Igen, ezért én is megmaradok a 185-től innen, valószínű valami rendesebb 175-öst tennék fel, ha találnék felnit. És nagyjából hasonló ET kellene, mint a gyári, 42-45 körüli.
Az ET szám meg a gumi szélesség az ami számít szerintem. Nekem az ET40 és a 195 széles gumi baromira nem jött be, kóválygott az autó az úton. Ott, ahol most kisujjal megtartom a kormányt, azon kerekek mellett két kézzel kellett kapaszkodnom a kormányba.
Köszi a személyes tapasztalatot! Az a baj, hogy a gyári Kalos/Aveo felni konkrétan rusnya. Ilyen méretekkel rendelkező alufelni a használt piacon utángyártottban meg ritka mint a fehér holló, kék szemmel.
Ezért nézegettem az elterjedtebb méreteket, és hát ott gyakrabban előfordul a 15", általában ET38 körüli értékekkel, 6-6,5J szélességben. Ritkán találok a gyárihoz közelítő méretű felnit, de mire megtalálom, már el van adva...
Érdekes, hogy nekem a gyári 185/60-14-es Kumho gumi nagyon stabil volt. Ami még érdekesebb, hogy a téli 165/70-14 Fulda is nagyon stabil. Viszont az új nyárim, 175-65-14 Continental az valami csapni való, főleg vizes-nyirkos úton.
A "húzás" és a kuplung csúsztatással való gurulás az két külön dolog. A hengernél meg a legapróbb nyílás is elviszi a kompressziót.
Az olaj meg az autósoknál inkább hitéleti kérdés, valaki a minőségre esküszik, valaki az olcsóságra, valaki nem is cserél olajat vagy csak eszméletlen ritkán mert úgyis kibír az autó vagy 200 ezer km-t, stb.
A gépkönyv 10W-30-at ír elő, esetleg 5W-30-at.
A magam részéről A Castrol mellett tettem le a voksom, most a Castrol Edge Titanium FST 5W-40 A3/B4 olaj van a motorban, a következő cserekor is ez fog belemenni. A Castrol olajszakija ezt írta az érdeklődésemre:
"Az említett autóhoz megfelelő a Castrol Edge 5W-30 C3 termék is, de kenő-és tisztító képesség szempontjából, valamint ismerve a technikát, sokkal megfelelőbb választás lenne a Castrol Edge 5W-40 A3/B4 termék:
Ráadásul a termék az API szabványt is túlteljesíti. A SAE 5W-40 osztály végett mérséklődhet az olajfogyasztás, de nem ez a legfontosabb előny egy 5W-30-as termékhez képest, hanem az A3/B4-esség."
Az autószerelőm tanácsára meg véletlenül se töltenék bele félszintetikus olajat.
A levegőszűrővel sem spórolok, ha kell évente kidobom belőle, az az 1000-1500 Ft nem vág a földhöz. Az üzemanyagszűrőt meg érdemes 45 ezer km helyett inkább 20-25 ezer körül cserélni mert baromira el tud koszolódni.
Kuplungot csúsztatva elvileg kellene neki. Hát nem tudom. Igazából csak annyi látszott, hogy a gyertya mellől kicsit szivárgott az üzemanyag. Olajba mit ajánlanátok? Eneost ( Eneos Premium 10W-40 4liter )néztem ki. Mi a véleményetek róla?
Alapjáraton melyik kocsi "húz"? Mert ugye attól alapjárat, hogy nincs még kicsit sem lenyomva a gázpedál. Kis poláknál jártam úgy, hogy a kipufogószelepből letört egy fél gombostűfejnyi darab. alig lehetett látni, viszont az a henger ekkor és ott kampó is lett. Mivel összesen volt két henger a kocsiban, így 5 perc kínlódás után sikerült beindítani és padlógázon 20-al hazavánszorogni vele. Annyi szerencsém volt a dolognál akkor, hogy Szekszárdra indultunk és indulás után 4 km-re történt a dolog. Szóval ha szökik a nyomás akkor annak a hengernek meszeltek.
