Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26318

De, minden falu számít. Autópályát mindenkinek!

A 26254-et meg elolvastam. Felesleges volt.

Előzmény: dimelo (26317)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26317

A szükséges, az a távlat.

Olvasd el a 26254-et.

 

Szegeden nagyon örülnek ennek a Makói felkanyarnak is.

Battonya, Mezőhegyes és térsége nem számít?

Előzmény: Fradista Utazó (26315)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26316

Ismered a mondást, ami fekszik, nyugszik.

Járj a 6-oson, minden a régi:)

 

De Ploce -across Bosnia- még 20 év, ha óvatosan optimista vagyok.

Legalábbis 1995-ben ezt állították az 5/c Helsinki folyosóról...

Még mindig 20 év, bár Sarajevo-Zenica környékén már kész van néhány szakasz,

csak még hiányzik 100 km alagútfúrás!

Udvarnál többen nem jöttek át, mint az M6 átadása előtt.

Pedig Eszéknél is épül a Dráva-híd szakasz.

Előzmény: Törölt nick (26312)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26315

>a szegedi vagy, akkor érzékelhetted, a realitásokat elismerem: M43 szükséges. (Battonyának is)

Fenét szükséges. A 47-es csomópontja után elég lenne 2×1-ben, Makó után pedig vissza a mai útra, plusz egy rövid elkerülő a két érintett településnek (észak felől, természetesen).

Előzmény: dimelo (26314)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26314

Annak nagyon örülök, hogy kicsit megpezsdült a fórum, mégha csak mormogunk isJ

Ha szegedi vagy, akkor érzékelhetted, a realitásokat elismerem: M43 szükséges. (Battonyának is)

Békési családi kötődésekkel én is rendelkezem: Vésztő, Körösladány.

De ez még nem jelenti azt, hogy a település elkerülők hiányát, a mellékutak rossz állapotát

autópályaépítések ürügyén kellene megvalósítani. A munkahelyteremtés is bonyolultabb ennél.

Ha nem keresik a település és megyei vezetők a megvalósíthatóság kompromisszumos formáit,

és nem lépnek fel egységesen (ja, ez 2010 előtt sem ment, azóta meg: már írtam…), akkor így járunk. Oszd meg és… ne csinálj semmit!

 

Végül is magamról: engem Kelet-Európa, benne természetesen a Kárpát-medence - ap. hálózati hiányok megszüntetésének minél gyorsabb lehetőségei foglakoztatnak.

A hálózat(ok) hiányának személyes tapasztalatait a 42.- 47. és 4. főutakon érzékelem.

Úgy tapasztaltam, hogy a fórumon BBCápa jól ismeri a román fejlesztéseket,

engem erősebben leköt, amit a lengyelek produkálnak. Minden összefügg mindennel…

 

Erről többet később…

Előzmény: ghosty9 (26308)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26313

 

Kiegészítésül még: A "Gondolom, az MT-ben ebben is foglalkoztak, amikor kiválasztották az M44 jelenlegi nyomvonalát" számomra a leginkább kontraproduktív érvek egyike.

Az viszont a másik oldalról igaz, hogy most már kár az M6-on rágódni. Mint ahogy ugyanitt az átadást követő hónapokban még a szkeptikusok közül is sokan és sokszor  leírták: "vissza azért ne bontsák", vagy legalábbis tartalmilag hasonlót.

Ezzel együtt a jelenlegi hivatalos prioritásokra egyetlen adófizetőnek – úgy is, mint hosszú távon a végső finanszírozónak, legalább az önerő fokáig (de szerintem még tovább is) - sem kötelessége szentírásként tekinteni.

Előzmény: dimelo (26310)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26312

"Úgy érzem Nektek kellemetlen, hogy tátong az M6 az ürességtől!"

Hát ezt teljesen jól érzed. Mióta kész van utálok Pestre autókázni. Már egy tisztességeset állatkodni sem lehet. Én veled vagyok, szeggyétek föl, azt vigyétek Szolnokra. Még taligát, meg búsuló tekintetet is adok hozzá. :)

Előzmény: dimelo (26307)
Aladár46 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26311

"Most lehet mondani, hogy azért nem készítették elő, mert eleve az M6-ot favorizálták és a többit szabotálták."


Miért és kik szabotálták volna? :) 

 

"azt nem értem, hogyha az M86-nak készek a tervei, akkor mi ez a csigatempó?

