Bezzeg amikor én keresgéltem nem volt ilyesmi ennyiért. Bal hátsó sárvédő sarka megindult de szerintem megfogható, kormány alatt műanyagburkolatot kell pótolni, meg a jobbos tükörállítón a gumit. Egészében véve nagyon kultúrált. Viszont ez hengereenkénti befecsis abba ha jól tudom drágább a gázt berakni, de viszont van nagy csomitartó a tartálynak.
Olyan problémám lenne , hogy a biztosítéktáblámon van egy rádió bekötésére egy helyem de nekem ez a kábel hiányzik.Nincs-e valakinek egy ilyen kábele vagy bekötési ötlete?
vigaszul: 1 mil.-ért is lehet fostalicskát venni-szerencse dolga. Rokon srác nyáron vett , mindenki által agyondicsért hondára már 500.000 -et költött.
Valakinek van ötlete, hogyan lehetne kibányászni a váltóból a műanyag fogaskereket, ami a km-óra spirál alatt van?
Fordítva próbáltam beletenni és beleesett a váltó belsejébe :(
Egyáltalán, lehet ezt a váltó megbontása nélkül orvosolni? Holnap mennem kéne dolgozni az autóval... a km-óra hiánya nem zavarna, de egy beleesett alkatrésszel nem jutnék sokáig :(
Az autó egyébként még ráér, azonban a téli időszak után pár százalékos emelkedés szokott következni.
Ahogy megfigyeltem, a gázos autókat már csak akkor adják el, ha kielhelték a lelküket is. Nagyon ritka az olyan megszorult vagy ütődött, aki jó állapotú gázos autóját pocsékolja el.
Én egyébként árra/évjáratra és vonzáskörzetre keresek. Már rég nem típusra.
Sajnos lehangoló a helyzet.
Néztem sok Favoritot. Nincs bajom velük, de a Felicia egy minőségbeli különbség, még akkor is ha közel azonos évjáratú Favit Felit hasonlítok össze (95-96).
Ezért álomdtam egy nagyot és elkezdtem hajtani a Feliciákat (amúgy is régi álmom volt). Most azt gondolom, hogy felébredtem, bár ezt azért még egy holnapi beszélgetés megingathatja.
Van az igény - van a keret. Hiába nagy az igény, abból apró pénzér csak fostalicsak lesz.
Az igényt és a keretet kell összhangba hozni, valamelyik módosításával.
Én úgy kerestem a végén autót,hogy sem évjáratot sem pedig tipust nem néztem! Csak olyat ami szép legyen műszakilag is ok! Már tipotol kezdve mindnet néztem b corsa stb stb! Sajnos nekem is becsúsztak be nem tervezett költségek, pedig átnéztem még szervízbe is elvittem átnézetni! Na mind1 csak segíteni próbálok,nem tudom az előmenetelét,ha ezt a tipust szeretnéd és nem sürgős ,van mellette netán másik autó én azért várnék vele!
olvastad a hirdetést? 6literes fogyi. (sose! a haveromnak a kombit nem sikerült 7.5 alá vinnie) gyári kulcsok.... nekem is gyári kulcsok vannak ez nem extra hanem alap
Jobban megérné eleve egy gázos autót venni,lehet kell rá várni több hónapot is de biztos akad és aki eladja annak a befektetett összeg eladáskor úgy sem térül meg! Sajnos én is így voltam az autóvásárlással max 300 000ft és akkor átírás egyéb sallangok máris 400 000 és úgy számoltam hogy ez a max! Ami ugye kinek sok kinek kevés,lekezelő nepper csávónak(Fóti úton) biztos kevés,nekem azért jó pár hónap félretett pénzem! Nekem is mint írtam is felicia volt a cél és most is pár hónapja előjött,hogy a "régi" vw helyett annak az árából egy felicia,de nem találni ennyiért normálisat,meg már bennem van az is hogy ok ha esztétikailag szép is,de pár év kint és...nem ecsetelem tovább! Ami számodra még alternatíva lehet punto 1-es,végigolvastam a teszteket elég jókat írnak, astra f ből is sok van! Látom favorit is szóba került, én azért inkább adnák egy picivel többet az említett tipusokért mint egy favoritért az már tényleg régimódi,bár tény,hogy valakinek ez a "stílus" jön be!
