Elég sokan voltunk a dombon... szívesen megnézném külsős szemmel azt a pillanatot, mikor a banda meghallotta, hogy bal pályára jön a gép! A cateringnél még az is kiderült, hogy nem vagyunk elég jó kondiban, de végül elértük! Egy létra azért nem ártott volna, így csak felszállóban lett meg jól.
Nem akarok ötleteket adni a terroristáknak, de a lehetőségek tárháza korlátlan, a para meg valós. A kődobálás és a légvédelmi rakéták között vannak fokozatok, pl a felszálló/guruló gép hajóművébe lősz egy puskával, ami azért beszerezhető. A hülyeségnek nincsenek határai...
TJoe: a megdobálásra már volt példa....egyébként a látszatintézkedésekkel egyet értek....viszont ez ma egy ilyen világ aki fizet annak van minden....hidd el van az a pénz amiért te is elzavarnál mindenkit egy géptől...
Nem, csak a világ tele van "Autómániás"-hoz hasonló közveszéles arcokkal ("nekik nem üldözési mániájuk van, őket tényleg üldözik...."), és ha vannak, akik Stringerrel lődöznek rájuk (a Kenyai eset asszem, egy Sztrela és egy Igla indítás volt), akkor ha a gép mellé engedsz bárkit, mást is megtehetnek, rálőhetnek, megdobálhatják, stb.
Azt Te sem gondolod komolyan, hogy ha valaki le akarná szedni a gépet, felsétálna a hátán egy Stingerrel a teraszra! Vagy jól láthatóan odaáll a kerítés mellé?! Biztonsági szempontból ezek az intézkedések sz@rt sem érnek. Csak arra jó, hogy irritálják a reptér iránt érdeklődőket.
"Az El Al is egy, a sok műküdő légitársaság közül, nem népszavazással döntik el, hogy hova indítsanak járatot és hol zavarják le az embereket a teraszról. "
Igen, de egyedi szokásokkal. Nem hiszem, hogy a ferihegyi biztonsági szolgálat találta volna ki ezeket az intézkedéseket. Nyilván felkérték őket. Csak van ahol bólogatva megteszik ezt, máshol meg barátságosan, de elküldik őket melegebb égtájra.
Nekem az El Al-al és a körülöttük lévő intézkedésekkel nincsen nagyobb gondom, még ha én is szívtam már meg. Én megértem őket egy szinten. Továbbá meg a reptér terasza a reptér területe, amit akkor zárhat el, amikor akar. ha kimész a pálya mellé és kerítésen kivűl vagy, onnan nem tudnak elzavarni, ha nagyon próbálkoznak akkor sem. És ha kijön a rendőr? 2 illedelmes mondatot bármikor megeresztek és átnyújtom a szem.ig-at, annak érdekében, hogy tovább fotózzak. Magyarországon közterületről még katonai objektumok fotózása sem tiltott.
egyébként lehet, hogy LHBP-n nem küldtek még soha rakétát gépre, de máshol igen. Amikor valamilyen népcsoportot emlegetsz, mondjuk ki zsidókat, szerintem erősen félre nyúlsz. Az El Al is egy, a sok műküdő légitársaság közül, nem népszavazással döntik el, hogy hova indítsanak járatot és hol zavarják le az embereket a teraszról.
Ha mindenképp meg akarod csinálni a gépet, csak rajtad múlik, főleg itt Ferihegyen....
Amennyire és tudom - teljesen publikus forrásból - ezért bátran leírom: SU ILW márc 24 és 30, SU 320 márc 26, mind a menetrend szerinti járatok gépcseréje. De javítsatok ki, ha nem! Én holnapra szabit vettem ki a 86-os miatt, remélem nem szívom be!
Amint az sejteni azért lehetett az "aeroflot meglepi" kozák jumbot (IL-86/96) jelent.
A közeljövőben. Hogy pontosan mikor, arról a legkülönbözőbb hírek vannak. A legújabb az, hogy holnapután, (csütörtökön) a rendes menetrend szerinti Aeroflot járat, délelőtt. És nem vip.
Az esetek 98%-ban tuti nem sért közérdeket, de mondjuk a multkori irani 707 és 747sp, ami vip volt és oda is figyeltek rá, mert terminál mellől nem is engedtek fotózni. Nos egy ilyen gép érkezési infóját kiszivárogtatni nem túl szerencsés szerintem. Ugyanis legyen akármi, tudni fogják, hogy melyik pár ember adhatta ki az infót, mégsem egy BAA ez a BA Rt :). Továbbá még egy egyszerű magyaraázatom van: Megígértem a "srácnak", hogy nyilvános fórumokon nem írom ki a special flightokat amiket átküld. Mondjatok rám kígyót, békát, de ez van :-))))
GKopi! Sajnos ez egy nyílt fórum, itt minden megtörténhet, én meg nem szeretném azt az embert feleslegesen bajba keverni, aki annak ellenére segít (küldi az infokat), hogy az állását veszélyezteti. Ezt remélem megérted. E-mailben szívesen leírom, ha más ide ki írja, engem az sem zavar, de én megígértem neki és akármilyen nehéz, be kell tartanom..
Nem tudom, de én nem a reptéri dolgozók ellen "lázadtam", hanem a reptér rossz és fejlesztésre szoruló rendszerére. Na de téma lezárva, szerintem megértettük egymást :)
Hehe! Akkor most tulképpen min vitatkozunk? Mert én az elején csak annyit mondtam, hogy az adott helyzetben Ferihegyen egy huzamosabb idejű pályazár jelentősen növelné a káoszt. Azért mert ez Ferihegy, és olyan adottságok vannak, amilyenek. A légitársaságok meg hiába kalkulálnak ezzel, sajnos konkrét eseteket hallottam, amikor bizonyos társaságok, amelyek eredetileg hozzánk akartak jönni, végül valamelyik környező (konkurens) repteret választották. Píssz!
Jaja meg ne egyél, de én is ide szerettem volna kilyukadni, hogy nem a pályán, hanem az azt körbeölelő guruló út és állóhely rendszeren buknak a dolgok. Nálunk BUD-on van mindennek hiánya, állóhely, taxiway stb stb, de véleményem szerint pályából nincs! (pl.: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=413360 ) Ha megnézitek LHR-en kis túlzással 15 méterenként van a kifutókról leágazó taxiút, ami igen csak lekicsinyíti az elkülönítési távolságot finalon. Egyébként a példa rossz volt, belátom, mert LHR-en kialakultak azok a késések, melyek az általad említett okok miatt következnek be. De egy légitársaság ma már ezzel általában kalkulál nagyobb reptereken...
Én sem azt mondtam, hogy a Ferihegyi forgalmat nem tudná elvinni egy 1 pályás reptér, és nyilván - ennek most nem néztem utána - bőven vannak olyan 1 pályás repterek, ahol nagyobb forgalom van, mint LHBP-n. Azonban az általad emlegetett éves statisztkákban pont a lényeg sikkad el, vagyis az, hogy a forgalom eloszlása (Ferihegyen) nem egyenletes. Vannak olyan - hosszú - időszakok, mikor az 1 pálya is "sok", máskor viszont a 2 is nagyon kevés. Egy olyan reptéren, ahol 1 pálya van, mindent, - a forgalmat, a gurulóútrendszert, a handlinget - úgy tervezik, hogy egy pálya van, és kész. De Ferihegy nem ilyen reptér. Egy okos ember egyszer azt mondta, hogy egy "normális" repülőtér képéhez a toronydaru ugyanúgy hozzá tartozik, mint a repcsik. Vagyis az építkezések folyamatosan - legalább - követik a forgalom növekedését. Most kivételesen nálunk is van toronydaru az 1-es felújítása miatt, de előtte hosszú évekig (a 2B átadása óta) nem történt semmi. Közben pedig az idei januári forgalom nagyobb volt, mint a 2003 július, augusztusi. Így oda jutottunk, hogy pályák számától függetlenül is tulképpen az egész reptér egy szűk keresztmetszet: állóhelyek, kiszolgálló eszközök, check-in pultok, beszállítókapuk, TMA kapacitás (talán ez az egyetlen ami záros határidőn belül változni fog) stb.