De az M4 - Abony-T.miklós kivételével - továbbra is várólistán..."

 

Valszeg, mert nincs EU-s TSZ a tervezésre.

dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26310

2010-ben nem volt előkészítve az sem M4 sem az M86 olyan formában, hogy azonnal indítani lehessen a kivietelzést.

 

A hálózati döntéseket meghozták 2003-ban (CXXVIII. törvény).

A többi a szakmán múlott? Nem, a politikán!

Most lehet mondani, hogy azért nem készítették elő, mert eleve az M6-ot favorizálták és a többit szabotálták.

 

Visszatekintve: bingo!

 

azt nem értem, hogyha az M86-nak készek a tervei, akkor mi ez a csigatempó?

De az M4 - Abony-T.miklós kivételével - továbbra is várólistán...

 

Ígéretekből tele van a... padlás

Előzmény: Aladár46 (26306)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26309

"Nem csak Békés megye ilyen, ez a blöff."

 

No, mindketten rosszul emlékeztünk, te Békéscsabára és autópályára, én Békés megyére és autópályára. Azóta beugrott, Békés megye és hogy még egyszámjegyű út sincs. Jelentősége persze nincs, csak gondoltam, tisztázom. :-)

Előzmény: dimelo (26290)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26308

"Ez hosszú lenne, hiszen mindenki lokálpatrióta valahl..."

 

Nade érted, úgy indult, hogy én azért merek valamennyire is az M6 védelmében felszólalni, mert pécsi vagyok, te viszont csakis a tiszta racionalitás nevében preferálod az M4-et. Aztán rólam már tudjuk, hogy hát nem éppen (szegedi vagyok, Békés megyei családi kötődésekkel), rólad meg még semmit. :-)

 

"délra autóútként - alagutak nélkül - megfelelt volna legalább 10 évig!"

 

Akkoriban elég sokat volt téma, ha autóútnak építed ki, kb. 15%-ot spórolsz. Az alagutakkal lehet, hogy tudtál volna valamivel többet (bár az adott nyomvonalon a fene tudja, elhangzott itt akkor minden, volt a bevágás olcsóbb meg drágább is), ebből kis túlzással egy M4 Szolnok elkerülő jön ki kb.

 

(A "legalább 10 évig"-ből arra következtetek, hogy szükség esetén autópályára bővíthető kivitelezésre gondolsz.)

Előzmény: dimelo (26304)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26307

Jól olvastad? Azt írtam Szekszárdig OK.

 

Másrészt Paks GDP-t termel, munkahelyet kevésbé.

 

A megtérülés jeleit, reményét nem mutatja az M6-M60 Baranya

És nem vigasz, hogy az M3 mellett sem látszik a fellendülés...

 

Úgy érzem Nektek kellemetlen, hogy tátong az M6 az ürességtől!

De van máshol is gond:

M35 ugyancsak üres, M3 Görbeháza - Őr ugyanúgy,

de nem nevezném erősnek az M7 Zalai szakaszát sem, a tranzit teher kivételével.

 

Épült 2009-től 250 km pálya és ebből alig van nagy forgalmú... (11-12-ben csak 60-70 km)

 

Mennyi ideje készül az M0  és az 51-M5 átkötés?

 

Előzmény: Aladár46 (26306)
Aladár46 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26306

Ebből a maradványból megépülhetett volna az M4 Szolnokig , vagy az M86 Szombathelyig  EGYIDŐBEN 2010-re!!!

 

2010-ben nem volt előkészítve az sem M4 sem az M86 olyan formában, hogy azonnal indítani lehessen a kivietelzést. 

 

Ha települbne arrafelé valami gyártócég biztos hallottunk volna róla, de csend van.

Ma már az autópálya sem hoz munkahelyet, kivéve, ha a polgármester az "úristennel" parolázik.

 

Én csak egyet mondok, Paks 2, innentől kezdve asszem az M6-os megtérülése garantált, nincs miről beszélnünk. :)

Előzmény: dimelo (26304)
Aladár46 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26305

Pár gondolat:

 

Én csak azt nem értem már, hogy az M6 léte, hogy függ össze a M4 leendő építésével?

 

Érdekes, hogy dimelo a baranyai szakasz hozta fel a 2005 és 2010 adatokkal alátámasztva, pedig valódi forgalom újraelosztás a tolnai szakaszon volt. Ne felejtsük el, hogy a jelenleg csak 2010-es adatok léteznek, de az M6-ost csak március 31.-n adták át, tehát nem teljes év.

