Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ThomBoy Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30562
Tanúsítom, így csinálja. :)

A mienk is egyébként, de az sokkal finomabban, ha Zsolesz nem próbálja ki és hívja fel rá a figyelmem fel se tűnik...
Előzmény: _Zsolesz_ (30560)
ThomBoy Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30561
Tudod Stevie az a baj, hogy nem írják le, a munkalapra sem írják fel, először butaságot mondanak, majd többszöri telefon után közlik, hogy így jó ahogy van (pedig amikor szervizben volt egyhangú volt az ennek nem kéne így működnie).

A korábban cserélt (18ezer anyag) lámpamozgató motor munkalapját nem keresik elő, hogy kiderüljön garancia időn belül (vagy után, hiába jelezte a tulaj szóban bőven lejárta előtt) melyik,oldalit cseréltek, mert a számlán nincs rajta.

Egyébként engem nem az zavar elsősorban, hogy feleslegesen mozgatja, hanem felfelé nagyjából 2 mp-ig húzza a motor a lámpát ami a végállást elérve szenved és (nekem csak az egyik) hangosan kerreg majd alapállásba áll. Ha viszont felkapcsolom a lámpát akkor szépen kulturáltan fel-le mozgatja 1 másodpercen belül.
Előzmény: stevie-13 (30548)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30560

> Sőt hátramenetben is. :)

> Gondolom az első inditáskor csak.

 

Nem. Minden egyes új gyújtáskor ismételhető módon.

 

> Amit leirtál az elözőekben a vizsgálatra az semmit nem érhet, hiszen magad is és én is igy

> tapasztalom, hogy csak az első indításkor csinálja

 

Nem nem, én ilyet nem írtam/mondtam. :) Az én tapasztalatom, hogy 12 km/h (vagy környéke) átlépésekor a gyújtás utáni első felgyorsításkor, és soha többet ugyanazon gyújtási ciklusban (tehát nem vettem a le gyújtást). Viszont új gyújtási ciklust indítva (leáll az út szélén, gyújtást levesz, gyújtást ráad, elindul, felgyorsít) jelenség jön.

 

A szakival magával (ő vezetett) próbálgattuk a kocsit több újraindítással, így-úgy-amúgy figyelve a jelenséget: és mindig jött 12-15 km/h között. Igy legyen ötösöm a lottón, ahogy ez bekövetkezik minden egyes alkalommal (fentebb írtakat betartva). :)

 

> Hátramenetben eléred a 12 feletti sebességet, hidegen?

Nem hidegen: hazajöttem, megálltam kinyitni a kertkaput és a ház möogött lévő garázskaput (ez idő alatt leálíltottam a motort). Majd a garázshoz tolatás - kb. 20 m alatt - felgyorsítottam 12 kph- fölé.

 

_Zsolesz_

 

Előzmény: Törölt nick (30558)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30559

> Úgy csináltad ahogy irtam?

 

Gyújtás lent --> motor elindít (gyújtás fent és jár a motor) --> gomb megnyom (kijelzőn felirat, gombon led világít) --> elindul --> (akár lejtőn gurulva) gyorsul --> 12-15 km/h elér: jelenség ismétlődik. :)

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (30558)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30558

Értem már mire irtad, amire ? irtam.:)

 

Az a szép az egészben, hogy kikapcsolt ASR/ESP esetén is csinálja.

Úgy csináltad ahogy irtam?

Sőt hátramenetben is. :)

Gondolom az első inditáskor csak.

Amit leirtál az elözőekben a vizsgálatra az semmit nem érhet, hiszen magad is és én is igy tapasztalom, hogy csak az első indításkor csinálja, ha nem hagytad a szervízben, hogy másnap ők inditság el elsőre és akkor méricskéljenek, akkor nem csoda, hogy nem találnak semmit - bár szerintem nincs is baja -. Nekem utviszonyoktól eltérően jelentkezik, hol olyan mint egy kavicspengés, hol mint az ABS, hibajelem, tárolt hibám ezzel kapcsolatban soha nem volt.

Hátramenetben eléred a 12 feletti sebességet, hidegen?

Előzmény: _Zsolesz_ (30556)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30557

Hali!

 

Ha valakinek van szép állapotú, jól árazott, gyári tetőcsomagtartója (2005 GS) - vagy tud ilyet eladót - annak megköszönöm, ha értesít (mail publikus).

 

u.i.: Nem gyári is szóba jöhet, ha nem retro csőváz és garantáltan illeszkedik a gyári felfogatási pontokra. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30556

Hello!

 

Az a szép az egészben, hogy kikapcsolt ASR/ESP esetén is csinálja.

 

Sőt hátramenetben is. :)

 

Ezért is írtam, hogy nem teljesen egyértelműen az ESP az.

