Viszont ötletnek nem rossz amit írtál.Megpróbálom a tolatóról leválasztani a tápot és direkt táppal megnézem.Ha úgysem jó akkor vagy a kamera vagy a fejegység,viszont ha jó akkor a tolató lámpa jele zavar be.
Természetesen a tolató lámpa indítja a kamerát és mivel CAN hálózat úgy természetesen figyeli az áramfelvételeket és szó,viszont ez eddig is benne volt minden és jól dolgozott.
Mercedes W169 androidos fejegység.Hátramenetbe kapcsoláskor egy pillanatra megjelenik a kép majd kb. 4-5 másodpercig sötét,majd ismét előjön 1-2 másodpercre és ezt ciklikusan váltogatja.Akár járó motorral,akár csak gyújtás ráadásakor is,tehát valószínűleg nem hálózati zavar ül rá. Valakinek esetleg tipp,hogy mi lehet a gondja?
Az autómban szeretném kicserélni a gyári hangszórókat. A gyári fejegységet már kicseréltem egy Pioneer fejre, aminek leírásában az szerepel hogy 4 Ohm-os hangszórók csatlakoztathatók hozzá.
Viszont a hangszórók, amiket eddig találtam és megfelelnének számomra (árban is) mind azt írják hogy 3 Ohm-osak. A kérdés egyszerű: Megvehetem a 3 ohm impedanciájú hangszórókat ehhez a fejegységhez, vagy túrjak 4 ohmosat a neten.
Illetve csak kíváncsiságból érdekelne hogy ha a legtöbb fej 4 ohmos, akkor miért lett divat ez a 3 ohmos hangszoró dolog?
Sziasztok! Van egy Nissan Almera sedanom, amiben jelenleg van elől két hangszóró és hátul a kalaptartóban kettő. Elég gyengén szólnak. Az elsőket úgytudom ki lehet cserélni 16,5-es komponensre, ez eddig ok. Kérdés, hogy érdemes e kick bass mélynyomókat tenni a kalaptartóba? Ezek ilyen kisebb, 16cm-s cuccok. Vagy felejtsem el a hátsókat és tegyek mélyládát? Pl. ezekre gondolok: https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=98&termek=57053
Segítségeteket szeretném kérni okostelefon és Kenwod fejegység párosításában.
Kenwodd DMX5020 fejegységet kellene android auto alkalmazással csatlakoztatni egy Xiaomi 11 lite 5G telfonnal. Az Android auto alkalmazás a ply aruházban van bőven. Az lenne a kérdésem, hogy melyik alkalmazást telepítsem, hogy működjön. Ha valaki tudna egy linket külden nagyon megköszönném.
Nyilván minden készülék meghálálja a stabil tápot, de ez a 120W még elmegy bármiről. Alig több mint egy négycsatornás autórádió, és azoknál sem gondolják túl a tápellátást. Bőven elég neki, ha egy vastagabb vezetékkel (1,5 vagy 2,5) viszel neki tápot a biztosíték tábláról vagy a gyújtáskapcsolóról. De ne felejtsed le a, hogy a negatív táp is ilyen keresztmetszetű legyen!
Tényleg nem ideális hely, de abban reménykedem, hogy valami zártabb megoldás kiötlésével azért lehetne rajta javítani akusztikailag, mert nem nagyon van máshol hely hangszónónak. Az ajtóban szerintem csak olyan helyre fér el, ami alig jobb a mostaninál (cserébe jó eséllyel beázik), műszerfalon se nagyon tudnám hova tenni. Meg ugyan messze van a múzeális minősítéstől, de azért nem szívesen állnék neki látható helyen farigcsálni.
Fader szintén nincs, de megoldható, bár attól tartok, hogy ha "lehúzom" a hátsó hangszórókat, akkor meg nem hallok semmit a motorzajtól :-)
Ha több mint 30 éves kocsi, akkor még abban az időben nagyon nem foglalkoztak a hangszórók elhelyezkedésével.
A bokáknál lévő hangszóró a lehető legrosszabb hely, pláne ha még csipogó sincsen hozzá valahol magasabban. Viszont a kalaptartó meg szinte egyből a füledbe tolja. Szóval ez ilyen.
Nem tudsz mást, csak a faderrel kikompenzálni.
Esetleg a tükörháromszögbe egy szélesebb sávú közep-magas hangszóróval javíthatsz a helyzeten, de oldtimer kocsinál nem tudom mi az elsődleges szempont, a hangzás, vagy a gyáriasság.
Akár az első hangszórók nem tökéletes lezártsága miatt is "elveszhet" a hang valamilyen szinten, de ebbe azért többek között az érzékenység is belekavar(hat). Ha épp a hátsó hangszórók nagyobb érzékenységűek, akkor ugyanolyan hangerő állás mellett (ugyakkora a fejegység leadott teljesítménye) a nagyobb érzékenységű hangszórók nagyobb hangnyomást produkálnak, azaz hangosabbak szólnak.
Triviális kérdés, de nincs a fejegységen Fader állítási lehetőség? Egyik legolcsóbb megoldásként esetleg pár Ohm-os teljesítmény ellenállást lehetne sorba kötni az első hangszórókkal, azt meg lehet a fejegység mögött is ejteni, nem kell mindent szétbontani hozzá.
Üdv! Veteránkorú hobbiautóba korábban beszereltem két hangszórót az első ülések lábterében gyárilag kialakított helyekre, majd pár hónapja ezt kiegészítettem a kalaptartóra szerelt két kis hangfallal. Ezután azt vettem észre, hogy a hátsó hangfalak jóval hangosabban szólnak, az első ülésen is főleg a hátsókat hallom. Mivel a hangszórókat egyforma teljesítmény hajtja és az érzékenységük is egyforma, viszont elöl lényegében nincs a hangszóró mögött zárt hangdoboz, a lábtér felé és a műszerfal mögé is jól "szellőzik" a hangszórót takaró burkolat. Ez lehet a hangerőkülönbség oka vagy el vagyok tévedve? Illetve hogy lehetne minél kevesebb faragással megoldani a problémát? Előre is köszi!