Riasztó? :) A kocsit mindig tök üresen hagyom ott ha parkolok és igyekszek valami jobb autó mellé állni, így tuti nem az én kocsimmal fognak szórakozni :)
Üdv! Az egyik hengernél elment a gyertya menet és kicsit kifújt. Az lenne a kérdésem, hogy az előfordulhat, hogy alapjáraton az a henger nem ment a nem megfelelő kompresszió miatt? Az alapjáratom egyenletlen, és nem is húzott alapjáraton.
Én ha már meglátom a kalózomat ideges leszek ;-) vajon elérem a célom?? legutóbb a riasztó döglött be és tiltotta állandó jelleggel a benzinpumpát.....
Teljesen mindegy, hogy a 34 fok 34 fok ha kevesebbnek érzed. Mint amikor a 15 fokot érezheted melegnek is és meg is fagyhatsz ha kellemetlen északi szél fúj közben.
A plázában és más helyeken nem egy helyben ülsz, hanem mozogsz és akkor már megint másképpen fest a dolog. És valóban, melóhelyen megy a klíma, klafa meg minden csak időnként fene se tudja miért, csak érzem a derekam, hogy mintha fájna meg ilyesmi. De hát ki mit szeret.
Nem számolsz a szélhűtéssel ami által a 34 fokot hűvösebbnek fogod érezni az erőteljes légáramlás miatt. Megfagyni persze így sem fogsz, de momentán én is jobb szeretem a természetes hűtést mint a klímát. Mellesleg 34 fokból beülni a 21 fokba, fene tudja mennyire jó az a szervezetnek.
Anno 15x6,5 JJ ET40-es alufelnivel vettem a Kalost, 195/50R15-ös gumikkal. Remekül nézett ki, de sajnos azt kell mondjam, az úttartása a kocsinak csapnivaló volt. Amikor egy kis egyenetlenség miatt másodszor indult el az autó a szemközti sáv felé, pánikszerűen cseréltem le a gyári méretű kerekekre.
Mindamellett, ha találsz a gyári mérettel megegyező alufelnit azzal nem lesz gond, műbizonylatot is ad a gyártó cég.
Alufelni vásárláson töprengek. Nem a szélsőség, hanem az ésszerűség mezsgyéjén.
14 vagy 15" között vacillálok, illetve, azt látom, hogy a legtöbb alu felni ET száma kisebb, mint a Kalos-é, ami 45.
Mi történik, ha a gyári 14" acélfelni helyett felteszek mondjuk egy 15" ET38 -as alut, ami esetleg még szélesebb is kicsit, 5,5J helyett pl 6? Gondolok itt első sorban a kerékcsapágyak eltérő terhelésére az eltérő középsíkok miatt. Nyilván a gumiméretet úgy választanám, hogy váltóméret legyen a gyári abronccsal.
Na igen. Én pl. a légszűrő cserét kiváltottam nagyon rég direkt szűrőre, azt csak mosogatni meg újraolajozni kell, amit az olajcserekor elintézek. Költsége szinte 0. Olajszűrő nem tétel, szó szerint pár száz forint. Olajat melóhelyről hozom, 10W-40 API SL, tökre megfelelő, literre vetítve az ára több, mint vicces. Kell bele 4 liter se. Az egész mutatvány meg van kb szűk 4.000Ft-ból. Itthon megcsinálom. Annyira nem tétel az egész, hogy ha ezt kihagynám és emiatt történne hasonló, tökön szúrnám magam. Persze aki ezt nem tudja elvégezni otthon, nincs olcsóbb forrása, és az olajat, meg a szűrőket is megvetetik vele szervizben, annak jóval magasabb összeget kell kicsengetni. De ha ez becsülettel el van végezve, ezek a motorok úgy látom nem adják vissza a cukorjegyet legalább 500.000km-ig.
