Én SKFet rakattam bele, nekem is szólt a szerelő, de azt mondta, nem lesz gond - ha nem SKF lett volna lehet elgondolkozok ezen amin te. Ugyanúgy melegszik fel, ugyanott áll a mutató, nagy melegben sem volt vele gond - pedig Kékesre araszolva kellett felmennem kánikulában mert pont akkor volt futóverseny - nem lett baja - szerintem ott kibukott volna az alacsony szállítási teljesímény... De meg sem moccant a mutató - venti persze elég gyakran ment.
ez az egyik... a másik meg, hogy ha bemelegedett motort leállítasz és akkor megnézed utána a nívópálcát akkor is jönni fog füst belőle. Szimplán meleg az olaj, ebben nincs semmi érdekes
Azért mondom, hogy lehúzás. Egy laikusnak el lehet adni bármennyiért, mert nem ért hozzá, azt hiszi valami nagy csoda, amúgy meg egy sima filter, amit akár egy szűrőgyártónál is legyárthatsz fillérekért.
Amúgy most futkosok az autósboltba mert utángyártott kislapátos vízpumpát kaptam, a szerelő meg szólt hogy a gyárin 3 x nagyobb a lapát.
Boltos azt mondja ezt adja mindenkinek, mert a gyári 24 ezer, ez meg 9000. Nem tudom hogy mennyit számít, de én nem teszem be a kis lapátosat. Aztán kerített elő pár telefonálgatással, nagylapátosat (nem gyárit) és mehetek érte.
Van ebben valakinek tapasztalt? Kis lapát vagy nagy lapát? 3 szoros a különbség...
egy kis segítséget szeretnék kérni. Tegnap egy hirtelen felindulásból megnéztem járó motornál az olajszintet, és azt tapasztaltam, ha kihúzom a nívót akkor füstöl. Most nem tudom mi számít nagy füstnek, de jön ki belőle vmi gáz,igaz nem büdös,olyan szürkés. Aztán letekertem az olajbetöltöt, egy kicsit megemeltem a kupakot,hogy azért ne fröcsögjön rám az olaj, de mintha ott is lett volna egy kis füst. Kérlek titeket magyarázzátok el,ez normális vagy mit nézzek pontosan? Elviszem szerelőhöz is csak azért itt is gyűjtök egy kis infót. 1.9mjet16V a motor típusa.
A szűrő az szűrő, nincs mit ezen túlragozni, ha akarom legyártatom a szűrőgyártóval a méretek és a szűrőszövet finomsága alapján (akivel a szellőzőgépekbe csináltatom a szűrőt) Volt olyan, hogy cég csereberélte a szűrőket a szellőzőgépekben még az elején, akkor 2 millió volt évente. Most meg 300 ezer mert magam rendelem a szűrőket.
Az, hogy a gyári Bravo aktívszenes szűrő 7500 az lehúzás, és parasztvakítás, ennyi.
Körtét körtével, almát almával...
A gyári BMW pollenszűrő nem 3e Ft az biztos.
Nagyon jó minőségű utángyártott Carbonos pollenszűrő a Bravohoz is kb. 2500 Ft.
Így - meglehetősen szedelgő állapotban is- annyit még annyit hozzátennék, hogy ezen felül, a szűrőpapírra meg fel is vitték némi aktív szén réteget, ami a legköltséghatékonyabb adszorbens, megsokszorozza a szűrőfelületet, illetve megköti az ártalmas anyagokat.
Tudom mi a szűrőpapír, 9 éve foglalkozom épületgépészettel, rendelek szűrőket gépekbe, aktív szenest is. Tudom hogy az aktív szén drága, mert egy 60 x 60 x 40 es szűrődoboz (aktív szenes) kb 200 - 300 Euró. igaz a gép gyártójától. szóval van olcsóbban is. De rendelek sima szűrő szövetet ( G4 est, F5 öst) is m2 árba, had ne mondjam hogy fillérekért adják....
Én azt nem értem hogy a Fiatba miért adják 7500 Ft ért az egy db szűrőt ami kb 1,5 cm x 20 x 30 as. Ha nincs benne aktív szén akkor ez elég nagy átverés, ha van akkor is drága.
5 ös BMW be 3 ezres dízel, 2 aktív szenes pollenszűrő kell, 1 db kétszer olyan vastag mint a Bravoé. A két BMW pollenszűrő . Kb 6000 Ft ba került.
Próbálj meg újságpapíron keresztül beszívni hirtelen, nagy mennyiségű levegőt! Nem fog sikerülni! Ez azért tényleg szűrőpapír, amely bizonyos méretig megfogja a szilárd elemeket, viszont elég sok levegőt enged át. A hajtogatás meg gye, pluszfelület.
lényeg, hogy elégedett vagy, találtál most megbízható szervízt.. :-) ez egri?
manapság már nem cserélgetnek rendszám keretet, plusz píz..
pár éve Miskolcon volt 1napos továbbképzésen a feleségem.. a napi üresjáratot elkerülve, az ő kocsijával vittem le (anno PII volt) mondván, hogy a helyi Fiat-nál elvégeztettem az éves (akkor nagyobb szervizt , gyertyák is voltak pl.). pár nappal előtte bejelentkeztem, nyilván tudták nem leszek visszajáró vendég, a címből rendszámból ítélve pl. ennek ellenére pozitív élmény volt, korrektek voltak. mivel relatív a közeledben van carcass, ezért írtam a tapasztalatról. :)
Én igyekeztem porlasztani a dolgot. Az olajban 7e km van most. Pár héten belül fékbetét csere, aztán 120e-nél majd gyertyák és lehet, hogy olaj és társai.
Az enyém már 5éves, de a km még nem követeli meg a vezérműszíj cseréjét (42e km van benne), megnéztem tegnap és szemlátomást még semmi baja a szíjnak. Nincs elöregedve, repedezve... az olajban van 2e km, még az is szinte újnak néz ki, szóval jövő tavasz-nyár elejéig elhúzom a nagy szervízt szerintem. (májusban vagy áprilisban volt olajcsere)