Ez az útvonal milyen lehet? A magyar szakasz az az amit én is terveztem, viszont a szerb részen Újvidéknél már elkanyarodik, nem megy Belgrádig. Tavaly is a Sygicet használtam a görög nyaraláshoz, jól működött.
Marha nagy szépsége van az első 300 km.-t 4-5 óra alatt megtenni a szép magyar alföldön. Ez van, ezen nem tudok változtatni. Csak próbálom megmagyarázni, hogy ilyen szájízzel indulunk ... De ennek is megvan a haszna. Tavaly ezen a 300 km.-en 1,6 tdci Focus kombi, megpakolva, klímával fogyasztott valami 3,8 l-t. Ilyen szép lassú tempót nyomtam.
Nyilván van egy arany középút, de mások vagyunk és ez így van jól. Van aki esküszik a hátizsákos-hosteles túrákra, mások kempingeznek, míg akad olyan, aki egy ötcsillagos szálloda komplexumból ki sem mozdul egy héten át.
Szerintem az a jó nyaralás, ahol az ember jól érzi magát, mindenkire érvényes recept nincs. Szerintem.
Sziasztok. Autoversenyre mentek vagy nyaralni? Akinek rohanàs a nyaralàs az ne menjen. Teljesen mindegy hogy 12 vagy 24 ora az ut, a nyaralàs az kaland!!!! Mindegyik utnak megvan a szèpsège. Ugyis legalàbb 5 óràt meg kell àllni fènykèpezni, a helyi izeket megkóstólni.
Ez nagyon nem jó útvonal! A 47-esen érdemes maradni szerintem. Komádi és Vésztő nem jó. Még ha Furta és Komádi közt elsőrangú és egyenes út van, akkor se.
Igen, ezek miatt írtam, hogy egy dolog a térkép és az óra, másik, hogy mit fér bele.
Mondjuk tavaly Velencét is, Rovinjt is megnéztük fél-fél nap alatt, természetesen nem elmélyülve a részletekben, de azért átlátva. Megfontolom akkor mit vegyek ki, Tivatot szinte biztos.
Perasthoz sem ragaszkodnék feltétlen, de a neten nagyon szép fotókat látni és az ember hajlamos azt hinni, hogy akkor majd Ő is elámul.
Sokat szeretnél egy nap. Főképp az első nap, ami nagyok sok egy napra és nem is túl gyerekbarát. Nem ismerem a gyerekeidet, hogy mit szeretnek, mennyire bírják az ilyen programokat, de kicsit vágni kéne rajta.
Pl.: egy Tivat - kompozás - Kotor némileg szerényebb program és van még idő mondjuk felautózni a Lovcen hegyre, ami egy hosszú, nagyon szerpentines és keskeny út vagy elmenni valamelyik másik strandra a környéken pl a Plavi Horizont. Tivatban sok minden látnivaló nincs a parti korzón kívül. Kotor belváros, ha élvezi az ember akkor egy jó félnap, ha fel is megy az erődbe, akkor egész napos program, ha meg nem élvezi, akkor pár óra alatt megvan. Dubrovnik nincs közel és ott is sok időt el lehet tölteni, ha érdekli az embert. Ez inkább önállóan egy napi program.
De van pl egész napos hajókirándulás az öbölben, bár a végére már felnőttként is el lehet fáradni benne. Ez Tivatból indul mindennap.
De a kompozást az Öbölben azt ajánlom, olcsó: 5 EUR/autó és rövid program, nekem felnőttként is nagyon bejönnek az ilyenek, lehet a gyerekek is élveznék.
Akkor most, hogy gondolatban leértünk, jöjjön a következő kérdés. :-)
Annyi, de annyi látnivaló van, hogy egy hétbe nyilván nem lehet mindent bezsúfolni, nem is szeretném, hiszen ez családi nyaralás, legyen strand és pihenés is.