 

M44: lehet hogy nem a legjobb útvonalon, előbb-utóbb meg fogják építeni, a linkelt cikk is igazolja. Érdekes felvetés, a 46-os út felé haladó forgalom szemben az 44-gyel. Melyik lenne a jobb? Ez jó kérdés. Gondolom, az MT-ben ebben is foglalkoztak, amikor kiválasztották az M44 jelenlegi nyomvonalát. Még mielőtt valaki megkérdezné, 150 km-re lakom az M44-től, szóval nincs lokálpatriotizmusom.

 

https://hirkozpont.magyarorszag.hu/hirek/kecskemet20120905.html

Előzmény: ghosty9 (26301)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26304

Ez hosszú lenne, hiszen mindenki lokálpatrióta valahl...

Tehát: Az M6 Szekszárdig ap.

délra autóútként - alagutak nélkül - megfelelt volna legalább 10 évig!

100 miliárddal többe került (+ beláthatatlan PPP költségek)

Ebből a maradványból megépülhetett volna az M4 Szolnokig , vagy az M86 Szombathelyig  EGYIDŐBEN 2010-re!!!

Ennek ellenére ha megvan akkor kritika tárgya lett, ami persze nem lehet kellemes az akkori lobbistáknak,

de őket nem ez érdekli, megvan és kész.

Ha települbne arrafelé valami gyártócég biztos hallottunk volna róla, de csend van.

Ma már az autópálya sem hoz munkahelyet, kivéve, ha a polgármester az "úristennel" parolázik.

 

off          Ma kezdik debrecenben a stadionépítést...

Előzmény: ghosty9 (26299)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26303

Persze, ezt szigorúan nem szakmai (hanem ami marad: politikai) okként említettem.

Előzmény: Fradista Utazó (26302)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26302

>Emellett nyilván voltak más tényezők is (eerópakulturálisfővárosa

Amiről azért minden komoly embernek tudnia kellett, hogy nagyjából nulla forgalmat fog generálni (és így is lett).

Előzmény: ghosty9 (26301)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26301

"Egy átadás előtti év adatai a "régi 6"-ra miért nem relevánsak, függetlenül attól, hogy az M6 tervezése már régebben megtörtént, a kivitelezése pedig már folyik; nem az a lényeg, hogy a teljes - és mért - forgalom még a régi úton halad?"

 

Milyen szempontból releváns, mármint. :-) A diskurzus jellemzően azon a bejáratott vágányon halad, miszerint az M6-os mint a Pest-Pécs autópálya (nem mint a ténylegesen megépült konkrét nyomvonal) volt pénzkidobás, bezzeg az M4. Ilyen szempontból

 

1) a román EU-csatlakozás előtt

2) az akkori 4-es és 6-os út forgalmi adatai alapján

 

az M6-os mellett dönteni nem volt akkora hiba, mint azt mai tudásunk alapján akár gondolhatnánk is. Emellett nyilván voltak más tényezők is (eerópakulturálisfővárosa, TollerLacifalva stb.).

Előzmény: BBCápa (26293)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26300

Érdekes ez, hogy kinek mi esik közelebb, ki melyik térséget látja át jobban. :-) Én a BP-Csaba útvonalat a Félegyháza-Csongrád-Szentes-Orosháza vonalon vittem volna (valójában persze mindegy, pontosan hol). Persze nem autópályán.

Előzmény: dimelo (26296)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26299

Vákicsit, onnan indultunk, hogy szép, hogy lokálpatrióta vagyok, de a hülyeséget akkor se kéne védeni. Mint kiderült, M6-ügyben én nem vagyok lokálpatrióta, de ha már bedobtad a témát, érdekelne, nálad M4-ileg mi a helyzet. (Sőt, kérdeztem is, csak nem válaszoltál.)

 

"Mindenek előtt a CBA, vagyis megtérülés a lényeg. De ha kínos adatok jönnek ki egy tervezett útvonalra, akkor kerülnek elő a "más szempontok"."

 

Megjegyzem, máskor is. Ha csak megtérülést számolnánk, az M4-en és néhány rövidebb tranzitútvonalon kívül kizárólag BP-i és agglomerációbeli fejlesztések jönnének ki az élen. Ha tippelhetek, 10-15 évre előre biztosan. Ezt támogatnád? Mellékutakon még a karbantartás sem térülne meg, mégis, azért érzi az ember, hogy nem jó az, ha alföldi falvak tucatjait csak 20+ éve felújított utakon lehet megközelíteni, amikhez további tizenöt évig nem fogunk hozzányúlni.

