Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2013.02.01 0 0 26364

Hanem hogy M6 helyett M4, M43 meg stornó Makótól: két elkerülő szinte ingyen oszt szevasz.

(Ez kötözködésnek tűnhet, de nem az: mindkét esetben az a különbség, hogy magát a problémát, amire az M6/M43 valamiféle választ ad, elismerjük-e fontosnak.)

 

 

Nem M6 helyett M4, M43, hanem ha egyidőben hoztak törvényt az autópálya hálózat kiépítéséről,

akkor arányosan kellett volna ütemezni, előkészíteni is.

A prioritási sorrendbe történő beleszólás, változtatás minden vita, nézetkülönbség alapja.

 

Másrészt: Ezért nem egyformán fontos a probléma sem.

 

Az M6 és M43 funkciója nem azonos, hossza sem, forgalma sem.

MÉGIS AZ TÖRTÉNT, HOGY EGYSZERE MEGÉPÍTETTEK 140 km M6/M60-at

 

De három részletben épül(t) az 50 km-es M43.

 

Mindezekhez képest sehogy sem épült eddig az M4!

Előzmény: ghosty9 (26351)
dimelo Creative Commons License 2013.02.01 0 0 26363

Nem állítottam, hogy a turisták Bresztből áramlanának, csak azt jeleztem, hogy Breszt-től

a lila sávval jelzett "tölcsér" beszippantja a balti-orosz, lengyel járműveket.

A személyforgalom eddig is rátalált az A2-re, de a kamionok nem

A GDDKIA 2010-es adatai szerint:

Cieszyn a fő határátkelő (mint Hegyeshalom nálunk)

11782 összes járműből 4893 tehergépkocsi haladt át a Pl/Cz határon

Az A1-D1 Górzicky/Bohumin magához vonzza a kamionokat, ha végig átadják az A4 Sosnica csomópontig a pályát.

Így a változás észerevehető része az lesz, hogy a kamionok egy része útvonalat vált,

hiszen azonosan drága útdíj lesz Magyarországon, mint Ausztriában.

De az A2 gyorsabb személykocsival 2 óra az előny, kamionnal 6 óra!

Előzmény: BBCápa (26362)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26362

Azért én az azon irányú turistaforgalmat nem Bresztből, hanem Varsóból (még inkább Katowicéből, mint afféle gyűjtő-elosztóból) tervezném. Az oroszokat chartergépek viszik a sípályákhoz és fürdőhelyekhez legközelebb eső repterekre, ahonnan buszokkal szórják szét őket, a tehetősebbje autót bérel. Időben is így éri meg nekik egy üdülés. A belorusz turisták pedig egyelőre nem fenyegetik Nyugat-Európát.

Előzmény: dimelo (26361)
dimelo Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26361

Várjál, várjál, amíg buckás a terep, addig mindenki a kiserdőn keresztül akar menni a legrövidebb úton:)

Hamarosan a legrövidebb út a leggyorsabb is lesz, behozhatatlan előnyöket kínál a közlekedőknek.

Nem voltam pontos, mert a turisták ideális útvonala az osztrák A2, de ma még nem az R52 (hiányzó része)

De ha folyamatos lesz a száguldás Varsótól - Brno-ig, akkor még a Krakkó környékiek is azt gondolhatják (google és GPS), hogy nem kanyarognak a Tátrában az E75, vagy E77-en.

De mi lesz a tehertranzittal?


Az A1-D1-A2 magához vonzza a kamionokat is?

Ha Magyarországon is 80-100 Ft/km lesz az útdíj?

 

A következő kérdést szerintem már meg is fejtetted...

Előzmény: BBCápa (26360)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26360

ha megindul Lengyelországban az A1 Mszana szakasz átadásával az áramlás a Baltikumtól (Orsozországból) az Adriáig (és tovább dél-nyugat felé.)

 

Miért, szerinted jelenleg milyen útvonalat használnak? Vagy esetleg most még otthon maradnak, és megvárják az indulással a nyári átadást :)))

Előzmény: dimelo (26358)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26359

Ez teljesen igaz, de hát végül is, ha nagyon doktrinerek vagyunk, akkor a csömöri lakosság, a túzokrezervátum, de még az altalaj minősége is OFF. Mind-mind külső, de mégis figyelembe veendő körülmény :(

Előzmény: Fradista Utazó (26357)
dimelo Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26358

Még pontosabban környezetvédelembe bújtatott politika függő...

