Tudod Stevie az a baj, hogy nem írják le, a munkalapra sem írják fel, először butaságot mondanak, majd többszöri telefon után közlik, hogy így jó ahogy van (pedig amikor szervizben volt egyhangú volt az ennek nem kéne így működnie).
A korábban cserélt (18ezer anyag) lámpamozgató motor munkalapját nem keresik elő, hogy kiderüljön garancia időn belül (vagy után, hiába jelezte a tulaj szóban bőven lejárta előtt) melyik,oldalit cseréltek, mert a számlán nincs rajta.
Egyébként engem nem az zavar elsősorban, hogy feleslegesen mozgatja, hanem felfelé nagyjából 2 mp-ig húzza a motor a lámpát ami a végállást elérve szenved és (nekem csak az egyik) hangosan kerreg majd alapállásba áll. Ha viszont felkapcsolom a lámpát akkor szépen kulturáltan fel-le mozgatja 1 másodpercen belül.
Nem. Minden egyes új gyújtáskor ismételhető módon.
> Amit leirtál az elözőekben a vizsgálatra az semmit nem érhet, hiszen magad is és én is igy
> tapasztalom, hogy csak az első indításkor csinálja
Nem nem, én ilyet nem írtam/mondtam. :) Az én tapasztalatom, hogy 12 km/h (vagy környéke) átlépésekor a gyújtás utáni első felgyorsításkor, és soha többet ugyanazon gyújtási ciklusban (tehát nem vettem a le gyújtást). Viszont új gyújtási ciklust indítva (leáll az út szélén, gyújtást levesz, gyújtást ráad, elindul, felgyorsít) jelenség jön.
A szakival magával (ő vezetett) próbálgattuk a kocsit több újraindítással, így-úgy-amúgy figyelve a jelenséget: és mindig jött 12-15 km/h között. Igy legyen ötösöm a lottón, ahogy ez bekövetkezik minden egyes alkalommal (fentebb írtakat betartva). :)
> Hátramenetben eléred a 12 feletti sebességet, hidegen?
Nem hidegen: hazajöttem, megálltam kinyitni a kertkaput és a ház möogött lévő garázskaput (ez idő alatt leálíltottam a motort). Majd a garázshoz tolatás - kb. 20 m alatt - felgyorsítottam 12 kph- fölé.
Az a szép az egészben, hogy kikapcsolt ASR/ESP esetén is csinálja.
Úgy csináltad ahogy irtam?
Sőt hátramenetben is. :)
Gondolom az első inditáskor csak.
Amit leirtál az elözőekben a vizsgálatra az semmit nem érhet, hiszen magad is és én is igy tapasztalom, hogy csak az első indításkor csinálja, ha nem hagytad a szervízben, hogy másnap ők inditság el elsőre és akkor méricskéljenek, akkor nem csoda, hogy nem találnak semmit - bár szerintem nincs is baja -. Nekem utviszonyoktól eltérően jelentkezik, hol olyan mint egy kavicspengés, hol mint az ABS, hibajelem, tárolt hibám ezzel kapcsolatban soha nem volt.
Hátramenetben eléred a 12 feletti sebességet, hidegen?
Ha valakinek van szép állapotú, jól árazott, gyári tetőcsomagtartója (2005 GS) - vagy tud ilyet eladót - annak megköszönöm, ha értesít (mail publikus).
u.i.: Nem gyári is szóba jöhet, ha nem retro csőváz és garantáltan illeszkedik a gyári felfogatási pontokra. :)
> Erre nehéz mit mondani. Azóta kiderült, hogy feltehetően normális a jelenség, talán ők is így
> gondolták, de ha ezt írásban adja neked, és utána BÁRMI probléma lesz a lámpatesttel, akkor
> viheted be az autódat garanciális lámpacserére, hiszen ők azt mondták, hogy minden rendben van.
Nem a "hibák" voltak a lényegesek az eredeti hozzászólásomban (ezért is nem írtam bele őket ott direktben), hanem az ügyfél kezelés, lojalitás témakör. :)
Ha viszont vélt hiba, akkor lássuk:
Xenon: erre mondták, hogy bp-i központ (a gázopedálosra, hogy Franciao.) --> a 4. telefonom utáni visszahívásukkor: ez gyárilag helyes működés (továbbra is kétlem, hogy ezt bárki is így akarta leprogramozni, vagy ha igen, akkor nagyon balga volt, de ez ugye a privát véleményem) az erőteljes hangot pedig a motor elhasználtsága okozhatja (ennyi idiótán felesleges mozgatás után nem csodálom), amit lámpatest kiszedése után tudnak megmondani, hogy egyszerűen javítni tudják, vagy alkatrész ill. teljes lámpa csere.
