Igen, mert akkor nem volt olyan, h a konstruktőr kitöröljék az elnevezésből. Amit te is írsz, h x-Mclaren vagy y-Sauber. De olyan elképzelhetetlen volt, h mondjuk egy williams-t tisztán Mastercard-nak hívjanak.
mondjuk ez is egy újabb, karakterképzésre még alkalmas jelleg leépítésének a jele, ahogy láttuk a megjegyezhető és könnyen leírható sisakfestések eltűnését is.
Nekem még a versenyzőfüggetlen rajtszámok is a sportág sporthoz való kapcsolódását erősítő jellegzetességnek számított, de ott nyilván épp a versenyző imázsépítésének erősítését szolgálta ez a lépés. Bár őszintén én a mai napig nem tudok ezekkel azonosulni. Számomra továbbra is erősebb volt, amikor a rajtszámhoz adták a versenyzőt, nem fordítva. de nyilván ez is a régen minden jobb volt egyik fajtája, nincs különösebb jelentősége.
Ötletnek nem rossz (régi autók, hangok, gumik, látvány), de nem hozna annyi plusz bevételt, amennyibe kerülne. Nem két fillér a régi vasak "állagmegőrzése", különösen, ha használják, esetleg töri is...
Szombaton valószínűleg elég nagy Hami-fan autóját láthattam, egy fekete Mercedest, aminek mindössze annyi volt a rendszáma, hogy "44". Kinéztük a szemünket a piros lámpánál, hogy ezt meg így hogy (gondolom a fickó meg röhögött a belső tükröt nézve... nem mi lehettünk az elsők), végül az derült ki, hogy a rendszám izlandi. A kerete pedig egy hamburgi Mercedes-kereskedőé, úgyhogy még az is lehet, hogy tényleg áthajózták oda, de hogy minek hozták vissza a kontinensre, az rejtély marad. Emellett nem volt egy drága vagy hivalkodó darab, talán C220; Ferrariból nem fog ilyen egyszerűt kapni a tag. Meg az annyira nem is praktikus Izlandon... hopp, mégiscsak értem: azért hozta el a szigetről, mert most veszi meg majd az új Ferrarit :D
betétfutamnak egyáltalán nem lenne rossz ötlet és többen mennének ki ezért már délelőtt, mint valami márkakupára, ahol a többség azt se tudja ki kicsoda, vagy miféle autók ezek csak "hunvanmáazefegy"
persze nem aktív F1-es versenyzőkkel, hanem a régi gépeket vezetnék a régi arcok, vagy akár olyan pénzesek, akiknek van régi autója
régen sem volt ez másképp, csak akkor valamiért nem mondogatták hozzá állandóan hogy West Mclaren vagy Benson&Hedges Jordan, ugyanúgy csak Mclaren és Jordanként hivatkoztak rájuk meg a motorszállítóra
de ha megnézed napjainkban a Haast sem hívja senki úgy MoneyGram Team, vagy az Alpine sem BWT. Pedig a teljes nevük alapján ez lehetne.
valamiért ez a mostani RB, meg Kick/Stake dolog akadt be sokaknak, pedig a többinél továbblép az ember és mindenhol maradt Haas is nem lett kérdés hogy nevezzék
szezon elején olvastam német oldalon, amiben leírták az elején, hogy egyezményesen nekik RB lesz a Visa CashApp RB, a másik pedig Sauber nem Kick/Stake
Mivel hivatalos nevezésben, mint konstruktőr úgy szerepelnek hogy RB, a másik pedig Sauber (Haas, Alpine ugyanígy) és ez a mérvadó, nem az melyik az aktuális évi szponzora egy csapatnak. Saubernél lehet talán vitatkozni mert ők Kick Sauber néven vannak konstruktőrként is.
RB-nél azt nem értem, hogy minden névváltoztatásnál miért kell egy új csapatként hivatkozni magukra. Mert mióta megvették a Minardit, ugyanaz a tulajdonosi köre, de papíron azóta 3 F1-es csapatként jelentek meg külön statisztikákkal. Toro Rosso, Tauri meg RB.
Saubernél legalább a folyamatosság megvan (bár az logikus lenne ha a BMW éra, vagy majd az Audis éra esetleg külön számolják, főleg ha teljesen felvásárolják őket) De sok helyen a BMW korszakot külön is számolják most is.
"(legalábbis hihetőbb), mint mondjuk volt a Jaguar meg most az Alfa volt (az Alpine határeset)."
Jaguar nekem olyan ennyi év távlatából, mint most az Alpine. Mindenki tudta, hogy melyik gyár csapata, nem is akarták "letagadni", de egy másik hozzájuk kötődő nevet akartak futtatni a Ford helyett. Házon belül megoldották ez nekem rendben van.