"álunk kb 130 ért szerelik be namost 200+130+40(karosszéria)+ 30-40 alapvető cserék(vezérlés,szűrők,olajak,átírás (60 000),hát nem tudom megéri-e"
Dolgozzunk a kiírt árakkal:
Autó: 200.-
Átírás: 50.-
Szerviz: 50.-
Kaszni: (2 oldal): 80.-
5 új gumi: 50.-
Gáz: 130.-
Summ: 560.-
Ekkor azonban még más hibáról nem esett szó (becsúszik mondjuk egy fékgenerál olcsó alkatrészekkel: Tárcsa (Vika) 8000.-, betét Ferrodo 5000.-, hátsó fékmunkahenger: 4000.-, hátsó fékpofa: 4600.- Summ: 22e+munkadíj)
Na ez az amit tegnap írni akartam de kimaradt! ha láncot cserélsz akkor utánna lehet szelepeket állítani és az megszüntetheti a ciripelést.
Olvastam azt amit belinkeltél.
azért nem eszik olyan forrón a kását. persze aki megteheti hogy olyan autót vegyen amit akar az vegyen olyat. akinek meg számít minden forint az nézzen körül alaposan.
A kékre nem szeretnélek rábeszélni csak azt mondtam volna el hogy akár tulajdonosa vagy akár csak most leszel gazdája, egy autó mindig ad elfoglaltságot. és ha amiket írtam az ember az elején megcsinálja vele akkor azokra már nem lesz gondja.
a 105.re azt mondom hogy nekem volt. kicseréltük a küszöböt rajta és olyan volt utánna még 10 évvel is (más gazdánál) mint ha új lenne.
pont hogy a szocialista autógyártásban a skoda volt a folyamatos minőség példája. nem olyan gány mint a lada vagy pláne a dácia.
Ja sokaknak küszöbcsere után beázott az autó alja meg ilyenek,ha a küszöb többi része épp(végigkopogtatva,hallani ahol elvált 1réteg lemez más hangja van) és csak minimális helyen van kilukadva én azt mondom megéri ott azt a kis darabot kivágni és kicserélni ez meg pár 1000ft! Aztán meg üregvédelmet neki! Van egy toyota carina e-nk annak is kilukadt kb fél cm es helyen a küszöb,amúgy máshol nem látni rozsdát érdekes...bár legtöbb autó belülről rohad,na én azt a darabot drótkorongal megcsiszoltam,normális rozsdaátalakítóval lekezeltem(ami kémiailag alakítja át a roszdát) arra a darabra kentem gittet,persze szépen és alvázvédőt,nem látni egyáltalán ez történt 1,5éve kb 20 000km ez azóta lefutott és nem rohadt tovább! Sztem felsleges ha ilyen mértékű küszöböt cserélni,mert a varratnál tényleg jobban fog rohadni,nem biztosíték a csere arra,hogy mondjuk 2év után ismét cserélheted!
Szerintem még a gyárinál is rosszabb egy utángyártott karosszériaelem,sajnos a karosszéria így sem erőssége a feliciának! Nem is nagyon tudok más olyan autót ami már pár évesen ennyire rozsdásodna! Ha meg egyszer szétnyesik az új varratoknál sokkal jobban kezd majd korrodálni,ezt tapasztalatból mondom,nem egy ismerősömnek van f astra és a cserélte javítóelemek 1-2 év alatt ismét még talán jobban rozsdásodtak! Én már feladtam a felicia utáni keresetet,marad a passat,azóta megnéztem 2őt egyet egerbe ami képeken elég szép zöld szinű 299ért alufelnivel,másik itt volt Starjánba szintén ennyiért,az a baj,hogy én is túl igénye vagyok és talán sokat várok ezért az árért! Volt olyan kereskedő BP régi Fóti út, mikor kérdezgettem,hogy tényleg olyan állapotban van mint ahogy a hirdetésben szerepel(kifogástalan) azt válaszolta,hogy ez egy egy havi fizetéses autó na erre mit mondjak....Egyébként lakatos függő álltalában itt egy elemet 15 000ért fényeznek,de van olyan is aki komplett autót lefényezi 80 000ért! Szerintem a küszöbcsere fényezve megvan 40ből! Látom gázt akarsz beszereltetni az tényleg nagyon - nagyon hosszútávon térülne csak meg! Nálunk kb 130 ért szerelik be namost 200+130+40(karosszéria)+ 30-40 alapvető cserék(vezérlés,szűrők,olajak,átírás (60 000),hát nem tudom megéri-e én azért elgondolkoznák rajta alaposan,bár az is igaz mi a biztosíték arra,ha valaki megvesz egy makulátlan feliciát pár év múlva nem-e kell azt is lakatolni6fényezni!
Hát kevés pénzért jó autót nehéz találni..., mert hát akinek jó autója van és el akarja adni az miért is adná el olcsón??! Néha ki lehet fogni olyat, hogy valaki külföldi munkaválalás miatt gyorsan eladja, de azt általában gyorsan el is viszik...
