A tükör burkolatát nem kell levenni, fölösleges, hátrafele kihúzható alóla szépen a burkolat.
Alatta nincs semmi, max a tükörállító motor kábelezése. Az "A" oszlop burkolata alatt van a gyári magassugárzó csatija, akkor is, ha gyárilag a burkolatban nincs magassugárzó. De legalább a kiállás ott van. Ezt gondolom csak azért írta a kolléga, hogy hátha azt is szeretne beépíteni a kérdező.
Én egyszer szedtem le az ajtóborítást és balga fejjel kicsavartam az ajtónyitó kilincs csavarját. Nagy hiba volt, mert alig bírtam visszarakni miután kiakadt a pálca és a pálca műanyag rögzítője is eltört.
Szóval kezdetben elég a kilincs díszburkolatát lepattintani és a feltáruló nyílás elég nagy lesz ahhoz, hogy az ajtóburkolatot le lehessen emelni.
A tükör burkolata mögött nem tudom mi van, én ott nem láttam se vezetéket se hangszórót, igazából azt szerintem nem kell megbontani.
Az ajtó alján van három csavar a nyitó karnál van egy és ott ahol megfogod a mélyedésnél van egy de azon van egy ovális takaró műanyag azt kell kipattintani óvatosan a csavarokat kicsavarni de előtte nagyon óvatosan a belső tükör háromszöget kell levenni utána magad felé húzod és kipattan és látod utána a hangszórót ami 13-as amit érdemes 16-os ra cserélni de ahhoz már kiemelő keret kell de viszont utána minden probléma nélkül vissza tudod rakni a kárpitot és az "A" oszlop belső dísz borítása alatt van vezeték ahova rá tudsz kötni magas hangsugárzót de az csak akkor működik ha a gyári bekötést alkalmazod.
Ha jól emlékszem alul van pár db csavar, a kilincs mögött egy talán. Aztán patentok fogják óvatosan le kell pattintani, majd felfelé kell elhúzni. Kis ügyességet igényel a tükörnek belső burkolata miatt.
Igen, ezért én is megmaradok a 185-től innen, valószínű valami rendesebb 175-öst tennék fel, ha találnék felnit. És nagyjából hasonló ET kellene, mint a gyári, 42-45 körüli.
Az ET szám meg a gumi szélesség az ami számít szerintem. Nekem az ET40 és a 195 széles gumi baromira nem jött be, kóválygott az autó az úton. Ott, ahol most kisujjal megtartom a kormányt, azon kerekek mellett két kézzel kellett kapaszkodnom a kormányba.
Köszi a személyes tapasztalatot! Az a baj, hogy a gyári Kalos/Aveo felni konkrétan rusnya. Ilyen méretekkel rendelkező alufelni a használt piacon utángyártottban meg ritka mint a fehér holló, kék szemmel.
Ezért nézegettem az elterjedtebb méreteket, és hát ott gyakrabban előfordul a 15", általában ET38 körüli értékekkel, 6-6,5J szélességben. Ritkán találok a gyárihoz közelítő méretű felnit, de mire megtalálom, már el van adva...
Érdekes, hogy nekem a gyári 185/60-14-es Kumho gumi nagyon stabil volt. Ami még érdekesebb, hogy a téli 165/70-14 Fulda is nagyon stabil. Viszont az új nyárim, 175-65-14 Continental az valami csapni való, főleg vizes-nyirkos úton.
A "húzás" és a kuplung csúsztatással való gurulás az két külön dolog. A hengernél meg a legapróbb nyílás is elviszi a kompressziót.
Az olaj meg az autósoknál inkább hitéleti kérdés, valaki a minőségre esküszik, valaki az olcsóságra, valaki nem is cserél olajat vagy csak eszméletlen ritkán mert úgyis kibír az autó vagy 200 ezer km-t, stb.
A gépkönyv 10W-30-at ír elő, esetleg 5W-30-at.
