Nem tudom, de én nem a reptéri dolgozók ellen "lázadtam", hanem a reptér rossz és fejlesztésre szoruló rendszerére. Na de téma lezárva, szerintem megértettük egymást :)
Hehe! Akkor most tulképpen min vitatkozunk? Mert én az elején csak annyit mondtam, hogy az adott helyzetben Ferihegyen egy huzamosabb idejű pályazár jelentősen növelné a káoszt. Azért mert ez Ferihegy, és olyan adottságok vannak, amilyenek. A légitársaságok meg hiába kalkulálnak ezzel, sajnos konkrét eseteket hallottam, amikor bizonyos társaságok, amelyek eredetileg hozzánk akartak jönni, végül valamelyik környező (konkurens) repteret választották. Píssz!
Jaja meg ne egyél, de én is ide szerettem volna kilyukadni, hogy nem a pályán, hanem az azt körbeölelő guruló út és állóhely rendszeren buknak a dolgok. Nálunk BUD-on van mindennek hiánya, állóhely, taxiway stb stb, de véleményem szerint pályából nincs! (pl.: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=413360 ) Ha megnézitek LHR-en kis túlzással 15 méterenként van a kifutókról leágazó taxiút, ami igen csak lekicsinyíti az elkülönítési távolságot finalon. Egyébként a példa rossz volt, belátom, mert LHR-en kialakultak azok a késések, melyek az általad említett okok miatt következnek be. De egy légitársaság ma már ezzel általában kalkulál nagyobb reptereken...
Én sem azt mondtam, hogy a Ferihegyi forgalmat nem tudná elvinni egy 1 pályás reptér, és nyilván - ennek most nem néztem utána - bőven vannak olyan 1 pályás repterek, ahol nagyobb forgalom van, mint LHBP-n. Azonban az általad emlegetett éves statisztkákban pont a lényeg sikkad el, vagyis az, hogy a forgalom eloszlása (Ferihegyen) nem egyenletes. Vannak olyan - hosszú - időszakok, mikor az 1 pálya is "sok", máskor viszont a 2 is nagyon kevés. Egy olyan reptéren, ahol 1 pálya van, mindent, - a forgalmat, a gurulóútrendszert, a handlinget - úgy tervezik, hogy egy pálya van, és kész. De Ferihegy nem ilyen reptér. Egy okos ember egyszer azt mondta, hogy egy "normális" repülőtér képéhez a toronydaru ugyanúgy hozzá tartozik, mint a repcsik. Vagyis az építkezések folyamatosan - legalább - követik a forgalom növekedését. Most kivételesen nálunk is van toronydaru az 1-es felújítása miatt, de előtte hosszú évekig (a 2B átadása óta) nem történt semmi. Közben pedig az idei januári forgalom nagyobb volt, mint a 2003 július, augusztusi. Így oda jutottunk, hogy pályák számától függetlenül is tulképpen az egész reptér egy szűk keresztmetszet: állóhelyek, kiszolgálló eszközök, check-in pultok, beszállítókapuk, TMA kapacitás (talán ez az egyetlen ami záros határidőn belül változni fog) stb.
És ennek fényében továbbra is azt mondom, hogy az egyik pálya huzamosabb időre történő bezárása jelentős fennakadásokat okozna, függetlenül attól, hogy az érintett szolgálatok mennyire "figyelnek oda". Persze nem zárna be a reptér, de komoly csúszások lennének miatta. (2 pályával is vannak) És erre hiába írod azt, hogy Heathrow-n 24 órában olyan a forgalom, mint Ferihegyen az 1 órás löketben, ahogy Te is írtad BUD nem LHR, nem lehet összehasonlítani. És az sem megoldás, hogy arra a 2 hétre "átírjuk" a menetrendet, "széthúzzuk" a löketeket, mert amellett, hogy nem lehet megcsinálni, a löket nem véletlen, és ha az amúgy 15-20 perc alatt kirepülő 20 egynéhány gép csak egy óra alatt tud elmenni, akkor az egész értelmét veszti, mert mindenki lekésik mindent. Bocsi, ha kicsit hosszú, és kicsit off voltam.
Hi Pepita:-) Elvileg ez a RWY05/23-at extrém esetekben használják csak. Van hogy hosszú hónapokig egyáltalán nem. A 05-öt soha, a 23 at edig akkor ha olyan erős a délnyugati szél hogy 35KT+. Ez esetben indulás csak a 27R ról történik, érkezés pedig 23-ra. Nyilván az adott körülményeken múlik hogy egy B747 elvállalja 23-ra vagy 27R.... netán átmegy másik reptérre.
Na ez egy jó pont volt, hogy mondod, hogy nem minden kép fake. mert LHR-en igenis a keresztbe pálya nem alkalmas 747-esek leszállására. de hogy én se a levegőbe beszéljek. Az ottélőktől körbekérdeztem a dolgokat, még anno, és mondták, hogy találkoztak olyan esettel, hogy a heavyket elküldték a 27-es pályákra, crosswind ide vay oda...
nem azt mondtam, hogy nincs különbség LHR - BUD között, igenis van, de akik itt arról beszélnek, hogy a mostani BUD forgalmat nem lehetne egy pályán elvinni, azoknak szvsz nincs igazuk.
ja és ha már megnézted a pálya hosszát, akkor nézd meg az átlagos éves forgalmat a crosswind pályára. vond le a maradékból azt az elenyésző számot és az összehasonlítást végezd azzal az összeggel :)))
Miért nem? Ennek most direkt utána néztem, nehogy a levegőbe beszéljek. Heathrown a crosswind rwy. 7732 láb hosszú. SXM-en (St. Marteen, Holland Antillák) az egyetlen pálya 7708 feet és még ILS v PAPI sincs. És tudtommal oda is vígan járnak Jumbik. (mondjuk nem éltem ott 3 hónapot, így nincs saját tapasztalat, de talán nem minden kép fake az a.net-en) Az LHR - BUD különbégekről majd később írok esszét, most megyek be forgalmat lassítani.
bocs, kicsit siettem.
Szal az a310 tutinak ígérkezik, én is hallottam.
Heathrowba nyugodtan menjünk bele. 3 pálya van az igaz, de a keresztbe menőt csak vészhelyzetekben, illetve nagyon speciális esetekben használják. Én még egyszer nem láttam 3 hónapnyi ottélés alatt. Igaz, ott 5 méterenként vannak a gurulóutak, így jóval kisebb az elkülönítés is (pont ezért szeretnének 31L/13R-re is építeni egyet), de európai viszonylatban nagyon messze vagyunk még attól, hogy egy pályával "meghalna" a reptér... A ferihegyi forgalom elosztva 2-vel (pályák számával), meg sem közelíti az átlagosat, amit egy pálya elvisz más európai reptereken.
Azt csiripelik a verebek, hogy április elején (ha jól emléxem 10-én) a délelőtti CSA A310-essel fog jönni. Hát nem egy SP, de nem is ATR. Visítok, ha van konkrétum.