Akkor az annyi sajnos... nekem csak városban használva, szinte teljesen sík domborzat mellett épp tegnap néztem meg a két átlagomat 3-4000km-re levetítve: 8.3 és 8.6. Ha van benne emelkedő meg rövid utak, nem kell csodálkozni. Télen 9.3 is volt nekem ugyanez, mondjuk jó ideje nem használom rövidtávon, ha megyek akkor már kocsikázok erre-arra :D mellesleg mikor még új volt akkor nekem is fix 10liter volt nyáron, 17es kerékkel, klímázva városban. Nem kell csodákat várni.. nullázd le és menj folytonos tempóval kicsit nagyobb távon és megnyugtat majd a kijelzett szám ;)
Én is megnéztem moziban, faterom nagy F1 rajongó, engem nem érdekel, nem is szoktam nézni, de a film... az nagyon tetszett! Rosszabbra számítottam, amilyen kedvvel mentem el, mintha kicseréltek volna a mozi után.
Hát szerintem nagyon sokat kell ahhoz menni hogy megérje, de persze jó érzés amikor 5 litert eszik a kocsi, kis sportingom evett 5 alatt is ha nem nyomtam a gázt, de azért ez a tjet nagyon húz, ahhoz meg kell energia...
Digit klímába például pont utálom amikor bekapcsolom és elkezd süvíteni... tényleg nem sajnálom hogy nincs.
Tempomattal meg úgy voltam hogy vezettem többször is tempomatos kocsit (5 ös bmw) de egy horvátországi úton be se kapcsoltam, valahogy nem érzem a biztonságot, ha be van kapcsolva a tempomat, nagy forgalomban pályán meg pláne. így a tempomatot is lehúztam a kötelező paraméterekről a vétel előtt.
ha vígasztal -írtam az év elején- , hogy nálunk a GP is eszegetett télen, rövidtávon.. :-( a tizet nekünk is karcolta, idén nem fogom olyan sokat ~ tíz perc is volt olykor :-) , (be)melegíteni.. aztán egy kis országút gyorsan helyreteszi az átlagot!
Hogy megéri e, szerintem a felhasználás módja adja meg. Ha sokat mész megérheti (igaz ez a dízel motorra és a kényelmi extrákra is).
Nekem az évi 6 ezres futás mellett biztos hogy nem érné meg. Igazság szerint nekem már a bravot sem éri meg fenntartani, de mivel túl van az értékvesztése javán és első gazdás így most hülyeség lenne eladni. Ha nem így lenne akkor most a fiesta maradna (amit árulunk) és a bravo menne.
Amúgy egy hónapja néztem egy 1,6 mjetet 2009-es 95 ezer km, ugyanolyan felszereltség és állapot mint az én Tjetem + digitklíma és tempomat, 2,6 millióért árulta a srác. Az azt jelenti, hogy 800 ezerrel több mint amiért én vettem a Tjetet. Megér 800 ezerrel többet a 1,6 mjet, + 1 évvel fiatalabb + digitklíma + tempomat ???
Úgy gondolom, hogy a Fiatnak van még hová fejlődnie, hogy utolérje a megbízható "nemszarolasz" márkaszervizek szintjét.
Nálunk is van jelentős árkülönbség a gyári alkatrészek márkaszervizes és egyéni beszerzési árai között ,de ez azért nagyon durva. ( A Fiatnál úgy látom a bázis -a gyári alkatrész- is olcsóbb amúgy)
Külön felhívom a figyelmet a következő mondatrészre: "...soha nem fizettem semmilyen szervizért 96 ezer forintnál kevesebbet. ..."
(Mennyibe fájhat egy dízel KIA 7 éves kötelező szervizeltetése amúgy...? )
Egyfelől a márkakereskedő sem kicsit szemét. Másfelől az ember sem kicsit hülye (már a cége biztosan).
Azt is kemény látni mibe kerül a kocsi: 5 milliós vételár, 1,5 milliós javítási kötlség és 5 év után ér 1,2 milliót. 5 millió a kocsi értékvesztése és még 5 az üzemanyag. Ez az átlag fizetés fölötti összeg havonta. Dúrva nagyon.
Eddig váltó cseréről nem hallottam. Csapágy cserék voltak (garancia időn belül). Az enyém is búg 5-6ban így előbb utóbb cserélni kell a csapágyat, amire kb 60 ezres költséget mondotak Érden.
Nekem ilyen behelyettesítős feladattal gyűlt meg a bajom, aztán kiderült, hogy két feladat van egymás mellett, ahol ugyanaz a szimbólum más számot jelöl. :-)
A múltkor a lányom angol házija került elő. Volt egy rajz - alatta egy "C". A rajz alapján kellett beírni hogy mi a szó angolul. Mivel olyan volt mint a cigis doboz, mondtam hogy írja be "cigarette". Aztán jött asszonypajtás, hogy hülye vagyok - nem gondolom, hogy a 4. osztályos könyvekbe ilyet nem szoktak feladni?...
Na ekkor megnéztem, hogy ki írta a könyvet és gondolatban elküldtem a picsába szépen megdicsértem.
Én meg arra céloztam, hogy amit írsz, az kicsit ki van hegyezve a szélsőértékekre, pedig általában nem ez a jellemző. Nagyjából mindannyian ugyanabban a megszokott stílusban hajtjuk a vasat.
Amit elvi síkon írtál, annak is csak az a vége, hogy mentél X km távolságot, amiból Y távot A-val, Z távot meg B-vel tettél meg. A vége X táv C átlaggal. Ami nyilván nem azt jelenti, hogy C átlaggal mentél végig.
Minél magasabb a C, annál nyilvánvalóbb, hogy átlagban annál nagyobb volt az átlagsebességed. Az viszont tökmindegy, hogy mekkora távokon tetted azt, mert azok a távok csak összeadódnak. És minél kevesebb a táv és magasabb az átlagsebesség, annál gyorsabb voltál.
Szerintem azok mindent megcsinálnak, még amit nem lehet, azt is. :-)
Tudomásom szerint sok márkaszerviz is hozzájuk küldi a munkát.
Valamikor egyeztetünk akkor szerintem a dologban. (Még nagyjából sem tudom, mikor lenne jó nekem, mert most egy-két hétig sok egyéb dolog van, sőt ,pár napig itthon sem leszek. )
Amikor vettem, ez nem volt olcsó, (10e ft körül) de nekem egy fillérbe sem került, cég kifizette. Szerintem már a negyedik, vagy ötödik telefonom szolgálja. :-)
Mert ha pl 41 km/h-val megyek 4200km-t, akkor 5,2 lesz az átlagogyim, ha 200km/h-val megyek 200km-t, 4000-et meg 10 km/h-val araszolva a a dugókban, rögtön 15l lesz az átlagfogyasztás.