Nem tudok. A kötelező szervízekre márkaszervízbe hordom, de én még voltam olyan szervízben, ahol 100%-ig elégedett lettem volna. Olyan volt, hogy pl Érd, hogy elsőre elégedett voltam, később jöttem rá, hogy annyira nem is kóser.
Ja egyébként párszor már kérdeztem de hátha változott azóta a helyzet:
Tudna valaki egy jó szervízt ( nem márkaszervíz ) ahol esetleg a Tjet motorok sem ismeretlenek v legalább jó szakemberek dolgoznak?
Ez az olajfolyásos dolog aggaszt, szeretnék a végére járni de ha a Zsoltékhoz viszem félek a gatyám is ott marad csak az óradíjra és az sem biztos,h megtalálják a hibát cserébe szétdöntik a motort...:(
Amúgy a FiatSzabó , ha viszem az alkatrészeket, nem adja meg az egyébként minden fórumtagnak járó kedvezményt (Tessékj kérni!!!), hanem az alap órtadíjjal számol.
Az előbbiek tükrében most már tényleg kezdek mérges lenni...eddig erről sem tett említést Zsolt...!Hány %-ról beszélünk?5-10?
Szabóék is bepróbálkoztak egy cartársnál nemrég, aki az első garis olajcserére vitte a vasat, hogy hozott cuccnál (tőlem származó gyári szett) nincs gari, de egy telefonon adott információ segített olajozni az ügymenetet.:-)
Erről tudnál bővebb felvilágosítást adni akár privátban is?Megmondom őszintén elolvasva ezt a sort ha tényleg igaz akkor nagyon ideges leszek ugyanis nekem Zsolt eddig 1 alkalmat sem felejtett el,h elmondja,h nem vállalnak semmi garanciát arra amit én hozok (tőled ugyebár).
Most is 2 hete a számla végén mondta,h ugye tudod,h nincs erre gari..miközben én is Seleniát viszek meg NGK gyertyát. De te pontosan tudod miket viszek mert mindig tőled hozom...szóval ha ez igaz legközelebb ( kb 1-2 hét múlva mikor visszamegyek az olajfogyás miatt ) nem leszek túl barátságos..persze azt is érdemes ilyenkor átgondolni,h mennyire érdmes asztalt borogatni mert eddig viszont normálisak voltak.
Én inkább azt mondanám, hogy az általad hozott és a 40 ezres az amit érdemes összehasonlítani mert nekem Zsolt csak annyit mondott, hogy sokszor ők is ettől a kereskedőtől hozzák a csapágyakat és ott kerül 26-ba. ( utánajárhattam vna,h tényleg mennyibe kerül stb stb, de nm akartam még1x visszamenni inkább választottam a gyors, de drágább megoldást ). Viszont ez a csapágy korántsem biztos,h gyári beszállítói szóval ha csak a "márkát" nézzük akkor a 3 megoldás közül ez lehet a legtávolabb a gyári minőségtől ( ettől még lehet tök jó és évekig fog szolgálni).
Elsőkézből tudom, hogy a gyári és a beszállító általi fékbetét egy matricát leszámítva teljesen ugyan az. Ja, igaz az ára is más picit :-)
A fiat mint olyan nem gyárt fékbetét, ahogy nagyon sok más alkatrészt sem. Így a "gyári" megjelölés nem jelent mást, mint még egy piaci szereplőt az áru eladásának láncolatában.
"az általuk beépített (számlán szereplő) alkatrészre bizony 1 év garit kell vállaniuk"
Ha az alkatrész a hibás akkor is van garid onnan ahonnan vetted, ha meg a beszerelés akkor pedig a szerelő műhely. Igaz így nehezebben elérhető a garancia érvényesítése.
Még egyszer megjegyzem engem a garancia nem érdekel ilyen téren (pl egy blokk cserénél más lenne a helyzet), a már korábban leírtak miatt. Az ár viszont igen.