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (30551)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30555

Hello!

 

> Erre nehéz mit mondani. Azóta kiderült, hogy feltehetően normális a jelenség, talán ők is így

> gondolták, de ha ezt írásban adja neked, és utána BÁRMI probléma lesz a lámpatesttel, akkor

> viheted be az autódat garanciális lámpacserére, hiszen ők azt mondták, hogy minden rendben van.

 

Nem a "hibák" voltak a lényegesek az eredeti hozzászólásomban (ezért is nem írtam bele őket ott direktben), hanem az ügyfél kezelés, lojalitás témakör. :)

 

Ha viszont vélt hiba, akkor lássuk:

 

Xenon: erre mondták, hogy bp-i központ (a gázopedálosra, hogy Franciao.) --> a 4. telefonom utáni visszahívásukkor: ez gyárilag helyes működés (továbbra is kétlem, hogy ezt bárki is így akarta leprogramozni, vagy ha igen, akkor nagyon balga volt, de ez ugye a privát véleményem) az erőteljes hangot pedig a motor elhasználtsága okozhatja (ennyi idiótán felesleges mozgatás után nem csodálom), amit lámpatest kiszedése után tudnak megmondani, hogy egyszerűen javítni tudják, vagy alkatrész ill. teljes lámpa csere.

A garanciás rész nem hiszem, hogy képbe jön (jött náluk), mivel már majdnem 7 éves az autó.

 

 

ESP (?): igen, én is így tudom - 12 km/h (vagy környéke) átlépésekor a gyújtás utáni első felgyorsításkor kell egy pumpa-tesztet végezni a vezérlőnek (nyomásnövelés), amivel egyidőben természetesen a szelepeket is meg kell vezérleni, hogy ne legyen fékezettség a kerekeknél. Én is erre gyanakodtam (gyanakszom még mindig), DE: ezt nem szabad/kell/tilos a gázpedálon érezni, mivel a fékvezérlőnek semmilyen direkt kapcsolat nincs a gázpedállal és nem is cél, hogy visszahatást jelezzen ezen teszt során av ezető felé. Független szervízben (Bosch Car Service) végzett komplett elektronikai tesztelést követeőn 0 betárolt hibával és tökéletesen működő diagnosztikából kivezérelt nyomsánövelésekkel (minden egyes kerékre), abban maradtunk a szakival, hogy nem a fékvezérlő okozza a dolgot. Legalább is a diag alatti hangok messze nem egyeztek a vezetés közben tapasztaltakkal. Jöhetne  a mechanikai vizsgálódás fékpadon (felgyorsítgatások, és figyelgetések, szemmel + műszerrel: percek, órák, napok?) mire kiderül, hogy pontosan mi az oka. Mindezt úgy, hogy az autó és annak fékje tökéletesen működik, nincs semmilyen hibajelzés a műszerfalon és a vezérlőkben (egyesével lekérdezve az összeset) sem. Eddig egy autót sikerült kipróbálni, ahol szintén észlelhető volt a jelenség (jóval halványabban mint a minekben), úgy hogy valószínű a rendszer-tulajdonság, nem pedig hiba. Próbálok még az enyémével egykorú ESP-set találni a környéken és azzal is próbát tenni, aztán ennyi. Úgy tűnik, ÜTH-kartárssal kell egyetértenem, hogy vannak ép-ésszel nem igazán megmagyarázható viselkedései (nem hibái) az autónak, melyeket el kell fogadni. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

Előzmény: stevie-13 (30548)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30554

?

Előzmény: _Zsolesz_ (30553)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30553

Nem egyértelmű, ld. a következő hozzászólásomat! :)

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (30547)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30552

Azt a mindenit! Most kapott értelmet - számomra legalább is - a kézikönyv tárolóhelyeket taglaló részében említett "aprópénz tartó". Eddig el nem tudtam képzelni, hogy hol lehet, és láss csodát: a linkelt hirdetés 11/12-es képe - az elektromos kézifék kar helyén. Nagyon elmés, de nekem nem tetszetős megoldás. :)

 

_Zsolesz_

 

Előzmény: stevie-13 (30546)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30551

http://www.meganeklub.hu/web/techinf/Dokumentaciok/manuals/SCII_2.pdf

27.oldal

indits-->nyomd meg a kapcsolót--> nem fog igy csinálni:)-->a gázpedál hlavány visszaütögetése + ezzel egyidőben halk kattogó zaj a motortérből 12-15km/h-nál gyújtás utáni első felgyorsításnál.

Előzmény: Törölt nick (30547)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30550

Hello!

 

> Azok az autók, amiket ennyiért kínálnak, azok ennyit is érnek. Meg lehet nézni, de garantált a

> csalódás.

