engem is felzavartak tegnap pedig 7.5 voltam, de tovább intettek, a határon dugtak meg a tachográf miatt, mert 80 helyett 88al mentem...20€ mondom nekem annyi nincs, akkor 5000...baszd meg az minden nálam lévő, jó utat:))
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni! MOst indulok oroszországba kamionnal először! Információ kellene hogy működnek arra a dolgok? Mire figyeljek? Hasznos tanácsok?Előre is köszönöm!
Szerintem kár bizonygatni, ezt, vagy azt az oldalát olyannak, aki nem csinálta mindkettőt.Majd ha kipróbálja a furgonozást is, akkor eldönti és kész.Ha meg szereti hogy kihajtsák a tüdejét akkor szeresse.A kutyát nem érdekli.De az egy kutyajó érzés mikor kosztolás után végigdőlök az ágyon, és kikapcsol a világ a fejemben.Nincs annál jobb.Aki megteheti lefekszik, aki nem az majd a platón, vagy a raklapok, hordók tetején, vagy jobb esetben a hugyos füvön:-)))
Én a Sógoromnak mondtam, hogy adok neki kölcsön az E jogsira. A többi megvan neki, most furgonozik. Fél éve kezdte.
Azt mondta : á, kösz nem, azt beszélik a srácok, ha jó hónap van itt is összejön a 320-340.
És te mennyit kerestél most?
180-at...
És tényleg, a 180 az kurvára kamionos fizetés... Kétheti... ;)
Egyszerűen csak az van, hogy imádunk hazudni. A furgonos pont úgy, mint a kamionos. :D
Egy kis matek : 13/km az viszonylag jó pénz. 20000km, még mindig csak 260... 23000km kell a 300 pénzhez.
Nekem 26/km a fizetés. Pont a duplája. Igaz, próbálnak szívatni a rendőrök, de hiba nélkül megütöm a 12-13000 kilométert.
Hétvégézek kint, de a Sógor is. Én mondjuk többet, viszont ma főztem egy nagy fazék babgulyást /mert van konyhám/, megnéztem a Forma 1-et /mert elfér a fülkében a tv, beltéri, antenna/, este meg végignyújtózok az ágyamon /mert nekem az is van.../
Pihenek holnap 17 óráig, a kutya nem szól érte. Tudják, hogy 45-ös pihenőm jön, a lerakót meg elérem.
A Sógor este pakol Hatvanban, reggel le Brémában. Délelőttre úgy pislog, mint a nappali bagoly, közben vár. Rakjon, ne rakjon, induljon? Ha megunja, lekucorodik a 3 ülésre... Míg nem csörög a telefon. Aztán rohan, és rohan, és rohan. 180-ért...
Én a parkolóban álltam és aludtam a kormányon mikor azt állmodtam hogy megáll sor előttem. Felriadtam téptem a kormányt tapostam a féket és úgy üvöltöttem, hogy a parkolóban lófráló emberek oda figyeltek...
A nagy autóban ha csak 45 percre de bemászol az ágyra sokkal többet ér mint ha görnyednél a furgonban az üléseken.
Napi 4-5? Néha elég az 3 napra is. Mikor már fáj a fáradtság (hidd el, van olyan) akkor vissza fogod sírni a nagyautót. Furgonozni szerintem nem lehet sok-sok éven keresztül, egy nyomorék leszel tőle (már ha megéled). Én még csak 2 éve furgonozok, de már vannak jelei a kialvatlanságnak, a kis szar fülkében "élésnek", a nyomorék ülésnek, meg a többi furgonos finomságnak. Pénzben pedig a közelébe se leszel még egy 7.5-es fizetésnek se (természetesen alkalmazottként!!).
Ja és ha már túlsúly. Épp ma este rakok fel 1500kg-ot, reggelre le kell pakolnom. Szerinted 3500kg lesz az autó?
Nem foglak lebeszélni, se rábeszélni, próbáld ki és rájössz magadtól. Jogos a kérdés, hogy ha ennyire szar akkor miért csinálom? Egyszerűen nem volt más meló a környéken. Nagyautóra legalább 10-15 helyre elmehettem volna (többszörös fizetésért) ha lett volna rá értékelhető gyakorlatom. Úgyhogy ha érzel magadban annyit, hogy kint ellavírozol egy nagyobb autóval, akkor inkább azt csináld.
