Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2013.02.08 0 0 26464

Ha 2007-2013 között 15 % (+ ERFA) ment közlekedésfejlesztésre, akkor

2014-2020 között miért 10%?

 

Ha 15 % maradna, akkor most nem 580, hanem 860 millárdról beszélhetnénk. (az sem túl sok...)

Előzmény: Fradista Utazó (26463)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.02.08 0 0 26463

Pontosan hol is van itt szerinted ellentmondás?

Előzmény: dimelo (26462)
dimelo Creative Commons License 2013.02.08 0 0 26462

A Magyarországnak juttatandó forrás összesen kb. 20 Mrd euró lesz 7 évre.

 

Akkor kb. 2 Mrd € jut a közlek. fejlesztésre. Ez kb. 580-590 Mrd Ft.

 

Valami ellentmondást érzek.

Ha a 8000 milliárdból 1250 mrd. jutott közlekedésre  (Az ERFA-t most ne részletezzük, bár most is lehet más tipusú forráslehetőség.)

és most csak 580-590-et számíthatnánk 10%-ként, akkor egyrészt 5800-5900 a kapható 2014-2020-re,

másrészt a 8000 milliárdnak 15-16%-a mehetett közlekedésfejlesztésre.

 

Azt már lehet tudni, hogy a Magyar Kormány 10%-ot tervez közlekedés fejlesztésre. Ha jól tudom, akkor ebben benne van minden közl. ágazat. 

Most miért csak 10 %?

Már nem kell a metróra költeni, és a vasúti fejlesztések aránya sem azonos.

 

 

A jelenlegi kormány így tervez, ez már önmagában rosszat sejtető koncepció.

Nem ez a kormány akar útdíjat bevezetni?

A díjbevételeket az úthálózatra, vagy újabb stadionépítésekre fordítaná, vagy baráti vállalkozások támogatásaira??

Előzmény: Aladár46 (26453)
v_peti Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26461

Így már értem!

Előzmény: dimelo (26460)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26460

Van aki arra megy, van aki a 8. úton.

Nem csak Szombathely lehet uticél.

 

Az A2 elérése sokkal gyorsabb lesz, ha kész lesz az M85-86. Budapestről, Alföldről, Erdélyből, kinek honnan.

Ezzel növekszik az M1 forgalma, ugyanennyivel csökken az M7 és a 8. út forgalma.

 

Szombathely 89/63 - A2   Ilz-Fürstenfeld  81,5 km  1 óra 0’     Budapest  299 km  3 óra 27”

Szombathely 86 - 8 - A2  Ilz-Fürstenfeld  88,0 km 1 óra 26’   Budapest   285 km  3 óra 49’ 

Ha megépül Győr-Szombathely között, akkor M1-M85-M86 89/63-A2 vonal lesz gyorsabb Graz-ba, Karintiába.

Az olasz irány már 5 éve M70/A5-ön jár. A 8. út tradicionális szerepe csökken. 

Jelenleg is 20 perccel gyorsabb a 89-es úton, ha pálya lesz, néhány km-rel rövidebb is lesz Csornánál, akkor már 40-50 perc előny nagy vonzerő.

Előzmény: v_peti (26455)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26459

Köszi a friss infot!

 

Amikor kérdeztem, még készült a cikk:)

 

De a történet már régen húzódik,

ami durva, hogy a félbehagyott munkát már nem lehet idén befejezni.

Azért a választás előtt szalagvágás lehet...

Előzmény: mf74 (26457)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26458

Csak emlékeztetőül:

 

2007-2013 KöZOP forrás: ~1700 Mrd Ft = 1250 Mrd Ft (Kohézios Alap) + 450 Mrd Ft (ERFA)

 

Csak pár példa, ami ennek támogatásával valósul(t) meg, zárójelben az EU-s arány:

 

- Metró 4 (180 Mrd Ft)

- M43: teljes

- M7: Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa szakasza

- Szajol-Püspükladány (160 Mrd Ft)

- Gyoma-Békéscsaba

- Szajol-Gyoma

- Kelenföld-Tárnok (31 Mrd Ft)

- Tárnok-Székesfehérvár (54 Mrd Ft)

Előzmény: Aladár46 (26456)
mf74 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26457
Előzmény: dimelo (26448)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26456

A Magyarországnak juttatandó forrás összesen kb. 20 Mrd euró lesz 7 évre.

 

Akkor kb. 2 Mrd € jut a közlek. fejlesztésre. Ez kb. 580-590 Mrd Ft.

Előzmény: Fradista Utazó (26454)
v_peti Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26455

Az M1 további terhelést kap, ha elkészül az M85-M86.

 

Miért? Aki akar, az most is arramegy, nem?

