Az orosz, (szovjet) útállapotok mellett szükség volt a fényszórók valamilyen védelmére, mivel ezek az egykori Szovjetúnióban az ablaktörlőkhöz hasonlóan igen kurrens, nehezen hozzáférhető pótalkatrészek voltak. Így egy-egy plexi került felszerelésre a fényszórók elé. Ez kismértékben rontotta ugyan a világítás hatásfokát, azonban felettéb praktikus dolog volt, mivel megvédte a felrepülő kövektől.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, Ikarus fanok remélem tudnak segíteni.
Egy blogban olvastam a következőket: "A nagyobb buszok tehát visszaszorultak a tömegközlekedésban, bár Grúziában lehet még néhányat látni a hetvenes és nyolcvanas években kis hazánkból importált legendás piros Ikarus 250 és Ikarus 256 távolsági buszokból, azzal a tipikus szovjet-inturisztos buherálással ott elől a négyes lámpáknál (ez szinte minden posztszovjet államban használt távolsági Ikarusnál így van"
Az érdekelne hogy mi az a "szovjet-inturisztos buherálás" ?
Ikarus 259.69. Steyr 14S18-P56 alváz van alattuk (néhol 17s18-A56RL alvázat írnak) Steyr WD612.63 motorral, 1991-ben ment ki 60 darab. Azért ilyen az elrendezése, mert orrmotoros teherautóalvázra épült.
Ez milyen típusú busz? Az a furcsa benne, hogy az első tengelye nagyon elől van, szinte rajta ül a sofőr. Más buszokon még egy ajtó mindenhol befér az első tengely elé...