"Ha a fórumra hallgatnék,a kamionozást se kezdtem volna el."
Ha a fórumra hallgatsz akkor a furgonozást se kezded el.
Ahogy kamionos-kamionos melók között is van különbség,furgon-furgon meló között is van.Egy furgonos mondta,hogy kamionon kezdte,most furgonozik és semmi pénzért nem ülne vissza kamionra.Bizonyára van olyan furgonos meló is,ahol hagynak pár órát alvásra.Ahol nem hagynak,ott nem kell dolgozni,mert az élet fontosabb a munkánál.
nekünk alapjába véve nem a klasszikus furgonos melók jutnak. hanem a gyüjtős fuvarokkal probálunk versenyezni. általában van idő meg van tachográfunk is:)
Akkor nem aggódok. Bár én azt hittem a BAG kéri a Gki kártyát :S de így jobb!!!(én a PÁV ról hallottam ezt, hogy csak itthon kell)
Apropó ha már BAG személyes okmányként adsz neki egy jogsit és kész? Nem kell neki még személyi sem? Bocs ha hüllyét kérdezek de még nem volt dolgom velük, pláne nem így hogy vezetek is.
Korábban, míg alkalmazottként nyomtam, nem voltak ennyire ráállva a kisautókra.
Én eddig még nem fizettem ( kopp-kopp-kopp :)
Ha necces a súlyom, akkor kerülök. Sok túlsúlyom nincs, ha van is egy kis plusz, akkor az a már leírt okokból.
Valamilyen szinten a rendőrök is tisztában vannak a forgalmi valótlan számaival, egy kis plusszért nem szoktak cirkuszolni. De ez erősen rendőrfüggő ( én sofőrfüggő is! ).
Volt, akit 3700-al továbbintettek, de volt, akit 3550-nél is megbüntettek.
Ha az ember normálisan el tud velük beszélgetni, akkor meggyőzhetők, hogy a berakott áru súlya valóban nem haladja meg az autó hivatalos raksúlyát, így az önsúly ( vagy a forgalmi ) nem kerek. Erről meg ugye nem a sofőr tehet.
De ha az ember elkezd hőbörögni, akkor lehet nyitni a buxát :)
Az megint más mikor fix helyre megy az ember iymer mindent mindenkit jóval rugalmasabb a dolog mint mikor ismeretlen helyre csöpensz be.
Nem rég óta csinálom ezt a bituzást, de már van olyan hely ahol hajnalban nyitja a portás a kaput beállok a lefejtőre, öszeszerelek lefejtek szétszerelek és mire beérnek az emberek már csak a pecsételésre várok és haladok is tovább. Ennyit tesz az ha ismert helyre mész...
Ez a ki fizeti a büntit dolog, ez erősen főnök kérdése.
Először mikor elkezdtem én is a fuvarozést a túlysúly/tengelysúlytól fostam a legjobban, de belerázódik az ember és csukott szemmel tudja mit hova kell rakni hogy jó legyél.
Ami inkább aggasztó az aetr-t vágni és betartani, és tudni hogy mikor mit használhatsz ki, és ezt is meg it tudni magyarázni a szerv nek.
Én autóm: forgalmi szerint 2060 kg önsúly, 1440 kg raksúly.
Valóságban: 2490 kg önsúly ( teletankolva, de nélkülem ).
Motyó 1200 kg. CMR szerint is, és mérleg szerint is ( mérleges békával megmérnek minden egyes raklapot, és ez a bruttó súly fel is van tüntetve a raklapok etikettjén ).
Mégis fizetős ha kiszed a sógor, mert a mérlegre állva 3800 kg körül fog mutatni a kijelző.
Beszélgettem furgonosokkal, akiknek le van szabályozva az autójuk. Főnök kitalálta, hogy így vissza lehet venni a fogyasztást. Max fordulat 2800, és max 100 km/h a vége.
A fogyasztás valóban visszaesett, de ők is a kis pihenőidejük rovására haladnak lassabban.
Persze nem minden cég ilyen, van, akik hagynak időt a pihire is. De nem ez a jellemző.
Azért küldik kisautóval a szajrét, mert a tachográfos autónál hamarabb kell odaérni a lerakóra.