És ennek fényében továbbra is azt mondom, hogy az egyik pálya huzamosabb időre történő bezárása jelentős fennakadásokat okozna, függetlenül attól, hogy az érintett szolgálatok mennyire "figyelnek oda". Persze nem zárna be a reptér, de komoly csúszások lennének miatta. (2 pályával is vannak) És erre hiába írod azt, hogy Heathrow-n 24 órában olyan a forgalom, mint Ferihegyen az 1 órás löketben, ahogy Te is írtad BUD nem LHR, nem lehet összehasonlítani. És az sem megoldás, hogy arra a 2 hétre "átírjuk" a menetrendet, "széthúzzuk" a löketeket, mert amellett, hogy nem lehet megcsinálni, a löket nem véletlen, és ha az amúgy 15-20 perc alatt kirepülő 20 egynéhány gép csak egy óra alatt tud elmenni, akkor az egész értelmét veszti, mert mindenki lekésik mindent. Bocsi, ha kicsit hosszú, és kicsit off voltam.
Hi Pepita:-) Elvileg ez a RWY05/23-at extrém esetekben használják csak. Van hogy hosszú hónapokig egyáltalán nem. A 05-öt soha, a 23 at edig akkor ha olyan erős a délnyugati szél hogy 35KT+. Ez esetben indulás csak a 27R ról történik, érkezés pedig 23-ra. Nyilván az adott körülményeken múlik hogy egy B747 elvállalja 23-ra vagy 27R.... netán átmegy másik reptérre.
Na ez egy jó pont volt, hogy mondod, hogy nem minden kép fake. mert LHR-en igenis a keresztbe pálya nem alkalmas 747-esek leszállására. de hogy én se a levegőbe beszéljek. Az ottélőktől körbekérdeztem a dolgokat, még anno, és mondták, hogy találkoztak olyan esettel, hogy a heavyket elküldték a 27-es pályákra, crosswind ide vay oda...
nem azt mondtam, hogy nincs különbség LHR - BUD között, igenis van, de akik itt arról beszélnek, hogy a mostani BUD forgalmat nem lehetne egy pályán elvinni, azoknak szvsz nincs igazuk.
ja és ha már megnézted a pálya hosszát, akkor nézd meg az átlagos éves forgalmat a crosswind pályára. vond le a maradékból azt az elenyésző számot és az összehasonlítást végezd azzal az összeggel :)))
Miért nem? Ennek most direkt utána néztem, nehogy a levegőbe beszéljek. Heathrown a crosswind rwy. 7732 láb hosszú. SXM-en (St. Marteen, Holland Antillák) az egyetlen pálya 7708 feet és még ILS v PAPI sincs. És tudtommal oda is vígan járnak Jumbik. (mondjuk nem éltem ott 3 hónapot, így nincs saját tapasztalat, de talán nem minden kép fake az a.net-en) Az LHR - BUD különbégekről majd később írok esszét, most megyek be forgalmat lassítani.
bocs, kicsit siettem.
Szal az a310 tutinak ígérkezik, én is hallottam.
Heathrowba nyugodtan menjünk bele. 3 pálya van az igaz, de a keresztbe menőt csak vészhelyzetekben, illetve nagyon speciális esetekben használják. Én még egyszer nem láttam 3 hónapnyi ottélés alatt. Igaz, ott 5 méterenként vannak a gurulóutak, így jóval kisebb az elkülönítés is (pont ezért szeretnének 31L/13R-re is építeni egyet), de európai viszonylatban nagyon messze vagyunk még attól, hogy egy pályával "meghalna" a reptér... A ferihegyi forgalom elosztva 2-vel (pályák számával), meg sem közelíti az átlagosat, amit egy pálya elvisz más európai reptereken.
Azt csiripelik a verebek, hogy április elején (ha jól emléxem 10-én) a délelőtti CSA A310-essel fog jönni. Hát nem egy SP, de nem is ATR. Visítok, ha van konkrétum.
1. Most inkább nem megyek bele a Heathrow és Ferihegy közötti különbségek felsorolásába, (egyébként ott 3 pálya van, Ferihegyen pedig eddig még csak kettővel találkoztam:)) de nyilván ott sokkal ügyesebb emberek dolgoznak mint itt. Azért majd igyexünk jobban odafigyelni. Egyébként meg nemhogy 1-2 hetes pályazárás, de 1-2 órás gurulóút (bizonyos gurulóutak esetében) zárás is elég nagy port tud kavarni felénk.
2. A nyári menetrendig biztos nem lesz kész, de lehet, hogy a jövő nyárira sem.
Bocs a kötözködésért, de megközelítőleg 70 m, ugyanis ott van az inner, és ennek elérési magassága 677' QNH szerint, de ha pont a kerítésnél állsz akkor kb. 58 m. ;-)))))))
1. Heathrow, mely a világ 3. európa első legforgalmasabb reptere, ugyanaggyi pályával viszi azt a forgalmat, amit mi itthon. Szal milyen forgalomról beszéltek??? :-))
2. Több helyről is hallottam, hogy a nyári menetrend beindulására el kéne vele készülni. Szóval most 1,5-2 hét lezárás nem hiszem, hogy sok port kavarna, csak kicsit oda kéne figyelni :-)
Ne legyen igazam, de szerintem az az építkezés még olyan szakaszban sincs, hogy komoly AutoCAD kapacításokat foglaljon le. Alszunk még párat addig a pálya zárásig.
Egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy az ismert forgalom mellett hosszabb időre bezárják a pályát. Szerintem inkább arra lehet számítani, hogy éjszaka fognak építkezni, nappal pedig, ha esetleg korlátozásokkal is, de működni fog mindkét pálya. De ez csak tipp, nem tudok semmi konkrétumot.
Lsd. 2343, bár a leszálláshoz általában 31R, kivéve cargo+GAT, meg egyéb gépek T1-re.
Néha, ha bütykölik pl. az ILS-t, vagy takarítják a másik pályát, akkor arra jön az összes érkező, de nem egy nagy boldogság mondjuk a 31R végétől visszagurulni a T2-höz...
A gépek nem voltak csúnyák, de a leszállás azért igen csak :) az SP nagyon elpattant, kicsit csűrt is még rajta... A 707-es meg három-pontos landolástól nem volt messze :) Szal ez igenis csúnya nekem... De a gépek tényleg szépek voltak (707-es is bekérhette volna a R-ot indulásnál!!!!)
Jah és köszi utólag is a felvilágosítást (direkt írtam burkoltan) Kiskockás! :)
ismételten: www.airportal.hu és előrejelzés... kicsit érteni kell a "nyelvet"... 100%-os előrejelzést sehol nem fogsz kapni, de mostanság nem olyan a szél, hogy forgolódik, szal ha mész a reptérre akkor előtte nézz egy metart és az valószínüleg érvényben lesz még amire kiérsz...
...bocs, azt elfelejtettem, hogy itt mindig az aktuális infók vannak csak, előrejelzést sajnos nem tudom hol lehet találni.
Ha jól tudom, 220°-360°-040° között 31 az irány 041°-219° fok között 13, ha pedig nincs szél vagy nem jelentős akkor mindig 31. (Szóljatok ha hülyeséget írtam, de én így tudom)
Szia!
Más szögből:
http://www.airliners.net/open.file/795758/L/
Tényleg "tornázott" rendesen mind a kettő, de azért csúnyának nem mondanám.
Inkább mint a robot!
Látni kellett volna a touch downját is a 747Sp-nek meg a 707-nek! egyik sem volt kutya (szerintem egyrészt azért, mert manuállal jöttek be, másrészt meg a szél miatt!!!) Ha valakit érdekel van fent róluk 1-1 fótom JetPhtoso.net-en, sajnos a 747SP-nél nagyon fújt a szél és "heat distorsion"-ös lett a képem, de emléknek jó... Életemben most láttam másodszorra 707-est landolni, de az első messzen me volt ilyen csúnya :) Majdnem három pontos lett :)
Nekem is nagyon tetszett a 707-es, és én ezúttal szeretném kiskockás topictársnak megköszönni a remek előrejelzést, nem mindennapi volt az élmény. Meg aztán Ferihegyen az is ritka, hogy két 747-es legyen egyszerre final-on, remélem jó lett a kép róluk.
