A Magyarországnak juttatandó forrás összesen kb. 20 Mrd euró lesz 7 évre. Megy a nagy alku, ideális esetben ez felmehet mondjuk 24-re, de biztosan nem lesz 70.
Mivel ma kezdődik az EU-s csúcs a következő 7 éves ciklus költségvetésére, lehet tippelni, hogy mennyi jut nekünk. Azt már lehet tudni, hogy a Magyar Kormány 10%-ot tervez közlekedés fejlesztésre. Ha jól tudom, akkor ebben benne van minden közl. ágazat.
Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt.
Természetesen, ez az M60-ra vonatkozik. Akit érdekel, hogy lehet sok éven keresztül elhúzni egy tervezési fázist, annak ajánlom a következő "Miniszteri választ" pécsi elkerülő témában:
- lejáró építési engedély
- ismételt közműegyeztetések
- területszerzés felülvizsgálata
- költségvetési források zárolása
- 2011. évi források korlátozott rendelkezésre állása
Egy részlet: ...Pécs délnyugati elkerülő szakaszt a legfontosabb beruházások között, az első programciklusban szerepelteti...
Muhaha, tapasztaljuk. Nefeledjük, hogy az első tervezési fázisban mindösszesen 1,8 km, 2x1 sávos útról van szó. :(((
Nem azt mondom, hogy ezek most a legmagasabb prioritások. De az M1 Tatabánya - M0 közt, az M7 Fehérvárra odafelé is, ezeknél momentán nem tudom nagyon belátni, hogy a háromsávosításnál mi volna hasznosabb. Igény meg van rá, 50 ezer és afeletti forgalmi adatok vannak.
Két évig, azaz 2010 és 2011-ben be volt húzva a kézifék, nem tudták vagy nem letetett EU-s támogató szerződést megszerezni. Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt.
Most meg azt állítják (hazudják) hogy az előző kormány miatt.
Meg azt is, hogy a Széchenyi Terv szép és jó. Ugyanaz mint előtt az Új Magyarország...
csak az a két év szünet, azt tudná meg a szavazópolgár, hogy miért történt...
Ha még a tervezést is leállíthatták, pedig az töredék költség, akkor nincs semmi csoda, alig épül(t) valami...
M9 51-54. utak között leállítva,
Debrecen 4. elkerülő 3 év (közben természetvédelmi szünet)
Nagykanizsa 61. elkerülővel mi a helyzet?
OpenStreet szerint még épül...
A példák egészen apróságnak tűnnek a hálózaton, a jelentőségük sem egyforma,
de ha még ez sem megy a munkaalapú társadalomban, Eu- s pénzből...
Mikor és ki kérdezi meg kellő nyomatékkal, hova lett a pénz?
Most az a hír, hogy még környezetvédelmi engedély előtt állnak az újabb nyomvonalak.
Több, mint 3 évig súlyos csend volt.
Sajnos így van. Hasonlóan járt az M60-as folytatása (2x1, pécsi elkerülő). Két évig, azaz 2010 és 2011-ben be volt húzva a kézifék, nem tudták vagy nem letetett EU-s támogató szerződést megszerezni. Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt. Végül 2012. májusában írták alá, így elindulhatott az újratervezés tendereztetése.
2x3 sáv itthon az M0 kivételével szerintem sehol sem jó megoldás. (Autópályáról beszélünk, nyilván.) Amúgy arról van valakinek infója, a +1+1 sáv mibe kerülhet?
Ha a jelenlegi kormányunk nem akar lacafacázni, akkor nem teszi azt. Ezt gondolom nem kell példákkal alátámasztani. Ha tehát az M4-et meg akarta volna építeni, akkor az már akár kész is lehetne.
1. Meg. Akinek fontos, hogy ne cammogjon a dugóban, az szemrebbenés nélkül ki fogja fizeti az évi 43 ezer Ft-ot (pláne, ha eleve van matricája vagy vidéki utak miatt gyakran vesz 10 naposat).
Ha már a mostani 17-18 ezer E/nap forgalom fele átmegy az M4-re akkor azzal is viszonylag sokat nyer még az is, aki nem vesz matricát.
Ha rendesen kiépül az M0-Fegyvernek szakasz, akkor van egy olyan érzésem, hogy a 405-ös megint viszonylag üres lesz, de Albertirsától befelé simán lehet 20-30 ezer E/nap forgalom, mert szépen át fognak szokni a kamionok és a személyautók is az M5-405 útvonalról.
"Már tudhatod, hogy nekem mindenről ugyanaz jut eszembe...:)
Ebből is látszik, hogy az M4 nem az M6!"
Pontosítsunk! Ha a jelenlegi kormányunk nem akar lacafacázni, akkor nem teszi azt. Ezt gondolom nem kell példákkal alátámasztani. Ha tehát az M4-et meg akarta volna építeni, akkor az már akár kész is lehetne. De a helyzet az, hogy nem akarta, csak a duma megy. Hadd hallja mindenki, amit hallani szeretne! Ezért aztán a most megszellőztetett tervekkel kapcsolatban is abszolút szkeptikus vagyok. Ne felejtsük el, hogy a felcsuti zseni első országlásakor is kizárólag akkor kezdődött valami kis aktivitás, miután sikkerrel intézményesítették a lenyúlást, azaz összegrundolták a Vegyépszert, olyan "referenciamunkákkal", mint a kaposvári elkerüló (majdani M9), ami messze a legygatrább minőségű gyorsforgalmi szakasz ma Mo-n. Azóta persze más szelek fújnak, de az ipari lenyúlásokkal kapcsolatban semmi kétely sincs bennem.