Keresés

Részletes keresés

budai10 Creative Commons License 2 napja 0 0 180892

Nem néztem a max pulzust csak a laktákot úgy jött ki de ha ezt kivetítem a  max pulzusra akkor a lakták húzza felfelé a zónákat.

Szerintem ez úgy kell értelmezni,hogy a lassú futások maradnak a max pulzus szerint 70% vagy a laktát színt szerint 60% de a tempós futásokat a laktát színt emelkedésével egyre feljebb tudom végezni.

 

Kíváncsi lennék mit szól ezekhez Spenót mester ő már szakértő az ilyen pulzuszónák terén.

 

Előzmény: rrroka (180891)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 180891

azt nem lehet hogy a max pulzust nem is nézed, csak beállítod manuálisan a zónákat a laktát alapján? nekem régi polárom van, abban lehet így.

de hogy jó lesz-e abban nem tudom megmondnai az okosságot, majd érzed.

Előzmény: budai10 (180889)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2 napja 0 0 180890

kicsit megkésve, de mielőbbi jobbulást kívánok. Bosszantó lehet ilyen miatt kihagyni. 

 

Előzmény: Csempa (180838)
budai10 Creative Commons License 2 napja 0 0 180889

Jó csak azért kérdem mert ahogy a laktát színt emelkedik azzal a pulzuszónákat is húzza magával.

Most 70% csinálom a lassú tempójú futásokat később a laktát emelkedésével  a max pulzus 80% kellene hogy csináljam?Mert az lenne a 2 zóna vége.

 

Mr Long

A félórás teszt az csak egy megközelítő érték azzal komolyabban nem számolnék azért mert 1 órásnak kellene lennie és figyelni arra,hogy az alatt  nagyjából egyenletes tempóban történjen  abban a pulzustartományban amiben még tartani tudod.

Azt a tempót amit 27p alatt futottál 1 órán át kellene tartanod az nem jó ha 40-45 p környékétől jelentősen visszaesik akkor besavasítottad magad gondolom.

Előzmény: rrroka (180888)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 180888

én nem a max pulzusból számolnám a zónákat, szerintem jobb a laktátból vagy más edzés közbeniadatból. ugye én csak beszédteszttel lőttem be őket, fingom nincs mennyi lehet a max, mégis tök jól működik az edzéstervem.

Előzmény: budai10 (180883)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 180887

http://running.competitor.com/2016/06/training/do-it-yourself-lactate-threshold-testing_152310

The Time-Trial Method

When you get to 10 minutes, note your heart rate. At 30 minutes, stop and note your heart rate again. Calculate the sum of your heart rate at 10 minutes and your heart rate at 30 minutes and divide by two. That’s your LT heart rate. Your LT pace is your average pace for the entire 30-minute effort, assuming your pace was fairly steady.

Nincs ilyen 30 perces futásom, de van 27-es és az alapján 173 jött ki nekem. Ez mennyire lehet reális? :) Mondjuk van ismerősöm, aki elmondása alapján 182 alatt kell, hogy tartsa a pulzusát versenyen, mert különben elsavasodik.

Előzmény: budai10 (180883)
Mr. Long Creative Commons License 2 napja 0 0 180886

Hmm... azt hittem ezt a z extrat beleepitik, mibt a garminokba.

Előzmény: Spenót (180885)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 180885

Nem mér egész nap, csak, ha bekapcsolom. Engem is érdekelne az éjszakai pulzusom, de azt nem méri (most még).

Az alvást viszont részletesen elemzi, bár ez nem annyira érdekel. Néha rákukkanthatna a pulzusra, amikor érzi, hogy alig mozgok... aztán felébreszthetne, ha meghaltam. :) 

Előzmény: Mr. Long (180884)
Mr. Long Creative Commons License 2 napja 0 0 180884

Ez egesz nap meri a pulzust, ha rajtad van? ejjel mertel vele min. pulzust?