Előzmény: dimelo (26452)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26454

A Magyarországnak juttatandó forrás összesen kb. 20 Mrd euró lesz 7 évre. Megy a nagy alku, ideális esetben ez felmehet mondjuk 24-re, de biztosan nem lesz 70. 

Előzmény: Aladár46 (26453)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26453

Mivel ma kezdődik az EU-s csúcs a következő 7 éves ciklus költségvetésére, lehet tippelni, hogy mennyi jut nekünk. Azt már lehet tudni, hogy a Magyar Kormány 10%-ot tervez közlekedés fejlesztésre. Ha jól tudom, akkor ebben benne van minden közl. ágazat.

 

Friss:

http://iho.hu/hir/feleannyi-eu-s-penz-kozlekedesre-130207

 

dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26452

M1 jogos.

 

Az M7 csak nyáron gáz, előtte - utána ? (2+3 most is van)

M8 középső szakasz levenné a délinyugat-délkeleti tranzitot, és az M7en sokkal üdébb lenne a járműösszetétel.

 

Az M3-M5-nél még nem feszítő. M4 oldaná a duzzadást, sőt:

Budapest - Clark Á. tér  M3-M35  231 km  2 h  18’     M0-tól   230 km    2 h  9’       Debrecen

                                       4. út        234  km 3 h  34’                   209 km   2 h 58’

                                       M4-M35  235 km  2 h  25’                  210 km  1 h 58’

ha elkészül egyszer... Sosem csak városokban számoljunk, hanem térségekben és hálózatokban.

 

Az M1 további terhelést kap, ha elkészül az M85-M86.

Előzmény: Fradista Utazó (26449)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26451

Rendben, ezt Te ismered.

De általánosan is igaz a Stop.

 

Tetszik a csatolt levél aláírása:

Lászlóné h

Előzmény: Aladár46 (26450)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26450

Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt.

 

Természetesen, ez az M60-ra vonatkozik. Akit érdekel, hogy lehet sok éven keresztül elhúzni egy tervezési fázist, annak ajánlom a következő "Miniszteri választ" pécsi elkerülő témában:

 

- lejáró építési engedély

- ismételt közműegyeztetések

- területszerzés felülvizsgálata

- költségvetési források zárolása

- 2011. évi források korlátozott rendelkezésre állása

 

Egy részlet: ...Pécs délnyugati elkerülő szakaszt a legfontosabb beruházások között, az első programciklusban szerepelteti...

 

Muhaha, tapasztaljuk. Nefeledjük, hogy az első tervezési fázisban mindösszesen 1,8 km, 2x1 sávos útról van szó. :(((

 

http://www.parlament.hu/irom39/09207/09207-0001.pdf

Előzmény: Aladár46 (26447)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26449

Nem azt mondom, hogy ezek most a legmagasabb prioritások. De az M1 Tatabánya - M0 közt, az M7 Fehérvárra odafelé is, ezeknél momentán nem tudom nagyon belátni, hogy a háromsávosításnál mi volna hasznosabb. Igény meg van rá, 50 ezer és afeletti forgalmi adatok vannak.

Előzmény: ghosty9 (26444)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26448

Két évig, azaz 2010 és 2011-ben be volt húzva a kézifék, nem tudták vagy nem letetett EU-s támogató szerződést megszerezni.  Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt.

 

Most meg azt állítják (hazudják) hogy az előző kormány miatt.

Meg azt is, hogy a Széchenyi Terv szép és jó. Ugyanaz mint előtt az Új Magyarország...

csak az a két év szünet, azt tudná meg a szavazópolgár, hogy miért történt...

 

Ha még a tervezést is leállíthatták, pedig az töredék költség, akkor nincs semmi csoda, alig épül(t) valami...

M9 51-54. utak között leállítva,

Debrecen 4. elkerülő 3 év (közben természetvédelmi szünet)

Nagykanizsa 61. elkerülővel mi a helyzet?

OpenStreet szerint még épül...

A példák egészen apróságnak tűnnek a hálózaton, a jelentőségük sem egyforma,

de ha még ez sem megy a munkaalapú társadalomban, Eu- s pénzből...

 

Mikor és ki kérdezi meg kellő nyomatékkal, hova lett  a pénz?

Előzmény: Aladár46 (26447)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26447

Most az a hír, hogy még környezetvédelmi engedély előtt állnak az újabb nyomvonalak.

Több, mint 3 évig súlyos csend volt.

 

Sajnos így van. Hasonlóan járt az M60-as folytatása (2x1, pécsi elkerülő). Két évig, azaz 2010 és 2011-ben be volt húzva a kézifék, nem tudták vagy nem letetett EU-s támogató szerződést megszerezni.  Addig minden tervezési projekt leállítva forráshiány miatt. Végül 2012. májusában írták alá, így elindulhatott az újratervezés tendereztetése. 

