>a szegedi vagy, akkor érzékelhetted, a realitásokat elismerem: M43 szükséges. (Battonyának is)
Fenét szükséges. A 47-es csomópontja után elég lenne 2×1-ben, Makó után pedig vissza a mai útra, plusz egy rövid elkerülő a két érintett településnek (észak felől, természetesen).
Annak nagyon örülök, hogy kicsit megpezsdült a fórum, mégha csak mormogunk isJ
Ha szegedi vagy, akkor érzékelhetted, a realitásokat elismerem: M43 szükséges. (Battonyának is)
Békési családi kötődésekkel én is rendelkezem: Vésztő, Körösladány.
De ez még nem jelenti azt, hogy a település elkerülők hiányát, a mellékutak rossz állapotát
autópályaépítések ürügyén kellene megvalósítani. A munkahelyteremtés is bonyolultabb ennél.
Ha nem keresik a település és megyei vezetők a megvalósíthatóság kompromisszumos formáit,
és nem lépnek fel egységesen (ja, ez 2010 előtt sem ment, azóta meg: már írtam…), akkor így járunk. Oszd meg és… ne csinálj semmit!
Végül is magamról: engem Kelet-Európa, benne természetesen a Kárpát-medence - ap. hálózati hiányok megszüntetésének minél gyorsabb lehetőségei foglakoztatnak.
A hálózat(ok) hiányának személyes tapasztalatait a 42.- 47. és 4. főutakon érzékelem.
Úgy tapasztaltam, hogy a fórumon BBCápa jól ismeri a román fejlesztéseket,
engem erősebben leköt, amit a lengyelek produkálnak. Minden összefügg mindennel…
Kiegészítésül még: A "Gondolom, az MT-ben ebben is foglalkoztak, amikor kiválasztották az M44 jelenlegi nyomvonalát" számomra a leginkább kontraproduktív érvek egyike.
Az viszont a másik oldalról igaz, hogy most már kár az M6-on rágódni. Mint ahogy ugyanitt az átadást követő hónapokban még a szkeptikusok közül is sokan és sokszor leírták: "vissza azért ne bontsák", vagy legalábbis tartalmilag hasonlót.
Ezzel együtt a jelenlegi hivatalos prioritásokra egyetlen adófizetőnek – úgy is, mint hosszú távon a végső finanszírozónak, legalább az önerő fokáig (de szerintem még tovább is) - sem kötelessége szentírásként tekinteni.
"Úgy érzem Nektek kellemetlen, hogy tátong az M6 az ürességtől!"
Hát ezt teljesen jól érzed. Mióta kész van utálok Pestre autókázni. Már egy tisztességeset állatkodni sem lehet. Én veled vagyok, szeggyétek föl, azt vigyétek Szolnokra. Még taligát, meg búsuló tekintetet is adok hozzá. :)
No, mindketten rosszul emlékeztünk, te Békéscsabára és autópályára, én Békés megyére és autópályára. Azóta beugrott, Békés megye és hogy még egyszámjegyű út sincs. Jelentősége persze nincs, csak gondoltam, tisztázom. :-)
"Ez hosszú lenne, hiszen mindenki lokálpatrióta valahl..."
Nade érted, úgy indult, hogy én azért merek valamennyire is az M6 védelmében felszólalni, mert pécsi vagyok, te viszont csakis a tiszta racionalitás nevében preferálod az M4-et. Aztán rólam már tudjuk, hogy hát nem éppen (szegedi vagyok, Békés megyei családi kötődésekkel), rólad meg még semmit. :-)
"délra autóútként - alagutak nélkül - megfelelt volna legalább 10 évig!"
Akkoriban elég sokat volt téma, ha autóútnak építed ki, kb. 15%-ot spórolsz. Az alagutakkal lehet, hogy tudtál volna valamivel többet (bár az adott nyomvonalon a fene tudja, elhangzott itt akkor minden, volt a bevágás olcsóbb meg drágább is), ebből kis túlzással egy M4 Szolnok elkerülő jön ki kb.
(A "legalább 10 évig"-ből arra következtetek, hogy szükség esetén autópályára bővíthető kivitelezésre gondolsz.)
Én csak azt nem értem már, hogy az M6 léte, hogy függ össze a M4 leendő építésével?