Előzmény: Spenót (180879)
budai10 Creative Commons License 2 napja 0 0 180883

Csináltam ma egy Threshold Heart Rate tesztet ami lényegében egy laktát küszöb teszt ez alapján a lassú hosszú futásaimat amit 70% körül csináltam 128 értékről 136 módosult.Ahogy tolódik a laktát színt fölfelé azáltal a 70% 128 pulzusérték 140 fölé módosulhat.

Kérdés mennyire érdemes ezzel foglalkozni vagy maradni inkább a max pulzusértékből történő zónák számításánál?

Jozsef Creative Commons License 3 napja 0 0 180882
Előzmény: b_feri (180881)
b_feri Creative Commons License 3 napja 0 0 180881

6km-ig nagyjából egyenes a grafikon. Az utolsó 4 km-en emelkedik 900métert. A lefelé 200m nem is látszik a grafikonon.

A 8 csavarra gondolsz a hátulján ? Azok elég koszosak. Azt nem is tudtam hogy azokat tisztítani kéne :(

Előzmény: Jozsef (180875)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 180880

Ez elég látványosan meggyőző.

Köszi!

Előzmény: Spenót (180878)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 180879

Középen, amikor belesprinteltem, majd megálltam inni, 40-et esett a pulzus 162-ről 122-re. Mindkét óra azonosan mérte, csak a 430 egy kicsit később. Marhára örülök az eredménynek. Gáz lett volna, ha nagy lenne az eltérés.

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 180878

Pulzusgörbe eltérések nagyítva:

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 180877

Pulzusgörbék összemásolva:

 

Bódottá! :)

 

Féltávnál meglazítottam az óraszíjat, mert érdekelt, hogy mit bír. Így már a karom mozgásánál éreztem, hogy elmozdul, de a mérésre nem volt látható hatása. 

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 180876

Jó kis futás volt. :) Reggel még esett. Láttam az időképen, hogy el fog állni. 11 körüli indulást terveztem. A lányaim bringával jöttek és vittem a kutyát is. Sokminden lett emiatt csak egyenletes futás nem.

Ez lett nagyjából az összesített eredmény, de csinálok még kiemeléseket és egymásra vetítést:

400, majd 430...

 

Kipróbáltam, hogy teszek bele sprintet is, majd megállok inni és bevizeztem az órát is (ez az a pukli középen). Amikor a kutya lehűtötte magát a patakban, akkor sem állítottam le a mérést.

Egyébként szinte sík volt a pálya, csak annyi szint van, amennyit a patak esik és néha kisebb hidak.

Jozsef Creative Commons License 3 napja 0 0 180875

Nekem a V800 barometrikus  mérője 925 fel/ 200 le métert mért egy körpályán ahol elvileg ugyanannyinak kéne lenni a fel és le értéknek.

Ha a flowban megnézed a magassságot, akkor "fűrészfogat" látsz, ugye?! 

Mikor pucoltad utoljára ki a lyukakat?A fekete részen a csavar mélyedésekben helyezkednek el.

Havi tisztításra egy már nem használt száraz fogkefe is megteszi, de évente egyszer érdemes elvinni teljesen kitisztítatni az órát, ellenőrizni a vízállóságát stb.

 

Előzmény: b_feri (180836)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180874

Ebben abszolút egyetértünk. Ha nem lenne nekem tökmindegy, hogy mire jutok a résztávos edzések pontos betartásával, akkor továbbra is pántosat használnék. Így meg majd inkább élvezem a szabadabb futást és pont lexarom,ha 10 másodperccel lassabb km-eket futok év végére, mintha kimaxoltam volna a bennem rejlő nevetséges lehetőségeket. :)

Előzmény: budai10 (180872)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180873

Intervallt úgy futom, hogy tolom neki érzésre, aztán meglesem, hogy nem túl alacsony-e a pulzusom (nem zürrög, mert 4-es 5-ösben kell lenni és a négyest tuti elérem). Ezzel most sem lesz gond amúgy, mert tudom, hogy 5 másodperc múlva megint rá kell néznem és akkor jó lesz. Ha mégsem, akkor meg késtem 5 másodpercet a fokozással. Nagy kaland.

Télen kellhet majd a pánt, bár a rezgés annyira jól működik, hogy mégsem biztos. Télen hanyagolom a résztávozást és aktuális zónát jól jelzi a rezgés.