Amit meg hetekig hirdetnek olcsón, az általában nincs kifogástalan állapotban. Na de gondolom erre már te is rájöttél.
Nem tudom mennyit akarsz rászánni a javításra, de akkor egyszerűbb lenne annyival drágább autókat nézni, és úgy vehetnél egy jobbat amit nem kell azonnal javítani, karosszériáshoz vinni.
Másik variáció: ha a küszöb nagyrésze még jó, csak egy bizonyos részén van lyuk, akkor érdemesebb csak azt a részt kijavítattni. Általában amit egyszer megbontanak az utána már hamarabb el kezd rozsdálni. A hegesztett felületek hamarabb korródálódnak, hiába van lefestve.
A csörgés talán erősen megnyúlt vezérműláncot takarhat... ha a hang a motor elejétöl jön, akkor az.
Az enyém is így lett, mentünk megnézni a sokadik autót, opel márkakereskedő számolta be. Messziről láttuk a telepen, mondtam a páromnak hogyha nem füstöl, zörög,nem folyik semmi belőle, ha nincs nagy lyuk rajta, megy egyenesen, megáll akkor megvesszük punktum. Így is lett annak ellenére hogy fulladozó alapjárattal hoztam el.
A kereket már én dobtam rá gyári felnivel vettük téligumival.
Kicsit beleuntam a sok fosba. Sokat megyek a semmiért. Úgy gondolom a kék autó lesz amivel utoljára foglalkozok, és aztán márkán belül de más vizekre evezek.
A legegyszerűbb az lesz, hogy megkérdezem a lakatos ismerőst, hogy ő mennyért vállalja a teljes küszöbcserét. Ha benne lesz az általam megálmodott árban akkor foglalózom a kék villámot, ha nem akkor visszamondom.
Gázt szeretnék az autóba, és annak azért van egy megtérülési ideje (bár a használati mód mellett ez kb 1 év lenne), de azért nem rövid időben gondolkodnék.
Újra és újra szembesülök, hogy az általam megcélzott kategóriában nincs elfogadható Felicia. Persze az én elvárásom nagy, csak szeretünk hinni a csodákban. :) Az a baj, hogy a legtöbb autó kereskedőnél van, tehát nagyon ritkán lehet azonnal elvinni, az meg elég gáz egy 200 km táv esetén. A magánemberek sem jobban lásd lentebb a "vergődésem". Hívom, SMS-t küldök, le vagyok téve nagy ívben... :I
Éssss.... ha nincs más bevetem a titkos fegyvert... :)
Nekem van egy "zörgésem". Csak sebességben hallani gázadás elvételkor illetve váltás után a kuplung felengedésekor kotty-kotty jön a váltókar alól. Ez is csak hidegben, ha pl 15 fok van akkor már nincs, sőt ha megyek sokat és bemelegszik az autó akkor kezd szűnni. Észrevettem hogyha nyomom erővel lefele a váltókart akkor nincs a hang.
Másnak nincs ilyen?
Dreamer szerintem ha már lyukas abbó úgyis teljes küszöb lesz ha nekikezd a lakatos. Átkell gondolni mennyi időre kell az autó. H aeladod nem fog sajnos többet érni.
A termosztát csere alkalmával elfojt némi hűtővíz természetesen, miután az újat a hejére tettem feltöltöttem a tartályt, rácsavartam a kupakot és úgy indultam el. gyorsan felment a pirosba a mutató ezért fűtés venti bekapcs... mutató vissza ment 90 és 100 közé. Miután megálltam éreztem hogy a termosztát és a hűtő közti vastag cső hideg (viz nem forog) levettem a kupakot akkor elég sok enyhén langyos vizet kinyomott a tartályból. feltöltés után, levett kupakkal beindítottami a motort, majd szinte rögtön eltűnta kiegyenlítő tartályból a víz, (akkor mert mert légtelenítette magát?)
sajnos a cső továbbra is hideg maradt tovább nem kisérleteztem, megprópálok egy másik termosztátot holnap....
Feltöltés után légtelenítetted a rendszert? Nekem teljesen úgy tűnik, mintha feltöltötted volna, rácsavartad a kupakot és úgy indultál el. Miután megálltál és levetted a kupakot akkor légtelenítődött a rendszer. Alap esetben az első feltöltés után, levett kupakkal kell beindítani a motort, majd szinte rögtön eltűnik a kiegyenlítő tartályból a víz, mert légtelenítette magát. Ekkor kell utána tölteni és nagyjából az lesz a végleges mennyiség.