 

> Kérdezd csak meg Zsoleszt ;-)

 

Megerősítem: hirdetésben elfogadhatónak tűnő autók (még képeken is viszonylag OK), a kedves fórumtárs alapos átnézésést követően kiderült, hogy siralmas képet mutatnak. Az áruk persze nagyon baráti volt. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

Előzmény: stevie-13 (30541)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30549

Hello!

 

Én hátul a 189 cm-res magasságommal a széleken már nem szívesen ülök, mert ferdén befele kell tartanom a fejem, hogy a tető lehajló ívét ne érjem el (2005-ös GS, és max. hátratolt 2. sori ülések).

 

A nagy lányom ( 13 év 1,62 m magasság) egyik lábát a másikor kersztbe téve utazgat mögöttem (vezető ülés teljesen hátul), és néha nyüszög, hogy több hely kellene a lábának, pedig még majd egy kisarasz van a térde és az üléstámla hátulja között. Betudom az egyéniségének, meg a tini-ségének. :)

Amúgy Imádja mindhárom gyerek, a 6. és 7 .ülés meg kész buli a kicsiknek, amikor nagyikat, ismereősöket viszünk. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

Előzmény: amator11 (30539)
stevie-13 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30548

- Xenon lámpa (szerintem) felesleges mozgatás

 

 

Erre nehéz mit mondani. Azóta kiderült, hogy feltehetően normális a jelenség, talán ők is így gondolták, de ha ezt írásban adja neked, és utána BÁRMI probléma lesz a lámpatesttel, akkor viheted be az autódat garanciális lámpacserére, hiszen ők azt mondták, hogy minden rendben van.

 

 

- a gázpedál hlavány visszaütögetése + ezzel egyidőben halk kattogó zaj a motortérből 12-15km/h-nál gyújtás utáni első felgyorsításnál.

 

 

Ezt viszont tudhatták volna a központ nélkül is: ez az ESP önellenőrzése. Bár Scénicben alig van ESP, a Lagunákban (Espace-okban, Velszatyorokban) gyakran be van szerelve, és mindegyikben ugyanúgy működik.

 

Előzmény: _Zsolesz_ (30545)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30547

Értem a második az ESP :)

Előzmény: _Zsolesz_ (30545)
stevie-13 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30546

viszont lenne benn gyári gázos változat?

 http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_1.6_expression_gyari_gazos-6028054

 

 

Jézus, ez valami fehér holló! A gáz az csak egy dolog, de a manuális kézifék az nem semmi! Az első évjáratokban volt egy pár ilyen autó, de azt hittem, a ráncfelvarrással kivesztek...

 

Illetve az 5-fokozatú váltó is furcsa. A 110 lovas motorhoz már a 6-sebességes járt...

 

Szerintem ez valami legutolsó sorozatú SII, amit úgy legóztak össze a megmaradt alkatrészekből ;-)

 

Előzmény: amator11 (30537)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30545

Hali!

 

> Mi volt a gond?

Az itt is talglaltak (vagy legalább is elkezdettek)?

- Xenon lámpa (szerintem) felesleges mozgatás,

- a gázpedál hlavány visszaütögetése + ezzel egyidőben halk kattogó zaj a motortérből 12-15km/h-nál gyújtás utáni első felgyorsításnál.

 

Üdv': _Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (30538)
stevie-13 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30544

Hiába tologatható, mert én 195, a nejem 175 a gyerekek (2 ) meg mindjárt utolérnek..

 

 

Az egyterűek lényege, hogy magasan vannak az ülések, ezért hátul gyakorlatilag derékszögben tudják tartani a lábukat az ott ülők -- a lábtér még előretolt ülésekkel is szokatlanul bőséges egy hagyományos négyajtóshoz képest.

Előzmény: amator11 (30539)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30543

A linkelt gázos is külföldi. Bizarr km futással.

Előzmény: stevie-13 (30542)
stevie-13 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30542

a keresésben rende 106 és 110  le-k jönnek fel...

 

 

A 110 lovas az 1.9-es dCi belga piacra lebutított változata. (A 110 LE ott valami bűvös adózási határ arrafelé. A belga autókat onnan lehet még felismerni, hogy tűzoltópalack -- vagy csak a tarója -- van a jobb első ülés környékén, mert ott ez kötelező kersz-tartozék.)

Előzmény: amator11 (30535)
stevie-13 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30541

a keresési feltételek (2,0-2,3 mft, 90.000 km) 

 

 

Nézd, ezek az autók új korukban közelebb voltak a 7 millióhoz, mint a 6-hoz. Pár évesen,

kevés kilométerrel senki nem fog az eredeti vételár harmadáért elkótyavetyélni egy ilyen autót.