Előzmény: dimelo (26436)
Aladár46 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26446

Érdekes a szolnoki M4-es elkerülőn is be van tervezve vagy 5 km 2x3 sáv, amíg M4-M8 közös szakasza van. És nem az M4xM8 gondolok. :)

 

 

Előzmény: ghosty9 (26442)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26445

                                                                                                                                                 km  mrd.Ft

M1 - M7 autópálya Bővítés 2x4 sávra Egérút - M1-M7 csp. között (ahol nincs 2x4 sáv) 2x4     3,4     3,8

M3 autópálya Budapest (M0) - Hatvan (21. sz. főút)                                                      2x3   43,8   53,6

M5 autópálya Budapest - Újhartyán                                                                             2x3   30,6  33,6

M7 autópálya M0 autóút - Érd (3. sáv jobb pálya)                                                            2x3    5,3     2,9

 

Nagyjából 1,1 - 1,2 milliárd/km,       30 km bővítés = 25 km új 2x2 ára!

 

A hálózat kiépítése fontosabb, de ha hálózathiány miatt alakulnak ki a torlódások,(M4-M8)

akkor van mire hivatkozni, ez a csúsztatás alapja....

Előzmény: ghosty9 (26442)
ghosty9 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26444

Nosza. :-) Számok nélkül viszont sajnos nehéz lesz megvitatni...

Előzmény: Fradista Utazó (26443)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26443

>2x3 sáv itthon az M0 kivételével szerintem sehol sem jó megoldás.

Hát ezzel azért vitáznék :-)

Előzmény: ghosty9 (26442)
ghosty9 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26442

2x3 sáv itthon az M0 kivételével szerintem sehol sem jó megoldás. (Autópályáról beszélünk, nyilván.) Amúgy arról van valakinek infója, a +1+1 sáv mibe kerülhet?

Előzmény: dimelo (26437)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26441

Nahát...:):):)

 

 

Örülnék ? hogyha lennének a családban

kenderesiek, karcagiak, bárándiak, földesiek...:)

Előzmény: RIKA424 (26440)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26440

..........tudtommal szolnoki leány vala valamikor.........

 

 

Előzmény: dimelo (26439)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26439

Cherchez la femme

 

Talán Lászlóné tehet mindenről? 

Nye-Si Rt-nek újabb zsíros falat a vasút felújítás mellett közel azonos logisztikával...

Előzmény: RIKA424 (26438)
RIKA424 Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26438

Ha a jelenlegi kormányunk nem akar lacafacázni, akkor nem teszi azt. Ezt gondolom nem kell példákkal alátámasztani. Ha tehát az M4-et meg akarta volna építeni, akkor az már akár kész is lehetne.

 

--------------------------------

no-no !...........Cherchez la femme

Előzmény: kese123 (26433)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26437

Te tudsz valamit!:)

 

2 éve az NTHP-hez készült forgalomprognózis (néhány kérdőjellel...)

 

Ezért írtam korábban, hogy az M5 2x3 Újhartyánig és a 405. 2x2 nemmegoldás.


Előzmény: Roger Preed (26434)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26436

Ezért aztán a most megszellőztetett tervekkel kapcsolatban is abszolút szkeptikus vagyok.

 

Láttunk már ilyet korábban is... Most kampányszövegnek sem alkalmas. Persze sokan hisznek...

 

A különbséget többször leírtuk már.

2005-2010 között épült 600 km

2011-2013 között épült   70 km (ebből is volt áthúzódó)

Ezek után ki hiszi el a mostani dumát?

 

Oldalakon át írhatnám negatív tapasztalataimat,de most csak egy "tündérmese" 2008-ból.

Hivatalos NIF tájékoztató a 26431-ben jelzett M4 szakaszról.

Most az a hír, hogy még környezetvédelmi engedély előtt állnak az újabb nyomvonalak.

Több, mint 3 évig súlyos csend volt.

Pontosabban, a 2008-ban már befogadott nyomvonalat, - amely a tájékoztató

szerint 2013-ban épülhetett volna,- a jelenlegi kormány visszavonatta.

Előzmény: kese123 (26433)
dimelo Creative Commons License 2013.02.07 0 0 26435

Informáltságom Tőletek is származik:)

Respect!

Sokszor olvastam már olyan infót a fórumon amit csak be kellett illeszteni a puzzle-be és kiegészült több kép is...

Természetesen ilyenkor kell egy-két kontrollinfo is.

All for One, one for ALL:):):)

 

Hobbynál több, hivatásnak mondani túlzás.

Elhivatottság, ez talán jó, csak az a baj vele, hogy innen már csak egy lépés a megszállottság:)

 

No mit szállunk meg legközelebb? :)

 

Előzmény: kese123 (26432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!