Istenem, én még ilyen gyönyörű gépet, mint ez az iráni 707-es, soha nem láttam. Jöhet nekem bárki bármivel, ez csodálatos volt. Csillogott-villogott; szép, ám egyszerű festés, no meg ez a klasszikus forma. Jobban izgalomba jöttem, mint az IR 747SP-vel. Ez a Hola 733 pedig elmehetne a búsba a 4, körmömnyi takonyzöld színű csillagával a vezérsíkon.
Igazad van, én azt hittem a múltkori Club Airways megint, de igen az osztrák volt. (Az airlinecodes.co.uk -n ezt írják: Clubair Sixgo, innem volt az a gyors/rossz következtetésem, hogy ez az). Láthatóan viszont a bud.hu szerkesztői sem nagyon tudják, hogy ez nem utasgép. Mondjuk ez a jelen esetben nem baj, de a színvonalról sokmindent elárul... :((
Hát láttam én már sokszor ATA TriStart és Cargolux 744F-t 31R-re jönni, tehát nem mernék a 31L-re fogadni. Én 2A teraaszra megyek, a többi a szerencse dolga. ._9
Télleg, lehet, hogy itt már volt fölvetve a dolog, valahol meg lehet nézni Ferihegy aktuális le/felszállóirányát a neten? Mert én csak empírikus úton tudom ezt kitalálni per pillanat :)
Szerintetek honnan érdemes fotózni holnap? Az SP + a 707 gondolom 31L-lesz, a többi meg R, nem? És a 6P 650 Milánóból az megint a J328? Ti merre lesztek?
Hú, nagyon sok érdekesség jön akkor holnap délelőtt:
11.30 Hola Airlines (733-752)
11.35 Corsair (743-332-734)
11.45 GirJet (100)
plussz az említett iráni gépek (74L-707), tudja valaki, hogy miért jönnek?
Láma kérdés: merre található pontosan a spotterdomb? Illetve ezen kívül, meg tudnátok mondani, hogy a különböző pályairányok esetében honnan lehet a legjobban kukkolni a fel/leszálló gépeket? Én csak az ecseri bekötőt ismerem, ill. a 13L oldalához bevezető kis földutat.
Igen tudom. Csak: egyrészt ez tipikusan az az eset, amikor a farok csóválja a kutyát, másrészt amit ugye tiltanak azt már csakazértis, harmadrészt pedig egyeseknek még nem tűnt fel, hogy ma már keresni kell az olyan mobiltelefont, amiben nincs fényképezőgép.....
Télleg, mi most a Ferihegyi policy a bentről csinált képekkel, elvben ezek csak engedéllyel készíthetők? Ti szaroztok ilyennel, vagy "leegyszerűsítitek" a dolgokat, és engedélyezitek magatoknak?
Mindenki onnan fényképez, ahonnan tud. És gondolom, akinek van lehetősége bentről, az nem fog kimenni azért, mert onnan nagyobb kihívás. Én pl. munka közben szoktam, és olyankor - ideális esetben - bent vagyok. Amúgy elég messze lakom a reptértől, így pluszba csak akkor megyek be, ha tényleg valami különleges vas jön. A DC-8as pl ilyen volt, de minvel az utsó pillanatban átvitték 31R-ra az akcióképről lemaradtam, mert még belül sem értem át. De meg tudtam csinálni a torony alatt gurulva, B1en miközben begurult az állóhelyre, és parkolás közben. Erre mondom azt, hogy több esélyem van, és ez nem érdem, hanem állapot. Ha van lehetőségem a 13R leszállókat C várópontról fényképezni, akkor nem megyek a spotterdombra, és valószínűleg más sem menne a helyemben. Ettől még nem csinálok jobb fotókat - sőt! - csak másokat.
de szerintem abban is egyet értünk, hogy ha a gép mozgásban van (le vagy fel száll), akkor sokkal többet mondó a kép. Ezt nem Kiskockás ellen mondom, mert én is jó sok terminálos meg minttudomén milyen képet csináltam/ok.... csak úgy általánosságban
nem fikázni, cikizni vagy bármi negatívat szerettem volna neked mondani, de a legtöbb belülről készült kép szerintem egy álló gépet ábrázol, vagy éppen gurul egy eldugott taxiwayen :)
Szerintem a planepictures.net nemzetközileg nem egy annyira látogatott site, hogy amit mondtál az mérvadó legyen. Nem azt mondom, hogy az álló gépeket ábrázoló kép nem jók, de fotós és repülős szemmel a "mozgó" gép az igazi :)
Kintről szerintem az érkező és induló gépek nagy részét meg lehet csinálni jól, bár amióta felhúzták azt a nyomorék tetőt a cargohoz, azóta sokat rontott a helyzeten :(
Szia!
Egy szóval sem mondtam, hogy kívülről nem lehet jó képeket csinálni. De abban azért megegyezhetünk, hogy a kerítés elég rendesen behatárolja, hogy mikor, mit, honnan tudsz fotózni. Most hirtelen megnéztem a PlanePictures-en fentlévő képeimet. (azért annyira nincs rengeteg) A legtöbbet nézettek egyike sem action kép, viszont egyiket sem lehetett volna megcsinálni kintről.
Az Airliners.net -en többnyire következetesebbek a screenerek, mint mondjuk egy jetphotos.net -en. Elvégre nem rég lépték át a 500 milliomodik képletöltést, amit ha megnézünk, akkor nagyon nagy forgalom. Ez nincs ingyen, valahogyan szűrni kell. A jetphotos.net -en ha megnézitek elég kevés a nézettség (átlag képletöltés/100 kép/nap), de azt a csapatot nem fogom megérteni soha, hogy mikor miért fogadják el az egyik rosszabb képet és máskor meg a jót visszadobják. pedig náluk csomó olyan fejlesztés van ami nekem sokkal innovatívabb, mint A.net-en.
----------------------
Kiskocás:
Ez szerintem relatív, hogy honnan lehet jó képeket csinálni, mert ha action képet szeretnél, akkor kerítésen kivülről is meg lehet csinálni jóra, szépre azt az illető le és felszálló gépet, de egy hangár előtt álló gépről készült kép szerintem ugyanolyan unalmas, mintha a terminál teraszáról fotóznék (Mondom én, aki sokat jár ki a teraszra fotózni, de nem is élvezem annyira és a képek nézettségéből az igazolódik, hogy a látogatók sem :) )
Na igen, az Airliners-en gondolom tényleg muszáj valamilyen szűrőt alkalmazni, eszméletlenül sok képet tölthetnek fel egy nap. A Flightlevel-re én a szűrés helyett (aminek itt mondjuk amúgy sem lenne túl sok értelme, nem hiszem hogy kezelhetetlen mennyiségű kép érkezne egyhamar) azt találtam ki, hogy a felhasználók értékelhessék a képeket, így azért szét lehet majd választani a jobb meg a rosszabb minőségű képeket a kereséseknél, de mégsem kell egy képet sem visszadobni. Aztán persze, hogy ez mennyire működik, majd kiderül a gyakorlatlaban :-)
Néha hülye indokkal utasítanak el, de alapvetően jó ez a rendszer, másként horribilis -tényleg átláthatatlan- mennyiségű rossz minőségű kép kerülne fel. Erre ott a myaviation.net.
ha már ennyit foglalkoznak vele, akkor kicsit rendezhetnék a könyvtárakat is, hogy az azonos típusok pl. egy galériában legyenek mert teljes a kavalkád.
Van egy rakás szakember (őket hívják screeners-nek), aki végignézegeti a feltöltött képeket és ők fogadják el/lökik vissza. Ezért tart 4-5 napig, mire megvan az eredmény, hogy elfogadták-e a fotót.
