Ilyenkor vagy motor ero keves ami pl lehet karbi hibba. Vagy variator hibba. Elgyengult kontraszt rugo ami miatt mar elindulasnal felvalt a vario nagyobb attelelbe. Illetve rossz eretu szij illetve hibas varator pl nem tud alapallasba visszamenni. Illetve hibas kuplung rogok ott is gyenge. Ezek szoktak lenni lenni ha motorblokban minden jo. H ezekkorul mi a baja a te motorodnak igy nem megmondhato. Ja igen meg egy tul nehez gorgo.
Van egy Scarabeo 50 4t-m.Azt a hibát kezdte el prdukálni hogy álló helyzetből csak lassan, tetű módjára hajlandó megindulni.Húsz km/h körül már szépen gyorsul , végsebessége 68Km/, átlag 50-et stabilan tartja, fogyasztása normális.Azóta a hajtásban minden ki van már cserélve gyárira: hajtómű olaj, motor olaj, szíj(nem kínai),görgők,kuplung rugók(maga a kuplung nem), kontraszt rugó, karbi új, kipu új.Pöccre indul hidegen,melegen.Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel szivesen venném a tanácsát.Nem akarnék már fölöslegesen rákölteni inkább eladnám, de nem akarok átb..-ni senkit mert még ezt a hibát kijavítanám.
Ami hiányzik belőle: első villa, benzinpumpa,gyujtótrafó,km jeladó
Ami még benne van: komplett blokk, komplett injektor,levegőkompresszor, variátor kompletten,szíj, ülés, idomok sötét zöldeskék, első-hátsó lámpa, hátsó rugóstag, kormány,müszeregység, első hátsó féknyereg, hátsó kerék
Csak együtt eladó!
Az ára: 30.0000 Ft
A motor Pomázon van. Igény esetén adásvételit is írhatunk. Szállításban sajnos nem tudok segíteni.
Kiderült,hogy miért nem ment a motorom rendesen hengerszett tömítés csere után.Régebben valamilyen gumi tömítéssel rakták össze a gépet,mert állítólag volt már neki hengerfej tömítés cseréje/a szerelő szerint/ és nem volt benne termosztát sem.szóval a hiba:amikor rakta össze a gépet akkor mindent szétszedett,kipucolt,összerakott...DE :ebből a gumitömítésből gombostűfej nagyságú darabka beleesett a karburátorba és eltömített valamit......Már kb : 2 hete megoldódott teljesen,mert megtalálta a hibát.Most már jó :-)
En meg nem lattam olyat h nem kozvetlen a generator mellett jonne ki a kabel a blokbol. Hanem atvinnek az a fel blokkon. Annak semmi ertelme. Az h a csatlakozo hol van az nem szamit. Igen lehet ellenallast merni mivel a jelado csak egy tekercs egy magnesen vagy egy vas darabon.
H kell e tomites nem tudom nem latom de ha van ott hat nem art cserelni mert egyben nem szokot maradni fedel tomites cserenel. Igen ott van jol gondolod. De meg mindig nem biztos h jelado a rosdz. Mert a jelado nem ad aramot azt a gyujtasegyseg adja. A jelado ket vezeteken ellenallast is lehet merni.
Hat furcsa . A blokban a jeladot nem nehez megtalalni csak kovetni kel h holl jon ki a kabel a blokbol. No ott lesz. Vagy ha masra gondolsz nem tudom mire.
Ja rájöttem, szóval a bal oldalon ahol az olajat kell betölteni azt a fedelet kell leszedni és ott lakik mögötte a lendkerék, a generátor és ez a jeladó. Ugye? Azért vicces, hogy a csatlakozóját meg átviszik a másik oldatra a vízpumpa fölé.
Leforrasztom, kiszedem, berakom, visszaforrasztom és fedél vissza. Tömítés kell ide vagy jó a régi?
Ahogy én gondolom: A CDI elektronikába bemegy egy plusz 12V kijön két kábel a trafóhoz, kettő jön a jeladótól és van még egy kábel az nem tudom mi, de lehet nem is lényeges.
A CDI ből kihúztam a jeladónak vélt két kábelt, tehát a szaggatás nincs belekötve az elektronikába.