Előzmény: dimelo (26291)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26298

miért is M44?

 

Visszajutunk a "polgazd"-hoz. 

Egyrészt Lakitelek.., másrészt nem "unortodox módon" gondolkodó polgármesterek.:)

 

De még egy érv: A Tisza -híd forgalma 7186   1328    4766     937     92    0    188     156   293   677 14 

miért kellene egy új híd Lakitelek-Tiszakürtnél?

 

Szolnoknál a hídon                              18561    4369  11851  2150    62    7    834    822  1534 1172  7  forgalom van.

Ha szolnoknál kell, az megoldja a bottlenecket.

Dunaföldvár baját is enyhítette             7000       995    4709  1113    95    1    133  267     180   391 24    2005-ben még:  11135  2526 6844 1519 151 0 523 505 575 918 5

a még egyáltalán nem jól működő M8 Pentele híd: 

                                                              5630    1338    3535    654    61    2      64   280     250   742   2 

Előzmény: BBCápa (26297)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26297

Így, már az összes érvvel együtt, legalábbis nekem, meggyőző az okfejtés.

Akkor viszont - költői kérdés a "felkentekhez" - miért is M44? Miért nem pl. egy átépített "46"-"710" Törökszentmiklós és Csaba között? Vagy akár egy kecske-káposzta kombinácó "46" Törökszentmiklós (M4) Gyomaendrőd/Ny elkerülő - "4462" - Kondoros/"44" - Csaba útvonalon, már létező utak felhasználásával? Bármelyik persze elkerülőkkel, előbb csak a vasútnál, hosszabb távon mindenhol szintbeli keresztek nélkül,  2*1-ben.

Előzmény: dimelo (26296)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26296

Budapest –Békéscsaba M5-44. út    215 km   2 h 49’

                                     4.- 46. út    206 km  3 h 21’

                                     4-442.-44.   202 km   3 h 18’

Tehát ha megépül az M4 T.miklósig, akkor már B.csaba is közelebb kerül Pesthez, mintha a 44-est turbóznák 30 km-rel hosszabb út megépítésével + újabb Tisza-híddal +50 milliárd Ft-ért.

A 160 éves vasúttörténelem fontos következménye, hogy Debrecentől - Ceglédig (Bp-ig) ma is működő erős családi és vállalati kapcsolatok alakultak ki.

Ez adja a nagyobb személyforgalmat és a 4. főúton Cegléd-Szolnok-Tszm.-Kisúj.-Karcag-P.ladány-H.szoboszló - Debrecen teherforgalom is halad,

 

188+500 km Kaba  5261  1287 3159 752 381 262 209 433 2

 

amely nem használhatja az M3-at, de nyilvánvalóan nem a Körösladányig délre kerülő M4-et sem.

Javaslatod T.miklós-Debrecen között nagy terhelést hagyna a 2x1-es 4. főúton, csak a tranzit kerülne át a déli nyomvonalra, a lokális igényeken kívül.

Ezért írtam az M46-ról. Vagyis a 44. út forgalmi igénye lokális, (Román hálózat M43 felé erősít).

Az Erdélyi tranzit Ártánd-P.ladány-Szolnok és Debrecen-H.szoboszló által generált forgalomhoz szükséges az M4 a két természetvédelmi terület közötti sávban.

Nemzetstratégiai  és GDP kockázat, ha a Bp.- Záhony vasútvonaltól és a tervezett NSV-től 20-30 km-re eltávolodna az M4 nyomvonala.  

Előzmény: BBCápa (26294)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26295

Úgy gondolom, egyikünk szerint sem  a gazdaságba és a politikába ágyazott ötletgyár, a döntéshozók bármelyike által is respektált "műhely" ez a fórum - annál azért igényesebb is :))) -, ennyit azért már tapasztaltunk. Ez csak egy amolyan "kutya-karaván" ius murmurandi blog...