Nem lehet, hogy az uploadnál/form kitöltésénél/regisztrációnál/kép felbontásánál van valami szűrés, ami automatikus? Nehezen tudom elképzelni, hogy ott ül valaki, és 24 órában szelektál párezer képet...
jó, hogy említed ezt, már akartam kérdezni, hogy van-e valami szelektálás az Airliners-nél vagy bárki feltölthet. azért kérdem mert a multkoriban konkrét géptípusról kerestem képeket és hatalmas kavarodásban voltak a képgalériák.
Nagyon köszönöm, meg is néztem a képeidet, nagyon profik! Tárhelyünk van bőven, (gyakorlatilag korlátlan) úgyhogy jöhetnek a képek minden mennyiségben :-)
Nagyon köszönöm! Még azért rengeteg javításra váró dolog van rajta, de remélem a jövő héten már nagyjából elkészül minden. (persze rengeteg ötletem van még, így valószínűleg folyamatosan bővülni fog).
Általában csak olvasgatni szoktam a pilóta fórumot, nem nagyon szóltam még hozzá a témákhoz, viszont most egy kéréssel fordulnék hozzátok.
Csináltam egy spotter oldalt (amolyan kis magyar Airliners-t) és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Egyelőre még tesztelési szakaszban van, de a főbb funkciók már működnek.
Ez nehéz kérdés. Van egy csomó képem, amit egyszerűen nem lehet megcsinálni a kerítésen kívülről. Inkább helyzeti előnyöm van, mint nagy fotós tudásom. (meg végre 1 normális gépem)
Nagy mák, hogy láttam a gépet, mert asszem, 28.-án jött, és meg voltam győződve, hogy fél napon belűl elmegy, ergo, hogy lemaradtam. Ezért azt gondoltam, hogy egy 747 lehet, és kerestem az elején a púpot, de annyira, hogy a wingletet nem is néztem, hogy van-e :)
Egyébként nagyon elegáns repcsi volt, mintha egy négyhajtóműves B-757 lenne.
November 15-én a D-AIRS a késő esti Frankfurton 1 órás késésben volt, leszállás az 1-es terminál felőli pályán, de nem a cargo dombnál, hanem a múzeum felett jött be (a pontos pályairányt nem tudom :) . Az A321 is megfordult ott a pályán, nem gondoltam volna, hogy sikerülhet.
Hát igen aki ott dolgozik minden nap, annak lehet nem is olyan ritka, de aki csak néha néz ki egy napra (mint én), az már nem lát ilyet minden héten! :)))
Azért ez annyira nem ritkaság. Ha 31es iránynál 2es terminálra érkező bal pályára jön elég gyakran csinálnak short backtrack-et, vagy akár backtrack nélkül B2 elhagyást is. Egyszer láttam egy Atlas jumbot is, amelyik 31L-nél backtrack nélkül elhagyta B1re. Sőt tavaly tavasszal volt egy nap, amikor - elég erős szembeszélben - két Malév NG is 31R-ra leszállva backtrack nélkül lejött X-en. Az első mondjuk egy 800as volt, ami üresen, csak személyzettel jött haza vmi charterból, de utána megcsinálta egy 700as is, rendesen utasokkal. Ott azért feszülhettek az övek.
Kedves AirBoy. Az elhunyt iránti tiszteletből én nem irom le amit most gondoltam. Még a végén gyarapítanám a sok "hülyeséget"... Bár nekem egyik sem tünt annak.
Mielött sok hülyeséget írnátok. Azért láthattatok alacsonyan repülni egy 737-est, mert berepülték. Pont eebben az időben egy nagyszerű pilótatársunkat temettük Óbudán. Ugye megértitek az összefüggést....
Én biztosra veszem, hogy ezt láttad, más hófehér gépet nem láttam ma Ferihegyen. Viszont ennek a repülése teljesen úgy nézett ki mint egy bemutató (bár csak a leszállást láttam). Nem jött túl rövidre, a jel után tette le, utána nagy fékezés, a B1-en túlment kb. 15-20métert mire megállt, de tökösen visszafordult a pályán és lejött ott. Azért "igazi" utasokkal ilyet ritkán csinálnak.
Szerintem te az ex HA-LEY-t (737-400) láttad, ma délelőtt 3/4 10 kor szállt fel és 13-14h között szállt le a 31L-re. A leszállás után az ACE hangár előtt állt meg. Szerintem is vagy test flight, vagy bemutató repülés volt az új bérlőnek. Egy kis városnézést is belevittek úgylátszik a dologba :)).
Én is ilyet gondolok, csak nem értem, hogy teljesen szélmentes időben miért változik a pályairány ilyen hirtelen meg, ráadásul anticiklonban, mert most gondolom, az van (magyarul nem nagyon hiszem, hogy valami drasztikus időjárási jelenség lenne a környéken). Maga a gép is egy enigma, teljesen festés nélküli volt (ie. fehér), de azt majd a planes.cz-ből megtudom, mi lehetett.
Nem last minute túra. A kint szolgálatot teljesítő magyar katonákat "cserélik le" vele.
Egyébként az eredetileg tervezett időpontban nem tudott elmenni, kinti időjárás miatt.
Lehet,hogy hülyeséget írok, javítsatok ki. Lehet, hogy megváltozott a pályairány és várakoztatás után átküldték a 31R-re. Láttam ősszel Air Malta A319-est 200m -en átrepüni keresztbe a reptér fölött e miatt.
Sziasztok, érdekes dolog történt a fejem felett, Óbudán, nagyon alacsonyan, mondjuk a megszokott repülési magasság felén-kétharmadán (cca 200-300 m) megjelent egy hófehér B-737 Classic, talán 500, északról repült dél felé, majd ahelyett, hogy ráfordult volna a 13R-re, ezen a nagyon kis magasságon jobbra (nyugatnak) fordult, megtett majdnem két teljes kört, és kelet felé távozott. Jóval a Budai hegyek magassága alatt repült, meglehetősen nagy állászögön, monduk azt, meglepő látvány volt... Lajstromjelet nem láttam kukkerral sem.
huhúúúúúúúú. 1993, pestlőrinci piac. Tourist ruszki cső, 20*50. Egy lengyel nőtől vettem 2500 pénzért.
Áthaladókra már jó, egészen B737 méretig, ha elég közel jön.
Mediamarktban szoktam látni kisebb nagyobb csöveket, 10-20ezres nagyságrendben, de nem tudom, a csillagászati jellegűeket mennyire nehézkes mozgatni, nem fejjel lefelé adják e a képet, stb. ehhez nem értek. Ilyen turisztot talán még lehet szerezni valami lengyel piacon.
Ez a magyar fociválogatott lesz Wales-be, csak azt nem értem, miért az Austrian-nel repülnek. Kell a magyar focinak az állami pénz, de nehogy a magyar gazdaságba forgassák vissza...
Akkor te nagy profi lehetsz, mert én itthon ugyanezt 60 bruttó körüli árakon látom. Egyébként kifejezetten azért szeretném megvenni, mert a FinePix 5000 10*-es zoomja nagyon-nagyon kevés a repnapokhoz, és akkor lenne a dolog jó, ha nem csak a közönség előtt elszáguldó gépeket tudnám lődözni, hanem a távoliakat is, pl. Brno-ban nem lenne ellenfény. (Igazából a nagy zoom itt még könnyít is, mert távol az elmozdulások kisebbek, és több időd van az élességre, etc.) Ezt a nagy dögöt is szívesen kipróbálnám, sőt, lehet, hogy ki is próbálom, mert a 8* zoom azt jelenti, hogy nagyítás nélkül még benne vagy a már jól ismert intervallumban (a 8* kisebb, mint a Fuji 10*-ese), teljes nagyítással meg feltárul előtted a Hetedik Menyország. Amatőrcsillagász vagyok, tudom, mi az a nagy nagyítás, hidd el, nem rossz dolog az:)
Most kaptam karácsonyra, 34e forint volt, Japánból hozták - itthon nem tudom, mennyibe kerül. Ha repülőnapokon szeretnéd használni, jó kezednek kell, hogy legyen, mert csutkára be kell zoomolni, hogy ne vignettáljon. :) Én voltam kint vele 2-3-szor Ferihegyen, de a felszálló gépek túl gyorsak, a kamerának ideje sincs fókuszálni, meg bele se fér az egész repülőgép a képbe. Nem akarlak lebeszélni róla, sőt!, de régen én is voltam Taszáron, nem hiszem, hogy ott sok hasznát venném ennek az ágyúnak. :) Talán az 1.54* változata erre a célra jobb. Ilyen zoom mellett én nehéznek tartom követni a céltárgyat, persze nem úgy, ha az 10 km magasan van. :)
HL7538: Mikor, mennyiért vetted a telédet? Én is ugyanazt a 2,2*-szeres Raynoxot néztem ki magamnak, de én ráérek nyárig megvenni (repülőmapokon fogok lődözni vele)... A fotók királyak!
