Az hogy 12 km-en egy db kék jelzést talált csupán önmagában mint állítás egyszerűen egy hatásvadász hazugság.
Arra való hogy előkészítse a talajt annak az állításnak hogy mi milyen fasza gyerekek is vagyunk mert azóta lám milyen jó is lett a jelzettség, ez a mi érdemünk! (ez sem igaz)
- 2007 óta kéktúrázom, kétszer mentem végig az útvonalon azóta. SEHOL, de sehol nem volt olyan hogy ne lett volna jelzés nemhogy 12km-en, de 1 km-en belül sem volt kimaradás, mindig akadt egy-egy kék sáv szignó. Még a Csereháton is.
Az már más kérdés hogy pár száz méteren belül is simán el lehet kavarni...
Egyébként akkoriban volt a nagy jelzésfelújítási hullám is (konkrétan 2007-ben)
- a jelzéseket nem az MTSz festi hanem a megyei szervezetek lelkes önkéntesei, erről bővebben már hallhattunk Garasstól, micsoda hatékony támogatást is kapnak ehhez. Még a kedvüket is elvették az egésztől, pedig lett volna nekik...
Ez az egész csak egy önigazolási kényszer vezérelte médiaakció.
Nagyon örülök mindazon változásoknak (új kilátók, felújított turistaházak, stb.), amelyek előre viszik a magyar természetjárás ügyét. De miért kell ezt nyilatkozni, majd le is írni a Turista Magazin decemberi számában?
"Amikor elindultam (megjegyzés a részemről: az Országos Kéktúra bejárására 2013. május végén),eleinte még a régi állapotokkal találkoztam. Megesett, hogy 12 kilométeren egyetlen kék sávjelzést találtam."
Nem tudom ki használ ilyesmit, de néhány napja ingyenesen telepíthető a korábban fizetős MAPS.ME app. Offlin lehet bele OSM térképet tölteni. Az alap térképbe nagyitva a kérdéses országot egyszer csak felkínálja letöltésre. Magyarország közel 100 Mb. Nem turista térkép, általános navigációra használható de persze a külterületi utak is rajta vannak.
OSM, tehát bárki hozzáférhet, szerkesztheti, letöltheti az útvonalat.
Ide illesztem a képet is, amit lát, leszedtem a sallangot.
Amit én hiányolok, és talán nem a legjobb kifejezés, de dinamikus térképnek neveztem el, az egy útvonal, melynek van eleje és vége, mely egy-egy település. Nagyon kevés kivétellel a főútvonalak települések közöttiek. Jelen esetben ez a S- Bátonyterenye és Gyöngyössolymos között.
Ennek a kiágazásnak a kezdete történetesen az alábbi:
Úgy képzelem, hogy ha ide "érek", és indítok egy eljárást, akkor az "felhozza" a kiágazó utat, megmutatja, hová érek, mennyit kell mennem, szint (fel. le) stb.
Írtam már erről, össze is szedtem az "alapanyagot".
Akkor virtuális irányító tábla "címszóval" mutattam be, mi lenne az, ami szerintem felhasználóbarát, informál, akár okostelefonon is elérhető.
Természetesen készül valami, de erről már többször írtam, nem sok reakció volt.
Talán ez a nyitás teszi lehetővé hogy még nagyobb közösség jusson hozzá az ingyenes térképhez. Néhány profi rajzoló helyett bárki szabadon javíthat pontosíthat majd a térképen. Összességében szerintem ez a helyes út.
nem tudom a közösség többi tagja mit miért tett, én személy szerint azért csatlakoztam anno, hogy ingyenes térképet gyártsunk a turistáknak. Vagy ttúra rendezőknek. Vagy tanösvényeket létrehozó társulásoknak, önkormányzatoknak
A jogi blablákkal nem volt kedvem foglalkozni, nameg addigra az már be is volt betonozódva, de ha választhattam volna, a nyíltság mellett döntöttem volna (mert hát miért is lenne jó nekem az, ha belemegyek hogy az én munkámból az mgke pénzt kereshessen?)
És miért is jó most nekem az, hogy egy ttúra rendező nem használhatja fel a tuhut?
Se egy önkormányzat az ingyenes önkormányzati lapjában. Vagy tanösvény ismertetőben.
Neked ez jó?
Tuuuudom, ha engedélyt kér akkor valószínűleg kap. Ez a sablonszöveg.
Ha épp az elnökség nincs mással elfoglalva -teszem hozzá, mert olyanról is hallottam már hogy hónapokon keresztül válaszra se méltatták a kérvényezőt.
Ez az "üzleti célra" dolog is kissé félrevezető, mintha a Cartographia másnap rávethetné magát és pénzért árulhatná a tuhu adataiból feljavított térképeit, közben meg ezt továbbra sem teheti meg.
Lehet árulni a szabad licenszű tuhut, meg a szabad licenszű osm-et, ha találsz olyat aki pénzt ad egy ingyenes dologért (bár el tudom képzelni, nagymami túrázásba kezd de nem ért a számítógépes hókuszpókuszhoz, megbízza a szomszéd Jóskagyereket hogy 1000 ftért tegye már fel a gps-ére a tuhut, Jóskagyerek jogszerűen felteheti pénzért, amit gondolom majd a NAV-nál leadóz :-)
Vagy felrakhatod a szabad licenszű tuhu térképet az akármilyen üzleti weboldaladra.
Ezt se tudom kinek okozna kárt.. konkrétan neked is miért fájna, de mindegy
Lerágott csont ez már, de ha most a felütésedre nem reagálok akkor egyoldalú marad a közlésed :-)
Ami a dinamikus térképet érinti: érdekelne az, csak ahogy leírod, nem fogom fel miről is van szó. Mitől lóg a levegőben, meg hol jön fel az alap út meg a környezete
Nem szeretném, ha OFF-nak lenne minősítve, de azt fontosnak tartom megjegyezni, hogy szerintem a "nyitás" nem old meg semmit.
Tudom, sokan szeretnék, hogy mindenki szabadon hozzáférhessen az adatokhoz. és sokan gondolják úgy, hogy ez nem lenne tisztességes eljárás az MGKE részéről.
Én már többször kifejtettem véleményemet, nem ismételném.
Annyit azonban szeretnék megjegyezni, hogy a nyitás számomra azt jelenti, hogy "szabad a rablás".
Amit jelenleg eddig "összeszedtem", azt bátran publikálhatom, de ez nem jó, hisz az a közösség, amelyik "összerakta" a trekkek alapján a térképet, abban a hitben tette, hogy maga a produktum közösségi, "az alkotó részek" nem kerülhetnek ki, mások nem használhatják fel üzleti célra.
Na mindegy, leírtam, megyek tovább.
Már 800 azonosított útvonal van a táblázatban, és már nem csak elképzelés, hogy legyen dinamikus a térkép.
Ez azt jelenti, hogy azt mutassa, ami az adott helyen fontos.
Nézegettem az OSM lehetőségeit, ott megmutatja az útvonalat (a 800-nak kb. a felét), de gyakorlatilag a "levegőben lóg" az útvonal, én pedig úgy tervezem, hogy az "alap" útvonalon "feljön" a kapcsolódó út(ak), és látom az "alap" útvonalat is, na és annak környezetét.
Na mindegy, ez úgy látom, nem érdekel senkit, de ha már "tollat ragadtam".
Csak amulok es bamulok. Valaki berak ide egy tetszöleges kepet, Te meg 10 percen belül pöccinted kb. ugyanonnan fotozva, 20 evvel ezelöttröl. Nem kicsit vagy megszallott