 

Azok az autók, amiket ennyiért kínálnak, azok ennyit is érnek. Meg lehet nézni, de garantált a csalódás.

 

Kérdezd csak meg Zsoleszt ;-)

Előzmény: amator11 (30529)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30540

Gondolom nem te ülsz hátul majd, a többiek meg elférnek simán:)

Előzmény: amator11 (30539)
amator11 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30539

grandot láttam. Hiába tologatható, mert én 195, a nejem 175 a gyerekek (2 ) meg mindjárt utolérnek.. 

 

simát még nem...

Előzmény: Törölt nick (30538)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30538

Mi volt a gond?

 

amator11

Csalóka a csomagtér, hiszen felszereltségtől függően tologathatóak a hátsó ülések, nem 7 személyesnél is.

Sima 430 körül, a Grand 550 liter, tehát ez igy eldölni látszik.

Azért javaslom nézz meg mindkettőből egyet élőben.

Előzmény: _Zsolesz_ (30533)
amator11 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30537
amator11 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30536

"Ha nem akarsz grandot, a sima is elég nagy csomagtérrel bír, láttad már?" 

 

Nem ismerem a csomagtér méreteit a simának. Legalább 500 literes kell. (Nem ismered a nejemet.  :)    )

 

és még annyit, hogy a család kutya nélkül ford focus kombin, majd skoda octavia kombin nőtt fel. A mostani passat meg nagy csomagterű, csak kicsi a nyilás és a bőr belsőbe nem való a kutya.. :)

 

Es e mellé kellene második autó..

 

Előzmény: amator11 (30534)
amator11 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30535

"Egy a lényeg: 82 és 100 LE dCi "rossz," 86 és 106 LE dCi "jó"."

 

a keresésben rende 106 és 110  le-k jönnek fel...

Előzmény: stevie-13 (30526)
amator11 Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30534
"Ha nem akarsz grandot, a sima is elég nagy csomagtérrel bír, láttad már?"

 

Nem ismerem a csomagtér méreteit a simának. Legalább 500 literes kell. (Nem ismered a nejemet.  :)    )

Előzmény: Törölt nick (30532)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.10.06 0 0 30533

Hali!

 

>... szükség lenne sok-sok lojális, visszatérő magán ügyfélre is.

 

Ehhez csak annyit, hogy az autó megvétele után megkerestem őket 2 dologgal (ez nem a vételt követő kötelező átnézés volt). Megnézték. "Hm, hm, ilyet még nem láttunk, tapasztaltunk fel kell vennünk a kapcsolatot a központtal (Magyaro. ill. Franciao). Hívjuk, amint tudunk valamit."

- 1 hét eltelt - semmi. Telefonálok --> "Nem kaptunk visszajelzést!".

- Újabb 1 hét eteltével, még mindig semmi. Telefonálok --> "Továbbra sincs visszajelzés, rákérdezünk."

- Újabb 1 hét, ismét én telefonálok --> "Még mindig semmi.".

- Elérkezett a 4. hét (az informatikának hála napra pontosan: beálított figyelmeztető a levelezőrendszerben) --> "Sajnos, még mindig semmi információ." --> "Értem - válaszoltam - akkor talán hivatkozva az eddigiekre, felveszem magam a kapcsolatot a Renault Hungáriával, ha nem bánják!" Minden fenyegető szándék nélkül; gondoltam, ha ők rájuk hivatkoznak, akkor mint elégedeteln ügyfél miért a szalont csesztessem, inkább hangot adok nem tetszésemnek magánál a hivatkozottnál. "Kérik türlememet, hamarosan visszahívnak." 10 perc mulva csörgött a telefon: "Be kellene jönni és itt hagyni az autót 3-4 órára, hogy meg tudják nézni tüzetesebben."

 

Egyáltalán nem voltam ideges, nem is haragudtam rájuk - emékszem a szitura inkább halványan még mosolyogtam is - de a lojalitásomnak irányukba itt reszeltek.

 

Ez csak egy történet, és ez alapján nem szabad és nem is lehet általánosítani. Ha viszont annyira szükségük van a visszatértő ügyfélre, akkor még ha piszlicsárénak is érzik/gondolják a hozott ügyet - és az autó lábon elgurul műszerfalon visszajelzett hiba nélkül, és ez alapjánm arra gondolnak, hogy akkor nem is lehet nagy gond -, az ígéretüket tartsák már be. Lehet akciózni az árakkal - ami fontos is - de a jó árakat a hajukra kenhetik, ha az őket megkereső új Renault tulajdonossal a saját ígéretükkel ellentétesen ilyen szinten foglalkoznak. 

 

Nem vita-folytatónak szántam, csak gondoltam leírom! :)

 

_Zsolesz_

Előzmény: stevie-13 (30506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!