Nézzetek be ide : www.pchelper.hu, egy nagyon jó barátom csinálja, a hivatalos Mo.-i forgalmazója a World Air Routes cockpit DVDknek és a rádióknak is.
Itt találtok rádiókat bruttó 40-70 ezer közt.
Nekem egy régi Roadstar rádióm van, nem scanner, hanem tekerős, ezért egészen pontosan nem lehet beállítani, úgy mint a scannereket.
Én a 130,575-t szoktam hallgatni, azok jönnek a ház felé kb.
Hallgatnám őket én is, ha tudnám, mi kell hozzá. :) Nincs erről valami how-to? Én is Air France-ra tippeltem, mindkettőt. Egyelőre egy lassan 3 éves Olympus Camedia C-700-am van (de már kinéztem az utódot), ehhez kértem és kaptam karácsonyra egy Raynox 2.2-es telekonvertert, azzal a szándékkal, hogy ilyesfajta képeket készítsek. Szerencsére barátnőm egész jól tűrte a gyakori megállásokat az út szélén, ha megláttam egy-egy ígéretes kondenzcsíkot. :)
Sziasztok!
Akit érdekel ma este 7 óra felé An140es jön Ferihegyre.
Nem tartozik a gyakori madarak közé.
Tudtommal Ferihegyen még nem volt.
1es terminál, gondolom valahova a 10es állóhelyekre fog állni.
A tervek szerint kb. 2 órát marad.
Sziasztok, tegnap Keszthelyen sikerült lencsevégre kapnom egy gépet, de nem tudom, milyen társaság lehet. Mellékelem a kép részletét, hátha valaki ismeri.
Szerintem a mostantól szigorított előírásokat a turbopropok nem szegik meg, ezekre ez nem vonatkozik. Meglepő viszont, hogy azért nem ritka a Tu-134, a Tu-154 meg egyenesen mindennapos. Il-76 is volt.
Ma az 1es Terminálnál belül várakoztam az oly sűrűn közlekedő belső buszra és akkor begurult elém az Adac gépe. Tök vicces ez, mert egy németországi, ADACos térképen vannak fotók erről a számomra furcsa és különleges gépről. És lőn ma kb. 100 méterről láthattam. Őt: http://www.airliners.net/open.file?id=736969&size=L&sok=V0hFUkUgIChNQVRDSCAoYWlyY3JhZnQsYWlybGluZSxwbGFjZSxwaG90b19kYXRlLGNvdW50cnkscmVtYXJrLHBob3RvZ3JhcGhlcixlbWFpbCx5ZWFyLHJlZyxhaXJjcmFmdF9nZW5lcmljLGNuLGNvZGUpIEFHQUlOU1QgKCcrImFkYWMiJyBJTiBCT09MRUFOIE1PREUpKSAgT1JERVIgQlkgcGhvdG9faWQgREVTQw%3D%3D&photo_nr=9
ha jól tudom pontosan 2005. március 31-én száll fel előszőr az msn001-es A380-as, ha az azt megelőző guruló és fékező próbák okésak és az idő nem lesz kaki.
Ők pedig nem spórolnak a belső berendezésen... A mostani 747 Megatop-ok is nagyon kényelmesek, élmény rajtuk utazni. Biztos ez se lesz kényelmetlenebbül székezve.
gondolkodtam közben, hogy ha kamu akkor mi lenne benne a biznisz? nyilván csak az lehetne, hogy repjegyeket adnak el egy nem létező járatra de ahhoz szerintem túl átlátszó lenne a dolog ha nem igaz, meg túl sok a nyom
az oldalt üzemeltető BB Cops Travel Bt. szerepel egyébként egy viszonylag komolynak tűnő zágrábi utazási cég magyarországi partnereként is
ezt nem is vitatom, de a magyar honlapon az van, vagy legalábbis ottjártamkor az volt, hogy BUD-BKK fapados járat. Na ezen picit el is csodálkoztam, meg azon is, hogy hipp-hopp itt egy magyar divizió, de a main oldalukon meg a repcsis hírekkel foglalkozó oldalon egy szó nem esett róla....
Nos mikor arrol volt szó, hogy jön, akkor felhivtam az akkór szolgálatos ismerőseim, akik megkérdezték azt aki ebben kompetens, és nekik ezt mondták. Ennyi, és nem több. Én ennyit tudok. És másnap aztán nem is jött.
A légiirányítók pontosan megmondják Neked, hogy a levegőben kényelmesen elfér.
De, hogy a földön mi, hol fér el?
Szerintem nagyon szomorúak lennének, ha ezzel is nekik kéne foglalkozni.
Az An225 törzsátmérője, fútóművének nyomtávja ugyanakkora, mint a Ruszláné.
Az pedig párszor már bebizonyította, hogy elfér, még az amúgy legkeskenyebb A1 gurulón is. A Mryija-nak csak a hossza, és a szárnyfesztávja nagyobb. Valóban lehet olyan guruló a reptéren, ahol a fesztávja miatt esetleg nem fér el - a kandelláberek közelsége miatt - de akkor arra nem kell gurítani. Ha akar, bármikor jöhet.
Nekem ezt a légiirányítok mondták, hogy végül is ezért nem jött. Aztán ugy volt, hogy két kissebb, jön helyete, majd végül az se, és állítolag, a 225 jött, de máshova. Aszem Csehbe.
Vigyázz a legújabb 747-300-asuk és 747-200-asuk (HS-UTK és HS-UTH) már One-Two-Go színekre van festve (operated by Orient Thai matricával). A két cég mondhatni egy és ugyanaz. Semmi esetre sem LoCo járatról lenne szó, hanem charterről (vagy ahogy N.o.-ban mondják: "Ferienflieger")
álítólag kicsi neki a taxiway, de ne vegyétek 100%-ra amit mondok!
ez a one-two-go.hu nagyon átverés szagú.. Ki hallott már 10-12 órás FAPADOS járatokról??? :) Szóval a domain egy BB Cops Travel Bt nevére van bejegyezve 2004-11-09 óta... a baj csak az, hogy a kijelőlt képvisselő is ez a cég, tehát én az esélyét annak, hogy ez az oldal reális minimálisnak ítélem :) Bár csak ne lenne igazam....
Igen, az a 46-os állóhely, ami a Ferihegyre üzemelő típusok közül, tulképpen csak B767-esre jó. Ha abból egyik sincs itthon, és a China Hainan sem boldogít minket, akkor szoktak oda tervezni crj-t, vagy Fokkert, de mindenképp csak buszos kiszállítással, függetlenül az utasok számától.
December 24-én, amikor Krakkóból jöttem haza CRJ-vel, mi gépünk is csáphoz állt. (Az A terminálon jobbra a legszélsöhöz). Igaz, onnan (mivel ketten voltunk utasok)kis busszal jöttünk be...
Szia! Le tudna szállni. Az ősszel 2szer is "beijesztett" azzal, hogy jön, az egész reptér rá volt kattanva, aztán mégse jött.
Nekünk minden esetre készült eljárásrend arra az esetre, ha jön, szó sincs arról, hogy nem tudna leszállni, vagy nem férne el, vagy hasonlók.
Ez mostmár itt elég OFF, de az ops-ot megvédem, mert ők "társszolgálat".
