Ami kicsit érdekes a dologban, hogy a szlovák szárnyasokat is a magyar "testvéreikkel" egyidőben állították le végleg.
Az egyik meteort el is bontották, egyiket sikerült lelkes civilek segítségével megmenteni. A harmadikat állítólag valaki megvette, további infó nincs róla.
Most vettem észre véletlenül, hogy ilyen topik is van régóta. Nem tudom, feltette-e már valaki korábban gróf Széchenyi Ödön "Hableány" nevű gőzhajóját, amivel a Párizsi Világkiállításon gép kategóriában aranyérmet nyert 1867-ben. Nyilván ismeritek ennek a 48 napig tartó hajóútnak és a gőzhajó Párizsba érkezésének érdekes történetét. A hajót – két alkalommal is – maga III. Napóleon császár is meglátogatta feleségével. Akkoriban Széchenyi Ödön hajóútja a Dunán, Majnán, Rajnán, csatornákon át, végül a Szajnán keresztül Párizsig szenzáció számba ment, a korabeli újságok mind írtak róla. Maga Verne Gyula is ott volt Párizsben a Hableány érkezésekor és gratulált a magyar hajóskapitánynak. Széchenyinek ez a hajóútja gazdagította a magyarok hírnevét Európában. Érdemes róla megemlékezni.
"Spányik Gábor, a Mahart PassNave Kft. ügyvezető igazgatója és munkatársai reményteljes 2020-at vázoltak fel. A hajópark az utóbbi évek során megújult, jövőre a menetrend is sűrűbb lesz. Különösen kiemelkedő a Dunakanyarban észlelhető fejlődés: három év után ismét elindítják a Budapest-Vác-Visegrád-Budapest járatokat. Verőcén és Szobon új kikötők épülnek, és az elkövetkező három évben négy új szárnyashajót állítanak forgalomba."
Ilyenről sem hallottam még más városból. Tényleg lenne erre kereslet?
Ami számomra még érdekes benne, hogy ez időben átfedésben van az esztergomi járattal, tehát a menetrendhez legalább 2 hajó kell. Ilyen nem volt a bécsi járat leállítása óta. Hány működő szárnyas van most?