Ezzel szemben az Alfa Romeo meg egy matrica egy svájci csapat autóján semmi más. Saubert nem vette meg egy olasz autógyár sem. F1-es Ferraritól vettek motorokat meg egyéb cuccokat. Csapat 30+ évének a jelentős része erről szólt az F1-ben, csak sokáig Petronas volt a névszponzora az egésznek
RedBull - Ford házasság is inkább ilyen matrica lesz, mert nem a Ford jön vissza és vennék át a Honda helyét, hanem a RedBull házon belül oldja meg a motorkérdést.
Aston Martinba meg lehet azért vásárolta be magát az öreg Stroll ennyire, mert kellett neki egy jól csengő név az F1-es csapathoz, és egy brand amire felhúzhatja ezt az álomvilágát.
így meg legalább elmondható az Aston nem csak matrica, hanem Stroll egyesítette a kettőt
Ez sztem sosem volt eldöntendő kérdés, de persze lehet beszélni róla. Az aki az IC iránt vésődött be, annak tök mindegy kell(ene) legyen hogy az F1 jobb vagy sem, és viszont.
Illetve vannak akik mindent néznek...ide sorolom magam is, bár nyilván nem lehet mindent nézni, de minden nagyobb eseményt lehet, illetve vissza lehet nézni. ..és persze hullámzik is minden, volt hogy az ETCC jobb volt mint a V8SC, és volt bőven fordítva is.
PROST: HAMILTON NEM FOG VISSZATÉRNI A GYŐZTES ÉNJÉHEZ
„Jövőre még egy évvel idősebb lesz. Kíváncsi vagyok, hogy képes lesz-e újra megtalálni a motivációját. Rövid ideig lehetséges, de hosszú ideig egy angol csapatnál volt, a Ferrari egy olasz csapat, más a munkamódszer. Hamiltonra ráadásul hihetetlen nyomás nehezedik majd a média részéről, ez nem könnyű.”
Mindig mondom hogy semmi értelme minden idők legjobbját keresni, mert ilyen nincs. De ha lenne akkor sajnos az a rossz hírem van, hogy az új generációban előbb lehetne megtalálni, mint a régiekben. Mert a fejlődés, a tapasztalatok beépítése, az egyirányú utca. Ha tetszik ha nem, és visszafelé nem működhet.
Amennyiben pontért menne akkor tuti lenne idegbaj :), de ha nem akkor nagyon élveznék sztem. De elhasználnák a gépeket, mert a versenyző az versenyző és ha versenyhelyzet van akkor pl. az az ikonikus első turbós időszakból származó versenyautó 'csak' versenytechnika lesz, és....és gyilkolnák, mint ahogy régen is gyilkolták.
Be kellene vezetni a retro WDC-t :D, ide nem sprint kellene, hanem szombaton egy 30% futam a 70-es, 80-as 90-es évek gépeivel.
Megnézném ki mit bírna kézi váltóval, 850+os verseny motorokkal, 1000+os Q motorokkal és kb olyan DNF aránnyal mint akkor, elég erős idegállapotba kerülés lenne néhány pilótánál! ;)
Hmm, tessék több 'Revival' futamot nézni. :) (jelenleg is van verseny Goodwood-ban, pont piros van).
Nyilván nem nyomják ki a szemét, de a gyökkettőtől messze van, én spec. nagyon kedvelem a revival versenyeket (ahol a SC egy E-type :DD)...én nem, nem cserélik ki a váltókat szinkronosra, meg raknak bele szervót, vagy kerámiafékeket..és törnek is néha :( ...bár erre vannak.
Ez azert nem vezet sehova, mert Sennaek nelkul nincs Verstappen sem. Minden tudas kumulalodik, minden ismeretet igyekszik a jovo felhasznalni a multbol. csak annyit mondhatunk, hogy ki mennyit tett hozza az addigi helyzethez es Senna ketsegkivul sokat. De a mai kor rajta kivul is rengeteg mindentol lett az, ami. Engem mindig az erdekelt, hogy ki az, aki ugyanabbol tobbet tud kihozni, nem az, hogy ma mit tudnak a regiekhez kepest.
Nos akkor it véleménykülönbség van :) Én csak arra tennék pénzt hogy Verstappen hozná Senna köridejét az akkori technikával, és arra nem tennék pénzt, semmennyit sem, hogy Senna hozná Verstappen köridejét mai körülmények között.
Egyébként Verstappen jó példa, mert amennyire jó értelemben vett 'versenyállat', ő az egyik versenyző a mezőnyben aki meg is próbálná.
Mondjuk arra nem sok pénz tennék, hogy pl. Verstappen előbb hozná le Senna tempóját a 88-89 Monacóban az akkori technikával, az akkori állapotokkal, mint fordítva. :) A tempókülönbség is az utóbbiakból fakad nem az emberi vagy hozzáállásbeli külőnbségekből...