Én két napot gondoltam a héten kirándulni, mindjárt le is írom hogy merre. A véleményetekre lennék kíváncsi, mit tennétek bele az egyik vagy másik napba, vagy mit hagynátok ki, mondván "felejthető".
Szóval a két kirándulás: (nyilván ezek unalom szülte tervek a téli esték alatt, amit az időjárás és a rögvalóság felülírhat, de jó és élvezetes játék is egyben)
Kirándulás I. Ulcinj – Dubrovnik – Ulcinj 340 km
Ulcinj indulás 6:00
Kotor (Cattaro) óvárosa és a Kotor-i öböl 8:40- 13:00 (Ebéd)
Perast 13:15 – 14:00
Dubrovnik (Raguza) 16:00 – 19:30 (vacsora)
Tivat kikötője este 21:30 – 22:00
Ulcinj érkezés 23:50
Kirándulás II. Ulcinj – Petrovac – Sveti Stefan – Budva – Skhodra tó - Ulcinj 130 km
Menetidő szempontjából én a jó átlagsebesség híve vagyok, azaz külföldön menve csakis a megengedett tempóval megyek, de lehetőleg nem állok meg szinte sehol. A gyerekek is edzettek, de nyilván nem lóverseny. Ha rajtunk kívül álló ok nem jön közbe, akkor 16 óra alatt szerintem megtehető az út.
Mi Belgrádba töltöttünk egy éjszakát, valahol a külvárosban tankoltunk egy ÖMW kúton, Ti nem mentek arra. Hazafelé meg MOL-nál Szerbiában. Teljesen ugyanolyan, mint bárhol máshol.
Piros jelölés mellett futó rész az eddig elkészült A2 autópálya, de szerintem a Google térkép is ezen keresztül mutatja az utat. Ha átváltasz műhold nézetre, akkor fogod látni az autópályát.
Nagyon szivesen! De itt egy 40km es szakaszrol beszélünk. A többi az haladatlan,tavaly erre jöttünk haza. Nekünk nagyon sok volt a menetidő,mert sokat megálltunk. Fotózgatni kávézni stb. Túl szép ahhoz hogy csak keresztül rohanjon az ember. Előzni nagyon nehéz a sok kanyar és forgalom miatt.A benzinkutak rendbe vannak.
Az előbbi adat egzakt, de a 4 perc különbség elméleti. Szerintem ténylegesen jobban lehet haladni Szolnok felé és a pályán is. Időben hamarabb meg lehet tenni a 15 km különbséget. Elég két lámpa Debrecenben, egy Berettyóújfaluban és már meg is van a 4 perc. A 4-esen viszont szinte egy zöld hullámmal át lehet jönni Debrecenen.
Nagyon jó. Lényegében Kenderesen kell először lakott területen menni. Kisújszállás környékén még 110-es szakaszok is vannak benne. Egyenes, felújított. Püspökladány és Szoboszló közt a forgalom marginális, de késő este Szoboszló és Debrecen között is kicsi lesz. Ellenben Ladány után Szolnok felé még sok a román, nem tudom, most a pálya átadás óta mennyien mennek fel az autópályára Berettyó felé.
Szóval azért döntöttünk e mellett az útvonal mellett, mert bár Szolnokig kívülről ismerem az utat, utána kicsit újdonság lesz az is, mindössze egyszer mentem arrafelé ezelőtt, az elmúlt tizenöt évben.
Ellenben a 47-est igen jól ismerem és sajnos dögunalom. Település település hátán, figyelni a sötétben a bringásokat stb...
Köszi, megnézem ezt az általad javasolt útvonalat. Tavaly erre mentünk, a 47-en. Péntek délben indultunk. :( Lehetetlen volt haladni. hazafelé már lehetett, vasárnap hajnalban kihalt volt.
És a 4-es milyen minőségű? Azt sem tudom mikor jártam Debrecen után a 4-en utoljára.