 

Az fix, hogy bölcsen látták az osztrákok, hogy Bécs tehermentesítése északról is sürgető, meg is építették.

Még az S1 Alagút hiányzik, de az bazi nagy meló...(2018-2020?)

Addig bizony bottleneck lesz az 55 km-es (R)52/7 útvonalon,

ha megindul Lengyelországban az A1 Mszana szakasz átadásával az áramlás a Baltikumtól (Orsozországból) az Adriáig (és tovább dél-nyugat felé.)

Előzmény: BBCápa (26354)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26357

>hogy a gazdaság miért nem képes kitermelni a meglévő utak folyamatos (karbantartását)

Ez azért vastagon OFF volna :-)

Előzmény: BBCápa (26355)
dimelo Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26356

Nem csak Nyíregyházán túl, ma még Görbeháza Nyíregyháza között is kisebb az összes gépjármű,

de azért el lehetne gondolkozni, hogy vajon valós adat-e a 37. úton Hernádkak és Újharangod között (8-15 km) 2237 tehergk,

ha 0-8 km-ek között 1246 db-ot számláltak.

A fix mérőhely  adatai:

1099 Szerencs 27+600 km  Összes   tgk.   szgk. kistgk. buszok közép nehéz pótos nyerges spec.    mérés

                        2009           10497  2295   6326  1733   46   0   381   311   391   1190    22       83 nap

                        2010           10068  1304   7597   944 102 23   147   250   218      689      0       52 nap

                        2011             9459    759   7175  1457   35   0   174   118   136      331     0       58 nap

 

nehéz elhinni, hogy az adatok hibátlanok, különösen, hogy a Szerencs mérőhely a Tesco-Lidl ingaforgalmát is mérte.

Miért lenne reális a Felsőzsolca felé vezető szakaszon hirtelen növekedő tehergk. mennyiség?

Összességében az út állapot nem lehet nagyon rossz,

vagy már a 2x2 sávos is kátyusodik?

Előzmény: hegyaljai2 (26346)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26355

Szerintem egyoldalú megközelítés, ha csak a prioritásukon vitatkozunk, és közben egy szó sem esik a pénzügyi konstrukciók megfelelő vagy elcseszett voltáról, vö. PPP, illetve arról, hogy a gazdaság miért nem képes kitermelni a meglévő utak folyamatos (karbantartását), vagy az a régi témánk, hogy az utazók által az e minőségükben befizetett különböző sarcokat miért nem látjuk az "aszfaltban" megjelenni. Csak mindezt együtt nézve értékelhetünk egy"útpolitikát". Anno még ezekről a részben OFF témákról is folyt itt a vita.

Előzmény: Fradista Utazó (26350)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26354

A wikipédia fogalmazása szerint az osztrákok határon átnyúló, utolsó szakasza "R52 függő". Kérdés, hogy a csehek (vagy közösen) kérnek e a következő költségvetési ciklusban erre brüsszeli pénzt. Ésszerűnek tűnne.

 

Ehhez kapcsolódik, hogy Bécs az észak és nyugat közötti átmenő forgalomtól (tán tavalyelőtt) remekül tehermentesítette mind a városi autópályát, mind az A21-et az A5-S1-A22-S5-S33-A1 kombinációval, ami még egy új Duna-hidat is igényelt, alig 10 km-re a kremsitől. Lehet, hogy ez a bölcs előrelátás sem volt véletlen...

Előzmény: dimelo (26353)
dimelo Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26353

Az már igaz, hogy még 55 km,

az osztrákok gyorsabban közelítenek (2016?)

 

2010-ben ilyen volt a forgalom...

De ha  google máris ezt ajánlja, akkor nyártól PL A1 Mszana átadás után, mennyivel lesz közelebb az Adria, vagy a Riviera és a Costa del Sol?

 

 

Előzmény: BBCápa (26348)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26352

"Persze, csak kérdés, hogy nem kidibitt pénz-e már az önrész is, amit inkább a meglévő utak felújítására kellene fordítani."