A garanciás rész nem hiszem, hogy képbe jön (jött náluk), mivel már majdnem 7 éves az autó.
ESP (?): igen, én is így tudom - 12 km/h (vagy környéke) átlépésekor a gyújtás utáni első felgyorsításkor kell egy pumpa-tesztet végezni a vezérlőnek (nyomásnövelés), amivel egyidőben természetesen a szelepeket is meg kell vezérleni, hogy ne legyen fékezettség a kerekeknél. Én is erre gyanakodtam (gyanakszom még mindig), DE: ezt nem szabad/kell/tilos a gázpedálon érezni, mivel a fékvezérlőnek semmilyen direkt kapcsolat nincs a gázpedállal és nem is cél, hogy visszahatást jelezzen ezen teszt során av ezető felé. Független szervízben (Bosch Car Service) végzett komplett elektronikai tesztelést követeőn 0 betárolt hibával és tökéletesen működő diagnosztikából kivezérelt nyomsánövelésekkel (minden egyes kerékre), abban maradtunk a szakival, hogy nem a fékvezérlő okozza a dolgot. Legalább is a diag alatti hangok messze nem egyeztek a vezetés közben tapasztaltakkal. Jöhetne a mechanikai vizsgálódás fékpadon (felgyorsítgatások, és figyelgetések, szemmel + műszerrel: percek, órák, napok?) mire kiderül, hogy pontosan mi az oka. Mindezt úgy, hogy az autó és annak fékje tökéletesen működik, nincs semmilyen hibajelzés a műszerfalon és a vezérlőkben (egyesével lekérdezve az összeset) sem. Eddig egy autót sikerült kipróbálni, ahol szintén észlelhető volt a jelenség (jóval halványabban mint a minekben), úgy hogy valószínű a rendszer-tulajdonság, nem pedig hiba. Próbálok még az enyémével egykorú ESP-set találni a környéken és azzal is próbát tenni, aztán ennyi. Úgy tűnik, ÜTH-kartárssal kell egyetértenem, hogy vannak ép-ésszel nem igazán megmagyarázható viselkedései (nem hibái) az autónak, melyeket el kell fogadni. :)
Azt a mindenit! Most kapott értelmet - számomra legalább is - a kézikönyv tárolóhelyeket taglaló részében említett "aprópénz tartó". Eddig el nem tudtam képzelni, hogy hol lehet, és láss csodát: a linkelt hirdetés 11/12-es képe - az elektromos kézifék kar helyén. Nagyon elmés, de nekem nem tetszetős megoldás. :)
indits-->nyomd meg a kapcsolót--> nem fog igy csinálni:)-->a gázpedál hlavány visszaütögetése + ezzel egyidőben halk kattogó zaj a motortérből 12-15km/h-nál gyújtás utáni első felgyorsításnál.
> Azok az autók, amiket ennyiért kínálnak, azok ennyit is érnek. Meg lehet nézni, de garantált a
> csalódás.
> Kérdezd csak meg Zsoleszt ;-)
Megerősítem: hirdetésben elfogadhatónak tűnő autók (még képeken is viszonylag OK), a kedves fórumtárs alapos átnézésést követően kiderült, hogy siralmas képet mutatnak. Az áruk persze nagyon baráti volt. :)
Én hátul a 189 cm-res magasságommal a széleken már nem szívesen ülök, mert ferdén befele kell tartanom a fejem, hogy a tető lehajló ívét ne érjem el (2005-ös GS, és max. hátratolt 2. sori ülések).
A nagy lányom ( 13 év 1,62 m magasság) egyik lábát a másikor kersztbe téve utazgat mögöttem (vezető ülés teljesen hátul), és néha nyüszög, hogy több hely kellene a lábának, pedig még majd egy kisarasz van a térde és az üléstámla hátulja között. Betudom az egyéniségének, meg a tini-ségének. :)
Amúgy Imádja mindhárom gyerek, a 6. és 7 .ülés meg kész buli a kicsiknek, amikor nagyikat, ismereősöket viszünk. :)
Erre nehéz mit mondani. Azóta kiderült, hogy feltehetően normális a jelenség, talán ők is így gondolták, de ha ezt írásban adja neked, és utána BÁRMI probléma lesz a lámpatesttel, akkor viheted be az autódat garanciális lámpacserére, hiszen ők azt mondták, hogy minden rendben van.