És ezt a két kábelt mérem. Ha gyújtást adok rá akkor van rajta 12v, utána ugye vissza kell raknom, hogy felmelegítsem a motort és miután megáll, kihúzom és nincs rajta sehány volt.
Pontosítsd légyszi, hogy merre keressem a helyet, mert egyenlőre el vagyok tévedve. Az öt pólusú csatlakozó körül kerestem ami a vízpumpa felett van.
Na most akkor honnan veszik a 12v? Mert aramot a gyujtasegyseg ad. Viszont ha ugy van h az egyik kabelen van 12v akkor a masikon is kene. Na most elbizonytalanodtam kicsit. Sok fele gyujtas rendszer van es kicsit mind mas. De ha a jeladot akarod kicserelni a lendkereknel akkor csak a generatorfedelett kel levenni. Lehet h az olajat le kell ereszteni miatta. Vagy eldontod a motort a masik oldalra. A jelado vagy a generatorfedelen vagy a blokhazon van ket kicsi csavar tartja. Azt kicsavarja az ember akkor lejon. Utana altalaban le kell forrasztani a kabelrol. Vissza forrasztani az ujjat visszacsavarozni es fedelet vissza. Ennyi. Nem bonyolult ha a jeladot kell cserelni. Ha gyujtas egyseget ott csak ket csavar meg a stekkert kell lehuzni es kesz. Nem kell ettol megilyedni nem ordongosseg.
Szóval a CDI nál elvileg megtaláltam a jeladó két kábelét Fekete-zöld és Kék-sárga között gyújtás ráadásakor 12v van, amikor melegen leáll akkor ez elveszik és nulla van helyette.
A rajzon elvileg 6-os Pick-Up input és 7-starter control.
Hogy kell nekiállni kiszedni ezt a sz....-t?
Mit kell lebontani, hogy kezdjek hozzá, mekkora meló? kell-e valami speciális szerszám a kiszedéshez?
Ha van türelmed és időd valamikor írd le nekem légy szíves.
Sajnalom de tovabbiakban nem tudok segiteni. Mivel hiaba raksz be kep linkeket en azt nrm tudom megnezni mivel mobilrol irok. Neked kell kiteriteni mi micsoda. Csak alapkerdesre tudok valaszolni altalaban meg amit a fejembe eltudok kepzelni vagy is egy kepet alkotni a leirtakbol. A jeladot a gyujtas egysegnel is ki lehet merni csak tudni kell a kebelek szinet. Ebben egy kapcsolasi rajz tud segiteni. Ki kell keresni a netrol. Sok szokszor a karbantartas konybe is van.
A trafó jól van bekötve, elvileg a zöld lába a test és az a testre megy.
Viszont amikor bemelegszik akkor megszűnik az áram a trafónál. Nem kap semmi áramot. Most jönne a jeladó. A blokkból egy csatlakozó jön ki aminek öt lába van bekötve (kettő-kettő szélen és egy középen)
Ezekből melyik a jeladó és hogyan tudom mérni normálisan?
Valamint ehhez a kábelköteghez csatlakozik kívülről egy kábel két érel, az felfele megy a karburátorhoz vagy AC-hoz.
No. A gyujtas jeladohoz nem kell szetkapni a blokot. Ha az hibas csak a generatorfedelet kell levenni. A kovetkezo lepes a meres. Multimeterel hadisorba alsz es kimered a trafot es a jeladot. A jelado kimiresehez szet kell huzni a blokbol jovo kabel stekkeret. Ket stekker van egy nagy es egy kicsi. Neked az kell amibe csak kett kabel kell. Megmered hidegen felirod a mert adatot. A gyujtortafon is mersz egyet. Sot a trafonal kis proba lampaval meg azt is meglehet nezni h adja a gyujtasjelet a gyujtaselektronika. No aztan bemelegit es ujra minden vegig mer h holl tunik el valami vagy h valtozik sokat. Siman lehet h csak a gyujtotrafod halt el. Meresnel kiderul. Mert h melegen adja a gyujtasegyseg a gyujtasjelet csak szikra nincsen akkor heureka trafo halal. Ez igy mukodik.