Gondolom Te is tisztában vagy vele, milyen állapotok voltak az elmúlt hónapokban Ferihegyen. (most kicsit lazult a dolog) Tényleg, szinte már a hangár tetejére is gépeket állítottunk. De a hajtóművezőre, a kompenzáló helyre, uhmb-re, műszaki előterekre, mindenhova. És mindennapos volt, - a 2A-B-n most is az - hogy gépek akár 20 percet is vártak állóhelyre, hogy ki tudjanak szállítani. Ilyen körülmények között lehet állóhelyet szervezni, és működhet is a dolog, egészen addig, míg az első kis porszem be nem kerül a gépezetbe (pl. késés, műszaki hiba miatt itt ragad stb.) Onnantól kezdve borul minden, és nem egyszer volt olyan, hogy szépen álltak sorban Limán az érkezők, és ha felszabadult 1 hely, oda beraktuk az éppen aktuálisat. A Lufi Airbus külsőre került, a Carpatair Saab pedig csápra. Persze mindenki hüttyögött, de nem volt más megoldás.
Az a FedEx is nyilván azért állt ott akkor, mert mikor jött, nem volt más hely neki.
Ráadásul az iljuskák rendszeresen megcsinálták, hogy jelezték, hogy jönnek, terveztek neki helyet, aztán mégsem jött. Vagy jelezte, hogy megy, kalkuláltak a felszabaduló hellyel, aztán nem ment, csak 2 nap múlva. Ezt egy bizonyos zsúfoltsági szint fölött nem lehet bekalkulálni.
Amúgy, persze, hogy fizet a parkolásért, de messze nem annyit, mintha a pár nap alatt, adott állóhelyen meg lehetett volna fordítani 4-5 gépet.
Ciao
Bálás ruhákat még Rigába szerettek vinni... Az említett "gumis" gép az ER-IBP volt, az Airline Transport cégé. A Ferihegyre járó IL76-ok közül talán ök voltak a "legveszélyesebb csapat" Egyébként én szinte alig láttam olyat, amelyiken a gumik 100%-ig rendben lettek volna. Nem véletlenül, ui ezzel lehet pénzt spórolni (pedig nem szabadna!), nem is keveset, hiszen van belöle 20db.
Ezeknél a járatoknál pedig a ops-nak bele kell kalkuláni hogy az ETD helyén egy "?" van, eleve olyan állóhelyet kellett volna kiosztani ahol nem fog senkit zavarni, ha mégis marad. (mondjuk a Zitoransot azért rakták 16-ra mert a FDX ATR foglalta a 2-est...ilyenekre kellene figyelni) Mellesleg a parkolásért is fizet. Üdv
Szerintem azok az árak thai baht-ban vannak feltüntetve, csak egy irányban, illeték nélkül. És persze mind Bangkok-ból egy belföldi célállomásra. Lehet, hogy tévedek, de szerintem ez lenne reális. (Ha jól emlékszem, 1 THB kb. 6 forint.)
Nem védeni akarom a handling cégeket, enkünk is van bajunk miattuk bőven, de azért az is nem egyszer előfordult, hogy kipakolás után a személyzet napokra eltűnt, a gép pedig foglalta az állóhelyet, amiből amúgy is elég szűkös a kínálat. És volt olyan madárka is, amelyik azért vesztegelt itt 1 hétig, mert a gumijain kilátszott a textil és a PLH nem engedte felszállni. És az is elég ritka, hogy a papírjaikkal minden rendben legyen. Ráadásul ugyebár csak kézzel rakodhatók, szóval amellett, hogy bevételt jelentenek gond is van velük bőven. Tudom, hogy járnak még néhány helyre az eu-n belül, de asszem, azok amik eddig ide jöttek, azoknak a nagyrésze ezután is ide fog, ha engedik neki, mert a bálás ruhának nem annyira kell állat eü állomás, mégse vitték Pozsonyba, v. Bronba eddig sem. Vagy lehet, hogy vittek oda is, ezt nem tudom. Ez persze nem változtat azon, hogy a handling egy vicc - bár most folyik az rt. handling kiszervezése - ez azonban jelenleg egy adottság, amin se Te se én nem tudunk változtatni, viszont aki idejön, az is nagyjából tisztában van vele. (vagy ha nem, majd megtudja) Ezen változtatni már most is marhára késő lenne elkezdeni, de akiknek kéne, még most sem kapkodnak.
Vhol irtad lentebb, hogy itt sincs lefutva a dolog. Ui járnak pl Franciaországba, Brnoba, Pozsonyba annak ellenére hogy az is EU. Itt megint arról a magyar történetröl van szó hogy sz@r törvényeket hoztak, nem veszik figyelembe az EU kedvezményeket. Azért jöttek ide mert ahová ezelött jártak ott nem volt állateü. állomás, valamint földrajzi okokból. A kiszolgálásuk BA Rt részéröl híg f@s volt, a Malév részéröl 1 fokkal jobb, de még kritikán aluli. Persze nehéz volt összehozni a késések miatt a rakodókat de olyan helyen ahol -EU direktivával teljesen ellentétes módon- a handling a legnagyobb reptér használótól, valamint a reptér üzemeltetöjétöl függ ez nem is csoda ott mindenki le van kakizva magasról (ld utasgépekkel kapcsolatos panaszokat a forumban föleg Sky&Wizz) . Persze a többszázmillio Ft bevétel az jól jött, de az kit érdekelt hogy a Berkut State Co. gépét 2 napig nem volt hajlandó egyik cég se kipakolni, és el is buktak egy Coyne-s fuvart a franciáktól emiatt.
1994-ig kb 750db lett legyártva, de ekkor még javában folyt a termelés a GAZ#34-ben Tashenten, tehát a 900 feletti szám abszolut reális. A ferihegyi rekord valóban 6 vagy 7 db gép volt egyszerre.
Hát, egyiket sem én találtam ki.
http://www.airliners.net/info/stats.main?id=251
A 60-at egyébként én is keveseltem.
Valahol a 2 között lehet az igazság.... ....szerintem....
Gondolom ezek már tavaly is megvoltak, ha megvoltak, mégis hozzánk jöttek.
Volt, hogy egyszerre 6 il76os táborozott Ferihegyen. Ez az összes legyártott példány 10%-a.
Cseho. és Szlovákia ugyanúgy eu tag mint mi, vagyis ott elvileg ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk mint nálunk. Valószínűleg, ha ott annyival jobb fejek lennének, már eddig sem hozzánk jártak volna. Horváto. más tészta, mert ugye nem eu tag, de valószínűleg nekik az a buli, ha egy eu-n belüli reptérre mehetnek, és nem kamionnal kell átlépni az unios határt a cihával. Egyébként az itteni kiszolgálás valószínűleg nagyságrendekkel jobb, mint amit "otthon" megszoktak, de ez csak tipp, nem ismerem a kinti viszonyokat, csak a gépek állapotából, meg a személyzeteket elnézve következtetek.
Az Il-76 a saját kategóriájában majdnem tökéletes alkotás. Ami miatt nem az, az a hajtómöve. Nem elég hogy a 4db lenyel óránként 8-9t kerót, még zajos is. A megoldás tehát új hajtómü lenne, ám az Il76-ot üzemeltetö cégek nem arról hiresek hogy baromi gazdagok lennének. Az orosz repülögépipar helyzete sem éppen rózsás. PS-90A hajtómüveket szerettek volna felrakni 2 db Volga Dnepr Il-76-ra ám ez a projekt nem tudni éppen hol tart.
Télleg, az Il-76-osokat mi váltja ki? A planes.cz szerint már menetrend szerint jártak ide, gondolom van igény tehergépekre bőven, és semmi hír nincsen a váltógépekről. Nem hinném, hogy csak úgy eltűnnének :)
Egyenlőre csak pletyka szinten, de azt hallottam, hogy csődbe ment az ATA, és februártól másik társaság (pl. World, United) hurcolja a G.I. Joe-kat Kuwaitba. Úgyhogy aki még TriStar-t akar látni Ferihegyen, az igyekezzen, mert mennek vissza szegények az arizonai sivatagba.
Tud erről valaki vmi. biztosat?
Hello!
Köszi!
