Van egy olyan érzésem, hogy az üzemanyag spórolás végett használt tempomattól a jobb lábam bizony jobban teljesít...
Nem tudom miért, meg ugye ezt teljesen egzakt módon nem lehet lemérni (forgalom, etc...) de mégis eddig akárhányszor próbálkoztam, a tempomat vesztett.
A tempomatot szokni kell, először persze furcsa, hogy nem te adagolod a gázt, de viszonylag gyorsan kialakul ez a rutin.
Én nagyon megkedveltem, kifejezetten hasznos a nagyfalusi bosszantó 40km/órás sebességkorlátozós szakaszokon is, rengeteg büntetést lehet megspórolni vele.
A horvátországi utunk 1300+ km-éből 1200 - at biztosan be volt aktiválva. :-)
Számomra az egyik leghasznosabb és legjobban kihasznált extra.
Ma reggel bejelentkeztem a suli tanműhelyébe vízpumpa stb ügyben szerdára. Eldöntöttem, hogy nem érdekel a szervízkönyv. Majd én beírom amit kell vagy beíratom a szakikkal.
Akinek meg nem tetszik, annak odaadom ezt a cikket nyomtatásban.:-)
"Azért figyeljük meg, hogy 1:30-nál kiér a rendőrség, az állampolgár engedelmesen átadja az iratait és előszedi a seprűt, hogy összetakarítsa a romokat, majd 2:20-nál az ADAC tréler is megérkezik. Micsoda németes precizitás és szervezettség! :)"
Talán nekem is volt anno hasonló...nem tudom.Sűrűn szoktam anyázni a szerzőket.Ezek a mai tankönyvek tök szarok ahhoz képest, amiből anno mi tanultunk.
ja-ja-ja, én is hatása alá kerültem, pedig a story-t is ismertem. én nagy fun vagyok, épp Ecclestone életrajzát olvasom, döbbenétek milyen élete volt/van a kisöregnek..
Akkor az annyi sajnos... nekem csak városban használva, szinte teljesen sík domborzat mellett épp tegnap néztem meg a két átlagomat 3-4000km-re levetítve: 8.3 és 8.6. Ha van benne emelkedő meg rövid utak, nem kell csodálkozni. Télen 9.3 is volt nekem ugyanez, mondjuk jó ideje nem használom rövidtávon, ha megyek akkor már kocsikázok erre-arra :D mellesleg mikor még új volt akkor nekem is fix 10liter volt nyáron, 17es kerékkel, klímázva városban. Nem kell csodákat várni.. nullázd le és menj folytonos tempóval kicsit nagyobb távon és megnyugtat majd a kijelzett szám ;)
Én is megnéztem moziban, faterom nagy F1 rajongó, engem nem érdekel, nem is szoktam nézni, de a film... az nagyon tetszett! Rosszabbra számítottam, amilyen kedvvel mentem el, mintha kicseréltek volna a mozi után.
Hát szerintem nagyon sokat kell ahhoz menni hogy megérje, de persze jó érzés amikor 5 litert eszik a kocsi, kis sportingom evett 5 alatt is ha nem nyomtam a gázt, de azért ez a tjet nagyon húz, ahhoz meg kell energia...
Digit klímába például pont utálom amikor bekapcsolom és elkezd süvíteni... tényleg nem sajnálom hogy nincs.
Tempomattal meg úgy voltam hogy vezettem többször is tempomatos kocsit (5 ös bmw) de egy horvátországi úton be se kapcsoltam, valahogy nem érzem a biztonságot, ha be van kapcsolva a tempomat, nagy forgalomban pályán meg pláne. így a tempomatot is lehúztam a kötelező paraméterekről a vétel előtt.
ha vígasztal -írtam az év elején- , hogy nálunk a GP is eszegetett télen, rövidtávon.. :-( a tizet nekünk is karcolta, idén nem fogom olyan sokat ~ tíz perc is volt olykor :-) , (be)melegíteni.. aztán egy kis országút gyorsan helyreteszi az átlagot!
Hogy megéri e, szerintem a felhasználás módja adja meg. Ha sokat mész megérheti (igaz ez a dízel motorra és a kényelmi extrákra is).
Nekem az évi 6 ezres futás mellett biztos hogy nem érné meg. Igazság szerint nekem már a bravot sem éri meg fenntartani, de mivel túl van az értékvesztése javán és első gazdás így most hülyeség lenne eladni. Ha nem így lenne akkor most a fiesta maradna (amit árulunk) és a bravo menne.
Amúgy egy hónapja néztem egy 1,6 mjetet 2009-es 95 ezer km, ugyanolyan felszereltség és állapot mint az én Tjetem + digitklíma és tempomat, 2,6 millióért árulta a srác. Az azt jelenti, hogy 800 ezerrel több mint amiért én vettem a Tjetet. Megér 800 ezerrel többet a 1,6 mjet, + 1 évvel fiatalabb + digitklíma + tempomat ???
Úgy gondolom, hogy a Fiatnak van még hová fejlődnie, hogy utolérje a megbízható "nemszarolasz" márkaszervizek szintjét.
Nálunk is van jelentős árkülönbség a gyári alkatrészek márkaszervizes és egyéni beszerzési árai között ,de ez azért nagyon durva. ( A Fiatnál úgy látom a bázis -a gyári alkatrész- is olcsóbb amúgy)
Külön felhívom a figyelmet a következő mondatrészre: "...soha nem fizettem semmilyen szervizért 96 ezer forintnál kevesebbet. ..."
(Mennyibe fájhat egy dízel KIA 7 éves kötelező szervizeltetése amúgy...? )
Egyfelől a márkakereskedő sem kicsit szemét. Másfelől az ember sem kicsit hülye (már a cége biztosan).
Azt is kemény látni mibe kerül a kocsi: 5 milliós vételár, 1,5 milliós javítási kötlség és 5 év után ér 1,2 milliót. 5 millió a kocsi értékvesztése és még 5 az üzemanyag. Ez az átlag fizetés fölötti összeg havonta. Dúrva nagyon.