Mondjuk azt nézve, hogy jó eséllyel minden kisebb javítást én fogok a kocsin elvégezni így a kérdést részemről felesleges boncolgatni :-)
2 hónap után leszakad az általad vitt gyári hátsó dob (mert pl. gyári hibás bizonyíthatóan), szted mi alapján vállal majd neked garit a szervíz, ha a számládon egy szimpla olajcsere és munkadíj szerepel? mit prezentál garis javításnak a FAM felé??
az általuk beépített (számlán szereplő) alkatrészre bizony 1 év garit kell vállaniuk. nekem 4-5 Fiat szervízben sem volt probléma a vitt alkatrésszel, ezek közül is a legpozitívabb nekem a váci SPQR (sajna bezárt) ill. a Nero. azt pl. MINDEN helyen megkérdezték eddig, hogy a gyári Seleniat kívánom e.. emellett vannak bizonyos alkatrészek aminél én pölö ragaszkodom a gyárihoz, ilyen pl. a fék és tartozékai.
Eredeti Fiat alkatrész esetén nem tagadhatja meg a garit,mert nem az számít ebben az esetben, hogy hol vetted, hanem, hogy mit épít be.
Pár hónapja egy cartárs leharcolta és rendesen igazolták is neki.
(Gondolj bele, milyen nonszensz lenne, ha a júzer által vitt gyári selenia miatt utasítanának el egy esetleges ezzel összefüggő reklamációt, amikor náluk nem is elérhető a gyári ajánlás)
Van olyan Fiatban is, ahol bepróbálkoznak, de eredeti alkatrésznél szerintem nem utasíthatják el a javítást. más kérdés, hogy ilyen esetben milyen lelkiismeretesságben bízhatsz, tehát jogos a delete gomb.
Szabóék is bepróbálkoztak egy cartársnál nemrég, aki az első garis olajcserére vitte a vasat, hogy hozott cuccnál (tőlem származó gyári szett) nincs gari, de egy telefonon adott információ segített olajozni az ügymenetet.:-)
(Arra most csak zárójelben térek ki, hogy ők nem is Seleniát tesznek bele,hanem Castrolt, ami biztos nagyon jó is, de semmi jogalapja nincs egy hivatalos márkaszerviznek arra, hogy a szervizkönyvben feltüntetettel pontosan megegyező olaj betöltését, a gyári eredeti alkatrészek beépítését megtagadja, illetve a beépítés esetén a gari elvesztésével fenyegessen. )
Amúgy a FiatSzabó , ha viszem az alkatrészeket, nem adja meg az egyébként minden fórumtagnak járó kedvezményt (Tessékj kérni!!!), hanem az alap órtadíjjal számol.
Nem a garanciáról van szó (az amúgy sem ér semmit, mert ahogy kihozod az autót a kapun már a szerviz mondhatja hogy valaki más azóta hozzányúlt), hanem az árképzésről. Illetve arról hogy valahol nem is állnak veled szóba ha nem vagy hajlandó megfizetni az alkatrészek extra árát.
Nagyon ritka , hogy 50%-kal olcsóbban (féláron) tudom megszerezni a gyári (eredeti) alkatrészeket a Szabós árhoz képest.
Jellemzően kb az általuk ajánlott ár 60%-a körül kapjuk meg, de vannak azért kivételek.
Érdemes utánajárni, mert volt olyan, amikor ők tudtak kisebb árat mondani.
Az utángyártott (itt minőségi cuccra, sokszor gyári beszállító termékére gondoljatok, ne kínai szarokra)) alkatrészeknél már előfordul nagyon durva különbség.
Példaként: Lancia Ypsilon gyári klímahűtő 90e Ft(fórumos kedvezménnyel 71e)-->Nissens ugyanehhez 20e Ft
És az a durva, hogy a gyárit én is csak 5%-kal olcsóbban tudtam volna beszerezni.
Esetenként nagyon sok utánajárás, turkálás adatbázisokban, mire a legjobbat megtaláljuk, de azért mindig van megoldás.
Ha jól emlékszem egyszer már írtam mennyire zavar, hogy az alkatrészen ilyen nagy árréssel dolgoznak a szervizek. Kérjék meg a munkájuk díjját, de az alkatrészek ilyen árazását átverésnek érzem. A citroenhez kerestem szervizt és találtam egyet ahol ki volt írva a honlapra hogy hozott alkatrészt nem építünk be. Rögtön X gomb!
A félreértések elkerülése végett azért elmondom, hogy itt a 26e ft-os ajánlattal megegyezőt tudtam volna prezentálni 15 e-ért. (Mondjuk jó eséllyel ugyanaz van a 40ezresben is más festéssel, ugyanis a legdrágább a gyári cucc, a másik kettő pedig gyári beszállítói-legalábbis a 15 ezres az.)