Eredeti Fiat alkatrész esetén nem tagadhatja meg a garit,mert nem az számít ebben az esetben, hogy hol vetted, hanem, hogy mit épít be.
Pár hónapja egy cartárs leharcolta és rendesen igazolták is neki.
(Gondolj bele, milyen nonszensz lenne, ha a júzer által vitt gyári selenia miatt utasítanának el egy esetleges ezzel összefüggő reklamációt, amikor náluk nem is elérhető a gyári ajánlás)
Van olyan Fiatban is, ahol bepróbálkoznak, de eredeti alkatrésznél szerintem nem utasíthatják el a javítást. más kérdés, hogy ilyen esetben milyen lelkiismeretesságben bízhatsz, tehát jogos a delete gomb.
Szabóék is bepróbálkoztak egy cartársnál nemrég, aki az első garis olajcserére vitte a vasat, hogy hozott cuccnál (tőlem származó gyári szett) nincs gari, de egy telefonon adott információ segített olajozni az ügymenetet.:-)
(Arra most csak zárójelben térek ki, hogy ők nem is Seleniát tesznek bele,hanem Castrolt, ami biztos nagyon jó is, de semmi jogalapja nincs egy hivatalos márkaszerviznek arra, hogy a szervizkönyvben feltüntetettel pontosan megegyező olaj betöltését, a gyári eredeti alkatrészek beépítését megtagadja, illetve a beépítés esetén a gari elvesztésével fenyegessen. )
Amúgy a FiatSzabó , ha viszem az alkatrészeket, nem adja meg az egyébként minden fórumtagnak járó kedvezményt (Tessékj kérni!!!), hanem az alap órtadíjjal számol.
Nem a garanciáról van szó (az amúgy sem ér semmit, mert ahogy kihozod az autót a kapun már a szerviz mondhatja hogy valaki más azóta hozzányúlt), hanem az árképzésről. Illetve arról hogy valahol nem is állnak veled szóba ha nem vagy hajlandó megfizetni az alkatrészek extra árát.
Nagyon ritka , hogy 50%-kal olcsóbban (féláron) tudom megszerezni a gyári (eredeti) alkatrészeket a Szabós árhoz képest.
Jellemzően kb az általuk ajánlott ár 60%-a körül kapjuk meg, de vannak azért kivételek.
Érdemes utánajárni, mert volt olyan, amikor ők tudtak kisebb árat mondani.
Az utángyártott (itt minőségi cuccra, sokszor gyári beszállító termékére gondoljatok, ne kínai szarokra)) alkatrészeknél már előfordul nagyon durva különbség.
Példaként: Lancia Ypsilon gyári klímahűtő 90e Ft(fórumos kedvezménnyel 71e)-->Nissens ugyanehhez 20e Ft
És az a durva, hogy a gyárit én is csak 5%-kal olcsóbban tudtam volna beszerezni.
Esetenként nagyon sok utánajárás, turkálás adatbázisokban, mire a legjobbat megtaláljuk, de azért mindig van megoldás.
Ha jól emlékszem egyszer már írtam mennyire zavar, hogy az alkatrészen ilyen nagy árréssel dolgoznak a szervizek. Kérjék meg a munkájuk díjját, de az alkatrészek ilyen árazását átverésnek érzem. A citroenhez kerestem szervizt és találtam egyet ahol ki volt írva a honlapra hogy hozott alkatrészt nem építünk be. Rögtön X gomb!
A félreértések elkerülése végett azért elmondom, hogy itt a 26e ft-os ajánlattal megegyezőt tudtam volna prezentálni 15 e-ért. (Mondjuk jó eséllyel ugyanaz van a 40ezresben is más festéssel, ugyanis a legdrágább a gyári cucc, a másik kettő pedig gyári beszállítói-legalábbis a 15 ezres az.)
2 héttel ezelőtti időszakos szervízből hívtalak alkatrész kapcsán. Jobb hátsó kerékagycsapágy kellett.
Zsolttal(Fiat Szabó) beszéltem.
- Hivatalos márkakereskedésbeli ár: 40k
- Egy csapágyakat forgalmazó ismertebb helyen (Zsolt ajánlotta) : 26k
- Vinjo ajánlata: 15k
Idő híján a másodikat válaszottam.Később Zsolt még kérdezte is,h vajon hogyan érkeznek ezek az alkatrészek mert olyan olcsók,h kb ők szerzik ezen az áron:)))
Neked már mutattam Vinjo kis gyűrődés van a kormányomon nekem is.
Pár ráncosodást látok a váltógombon és a kézifékkaron is de megmondom őszintén ezek szinte nem is látszódnak. Inkább a kormány lenne fontosabb. Másnak bőrözés?Akkor már lehet minitali is :)
egyébként nekem pozitiv csalódás a digit klíma, pont ebben az átmeneti időszakban mikor reggel,hűvös du. meg melegebb. nem kell piszkálni 22 fok oszt jó napot, teszi a dolgát. (tudom carcass, tudom :-( )
A punto 2 és az 500as kereke ugyanaz. Mi is majd téli garnitúrát keresünk az 500-as hoz, már bánom hogy odaadtam a sportingal a zsír új téli garnitúrát