Érdekes, hogy dimelo a baranyai szakasz hozta fel a 2005 és 2010 adatokkal alátámasztva, pedig valódi forgalom újraelosztás a tolnai szakaszon volt. Ne felejtsük el, hogy a jelenleg csak 2010-es adatok léteznek, de az M6-ost csak március 31.-n adták át, tehát nem teljes év.
M44: lehet hogy nem a legjobb útvonalon, előbb-utóbb meg fogják építeni, a linkelt cikk is igazolja. Érdekes felvetés, a 46-os út felé haladó forgalom szemben az 44-gyel. Melyik lenne a jobb? Ez jó kérdés. Gondolom, az MT-ben ebben is foglalkoztak, amikor kiválasztották az M44 jelenlegi nyomvonalát. Még mielőtt valaki megkérdezné, 150 km-re lakom az M44-től, szóval nincs lokálpatriotizmusom.
"Egy átadás előtti év adatai a "régi 6"-ra miért nem relevánsak, függetlenül attól, hogy az M6 tervezése már régebben megtörtént, a kivitelezése pedig már folyik; nem az a lényeg, hogy a teljes - és mért - forgalom még a régi úton halad?"
Milyen szempontból releváns, mármint. :-) A diskurzus jellemzően azon a bejáratott vágányon halad, miszerint az M6-os mint a Pest-Pécs autópálya (nem mint a ténylegesen megépült konkrét nyomvonal) volt pénzkidobás, bezzeg az M4. Ilyen szempontból
1) a román EU-csatlakozás előtt
2) az akkori 4-es és 6-os út forgalmi adatai alapján
az M6-os mellett dönteni nem volt akkora hiba, mint azt mai tudásunk alapján akár gondolhatnánk is. Emellett nyilván voltak más tényezők is (eerópakulturálisfővárosa, TollerLacifalva stb.).
Érdekes ez, hogy kinek mi esik közelebb, ki melyik térséget látja át jobban. :-) Én a BP-Csaba útvonalat a Félegyháza-Csongrád-Szentes-Orosháza vonalon vittem volna (valójában persze mindegy, pontosan hol). Persze nem autópályán.
Vákicsit, onnan indultunk, hogy szép, hogy lokálpatrióta vagyok, de a hülyeséget akkor se kéne védeni. Mint kiderült, M6-ügyben én nem vagyok lokálpatrióta, de ha már bedobtad a témát, érdekelne, nálad M4-ileg mi a helyzet. (Sőt, kérdeztem is, csak nem válaszoltál.)
"Mindenek előtt a CBA, vagyis megtérülés a lényeg. De ha kínos adatok jönnek ki egy tervezett útvonalra, akkor kerülnek elő a "más szempontok"."
Megjegyzem, máskor is. Ha csak megtérülést számolnánk, az M4-en és néhány rövidebb tranzitútvonalon kívül kizárólag BP-i és agglomerációbeli fejlesztések jönnének ki az élen. Ha tippelhetek, 10-15 évre előre biztosan. Ezt támogatnád? Mellékutakon még a karbantartás sem térülne meg, mégis, azért érzi az ember, hogy nem jó az, ha alföldi falvak tucatjait csak 20+ éve felújított utakon lehet megközelíteni, amikhez további tizenöt évig nem fogunk hozzányúlni.
Így, már az összes érvvel együtt, legalábbis nekem, meggyőző az okfejtés.
Akkor viszont - költői kérdés a "felkentekhez" - miért is M44? Miért nem pl. egy átépített "46"-"710" Törökszentmiklós és Csaba között? Vagy akár egy kecske-káposzta kombinácó "46" Törökszentmiklós (M4) Gyomaendrőd/Ny elkerülő - "4462" - Kondoros/"44" - Csaba útvonalon, már létező utak felhasználásával? Bármelyik persze elkerülőkkel, előbb csak a vasútnál, hosszabb távon mindenhol szintbeli keresztek nélkül, 2*1-ben.
Tehát ha megépül az M4 T.miklósig, akkor már B.csaba is közelebb kerül Pesthez, mintha a 44-est turbóznák 30 km-rel hosszabb út megépítésével + újabb Tisza-híddal +50 milliárd Ft-ért.
A 160 éves vasúttörténelem fontos következménye, hogy Debrecentől - Ceglédig (Bp-ig) ma is működő erős családi és vállalati kapcsolatok alakultak ki.
Ez adja a nagyobb személyforgalmat és a 4. főúton Cegléd-Szolnok-Tszm.-Kisúj.-Karcag-P.ladány-H.szoboszló - Debrecen teherforgalom is halad,
amely nem használhatja az M3-at, de nyilvánvalóan nem a Körösladányig délre kerülő M4-et sem.