Előzmény: Törölt nick (26283)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26294

46. út forgalma Tszm. – Mezőtúr között:     3613 db   benne tgk: 646 db

                          Gyomaendrőd belterület:  5183                           543

                           4232. út - Körösladány:   1015                           213

                               47. út - Szeghalom:     4115                           661

                            Csökmő-Berettyóújfalu:  2130                           530

Az látszik, hogy nincs mit tehermentesíteni. Ezekre a forgalmi adatokra nem is lehet reális megtérülést számolni.

 

Vagyis, a fentiekből következően jelenleg a főváros - és Észak-Dunántúl - valamint Békéscsaba térsége között 0 a forgalmi igény?

A kérdés abból következik, hogy a fent felsorolt, tehermentesített utak között a "4" (Törökszentmiklósig), az M5 (Kecskemétig) és a "44" (Kecskeméttől Csabáig) egyetlen darab járművel sem szerepel :).

Előzmény: dimelo (26276)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26293

Tekintve, hogy az M6-ost 2010-ben adták át, a "nem ebbe kellett volna belefogni" gondolatmenetet nem 2009-es... adatokkal kellene megtámogatni

 

'cs, de a teljes mondatod idézett felét nem értem. Egy átadás előtti év adatai a "régi 6"-ra miért nem relevánsak, függetlenül attól, hogy az M6 tervezése már régebben megtörtént, a kivitelezése pedig már folyik; nem az a lényeg, hogy a teljes - és mért - forgalom még a régi úton halad?

(Az úthossz-arányos baleset-számítás az szerintem is más tészta, de ebben az esetben a "régi 6" adataihoz méltányos az "57", azért gondolom nem túl számottevő adatait is hozzászámolni, már csak az M6-M60 vonalvezetése miatt.)

Előzmény: ghosty9 (26280)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26292

Tavaly a szlovén A5-ösön hazafelé, nem sokkal a határ előtt 170-nel belefutottunk egy szembeni domboldalon lévő traffipaxba, ami amúgy nem szép dolog (a korlátozás egyébként végig 110). Szerencsére Pince előtt még volt egy kijárat :))), aztán a kertek alatt a régi utakon át a határon haza, az első itteni feljárónál pedig rá az M70-re. Mit mondjak, pl. akkor a térképem csak ezzel az esettel bőven behozta az árát. Gps-szel azért jobban meg kellett volna szenvedni.

Más kérdés, hogy a gps városban, főleg ismeretlenül és mitfárer nélkül, igen hasznos.

Előzmény: Roger Preed (26279)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26291

Jó néhány éve már, egy meetingen a prioritásokról folyt a vita.

Bár legalább 150 km-re lakom az M43-tól, mégis egyértelmű volt, hogy fontos, tehát támogatható.

Ezek után azt mondta nekem egy döntéshozó, hogy "örülök, hogy nem ellenzed az M43-at..."

Miért ellenezném?

De észrevételeimet igyekszem megindokolni, elsődlegesen forgalmi adatokkal, amelyek sajnos magas kockázatúak, hiányosak.

Mégis a trendek követésére alkalmasak.

Tudom, hogy ez csak egy szempont, sokaknak szinte nem is számít.

 

Mindenek előtt a CBA, vagyis megtérülés a lényeg. De ha kínos adatok jönnek ki egy tervezett útvonalra, akkor kerülnek elő a "más szempontok".

Előzmény: ghosty9 (26280)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26290

Nem csak Békés megye ilyen, ez a blöff.

Ha az érvényben lévő törvények szerinti hálózat megépítését teljesíteni akarná bármelyik kormány, akkor évente 100 km autópályaátadás sem lett volna elég.

Jelenleg a 30 km-t sem értük el.

A kivétel az M6 volt, mert soha nem épült olyan rövid idő alatt annyi km autópálya. Sajnos PPP alapon.

Nem térül meg 100 év alatt sem. Ha nem megalomán a döntés, úgy nem kritizálhatnák ennyien.

 

A legsúlyosabb helyzetben Szolnok megye van.

Kíváncsian várom, hogy mit találnak a régészek, a lőszermentesítők,

ha elindul az idén...

Előzmény: ghosty9 (26282)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.01.28 0 0 26289

Pedig ez nagyon is ott van, sőt látni az új épülő kifutópályát is, ami most a Szamos végéig épül. De erről a DK-s elkerülőről nem is tudtam, hogy már iylen is van Kolozsváron, és tényleg van egy ilyen út már.

 

http://maps.google.com/?ll=46.790158,23.70326&spn=0.025122,0.066047&t=k&z=15

Előzmény: hegyaljai2 (26286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!