Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 2 napja 0 0 174144

Jól eldugták, valóban. A Polar megad egy halom linket, mint tudományos hátteret, de a konkrét egyenletet még nem találtam meg.

http://support.polar.com/us-en/support/Development_and_Validation_of_Polar_Features

 

Amikbe belenéztem:

http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/026404101316857976

http://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/2007/05001/Comparisons_Between_a_Novel_Running_Index_and.1596.aspx

https://encrypted.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjFq-C71tzQAhVnKsAKHbvHBQgQFggbMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.asep.org%2Fasep%2Fasep%2FJEPonlineOctober2011Esco.pdf&usg=AFQjCNF7gt1ZGX6feI197NHRJIuer4pIvQ&sig2=yT1xa50JNZ1BFSaIsw4NDg

http://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/1998/05001/VALIDATION_OF_GENDER_SPESIFIC_EQUATIONS_FOR.330.aspx

 

 

Máshol még ezeket találtam:

http://www.howtobefit.com/polar-running-index.htm

http://www.howtobefit.com/polar-owncal-feature-development.htm

http://www.howtobefit.com/polar-ownzone-feature-development.htm

 

Tovább keresgéljen az, akinek Polarja van...

 

Amire még rájöttem közben, hogy egyrészt mindegy, hogy Polart, Garmint vagy Tomtomot vesz az ember - ugyananyi pénzért lényegében ugyanolyan tudású órát kap. Amiben a Polar verhetetlennek tűnik, az az edzéstámogatás: Running index, edzésterv, értékelés - minden, amit csak kívánhat az ember a futáshoz.

Előzmény: Spenót (174126)
viktor a takarító Creative Commons License 2 napja 0 0 174143

Nálam is hasonló a helyzet, bár én RC3 GPS órát használok (....egyelőre, mert nagyon szemezek a V800-sal). Egy sima, lassú tempós 1:55-ös edzés félmaratonra 62-t ad, erre a siófoki 7km-re, amibe beleraktam mindent, pedig csak 54-t:

 

 

Előzmény: Csempa (174128)
viktor a takarító Creative Commons License 2 napja 0 0 174142

A Sport szelet alap! :-D

Előzmény: Csempa (174095)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174141

Most jövök rá! Mi ez az alacsony pulzuskodás? Arról volt szó, hogy te folyton anaerob tempóban futod minden alkalommal centire ugyanazt a távot. Mindjárt diszkvalifikázlak! :)

Előzmény: pompompom77 (174130)
pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 174140

akkor  is gyanúsan sokat pislogtál a Szigeten , naranccsal  a kezedben.  

Előzmény: amatőr (174137)
pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 174139

milyen évszázadokkal? a múlt ezredben.

Előzmény: Mr Long (174136)
pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 174138

fordított sorrenden,hogy letudja futni  a távot.

Előzmény: Vendel789456123 (174101)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 174137

Nem heti kettő, hanem havi 4, de abból az egyik maga a verseny. :) 
Decemberben már csak három lesz, az egyik ugye tegnap le is ment, a másik a Szigetfutás Közös Edzés egy köre, a harmadik meg, ha belefér, egy szilveszteri futás. Csak a túledzettségtől félek. 

Előzmény: pompompom77 (174131)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 174136

Hat mindegyikuk azzal jon mit futott evszazadokkal ezelott. Semmi sem izgibb, mint ket jarokereses senior boxolo harca. :)

Előzmény: pom-pom57 (174134)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 174135

Nem, pedig a szekes es a lepcsos kimerest is kiprobalnam valamikor.

Előzmény: Spenót (174126)
pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 174134

Most viccelsz? Gondolod kibírna 8 menetet?

Előzmény: Mr Long (174102)
pom-pom57 Creative Commons License 2 napja 0 0 174133

ja!! nem tudtam,hogy itt Ellenőrzés Bizottsági Szakfelügyeletek Futószövetsége működik. 