Javaslatod T.miklós-Debrecen között nagy terhelést hagyna a 2x1-es 4. főúton, csak a tranzit kerülne át a déli nyomvonalra, a lokális igényeken kívül.
Ezért írtam az M46-ról. Vagyis a 44. út forgalmi igénye lokális, (Román hálózat M43 felé erősít).
Az Erdélyi tranzit Ártánd-P.ladány-Szolnok és Debrecen-H.szoboszló által generált forgalomhoz szükséges az M4 a két természetvédelmi terület közötti sávban.
Nemzetstratégiai és GDP kockázat, ha a Bp.- Záhony vasútvonaltól és a tervezett NSV-től 20-30 km-re eltávolodna az M4 nyomvonala.
Úgy gondolom, egyikünk szerint sem a gazdaságba és a politikába ágyazott ötletgyár, a döntéshozók bármelyike által is respektált "műhely" ez a fórum - annál azért igényesebb is :))) -, ennyit azért már tapasztaltunk. Ez csak egy amolyan "kutya-karaván" ius murmurandi blog...
46. út forgalma Tszm. – Mezőtúr között: 3613 db benne tgk: 646 db
Gyomaendrőd belterület: 5183 543
4232. út - Körösladány: 1015 213
47. út - Szeghalom: 4115 661
Csökmő-Berettyóújfalu: 2130 530
Az látszik, hogy nincs mit tehermentesíteni. Ezekre a forgalmi adatokra nem is lehet reális megtérülést számolni.
Vagyis, a fentiekből következően jelenleg a főváros - és Észak-Dunántúl - valamint Békéscsaba térsége között 0 a forgalmi igény?
A kérdés abból következik, hogy a fent felsorolt, tehermentesített utak között a "4" (Törökszentmiklósig), az M5 (Kecskemétig) és a "44" (Kecskeméttől Csabáig) egyetlen darab járművel sem szerepel :).
Tekintve, hogy az M6-ost 2010-ben adták át, a "nem ebbe kellett volna belefogni" gondolatmenetet nem 2009-es... adatokkal kellene megtámogatni
'cs, de a teljes mondatod idézett felét nem értem. Egy átadás előtti év adatai a "régi 6"-ra miért nem relevánsak, függetlenül attól, hogy az M6 tervezése már régebben megtörtént, a kivitelezése pedig már folyik; nem az a lényeg, hogy a teljes - és mért - forgalom még a régi úton halad?
(Az úthossz-arányos baleset-számítás az szerintem is más tészta, de ebben az esetben a "régi 6" adataihoz méltányos az "57", azért gondolom nem túl számottevő adatait is hozzászámolni, már csak az M6-M60 vonalvezetése miatt.)
Tavaly a szlovén A5-ösön hazafelé, nem sokkal a határ előtt 170-nel belefutottunk egy szembeni domboldalon lévő traffipaxba, ami amúgy nem szép dolog (a korlátozás egyébként végig 110). Szerencsére Pince előtt még volt egy kijárat :))), aztán a kertek alatt a régi utakon át a határon haza, az első itteni feljárónál pedig rá az M70-re. Mit mondjak, pl. akkor a térképem csak ezzel az esettel bőven behozta az árát. Gps-szel azért jobban meg kellett volna szenvedni.
Más kérdés, hogy a gps városban, főleg ismeretlenül és mitfárer nélkül, igen hasznos.
Ha az érvényben lévő törvények szerinti hálózat megépítését teljesíteni akarná bármelyik kormány, akkor évente 100 km autópályaátadás sem lett volna elég.
Jelenleg a 30 km-t sem értük el.
A kivétel az M6 volt, mert soha nem épült olyan rövid idő alatt annyi km autópálya. Sajnos PPP alapon.
Nem térül meg 100 év alatt sem. Ha nem megalomán a döntés, úgy nem kritizálhatnák ennyien.
A legsúlyosabb helyzetben Szolnok megye van.
Kíváncsian várom, hogy mit találnak a régészek, a lőszermentesítők,
Pedig ez nagyon is ott van, sőt látni az új épülő kifutópályát is, ami most a Szamos végéig épül. De erről a DK-s elkerülőről nem is tudtam, hogy már iylen is van Kolozsváron, és tényleg van egy ilyen út már.