 

Mondjuk M43 Szeged-Makó, M6 Baranyánál mennyi felújításra lett volna elég ez az önrész?

Előzmény: Fradista Utazó (26350)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26351

Ez Magyarország, fejlesztésre még csak-csak van pénz, fenntartásra aligha.

 

Ugyanakkor azért azt ne hagyjuk itt elveszni, hogy a 43-as a "legalább ötezer kilométernyi úthálózat" élbolyában található akár a forgalmát, akár a minőségét nézzük (persze ha meg azt, hogy arománoknak-elégazis, akkor nem szóltam). Viszonyításként, az 55-ös közepe tája (az 53-as körültől nyugatra) pár éve tele volt táblázva 60-assal, annyira nyomvályús volt, na a 43-as még annál is rosszabb. És ugye nem azt mondtad te sem (meg akik luxusozzák az M43-ast, M6-ost stb.), hogy ezek valóban létező problémára adnak túlárazott megoldást, ehelyett olcsóbb, de még mindig hatékony és később esetleg bővíthető megoldást kellett volna építeni*, és a maradék pénzből lehetett volna M4, M0, karbantartás, egyebek. Hanem hogy M6 helyett M4, M43 meg stornó Makótól: két elkerülő szinte ingyen oszt szevasz. (Ez kötözködésnek tűnhet, de nem az: mindkét esetben az a különbség, hogy magát a problémát, amire az M6/M43 valamiféle választ ad, elismerjük-e fontosnak.)

 

*: Szeged-Makó M43-nál ezt mondtad természetesen.

Előzmény: Fradista Utazó (26340)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26350

Persze, csak kérdés, hogy nem kidibitt pénz-e már az önrész is, amit inkább a meglévő utak felújítására kellene fordítani.

 

Az persze nyilvánvaló, hogy mindenütt Közép-Kelet-Európában nem a valós, hanem a Brüsszelből irányított igények alapján fejlesztik a közutakat, nem kell magyarázni, miért (és persze OFF, de ugyanez igaz a kötöttpályás közlekedésre is).

Előzmény: BBCápa (26349)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26349

Ez ok - mármint, hogy nagyon nem ok -, de erre vajon lehet pénzt kicsiholni az uniótól, "trehányak vagyunk" felkiáltással? Fenntartási költségigényt nemhogy fejlesztésként, de még felújításként sem lehet Brüsszelnek eladni. Az M3 - még Nyíregyházán túl is - viszont nem ez a kategória.

Előzmény: hegyaljai2 (26346)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.31 0 0 26348

1. Még túl hosszú ahhoz, hogy klasszikus palacknyaknak tekinthessük (kb. olyan, mint amikor Pest és Bécs felől elindult egymás irányába a pálya, és mondjuk, a Győr-Bruck közti szakasz még hiányzott. Ahhoz majd rövidebb kell, legyen,de az a fázis nem fog sokáig tartani (arrafelé vmivel tudatosabban terveznek).

 

2. Két országot is érint, tehát két felelőse van a teljes kiépítésnek.

 

Jó kis forgalma lesz. A gugli Ostrava-Plocét már most arra tervezi (ebben van az egyik szlovén hiátus is - még cca két évig).

Nem olyan régen adogattuk össze itt a tervezett bosnyák alagutakat, kijött a horvát A1-nek valami duplája, vagy bő 40 km :), utána lehet keresni.

Vagyis a gugli (ha lesz) még 30 év múlva is Brno felé fog tervezni.

 

Előzmény: dimelo (26345)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26347

hát az is nagyon tréé volt

de egy jó részén felújították Szerencs, patak, Újhely környékén emlékeim szerint

igaz régen voltam már otthon az asszonnyal Újhelyben.

Előzmény: hegyaljai2 (26346)
hegyaljai2 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26346

A 37-es úton ma nagyobb a forgalom, mint az M3-ason Nyíregyházán túl lehet - esetleg ha felpörög a gazdaság, meg jönnek a befektetők - 10 év múlva.

dimelo Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26345

A Brno - Poysdorf szakaszt több okból sem sorolom ide, de az évtized végéig az is reálisan meglehet (mint ahogy tervezik is, mindkét oldalon).

 

Milyen okokból nem sorolod ide?