Csak annyit tudok, hogy maga a korlátozásról szóló rendelet egyáltalán nem egyértelmű, (mint általában a rendeletek és társaik) viszont a reptérnek elég szép bevételt hoztak ezek a gépek, pláne úgy, hogy rajtunk kívűl már eddig is csak néhány helyre engedték be őket. Úgyhogy most - éppen időben - több szinten folynak az egyeztetések, hogy hogy lehetne mégis....
Az biztos, hogy a cuccot valakinek el kell hozni, és a Cargolux nem fog élő harcsát hurcolni Afrikából, meg bálás ruhát Kínából.
Egyébként, ha jól láttam az airliners-en, legalább 1 il76os volt már idén. A hiányukat szerintem az ünnepek utáni pangás is befolyásolja.
One-Two-Go, úgy is mint Orient Thai. Régebben Kampuchea Airlines. Tavaly kiselejtezték A TriStar-okat és egyre több használt (és nem éppen fiatal) 747-est vesznek át. Ezek ex-United ill ex-JAL gépek.
Igazán örülnék neki, ha láthatnám őket Ferihegyen!
Sajnos nem tudok semmi érdemlegeset és okosat hozzátenni, de nagyon boldog ember lennék, ha lenne ilyen járat Ferihegyre. Biztos az is hajnalban lenne. Remélem azért, hogy a cunami pusztítását részben, ha nem egészben felszámolják decemberre.
"2005. decemberétõl Budapest-Bangkok között közvetlen járat indul."
"Kedves leendő Utasaink !
(...)
Társaságunk Közép-Európából és Budapestről először indít közvetlen charter járatot Budapest-Bangkok-Phuket-Budapest között Boeing 747-es repülőgéppel, melynek mérete és kényelme önmagáért beszél. Legyen Ön is e történelmi esemény részese, élvezze a repülést, a thai vendégszeretetet a ONE-TWO-GO-t."
Nem mindet, csak bizonyos típusokat, pl Tu134, Il76, de még az sem lefutott ügy.
A Tu154M teljesen eu-konform, ma is azzal voltak. Egyre több van átfestve ezüst színűre.
kérdéses napon (dec 31) 4 db ata gép volt, ebből ha jól tudom 2 db tristar. egyiket meg is cisnáltuk, fent van jetphotos.net -en. Elég régóta járnak már Ferihegyre, szal én is kezdem őket megszokni, de azért egy L1011-re ne mondjuk, hogy "unalmas", mert szerintem szép gép :)
Valóban általában kuwait a célállomás és tankolni szállnak le. járnak még 757-200-zal és 757-300-zal is.... ezek nem olyan orbitális gépek, hogy 31-es iránynál L-re ne tudnának leszállni, vagy 13-as iránynál R-re... főleg ha nincs is sok keró a pocijában :)
igen tudom, csak valahogy mindig úgy jön ki, hogy pl. az Il-76 -okat meg a747 eseket csak felszállás közben látom, pedig leszállás közben sokkal alacsonyabban lennének felettem
Egyébként azt figyeltétek, hogy Bukarestbe egy rakás olasz fapados jár (Legalább 2-3 cég)? Mindig beleszaladok ilyenekbe, pl. az Alpi Eagles, ha jól eméxem, most több nem jut eszembe, de esküszöm, mást is láttam :) Ennyire népszerűek?
Az usa felől jövők többnyire Dallasból, és nem dobbantanak Ferihegyig, viszont a Kuwaitból jövők általában tőlünk csak Shannonig (SNN, Írország) mennek és csak onnan veselkednek neki az óceánnak. De úgy emléxem, volt már amelyik pl. az Edwards-ról v. más amerikai támaszpontról jött.
Ha pedig valaki ide kattint: http://www.airliners.net/search/? és beírja a megfelelő tipust, légitársaságot és a Hungary/Ferihegy Airport helyszínt, akkor itt talál jó néhány gyönyörű, Fhegyen készült fotót is ezekről a gépekről. Üdv/Abeto
Sziasztok! Valóban fel tudott szállni a Tristar, de egyrészt nem őkelme volt az egyetlen, másrészt kb. 3 órát tartott, mire lejégtelenítették, és addig más gépnek azért nem volt esélye sem, mert elfoglalta majdnem az egész B5 holdingot. Egyszerűen csak szerencséjük volt, azzal, hogy még az utsó pillanatban megkapták az indítást, azelőtt, hogy kiborult a bili.
HL7538: köszönöm a választ! Szani: stimmel, bizony az volt az a gép (vagy egy nővére). A hátsó hajtómű miatt hittem, hogy DC-10-es, de ezek szerint TriStar volt.
Érdekes, én egy csomót látok belőlük, már unom is egy kicsit őket :)))
Én meg mindig a keddi Egyptair extrákról maradok le, 777-est még soha életemben nem is láttam, MS 340-est sem, pedig párszor voolt már ő is itt. A 330-ast mostanában kétszer is befigyeltem.
Valószínűleg egy Lockheed L-1011 TriStar-t láttál, amit 1983 óta nem gyártanak. Az ATA tudomásom szerint Dallas(esetleg más amerikai városok)-Budapest-Kuwait útvonalat repül charterként az amerikai hadseregnek. Szinte napi rendszerességgel megfordulnak Budapesten, sőt, van hogy több gép is érkezik. Sajnos én is csak kétszer találkoztam vele, egyszer az Üllői útról láttam, másszor csak a kispesti lakás ablakából full tele állásban készített fényképen tudtam kivenni, róla van szó. Ha minden igaz, a kora délutáni órákban szokott érkezni/indulni.
Szasztok,
nagyon megörültem, mikor megtaláltam ezt a topicot. nem vagyok egy expertje a témának, de szeretem a repülést + a repülőket.
volna 1 kérdésem, talán vki tudja a válszt.
Néhány napja (dec 31-én délután 2 körül) elvonatoztam Ferihegy mellett, és hirtelen megláttam egy éppen felszálló gépet (talán DC10-es volt), amin ATA (American Trans Air) festés volt. Nagyon megdöbbentett, én ismerem ezt a légitársaságot, mert repültem velük USA-n belül, de nem gondoltam, hogy Európába is repülnek. Nem tudja valaki, mit keresett itt? Vagy charter volt, esetleg kölcsöngép?
A választ előre is kösz!
:) valahol van róla kép is, de nem találom, pedig már volt szemem előtt, de nem tudom melyik netes adatbázisra lett feltöltve. Ha jól emlékszem nem is a szokásos festést kapta meg, hanem valamilyen egyszerűsítettet :)
Így igaz! C/N 4933456, HA-LIA lajstrommal. 1991.júniusában bérelte a Malév a CSA-tól, személyzettel együtt, japán charter járatok bonyolítására, és a gép Malév festést is kapott. Kösz a korrekciót és a kiegészítést. Abeto
Nos, az Interflug kettőt vesztett, az egyik Moszkvába indult, de túlszaladt Schönefelden. A másik Burgasz felé szállt föl szintén Schönefeldről ,de lezuhant, ez a legsúlyosabb baleset, ami Németország területén történt (156 halott)
A Taromnak soha nem volt eseménye IL-62-essel.
A Cubana-nak egyik gépe Kölnbe szállt föl Havannából, de visszazuhant és a fedélzeten lévő 126 ember mellett megölt még 47-et.
A szovjetek legalább ötöt vesztettek, köztük egyet Luxembourgban, egyet Kubában, hármat pedig otthon.
Érdekes, hogy Észak Korea is vesztett egyet, egy kicsit messze a hazájától: az afrikai Guineában.
Il-62-est az Aeroflot-on kívül többek között a LOT, a CSA, az Interflug, a Cubana és a Tarom használt annak idején. A LOT kettőt vesztett el belőlük, mindkettőt Lengyelországban, az egyik New Yorkból jött haza, a másik oda indult. A CSA 1 gépe Damaszkusz mellett járt szerencsétlenül, az Interflug gépe pedig /ha jól emlékszem ez volt a havannai gép/ az NDK területén zuhant le, miután kényszerhelyzetben visszafordult, és üzemanyag-eleresztés közben belerepült a saját üag felhőjébe. Úgy rémlik, hogy a Taromnak és a Cubana-nak is voltak eseményei a tipussal, de a részleteket nem ismerem pontosan. Ha valakit érdekelnek, akkor szerintem a "Repülőszerencsétlenség" topicban biztosan talál szakértőt a témához.
