Bizony bocsanater' kell esedezzem hogy ilyen felreerthetoen irtam ;) Nem tudom mibol gondoltad a szobakerekparozast. Igaz van egy nagyon jo gepem de mar regen ultem rajta. Jobban szeretem az utca zajat meg a szelet a pofamba :)
A hozzaszolasban inkabb elismeres volt a szandek, mert a hatvanas evekben (9 ev max) sem az eletstilus, sem az utak es a kozlekedes sem volt kedvezo a sok hajtashoz. Igy a 100000 km nagyon szep teljesitmeny.
Ha van lehetoseged menni 40+ minden nap akkor nagyon szerencses vagy.
Még most sem jöttél rá, hogy az alkarészek minősége egyre silányabb?
2003-ban még arról panaszkodtál, hogy az első tányér csak 30 ezret bírt ki.
Majd 20 ezerre saccoltad, most meg 8 ezernél olyan hegyesre koptak mint amilyenre a fogorvos köszörülte öreganyám fogait a koronához.
Persze ilyen kopáshoz nem csupán a silány alkatrészek járulnak hozzá, hanem a hozzá nemértő hajtás/váltás és szakszerűtlen karbantartás. Mely együtthatók fokozzák a kopást.
Csak munkába járok napi szinten 40 km-t, esőben, napsütésben és nincs benne semmi különös.
A túrákban már van:-)
De hamár magad kényelmi szobakerékpározáshoz méred a dolgokat, akkor legalább időarányt írtál volna, hogy mivel számoltál, nyilván szintén helytelenül magadhoz mérve:-)
Nem, korábban sem használtam a kisebb lánckerekeket. Nem jó a logikai megközelítés. Maximum mikor Erdélyben túrázunk, de az nem túl sok a teljes élettartamra vetítve. Az ezelőtti lánckerék 3 hátsó sort élt meg és vagy 20.000 km-t.. Pedig az is Shimano volt. Szerintem most kipróbálok egy acél lánctányért az alu helyett aztán meglátom.
"Csak tényleg annyit akartam kérdezni mindenféle okítás nélkül, hogy másnak is kopott már el elől ilyen gyorsan Shimano lánckereke?" Kérdésedre válaszolva: volt, persze itt mán`minden, mint a háborúba! Az agyváltó meg remek ötlet, csakugy, mint az agydinamó. Mert csakazért se kértél tanácsot, a fogadatlan prókátor viszont mindig ad: http://sebessegoltara.blog.hu/2015/03/27/bringat_a_huspult_mellol :- ). (Különben is, ha a szerkesztök olvasnak minket és innen lopnak ötleteket, akkor mi miért ne adhatnánk vissza a kölcsönt?)
"Most csak a 44 fogas nagy lánckerékről van szó, szinte csak azt használom." Az elsö szó a lényeg a mondatban, vagyis régebben felteszem megosztva használtad a kisebbekkel. Ez esetben, ha most veszel újat, kaparj össze egy FSA-ra, vagy egy XT-re. (Sramot nem ismerem, de azt is csak egy-két évig dicsérték, mig be nem futott a nevük. Utána elszemtelenedtek, mint a Shimató) Valójában a teljes hajtómücsere, manapság, ami meglepö módon olcsóbb szokott lenni hosszútávon. Akkor viszont már a tizes renszerekhez gyártott kompakt-áttételt javaslom beépiteni elöre, amin csak dupla tányér van.
Ja, öregapám biciklije. Így készülnek a városi legendák :). Bocsi, csak nem akarok belemenni ebbe a Shimano shit or no shit vitába. A versenyemen 105-ös első lánckerék van és még az eredeti gyári. Pedig 1989-es a kerékpár. Azért látott már egy két útmenti fát. Csak tényleg annyit akartam kérdezni mindenféle okítás nélkül, hogy másnak is kopott már el elől ilyen gyorsan Shimano lánckereke ? Tudom milyen az agyváltó, volt nekem is agyváltós, nem jött be. Kevés a 8 fokozat. Egy jó, ennél több sebességeset pl. Rohloff meg nem tudom megfizetni. Az hogy most csak 1 lánckereket használok azért van mert síkterepen jártam az elmúlt évben. Ha túrára megyünk végig játssza az ember szinte az összes rendelkezésre álló kombinációt. De, köszönöm a segítő szándékot !
Édesapám 1960-as években 100 ezer km-ment a hátsó kis fogaskerékkel, mire cserélni kellett. Nyilván ugye kontrás Csepelről beszélek.
Elsőre nem hittem neki, sokalltam, hogy 100 ezret tekert, de kiszámoltuk a távokat és tényleg annyit :-)
Azokat akkor még anyagból gyártották.
A mostani lánckeréknek mindegy milyen nevet adnak, akkor is bili bádogból készítik. Te pedig a márkanevet fizeted meg és nem a minőséget!
