,

üveg/műanyag (tehát átlátszó, és nem fém) eprüvettát hol lehet venni Bp-n?

( a 12-20eFt-os tételek nem érdekelnek..)

köszi előre is az infót.

ps: használt is érdekelne.

sogi01 Creative Commons License 2 napja 0 0 111755

                                                vf1 linkgyüjteménye  

                            

 

                                               linkás jóreggelt!   

Hogyan készítsünk jó pálinkát?  Cefrézési, főzési ismertetők, főzőberendezések, tanácsok,videók, tesztek, gyakran ismételt kérdések a következő linkeken: 

 

                                                    A tudás forrása

                                              http://snapszmester.hu/

                                                             Benne

                                       Snapszmester és Nabiti összefoglalója

                                            Miklós1 féle pálinkafőzési 1x1

 

      Szárított fajélesztők hatása                                  Hagyományos kisüsti eljárás

Miklós1 összegzései a ph beállításról                Miklós1 összegzései a cefre elkészültéről 

 Kationcserélő műgyanta használata                          Firekiller tűzvédelmi tanácsai

Előzmény: sogi01 (111738)
öreg_néne_b Creative Commons License 2 napja 0 1 111754

A konyak/brandy készítésének meghatározó eleme a megfelelő (és hosszú) hordós érlelés. A bor lepárlásából borpárlat lesz, amiből készülhet akár brandy is.

Előzmény: japofan (111751)
Figyelget Creative Commons License 2 napja 0 0 111753

Igen kell.Finomítás előtt mindenféleképpen, de cefrefőzéskor sem árt gyümölcsváltáskor. Legalább gőzöld át, de ha kitakarítod a csöveket(pára-,hűtő-), az a tuti. Főleg, hogy már fel is merült Benned.:-)

Előzmény: fröccsi (111747)
japofan Creative Commons License 2 napja 0 0 111752

Bővebben...  alul a történet.

http://cognac.blog.hu/

Előzmény: japofan (111751)
japofan Creative Commons License 2 napja 0 0 111751

konyak :-)

https://hu.wikipedia.org/wiki/Cognac_%28ital%29

 

Máshol brandy ...

Előzmény: Öregdömperes (111748)