 

Ez a közeljövő egyik nagy kérdése, vajon mennyi lesz a forgalma 2-4-6 év múlva? 

 

Előzmény: BBCápa (26331)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26344
Lassan 10 eve lesz, hogy a tour de hongri az alfoldon jart, olyan utak voltak, hogy szegyeltem magam miatta...
Előzmény: Fradista Utazó (26340)
dimelo Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26343

Szerintem is fontosabb a Mátészalka elkerülő építése + Kocsord-Győrtelek bottleneck megszüntetése.

 

Ha már palackozunk, nem csak Neked szól, Sopron 84-es 2x2 előkészítés (hogy) áll?

2010   17043      653   15262     916   59

Előzmény: BBCápa (26342)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26342

A legbrutálisabb elképzelés az M3 Y Vásárosnamény után Barabás és Záhony felé.

No, emiatt azért hosszú ideig ne legyenek álmatlan éjszakáid. Borítékolom, hogy Namény(Ny)/Petőfitanyánál legalább egy évtizedre leáll a beruházás. Ha pedig mégis továbbindul, az előbb lesz az M49-en, mint Ukrajna felé (egy közös EU-projekt esélyei Románia irányába nemhogy nagyobbak, hanem egyáltalán: fennállnak).

Előzmény: dimelo (26337)
dimelo Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26341

És még egyet is értünk, de a feltűnő manipuláció az előkészítésekkel történik.

Amíg nem látszik, nem dübörögnek a gépek, bármit meg lehet feketetni.

Ha valaki felkavarja valamelyik projekt körül a port, akkor

jön a biztos nyerő szöveg: akkor még nem volt - még nincs előkészítve.

Sajna hiába találnánk "fölösleges" beruházásokon több tíz milliárd Ft-os megtakarításokat,

az "előkészítetlenség" mindet felülír!

Előzmény: Fradista Utazó (26333)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26340

Meglévő főutak felújítása nem csak a 43-ason, hanem még legalább ötezer kilométernyi úthálózaton volna nagyon fontos.

És épp' emiatt minősítem ekkora forgalomra a teljes autópályák építését luxusberuházásnak, miközben az első- másodfokú úthálózat lassan szétporlik.

Előzmény: ghosty9 (26339)
ghosty9 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 26339

Nyilván nem az a kérdés, hogy ha már végképp nem tudjuk majd hova tenni a pénzt, akkor öntsük a tengerbe, vagy inkább építsünk autópályát. És nyilván az ütemezésben vannak véleménykülönbségek. Valamit luxusberuházásnak minősíteni viszont nem érvelés, hanem hangulatkeltés.

 

(Apropó, ma rákérdeztem, mert az emlékeim kissé homályosak voltak. Makó után a 43-asra nem elég a két falu elkerülője, hogy 10+ évre kipipálhassuk a kérdést (ha jól értettem, kábé ezt mondtad), mert maga az út is borzasztó állapotban van. Nem lennék meglepve, ha a teherbírása se erre lett volna méretezve anno. A vonalvezetése persze jó és talán még a kapacitása is elég.)

Előzmény: Fradista Utazó (26333)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26338

Sose nem fogom megérteni, hogy a 21. században miért nem lehet egy tárképet is biggyeszteni egy ilyen cikk mellé.

Előzmény: Aladár46 (26305)
dimelo Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26337

ha  a bottleneck csak autóúton jelentkezne, akkor igaz , hogy 2 van,

de ha főutakat is számoltál (43-ast legalábbis M43 előtt), akkor a 42. főúton is palackoznak:)

 

A legbrutálisabb elképzelés az M3 Y Vásárosnamény után Barabás és Záhony felé.

Remélem lesz józan ész, aki azt mondja, van még mit tenni az országos hálózaton, a Beregben nincs ukrán kapcsolat még vagy 20 évig.

Előzmény: BBCápa (26331)
radio100jozsi Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26336

Még akkor a Nis-Szófia hiányzik, és akkor Törökország közepéig lehet menni az Atlanti óceántól végig autópályán.

Előzmény: BBCápa (26335)
BBCápa Creative Commons License 2013.01.29 0 0 26335

Ez lemaradt az előbbiről, pár órája tették fel:

 

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=99690354&postcount=5126

Előzmény: T-boy01 (26330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!