Kérdésem, hogy elől miért használsz csak 1 fokozatot?
Mert ez esetben én a helyedben erősen elgondolkodnék egy 7 sebességes (Nexus) agyváltón.
Néha persze ezen is cserélni kell láncot, lánckereket, de 300 ezret gondozás nélkül elfutnak. Álló helyzetben is tudsz váltani, csak előnyei vannak, hátrányok nélkül, ha amúgy sem használsz csak 1 lánctányért.
Gogglézd ki, megfog tetszeni:-)
A keresztbe váltással nyilván tisztában vagy, arról külön nem szóltam, de most mégis megemlítem. Agyváltónál ilyen sincs :-)
Viszont ha most elől csak 1 lánctányért használsz, akkor hátul sincs több 2-3 használható lánckereked a keresztbeváltás elkerülése miatt.
Lehet, hogy nem jó topicba írok, de talán másnál is jelentkezett ez a kerékpár probléma. Tavaly cseréltem a trekkingemen teljes hajtássort. Deore Lx szintű lánc, Hg50 lánctányér és szintén Hg50 hátsó sor. Ez még egy régebbi 3*8 sebességes rendszer. Ma csináltam egy karbantartást és meglepve tapasztaltam, hogy a legnagyobb lánctányér nem is kicsit kezd kihegyesedni. A sorban most kb. 8.000 km. van. A lánc még nincs végletesen megnyúlva úgy látom még a láncban és a hátsó sorban is lenne vagy 2-3.000 km. Amit teljesen rendben lévő dolognak tartok, hogy ennyit bír. De, hogy egyúttal egy lánc és sorcsere során újból első nagylánckereket is cserélnem kelljen ez megdöbbentett. Végül is egy majd 10.000 ft.-os alkatrészről van szó. Eddig minimum 3 hátsó sort kiszolgált egy első lánckerék. Most csak a 44 fogas nagy lánckerékről van szó, szinte csak azt használom.
A kérdésem. Ti is tapasztaltatok ilyet, hogy egy minőségi Shimano lánckerék ilyen gyorsan tönkremenjen ?
2015-május-23-24-25. Aktuális!!!!!!!!!!! 2015-05-23-án reggel 04h-kor indulunk Gyuláról az Erkel szobortól. Estére a szálláshelyre érkezünk biciklivel.(kényelmes tempóban pihenőkkel) Cél:Erdély Lesi tó. Belényes után a festői szépségű Biharban. (7000ft személyenként)(hideg-meleg víz, ebédlők, konyhák, az udvaron fedett sütő-főző helyek, parkolás zárt udvarban, 2-3 ágyas szobák) panzióban főzési lehetőség biztosított. Visszaérkezés 25-én este . A túra önköltséges és önellátó, mindenki saját felelőségére vesz részt. Vacsora.(felajánlás). Második este a vacsora előzetes megbeszélés alapján. A kerékpárosoknak, Gyulán ingyen szállást biztosítunk, a vidékről érkezőknek. (előre jelezzétek) Ezt az utat mindenkinek javasoljuk . (kezdőknek is) Gyönyörű helyekre megyünk, lehet fényképezni, és lehetőség van gyalogos túrát is tenni. Az útra hozzál magaddal enni, inni. jó ha van sisak, esőköpeny, napszemüveg, kulacs, láthatósági mellény, naptej, defekt-készlet, érvényes útlevél vagy személyi, A csomagokat a gépkocsi elhozza ami indul utánunk, ha valaki pihenni akar útközben beülhet a kísérő kocsiba, buszba ezekben többen fognak utazni is.(több gépkocsi fog indulni megbeszélés szerint) Ez is szép kirándulás lesz mint a többi. A hagyományokat folytatjuk. Ötleteket-kérdéseket is várunk!!! Felszerelést adunk kölcsön, ha valami hiányzik.(díjmentesen) Bátran kérdezzetek! email: makadamklub@freemail.hu Weblap: www.makadamklub.uw.hu Információ: Erika: 06 20 4135 273 - és az ismerősök. Kérjük a részvételi szándékot időben jelezzétek.
Igazából nem is az a gáz, ha valaki rosszul ejt idegen neveket (pláne franciákat). Hanem amikor már hót magabiztosan elkezdi győzködni a többieket is a saját hülyeségéről. Vagy pl. mikor valaki megkérdez egy helyi lakost, hogy merre van mondjuk X település, az meg furcsán néz és nem érti, hogy mit akar az illető.
Amúgy ez egy újabb érv lehet az írott beszámoló mellett, mert ott biztos, hogy nem égeti le magát az ember a szar kiejtéssel. Habár ott meg bejönnek a helyesírási hibák...
