Az megvan, hogy elvileg be kell jelentkezned a lengyel APEH-hez (vagy NAV-hoz, vagy hogy hívják most őket), akik adnak egy lengyel adószámot, és a lengyel területen megtett díj 8%-át adóként be kell fizetned?
Ezzel én is egyetértek. Bár kétszer nem mondom, hogy azért a magyar firmák is elveszik az ember kedvét, vagyis a fiatalokét a kamionozástól. Bár aztán a Gartnernál is láttam olyan gyereket Törökszentmiklósi volt. Kezdő srác volt. Jó helye volt. Aztán azt mondta, hogy tiszta szégyen, hogy 27 évesen kamionoznia kell. Bár ő tudja. Bár ránézésre azzal az inteligencával más 70.000 dolgozik a gépsoron. De hát mindegy. Persze sokan nem tudják, hogy mire számíthatnak. Bár nekem nagyon bejön ez az élet, főleg ezzel az új Holland céggel. Pénz is jó, itthon is vagyok hosszabb időre. Megaztán igyekszem minél több helyre eljutni, emberekkel ismerkedni. Ezért nem is nagyon használom a GPS. Bár amerre mostanában járok nem is nagyon lehet. De nekem mindig izgalmas új emberekkel megismerkedni. Érdeklődni mi merre van. Stb. Így azért nem annyira egy síkú. Minden országban megkostólni a helyi dolgokat. Próbálom felfogni mint egy kirándulást. Bár mondjuk a németeknél, hollandoknál nincs nagyon mit kostólgatni. Igaz az osztrákoknál sem, de ott legalább jó a süti.
Ha Trstená felől mész, akkor elvileg van a határon is (nem láttam, igaz, nagyon nem is kerestem), utána már csak Rabka-Zdrójnál az elágazásnál a Bliska kúton lehet venni. S7-től vannak a kapuk. Minden bokornál csipognak a lehajtók miatt. Átlagsebességet nem mér, mert a helyiek a folyamatos 70-es táblánál tartották a 80-as átlagot.
Kaució 120 PLN, feltöltés minimum 120 PLN. Ha mindkettőt kp-ben fizeted, és kilépéskor leadod, akkor a kauciót visszaadják, a rajta maradt összeget viszont a viatoll.pl oldalon kell kérvényezni, hogy utalják.
Előzetesen nem regisztráltam, mindenféle papírral felszerelkeztem, de csak a forgalmit kérték, bár az is igaz, hogy a kutasok nem voltak a helyzet magaslatán. Majdhogynem együtt olvastuk a tudnivalókat.
Eddig nem volt toll collecttem, meg korongos kapcsolóssal jártam, most kártyásom van ahol nem lehet annyit trükközni és bizony néha fel kell rakni a mágnest. Német pályán nem merem haszni a toll collect miatt inkább túlvezetek valamennyivel( most 24 percet sikerült a 10 órára), viszont olaszban fel kellett rakni, mert csak 10 km-re volt a lerakóm. A kocsi is nagyon ellenkezett(Renault premiu!!!), írt vmi hibát meg 1200 fordulatnál leszabályzott, meg a toll collect is tiltakozott gps faler-re hivatkozva. Na most az lenne a kérdésem, hogy ezt a hibát eltárolja e a ketyere vagy sem?
Nem vagyok eltünve, csak nem nagyon vagyok gép előtt. Néha azért ránézek a fórumra, de lusta vagyok írni.
Szoval most az a helyzet, hogy 2 hete otthagytam az "olaszos" céget, most egy másiknál kezdtem ahol ismét hűtőzök német-olasz-cseh pályákon. Novemberben kezdtem a szakmát, akkor valahogy senki sem akart fölvenni gyakorlat híjján, most meg azt mondom, hogy szinte egyik napról a másikra találok munkát. De hát ilyen ez a popszakma:)! Eleinte, mikor még minden új volt akkor úgy éreztem, hogy minden kanyar egy kaland meg látok világot, de most már azt mondom, hogy kezdenek mindennapossá válni a dolgok, és már nem tartom nagy dolognak, ha elkap a rendőr vagy lerohadok az út szélén stb.
Akinek az autójáról a fotó volt, az 2 hónapot bírt. De példának ott van deps is, Gerob is... meg sokan mások, kevésbé ismert, kevesebb hozzászólással rendelkező fórumozók.
Aki eddig megmaradt, Lucifecó, Xf, Lili, Actros23, meg jómagam. Hány fórumozóból?
Volt itt a fórumon is vagy 2-3 ujjonc Zotyán kívül róluk tud vki vmit? A nevük nem ugrik, az egyikről talán egyszer dobtál föl képet hogy együtt álltatok egy parkolóban.
No meg A6C6 is nagyon el van tűnve, bejött volna neki az Olasz kör és kint maradt a tészta zabálóknál? :D
Próbálj meg itt a fórumon vissza keresni, asszem Tibi leírta hogy milyen papírok kellenek hozzá ( elég macerás) olyan kutakon ahol töltik a via-t ott meg is tudod venni.
De szerintem a határ után az első kut tuti foglalkozi a via-értékesítéssel.
"Persze, hogy mennek el... Minden cégtől mennek el, de a Wabererstől kiemelkedően sokan. Ezt olvasom minden fórumon, ezt hallom minden parkolóban. Gondoltam, egyszer már leírom a legfőbb okot... Ez szinte az egyetlen cég az országban, ahol kezdőket felvesznek. Nem az a gond a kezdővel, hogy nem tud úgy rutinozni, nem tudja gazdaságosan kiszámolni az idejét, nem ismeri Európát... Az a gond, hogy nem tud kamionosul élni. Nem tudja milyen egyedül lenni 3-4-5 hétig, teljes önellátással. Megvan a tanulójárat, ezt még többnyire túlélik. Ott a betanító, izgalmas is a dolog. Aztán jön az önálló munka, rájön hogy szar egyedül, távol a családtól. Nem számít a pénz, kereshetne 350-400 000-et, akkor is itthagyná ezt az életformát. Egyszer megnéznék egy felmérést, mondjuk a 2011-ben útnak indult kezdőkből mennyi lesz a pályán 2016-ban? 5, maximum 10% a tippem. Ezek leginkább a Waberersnél kezdenek /akár franchise/, így innen is számolnak le, jelentősen rontva a statisztikát. Kezdhetnének bármilyen Uniozó cégnél, akkor is abbahagynák."
Ezt augusztus 6.-án írtam, egy másik fórumra. ;) Saját felmérést persze készítek... Az idei tanulóim közül 2 talán dolgozik, 3 biztos nem, a mostaninak már hétvégén sírt a barátnője, nem hiszem, hogy elindul egyedül. Lesz még szerintem 2. Talán az egyik megmarad 1-2 évet. Megszavazom neki. Na, akkor összesítve, 8-ból 3 kihúz 1 évet. Szerintem a 3-at egyik se tölti le. Szelaví, ahogy a művelt török mondaná. :))))))))