A magam részéről A Castrol mellett tettem le a voksom, most a Castrol Edge Titanium FST 5W-40 A3/B4 olaj van a motorban, a következő cserekor is ez fog belemenni. A Castrol olajszakija ezt írta az érdeklődésemre:
"Az említett autóhoz megfelelő a Castrol Edge 5W-30 C3 termék is, de kenő-és tisztító képesség szempontjából, valamint ismerve a technikát, sokkal megfelelőbb választás lenne a Castrol Edge 5W-40 A3/B4 termék:
Ráadásul a termék az API szabványt is túlteljesíti. A SAE 5W-40 osztály végett mérséklődhet az olajfogyasztás, de nem ez a legfontosabb előny egy 5W-30-as termékhez képest, hanem az A3/B4-esség."
Az autószerelőm tanácsára meg véletlenül se töltenék bele félszintetikus olajat.
A levegőszűrővel sem spórolok, ha kell évente kidobom belőle, az az 1000-1500 Ft nem vág a földhöz. Az üzemanyagszűrőt meg érdemes 45 ezer km helyett inkább 20-25 ezer körül cserélni mert baromira el tud koszolódni.
Kuplungot csúsztatva elvileg kellene neki. Hát nem tudom. Igazából csak annyi látszott, hogy a gyertya mellől kicsit szivárgott az üzemanyag. Olajba mit ajánlanátok? Eneost ( Eneos Premium 10W-40 4liter )néztem ki. Mi a véleményetek róla?
Alapjáraton melyik kocsi "húz"? Mert ugye attól alapjárat, hogy nincs még kicsit sem lenyomva a gázpedál. Kis poláknál jártam úgy, hogy a kipufogószelepből letört egy fél gombostűfejnyi darab. alig lehetett látni, viszont az a henger ekkor és ott kampó is lett. Mivel összesen volt két henger a kocsiban, így 5 perc kínlódás után sikerült beindítani és padlógázon 20-al hazavánszorogni vele. Annyi szerencsém volt a dolognál akkor, hogy Szekszárdra indultunk és indulás után 4 km-re történt a dolog. Szóval ha szökik a nyomás akkor annak a hengernek meszeltek.
Riasztó? :) A kocsit mindig tök üresen hagyom ott ha parkolok és igyekszek valami jobb autó mellé állni, így tuti nem az én kocsimmal fognak szórakozni :)
Üdv! Az egyik hengernél elment a gyertya menet és kicsit kifújt. Az lenne a kérdésem, hogy az előfordulhat, hogy alapjáraton az a henger nem ment a nem megfelelő kompresszió miatt? Az alapjáratom egyenletlen, és nem is húzott alapjáraton.
Én ha már meglátom a kalózomat ideges leszek ;-) vajon elérem a célom?? legutóbb a riasztó döglött be és tiltotta állandó jelleggel a benzinpumpát.....
Teljesen mindegy, hogy a 34 fok 34 fok ha kevesebbnek érzed. Mint amikor a 15 fokot érezheted melegnek is és meg is fagyhatsz ha kellemetlen északi szél fúj közben.
A plázában és más helyeken nem egy helyben ülsz, hanem mozogsz és akkor már megint másképpen fest a dolog. És valóban, melóhelyen megy a klíma, klafa meg minden csak időnként fene se tudja miért, csak érzem a derekam, hogy mintha fájna meg ilyesmi. De hát ki mit szeret.
Nem számolsz a szélhűtéssel ami által a 34 fokot hűvösebbnek fogod érezni az erőteljes légáramlás miatt. Megfagyni persze így sem fogsz, de momentán én is jobb szeretem a természetes hűtést mint a klímát. Mellesleg 34 fokból beülni a 21 fokba, fene tudja mennyire jó az a szervezetnek.
Anno 15x6,5 JJ ET40-es alufelnivel vettem a Kalost, 195/50R15-ös gumikkal. Remekül nézett ki, de sajnos azt kell mondjam, az úttartása a kocsinak csapnivaló volt. Amikor egy kis egyenetlenség miatt másodszor indult el az autó a szemközti sáv felé, pánikszerűen cseréltem le a gyári méretű kerekekre.