Nem rosszból, lehet nem nála történt, vagyis épp nem történt meg az esedékes olajcsere.
Aki havonta-három havonta-fél évente-évente, attól függ mennyit megy vele, sajnálja rá, azt a 20e ft-ot, vagy nem tudom mennyiért cserélnek olajat, szűrőkkel, anyagárral együtt. Az járjon tömeggel inkább, vagy kerékpárral.
Saját részre, én kb 10e-ből letudom a levegő-olaj-pollen szűrőt meg a 3,xx L olajat, meg az a fél óra. Szűrőkből jót szoktam, olaj meg nem csúcs, nem is ganaj, középút.
Azért is, mert jó, hogy sok van a típusból, motor cserét papírozni kell, lehet az se jobb előéletű, egy két alkatrészért olyan árat kérnek, bődület....szerintem.
Nem tudom az 1.2-nél hogy van,de az 1,4 8v-nél nem kell hosszabb szíj mert a nem klímásnak is ott van egy szabadonfutó tárcsa.Azt kell leszerelni a tartójával az helyett megy fel a kompresszor tartója majd a kompresszor.
A klímás dologhoz. Nem űrtechnika, emberek találták ki. Leírták lentebb mi kell hozzá. Kompresszor, hűtő, nagyobb venti, nagyobb szíj, mivel több a hajtott egység( szervó-klíma-főtengely-feszítő=4PK 1038), relé, motortérbe min a köteg, bentre a párologtató rész, a gomb legyen mivel életre kelteni...nagyjából.
Egy oka van, hogy nem vállalják a beszerelését. Időbe kerül megcsinálni......idő meg hiába pénz, gyors pénz a legjobb pénz....mivel gyors pénz kicsi munka.
Az elhasalt motor meg. Egy két dolog azért még lehet belőle érdekes. Megfelelő vevőre mindent el lehet adni ;) Dugattyú pl.: van aki csak 1-2-t keres.
A kérdés, mi volt a cél? Nem költeni az autóra semmit és ha tropa lesz a motor akkor benyeli a javítási költséget? Tartóssági teszt minimális ráfordítás mellett?
200 ezer km-re 15 ezer km-es közökkel 14 olajcsere fér bele. Ebből megspórolt nyolcat. Én Castrol olajat töltök a gépbe, 4 liter 11500 Ft. Plusz a szűrő, magam cserélem így anyagköltségen kb 13 ezer, és akkor benne van a 25 Ft-os réz alátét is a leeresztő csavarhoz.
Ez 8 cserére vetítve 104 ezer Ft. Ha ennyiből megvan a motorgenerál és hasít a gép, akkor lehet jobb megoldás nem költeni rá.
Üdv mindenkinek. Sajnos eljött az a pillanat, amit a feleségem, és jómagam, soha nem hittünk volna. Eladóvá vált szeretett autónk, már-már családtagunk. Születésétől fogva nálunk van, gondos gazdái vagyunk a mai napig is. Érdeklődők hívását, e-mail-jeit szeretettel fogadom. Egyik szeme sír, a másik nevet.
Kalapala ha eltört a hajtókarcsapágy akkor az lehet végigszántotta a hengerfalat is de biztosat csak megbontás után lehet mondani az új motornál esetleg olyat is nézzetek meg ,hogy a főtengely jeladó jó helyen áll-e mert nekem elmozdult valamelyik irányba egy leheletnyit és már világított a check lámpám.
Közben utánanéztem, és tényleg: a check engine lámpa kigyulladása csak "egy" dolgot jelent; anomália lépett fel a motor elektronikus rendszerében.
Innentől kezdve ez lehet gyertya (kizárt), gyújtótrafó (bepattintok egy másikat), stb., de típushibaként említik a lambda szondát is, ill. a katalizátort. Szerencsére van ezekből is donor, a kipufogó meg amúgy is cserés (nem egy lyuk van rajta), ha ez nem oldja meg, akkor jön az általad javasolt lépés.