Viszont Kubába télleg az Il-62-esek jártak :)
Volt is egy katasztrófája, amire még kiskoromból emléxem, asszem a LOT-tal, Varsó mellett tarolt le egy erdőt egy, asszem, szintén Kubába induló gép.
Köszi. nem tudom,melyik volt az, mert azt se tudtam, hogy az volt az...
:-)
Szóval ez egy IL76-os. No jó.
Én autóval mentem arra, csak épp ott kellett megállnom a piacnál, és akkor döngetett el a fejem felett.
Ennek a gépnek volt az elődje az IL 62-es, ami valamikor a 60-as, 70-es években még rendszeresen repült a szoci légitársaságoknál? (emlékszem, a bulgároknál volt ilyen, meg az Aeroflotnál, azt hiszem, Kubába is ilyenekkel repültek).
"Az utolsó kereskedelmi Il76 járat ma este fél kilenckor szállt fel Ferihegyről, a moldáv gép mobiltelefonokkal a fedélzetén indult el Bahrainba. A szigorú zajkorlátozások miatt a jövőben zajosabb típusok, mint az Il62, Il76, Il86 és a Tu-134, Tu-154B, már csak katonai és humanitárius járatokon térhetnek vissza, de az ilyen célú járatok sohasem voltak megszokottak Budapesten."
meg tudja mondani valaki, hogy XII.25-én reggel úgy 8.15-8.30 körül milyen madár szállt le Ferihegyre?
Én a XIV-XV. ker. határán jártam voltam, ott már igen alacsonyan egy drabális gép akkora hangerővel ereszkedett, mint egy 100.000 tagú fúvószenekar.
A gép négyhajtóműves volt, mind a négy a szárnyon lógott. A vízszintes vezérsíkja mintha a függőleges tetején lett volna, gondolom, valamilyen orosz gyártmányú járgány lehetett.
az a hihetetlen, hogy nem tudott két hét óta egy picit kisütni a nap... a gép gyönyörű, én az orrát komálom a legjobban, de valahol álmodtam egy napsütéses időről... helyette jó alacsony felhő/köd alap és szmötyi... nem baj, legközelebb talán....
Wow.
Új Cargolux-járat fog jönni szombatonként, a szokásos 744-essel, de nem Cargolux-géppel, csak ez most Luxemburg felől jön, Baku-Szingapúr-Kuala Lumpur irányban :) Király :)
Nem értem, mi a probléma? Ezzel csak azt akartam mondani, hogy csak a Concorde hajtóműről van ilyen képem, de a másik "szinte" ugyan olyan. Mit írtam rosszul?
Utánégető nélkül először az EE Lightning angol vadászgép lépte át a hangsebességet.
A Tu-144D és néhány Sz típus vívmánya az volt, hogy ők egészen 2,2 Mach-ig gyorsultak forszázs nélkül, közben felemelkedtek 18000 méterre, és így repültek folyamatosan 3 órán át.
Ez (és a Concorde) teljesítménye még a hidegháború legjobb harcigépeit is megszégyeníti.
Amúgy feltenném itt a kérdést: Volt-e forszázs a Tu-144D-n?
Nézegetem ezt a németországban kiállított 77112-est (ha minden jól megy dec végén láthatom is) és úgy tűnik, hogy ez a Koleszov RD-36-51A nem forszázsos hajtómű...
Ha így van, akkor az F/A-22-es a Mach 1,4 forszázsnélküllel kismiska ehhez a géphez képest!
RD-36-41-es az utánégetős volt, ez került a Szuhoj T4-be, az RD-36-35FVR pedig egy kisméretű emelőhajtómű a Jak-36/38-ban.
Ki tud bővebbet?
A netet már átböngésztem.
pedig tényleg úgy néz ki, hogy egy üzemképes van (legalábbis ami rendszeresen repül) , az Airlinersen az összes mostanában készült képen az UR-09307 lajstromszámú ukrán gép van. Ez volt itt most is ?
Nem lehet esetleg tudni, hogy nmikor érkezik ide ruszlán, mert az egyik nagy kedvencem (a mrija után) és nagyon szívesen megnézném 31R égéből ahonnan az AN-22-est. Valaki info?
Egyébként múlt pénteken jött egy fantasztikus Ruszlán a délutáni szürkületben, nagyon alacsonyan, amikor először megláttam, akkora volt, hogy azt gondoltam, a Mrija, csak hát ennek nem volt a függőleges vezérsíkja megosztva.
Én őtet még majdnem pont két éve láttam, akkor is itt járt, szerintem pont ugyanez az Antonov Design Bureau-s gép, ami mellesleg állítólag az egyetlen működőképes példány a tipusból, bár valahol olvastam, hogy a "Rubezs 2004" hadgyakorlatra a Ka-50-est egy RA-xxxxx lajstromú, tehát nem ukrán Anteusz vitte.
Van most itt egy nagyon izgi gép: Osztott függőleges vezérsík, koaxiális légcsavarok 4 hajtómű (azaz 8 sróf) Állítólag Antaresz a becsületes neve. Ismeri valaki? Kép róla?
ÚG ytudom, hogy először a fogadás nem volt lelogisztikázva (de szép a fogmegalmazás).
Hogy most miért nem, azt nem tudom, de ciki lenne, ha pont nálunk lenne gond a gurulóutakkal.
Ahol a 124-es elfér, ott elfér ez is.
Egyébként is azért nagy vívmány a Mrija , mert mindenben megfelel neki egy hétköznapi reptér és annak minden adottsága...
Kösz az infót. Nagyjavításon van a gép? És, ha igen, hol? Úgy látszik, már az EUJet Fokker 100-asai vagy túl drágák, vagy nem érnek rá a manston-i járatnyitásoknak köszönhetően.
Tudja valaki, hogy mit keresnek a Malmö Aviation BAe-146-osai Ferihegyen? Ma például 2 darab volt belőlük. Azt tudom róluk, hogy IST és CGN között repkednek, ferihegyi leszállással. Gondoltam, üzemanyag vételezés miatt. Igen ám, de ma check-ineltek (szép szó) is az utasaik, mintegy 200-an és egyszerre repültek el a két géppel. Nem is tudom, mikor szállt föl egymás után 3 146/ARJ egymás után Ferihegyen, hiszen közöttük még volt egy SN Brussels ARJ.
Továbbá, ma volt egy Fischer Air 733. Ez mitt keresett itt?
Eddig hiába kerestem végig az airliners.net, a jetphotos.net és planepictures.net-et budapesti Aer Lingus és/vagy SAS Dash 8-as képért...Ha vkinek van, akkor ossza meg velünk, mert szeretném elhinni hogy tényleg járnak Pestre :)))
Viszont nagyon szép volt, örülök, hogy mostanában (pár éve) az Egyptair mindig izgalmas gépekkel jön Ferihegyre. Jött ma egy Alitalia 321, az is szép volt, lehet, hogy lemaradtam az elmult időben (tudom, egyszer kétszer charterrel repültek), de kb a kilencvenes évek legelején láttam Alitalia masinát LHBP-n. Hétfőtől megváltozik a helyzet: napi két 319-es jön Milanóból.
http://www.airliners.net/open.file/419045/L/ Tádám. Ez a gép valószínűtlenül nagy. Olyan másfél éve, nyár elején volt már itt, nem, amikor Nabi buszokat vitt Bostonba?
Én is úgy tudom, 1 db van. Még az űrprogramhoz csinálták, a Buran űrsikló felcipeléséhez ha jól emléxem.
Aztán amikor a programot lelőtték, az An-225 rohadt egy jó darabig, aztán összevakarták és az Antonov Design Bureau használja extra nagy/sok áru fuvarozáshoz.
ok. 3.emelet 18. Igaz ez az alattunk lévő, aki ok nélkül mindig veri a radiátorcsövet, már akkor is , ha hangosan tüsszentek a lakásunkban. De most megkapja!