Előzmény: Csempa (180869)
budai10 Creative Commons License 4 napja 0 0 180872

Azt gondolom,hogy a polar-nal már egész vállalható az optikai pulzusmérés de a helyén kell kezelni és tudni,hogy ki mire veszi és nem túl értékelni.Az valószínű,hogy a v800,fenix3,ambit3 tulajok nem rohannak optikaira cserélni az órát.

Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180871

Ezt most nem értem. Élesben mást mutat a két óra, utólag meg mégis ugyanazt??? Az hogy lehet?

Előzmény: budai10 (180868)
budai10 Creative Commons License 4 napja 0 0 180870

Heti 3 edzésnél van egy hosszú futás alacsony pulzuson mellette 2 intervall + évi 2-3 maraton.

Előzmény: Csempa (180869)
Csempa Creative Commons License 4 napja 0 0 180869

Amiket olvastam eddig az optikai mérésről, azok alapján csak intervallok esetén van jelentősebb eltérés a két rendszer között (most már), illetve a futás első néhány percében, de úgy is lazán kezd az ember általában, ott nem számít. Észrevehető eltéréseket még személyenként tud produkálni, mert nem mindenkinél tud megfelelően mérni testi jellemzők miatt. De ezt már próbáltad, nálad nincs ilyen gond. Ha meg intervallozol, akkor felteszed a pántot. Még így is a futások döntő többségében, és maraton futás alatt sincs szükséged többé a pántra. :)

Előzmény: Spenót (180866)
budai10 Creative Commons License 4 napja 0 0 180868

Próbáld ki milyen az ha laktát színt alatt nyomod szigoruan vagy 136-147 értéknél ez is belefér meg az is még.

Igazság szerint engem nem a grafikonok érdekelnek hanem élesbe mit lát az ember mint a linkelt videóban.

Még egy teszt videót nem láttam ahol az optikai és a mellette lévő  mellkasövvel mérő óra élesben 1-3 ütés eltéréssel megegyezett volna.

Előzmény: Spenót (180866)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180867

Na, igen. Profi helyeken elektródákkal mérik, bár azt is föl lehet tenni bénán. Nekem kellett már újrakötözni az egészet egy mérésnél. Ettől persze biztosan az a jobb, ha ért hozzá, aki használja. 

Előzmény: budai10 (180862)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180866

Szerintem akkor van bajban a ledes mérés, ha hirtelen változásokat kell megmutatnia, mert ritkább a mintavételezése (bár szerintem ez csak duma, de így magyarázzák, hogy megközelítőleg az eredménynek négyszer rosszabb a felbontása). Szóval, trendeket tök jól mutat, csak pár másodperc késéssel. Arra nem jó, ha 10 másodpercenként akarja valaki váltogatni a zónákat.

Előzmény: budai10 (180864)
Spenót Creative Commons License 4 napja 0 0 180865

Ez miben különbözik attól, hogy dombon futok össze-vissza vagy ami holnap lesz, 10 perc 136 alatt, majd 50 perc 136-147 között, majd megint 5 perc levezetés 136 alatt. Majd mutatom az ábrát...

Előzmény: budai10 (180863)
budai10 Creative Commons License 4 napja 0 0 180864

Ezt nem magamnak szántam :) 

Szóval mikor már fáradtabb az ember és könnyebben szaladgál a pulzus akkor a mellkasövet nézve mennyi az eltérése az optikai mérésnek úgy,hogy a tempót korrigálni kell a pulzusértékhez mondjuk ráadás 5k távon a pontosabb mérés kedvéért enyhe emelkesős lejtős pályán. :) 

Előzmény: budai10 (180863)
budai10 Creative Commons License 4 napja 0 0 180863

Próbáld majd kí,hogy 70% pulzuson futol 6-8k majd megemeled 82% körül tartva a pulzust gyosrsítod vagy lassítod a tempót a mellkasöv alapján és ahhoz víszonyítva mennyi az eltérése az optikai övnek.

Előzmény: budai10 (180862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!