Jaaaa:) igaz én a motort nem csak az apritóra használom mert azt a fránya 4 csavart amivel rögzitve van nem nagy kunszt ki-be tekerni amig átteszem más gépre/trakira a maga 13 Le-vel elég sok mindenre képes.
Nem, csak drága. Ha mondjuk otthon, vagy a telken van vékony ág (és miért ne lenne?), ne a benzin menjen el rá, ha távolabb kell menni, arra ott van ez. :)
azon tul, hogy mobil, :) az is, hogy dragabb az uzemeltese mig egy kissebb benzinmotor 1 liter benzinbol 3kwh energiat tud eloallitani 420 ft-os aron addig a villanymotor ugyanezt az energiat 150 forintert tudja es akkor meg nem emlitettuk az olaj ,szurok, gyertya stb. idonkenti cserejet es hogy a benzinmotor lenyegesen gyakrabban hibasodik meg mint a villanymotor. ha ezt mindet osszehasonlitjuk akkor szerintem a benzinmotor hasznalata 4x dragabb mint a villanymotor.
Az egyik módszer darabolás, a másik darálás. A kérdés az, hogy neked melyik végtermékére van szükséged. A darabolással 6-10 cm-es, míg a darálással 1-2 cm-es a vége. Az előbbit általában kézi fűtésre - kazán, kályha, kandalló, stb.- míg a darálékot általában csigás adagolóval szerelt kazánok fűtéséhez hasznosítják.
A négy kés még a 600-as tárcsára is sok, három elég.
Sziasztok!Új vagyok az oldalon,nagyon érdekel a téma,szeretnék én is valami hasonló aprítógépet konstruálni...Igaz,én nem az általatok már kikísérletezett négyszög-tengelyes változatban,hanem függőleges fengelyű kb 600 mm-es átmérőjű korongon 4 késsel...szerintetek mennyire járható út?
Köszönöm! :) Alapanyagból nem lesz hiány, már nyár elején "kaptam" két telket, csak győzzem kitermelni. Jó ez a fórum, sok ötlet, és segítség. Fél évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy összedobok egy ilyet, úgyhogy bárkinek sikerülhet! :)
Szeretnék még majd egy kisebbet, ha kicsit talpra állok anyagilag, egy egyfázisú villanymotorral hajtott 3-4 késes egytengelyest a kisméretűeknek, szőlőt, meg ilyen ujjnyi vastagokat csak ne benzinnel kelljen.
Köszönöm! Zárt tokozásra gondoltam, vagy olajban fognak futni, bár a szivárgást nehéz megoldani, a szimeringet megenné szerintem a tengely felülete, nincs köszörülve. Talán valami vastag bőrdarab lesz használva tömítésnek, vagy egyszer jól telenyomom zsírral, aztán kenje magát, ahogy tudja. :) Mindenesetre még azon finomítani kell.
Ha lehetséges, szeretném felvenni Önnel a kapcsolatot, privátban is. Érdekelne, hogy eladásra készít-e ágaprítót itthonra is, mert egy korábbi hozzászólásában Ausztriát írta.
Az egyik vágóegység vásárlóm ragaszkodott hozzá, hogy készítsünk egy közlőművet a traktoros meghajtáshoz, mert bár a nyírócsap csak néhány 100 Ft-ba kerül, de a forgalmazó nem tudott pontos műszaki paramétereket adni róla, az új kuplungos kardán meg tényleg horrorisztikus árba kerül. (bár a Habi-nál a "véglehajtás csonk toldó kuplungos 4 tárcsás" ára annyira nem vészes: jelenleg 11.830.-HUF)
Lenne egy kérdésem. Látom ezeken a darálókon közvetlen kardán hajtás van, amikor megszorul a szerkezet egy vastag, vagy bütykös fa miatt, akkor mi történik, a fogaskerekek darálódnak le, vagy a traktor váltója megy szét? Csak azért kérdezem, mert a gyári darálókon többsoros ékszíj áttétel van, ami ilyenkor megcsúszik.
Ha megfizetik, minden eladó ! ( egyébként tán' halgatóztál ? A hátsó udvarba - egy átjárón keresztül - úgy tudok behajtani, ha a kipufogót leveszem, meg ráhajolok a kormányra, tehát lehet, hogy elcserélem egy kisebb testűre )