- a gázpedál hlavány visszaütögetése + ezzel egyidőben halk kattogó zaj a motortérből 12-15km/h-nál gyújtás utáni első felgyorsításnál.
Ezt viszont tudhatták volna a központ nélkül is: ez az ESP önellenőrzése. Bár Scénicben alig van ESP, a Lagunákban (Espace-okban, Velszatyorokban) gyakran be van szerelve, és mindegyikben ugyanúgy működik.
Jézus, ez valami fehér holló! A gáz az csak egy dolog, de a manuális kézifék az nem semmi! Az első évjáratokban volt egy pár ilyen autó, de azt hittem, a ráncfelvarrással kivesztek...
Illetve az 5-fokozatú váltó is furcsa. A 110 lovas motorhoz már a 6-sebességes járt...
Szerintem ez valami legutolsó sorozatú SII, amit úgy legóztak össze a megmaradt alkatrészekből ;-)
Hiába tologatható, mert én 195, a nejem 175 a gyerekek (2 ) meg mindjárt utolérnek..
Az egyterűek lényege, hogy magasan vannak az ülések, ezért hátul gyakorlatilag derékszögben tudják tartani a lábukat az ott ülők -- a lábtér még előretolt ülésekkel is szokatlanul bőséges egy hagyományos négyajtóshoz képest.
A 110 lovas az 1.9-es dCi belga piacra lebutított változata. (A 110 LE ott valami bűvös adózási határ arrafelé. A belga autókat onnan lehet még felismerni, hogy tűzoltópalack -- vagy csak a tarója -- van a jobb első ülés környékén, mert ott ez kötelező kersz-tartozék.)
"Ha nem akarsz grandot, a sima is elég nagy csomagtérrel bír, láttad már?"
Nem ismerem a csomagtér méreteit a simának. Legalább 500 literes kell. (Nem ismered a nejemet. :) )
és még annyit, hogy a család kutya nélkül ford focus kombin, majd skoda octavia kombin nőtt fel. A mostani passat meg nagy csomagterű, csak kicsi a nyilás és a bőr belsőbe nem való a kutya.. :)
>... szükség lenne sok-sok lojális, visszatérő magán ügyfélre is.
Ehhez csak annyit, hogy az autó megvétele után megkerestem őket 2 dologgal (ez nem a vételt követő kötelező átnézés volt). Megnézték. "Hm, hm, ilyet még nem láttunk, tapasztaltunk fel kell vennünk a kapcsolatot a központtal (Magyaro. ill. Franciao). Hívjuk, amint tudunk valamit."
- Újabb 1 hét eteltével, még mindig semmi. Telefonálok --> "Továbbra sincs visszajelzés, rákérdezünk."
- Újabb 1 hét, ismét én telefonálok --> "Még mindig semmi.".
- Elérkezett a 4. hét (az informatikának hála napra pontosan: beálított figyelmeztető a levelezőrendszerben) --> "Sajnos, még mindig semmi információ." --> "Értem - válaszoltam - akkor talán hivatkozva az eddigiekre, felveszem magam a kapcsolatot a Renault Hungáriával, ha nem bánják!" Minden fenyegető szándék nélkül; gondoltam, ha ők rájuk hivatkoznak, akkor mint elégedeteln ügyfél miért a szalont csesztessem, inkább hangot adok nem tetszésemnek magánál a hivatkozottnál. "Kérik türlememet, hamarosan visszahívnak." 10 perc mulva csörgött a telefon: "Be kellene jönni és itt hagyni az autót 3-4 órára, hogy meg tudják nézni tüzetesebben."
Egyáltalán nem voltam ideges, nem is haragudtam rájuk - emékszem a szitura inkább halványan még mosolyogtam is - de a lojalitásomnak irányukba itt reszeltek.
Ez csak egy történet, és ez alapján nem szabad és nem is lehet általánosítani. Ha viszont annyira szükségük van a visszatértő ügyfélre, akkor még ha piszlicsárénak is érzik/gondolják a hozott ügyet - és az autó lábon elgurul műszerfalon visszajelzett hiba nélkül, és ez alapjánm arra gondolnak, hogy akkor nem is lehet nagy gond -, az ígéretüket tartsák már be. Lehet akciózni az árakkal - ami fontos is - de a jó árakat a hajukra kenhetik, ha az őket megkereső új Renault tulajdonossal a saját ígéretükkel ellentétesen ilyen szinten foglalkoznak.
Nem vita-folytatónak szántam, csak gondoltam leírom! :)