Mindamellett, ha találsz a gyári mérettel megegyező alufelnit azzal nem lesz gond, műbizonylatot is ad a gyártó cég.
Alufelni vásárláson töprengek. Nem a szélsőség, hanem az ésszerűség mezsgyéjén.
14 vagy 15" között vacillálok, illetve, azt látom, hogy a legtöbb alu felni ET száma kisebb, mint a Kalos-é, ami 45.
Mi történik, ha a gyári 14" acélfelni helyett felteszek mondjuk egy 15" ET38 -as alut, ami esetleg még szélesebb is kicsit, 5,5J helyett pl 6? Gondolok itt első sorban a kerékcsapágyak eltérő terhelésére az eltérő középsíkok miatt. Nyilván a gumiméretet úgy választanám, hogy váltóméret legyen a gyári abronccsal.
Na igen. Én pl. a légszűrő cserét kiváltottam nagyon rég direkt szűrőre, azt csak mosogatni meg újraolajozni kell, amit az olajcserekor elintézek. Költsége szinte 0. Olajszűrő nem tétel, szó szerint pár száz forint. Olajat melóhelyről hozom, 10W-40 API SL, tökre megfelelő, literre vetítve az ára több, mint vicces. Kell bele 4 liter se. Az egész mutatvány meg van kb szűk 4.000Ft-ból. Itthon megcsinálom. Annyira nem tétel az egész, hogy ha ezt kihagynám és emiatt történne hasonló, tökön szúrnám magam. Persze aki ezt nem tudja elvégezni otthon, nincs olcsóbb forrása, és az olajat, meg a szűrőket is megvetetik vele szervizben, annak jóval magasabb összeget kell kicsengetni. De ha ez becsülettel el van végezve, ezek a motorok úgy látom nem adják vissza a cukorjegyet legalább 500.000km-ig.
Nem rosszból, lehet nem nála történt, vagyis épp nem történt meg az esedékes olajcsere.
Aki havonta-három havonta-fél évente-évente, attól függ mennyit megy vele, sajnálja rá, azt a 20e ft-ot, vagy nem tudom mennyiért cserélnek olajat, szűrőkkel, anyagárral együtt. Az járjon tömeggel inkább, vagy kerékpárral.
Saját részre, én kb 10e-ből letudom a levegő-olaj-pollen szűrőt meg a 3,xx L olajat, meg az a fél óra. Szűrőkből jót szoktam, olaj meg nem csúcs, nem is ganaj, középút.
Azért is, mert jó, hogy sok van a típusból, motor cserét papírozni kell, lehet az se jobb előéletű, egy két alkatrészért olyan árat kérnek, bődület....szerintem.
Nem tudom az 1.2-nél hogy van,de az 1,4 8v-nél nem kell hosszabb szíj mert a nem klímásnak is ott van egy szabadonfutó tárcsa.Azt kell leszerelni a tartójával az helyett megy fel a kompresszor tartója majd a kompresszor.
A klímás dologhoz. Nem űrtechnika, emberek találták ki. Leírták lentebb mi kell hozzá. Kompresszor, hűtő, nagyobb venti, nagyobb szíj, mivel több a hajtott egység( szervó-klíma-főtengely-feszítő=4PK 1038), relé, motortérbe min a köteg, bentre a párologtató rész, a gomb legyen mivel életre kelteni...nagyjából.
Egy oka van, hogy nem vállalják a beszerelését. Időbe kerül megcsinálni......idő meg hiába pénz, gyors pénz a legjobb pénz....mivel gyors pénz kicsi munka.
Az elhasalt motor meg. Egy két dolog azért még lehet belőle érdekes. Megfelelő vevőre mindent el lehet adni ;) Dugattyú pl.: van aki csak 1-2-t keres.