Előzmény: Spenót (174132)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174132

Ezt így nem tudjuk elfogadni. Legalább ábrázold egy nyamvadt koordináta rendszerben! :-) 

Előzmény: pompompom77 (174130)
pompompom77 Creative Commons License 2 napja 0 0 174131

Gondolod,hogy Spenót képes lenne lefutni 5,3 km-t 24 perc alatt?Amikor ezt az időt futotta biztos pályafelújítás miatt,csak a fél Szigetkört szenvedte végig.A memóriája is romlott a 15 év alatt.Neked gratula a Szigetkör idejéhez,bár erősen gyanús,hogy lehet heti 2 futással ilyen jó időt menni.

Előzmény: amatőr (174125)
pompompom77 Creative Commons License 2 napja 0 0 174130

ma futottam 10,096 km 1:01:15 ez 6:04 tempó,az átlagpulzus 139 volt.

száraz tájékoztató adat.

 

Szenvedtem a lassú tempótól.

Előzmény: Spenót (174106)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174129

Amióta futok gyorsakat is, nálam kiegyenlítődtek a lassú és gyors futásokra kapott pontszámok, bár ez az 55 éppen lassú volt, de 50-es átlag már bármilyen tempóra ki tud jönni. Az a gyanúm, hogy ez az index valami hatékonyságot jelenthet.

Előzmény: Csempa (174128)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 174128

Azt tapasztaltam, hogy minél alacsonyabb az intenzitás, annál magasabb Ri-et kaptam rá, ha pedig próbáltam gyorsabban futni az ehhez társuló nagyobb intenzitáson, akkor erősen estek a pontszámaim. A kettő között akár 6-7 pont is volt.

Előzmény: Mr Long (174124)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174127

Az a durva, hogy rólad elhiszem, hogy ettől is fejlődsz. Csak le ne sérülj! :-) 

Előzmény: amatőr (174125)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174126

Sehol nem találtam a neten, hogy pontosan hogy számolódik az index, de baromira értékeli az alacsony pulzust.

Amúgy ismered a zónáidat?

Előzmény: Mr Long (174124)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 174125

Fiúk, ez a tudományos felkészülés kimondottan jól jön, mármint ahogy olvaslak titeket.
Rögtön érzem a hatását. :)

Sajó, a 24 perces küzdelem érdekel, csak aztán nehogy tényleg boksz legyen, mint azt itt kérdezik. :)

Amúgy esélyem sincs a 24 percre, azt gondolom, hiszen soha az életben nem futottam ennyit a szigeten, a legjobb idő 24:10 volt 15 évvel ezelőtt, az első futó szezonomban, boldogult ifjú koromban, haha.
Az, hogy havi pár futással 32 percről lementem 28 percre, azt nem lehet tovább javítani. A 28 és 24 közötti 4 perc exponenciálisan több edzést igényel, mint 32-ről 28-ra jutni, csak az adottságok révén. Ugye.


Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 174124

http://support.polar.com/en/support/tips/Running_Index_feature

Csak a korrektseg kedveert a forrasmegjeloles.

 

Az utobbi 4 edzesemen elertem a jo kategoriat running indexben, ma mar 47-et kaptam 10km-en, 147 avg. bpm, avg tempo 7:15. Az tetszett nagyon, hogy alacsony pulzusu edzesemen amikor az atlagtempom 7:50 kornyeki akkor is megkapom mar a 46-ot igaz akkor 138 idonkent az atlag pulzusom. Mi lenne, ha komolyan vennem a pulzuszona tartast!

Előzmény: Spenót (174122)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 174123

V800-am van és nem félek használni :)

Előzmény: Mr Long (174120)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174122

Hát, akkor a 800-as lesz a következő órám. Én dombos helyen lakom és eléggé lehangoló, hogy dombos futásra kevesebb pontot kapok. Nem a pontvadászat miatt érdekel, csak így nehezebb összehasonlítani az egyes futásokat.

 

Előzmény: Mr Long (174120)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174121

A laborban megmondták, hogy az aerob zóna tetején kell a félmaratont futni. Így is lett. Kicsit fölé is mentem a meleg miatt, de teljesen jól voltam. Azt nem tudom, hogy ez a zóna a maratonra is vonatkozik-e.