Az osztrák, 2000 m fölé vezető aszfaltos útjai bringás videógyűjteményének utolsó előtti példánya tegnap készült el: Hochsölden (2089 m): Békés, szép és meredek út, a neves Ötztaler gletscherstrasse szomszédságában. Végén klassz mezei terep, vendéglátóegység, játszótér: ideális hely a családnak is. Hochsölden felkeresése után Vili nyomába eredtem, hogy együtt érjünk fel a Tiefenbachfernerhez (2829 m). Az ott készült videó megvan már rég, de 2 percet betettem ajánlóként :) Jó szórakozást hozzá !
A tavaly nyári Alpoktúránk első része megnézhető,lekövethető,megszemlézhető,olvasható,böngészhető:)...kinek,mi a szimpatikusabb,van itt film,fotók,túrablog,térkép,stb:
Útvonal: Torino-Castelette-Suza-Oulx-Bardonecchia-Col de Echelle/1766m/-Val de Claree-Briancon-Col de Izoard/2360m/-Casse Deserte-Combe de Queyras-Guillestre
Magyar útviszonyok érdekelnének. Egészen pontosan, hogy Szeged és Maroslele közötti Móra Ferenc Hídon van-e kerékpáros átkelés, mint Szekszárdnál a Szent László hídon? Az eredet terv az volt, hogy Mártély felől a Tisza bal partján dél felé gurulok a gáton, majd komppal át Tápéra. Mivel a komp megszűnt, a B terv, hogy a hídon átkelve a jobb parton mennék tovább.
"Brezoi után a 7A beletorkollik a 7-es útba, ott fel tudunk menni pár falunyit?" - A 7-esen sok a kamion, és a hegyek közül északon kilépve látszik egy háromosztatú tiltó tábla is, de alapjában véve nem veszélyesebb, mint egy kétszámjegyű hazai tranzitút.
Crobranco talált, én mint elron :) csak volt ez az ezeréves regem és nem akartam újat csinálni.
Bevallom így hajnalok hajnalán még reméltem, hogy mi hozzuk az első infókat arról a helyről :)
De majd akkor a Strategicát. :) Elvieg plusz nappal van számolva az egész túra, így egy napot elveszthetünk, illetve vannak A-B-C rövidítési pontok, ha nagyon elcsúsznánk. Szóval ha 1 teljes napba telne a Strategica, megcsúsznánk ugyan, de még behozható
Azt mondod a 703M illetve a 7D földút? Mondjuk a google autó nem járt arra így nem lehet arra felé leskelődni.
Greno:/az útvonaltervet nézegetve valószinűleg Elron vagy/ továbbra is azt mondom,hogy a Strategica és a Curmatura Oltetului együtt szerintem sok lesz.Mivel a legutóbbi variáció szerint mi is átmászunk a Curmaturán csak forditva és valószinűleg hamarabb/majus 25-jul 3 között/ talán tudok mondani egy-két infót.Ami előre biztos a Petrimanu-tótól a Curmatura-hágó 6 km,fejnagyságú kövekkel az úton ,szinte biztosan tolós.
Brezoi és Calimanesti között oltári forgalom,bringások kitiltva,Calimanesti-Stoniesti aszfalt,aztán megint köves-múrvás a jó román fajtából.:)
Mehmet Karcsika, Nemo köszöm a válaszokat. Sokat segített, néhány ötlet tőletek jegyzetelésre került. - A Vidra tó mögötti rész főleg, de ez függ attól mennyi idő alatt gyűrjük le a Strategica útvonalát. Erről esetleg valami infótok? Találtam pár román (google fordító :) ) bringás oldalt és kevés bringás videót youtubon. Ezek segítettek valamit, de infó még jöhet.
van még egy kalandos utunk ezután
A 7A, Vionesiatól pontosabban Valea Macesoluitól nem messze van egy leágazás (701D), Ciungetu-n halad át az út a Latoritei duzzasztásáig (Latoritei (Lator?) völgy) Elvileg a Strategicaról Ciungetu-ba gurulunk be. A Petrimanu nevű tótól felmegyünk a Kis Olt nyeregbe (Cramatura Oltetolui), majd a "folyó" mellett legurulunk ( Oltet - ha jól kaptam a fordítást ez a Kis Olt) keresztül a Kis Olt szoroson (Cheile Oltetolui) egész Palovragi-ig (majd Novaci és fel Urdele) - Ha erről a szakaszról lenne valami infó annak örülnék :) Bár pár videót láttam, tudom mi vár ránk, kihívás és szívás na és persze csodás látvány. :)
Berzoi után a 7A beletorkollik a 7-es útba, ott fel tudunk mennenni pár falunyit? 10-15km, Calinesti és Tutulesti között indul a 703M. (Majd 7D, Curtea De Arges itt kellene szállás, majd Transfogaras)