Mondjuk, márciusban nekem inkább a teljesítés a lényeg. Majd októberben tervezem megdönteni a világcsúcsot. :)

 

Amikor elkezdtem az alacsony pulzusos edzések mellett a gyorsakat is futni, akkor eléggé megrémültem. Annyira nem ment a gyors futás, hogy úgy éreztem, helyben futok. Igazából a pulzusom sem akart emelkedni, pedig eléggé lihegtem. Mostanra azért ez megváltozott. Pillanatok alatt fel tudom ugrasztani a pulzusom 160 fölé és már jól is érzem magam ott.

Előzmény: Csempa (174119)
Mr Long Creative Commons License 2 napja 0 0 174120

Apro info, hogy az M400 (mintha neked is az lenne) csak a tempot es pulzust veszi alapul running index szamolasnal, igy terepen csaloka. A V800 viszont a magassagvaltozast is beleszamolja. Ezt ma tudtam meg a polar oldalarol.

Előzmény: Csempa (174114)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 174119

Versenypulzushoz: futottam másfél kört a szigeten 155-160-as pulzussal, és szerintem még van bennem több is ebből. Egy fél még biztos, de talán sokkal több is, majd idővel kiderül. Ami érdekes volt számomra a sok alacsony intenzitású futás után, hogy ezt bizony "tolni" kell, leginkább az elején, az első fél sziget körben; utána már ráállt a szervezetem és a 2., 3. félkör már viszonylag könnyedén ment.

 

Meg az érzés közben, hogy a keringési rendszer keményen dolgozik. Először kicsit ijesztő volt számomra, és azt hittem, hogy ez valami "plafon" és nem biztos, hogy ezen kéne tartósan futnom. De ahogy múltak a km-ek, úgy lett egyre otthonosabb ez az érzés.

Az "ismeretlen tartomány" :)

Előzmény: Spenót (174117)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 174118

Az alacsony pulzus nálam is a biztos alap marad, de gyorsítanom kell a lábaimon más módszerekkel, mert még elég lassúak. Ezt kb így fogalmazták meg a most olvasott könyveimben is, de azt már nem tudom, hogy pontosan melyikben, mert egyszerre szoktam 2 - 3-at olvasni, és épp most kezdtem el a 4-et. :)

 

A versenypulzus nekem is nagy talány, de majd ha a lábaim elég gyorsak lesznek, akkor töröm rajta a fejem. A Kistarcsa terepfutáson eléggé elfutottam a tervezett pulzusomat, konkrétan 6 bpm-mel lett magasabb az átlag a kigondoltnál, de minden jól ment úgy is, szóval van ott még mit felfedezni...

Előzmény: Spenót (174116)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174117

Akkor a fogyásban is hasonlovak vagyunk. :)

Áztatás, gyógytorna, nyújtás, lassú terhelés és kentem is egy ideig fekete nadálytő krémmel + a fogyás. Egy ideig lökéshullám terápia is volt és tape-elés is. Nem tudom, hogy mi milyen arányban segített. Mindennel próbálkoztam.

Előzmény: Csempa (174115)
Spenót Creative Commons License 2 napja 0 0 174116

Tényleg nagyon hasonló a görbénk. Az a különbség, hogy mélyebbről jövök és onnan könnyebb így fejlődni. Majd a következő év lesz érdekes...

Lehet, hogy kimaxoltuk az alacsony pulzusos edzésben rejlő lehetőségeket, bár nekem a laborban azt mondták, hogy a futásaim 80%át még mindig aerob pulzus alatt kellene csinálnom. A Polar edzéstervben még két hét van magasabb pulzuson és utána nagyjából igaz lesz ez a 80%-os alacsony pulzus.

Ilyen egy hét most:

...és ilyen lesz:

 

Engem még az érdekel nagyon, hogy milyen pulzuson fussam majd a maratont, mert addig a leghosszabb futásom 2:30 lesz az edzésterv szerint. Tervezem, hogy a verseny előtt egy hónappal a 140-050 közötti tartományban futok egy Velencei tó kört, hogy lássam, milyen.

Előzmény: Csempa (174114)
Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 174115

Azért kérdeztem, mert én meg januártól májusig dobtam le 13 kg-ot. Nálam ez is erős befolyásoló tényező volt.

Az achillesedre áztatáson és Hokán kívül használtál még valamit, ami vélhetőleg meggyógyított? (rokonom szenved vele, azért érdekel a dolog)

Előzmény: Spenót (174113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!