Bal hatso lampa alatt. Ott van a kasztniban egy kipattinthato ovalis muanyag vakdugo, amin kabel atvezetove at lehet vinni a vezetekeket. Tekintettel arra, hogy szinte az osszes biztositek a motorterben van en a komplett vonohorog minden vezeteket kulon biztositekolnam
A karpit alatt elfer. A hatso ablaknal a kalaptarto sikabam van egy csavar es elol elo masok. Ehhez le kelll pattintanid a hatso ules melletti, az ajto mellett lefuto muanyagot elotte. Ugyanott fent talalhato a masik csavar.
Az enyém is ilyen,amióta másodlagos kézifék behúzása hiba jelenséget irt ki. Azóta átállittattam skandináv módban,most akkor húzom be amikor szükséges (akkor is kattog)
Szilentet cseréltek a lengőkarban. Utána még mindig hallottam koppanást a futómű felől. Megnéztem, a bekarikázott részen látszik, hogy berugózáskor a lengőkar felgyűrte a bölcső tartót... Csak a hátsó, függőleges tengelyű szilentet cserélték.
Azt nem tudom, hogy a csere előtt is ilyen volt-e...
Ajtó behúzó kilincsekkel foglalkozott már valaki? konkrétan a lekopott, gumirozott szerű anyag kiváltása, pótlása. (Plasti dip, vagy vestés és lakkozás, vagy vtn fólia vag bármi ötlet..)
Ha arra gondolsz, hogy el lehet-e indítani az álló motort úgy, hogy a váltó sebességben van a kézifék pedig behúzva, közben meg nyomom a féket akkor a válasz igen. Illetve csak próbálna elindulni a motor mert nyilván fulladás az eredménye :)
- Automata kézifék kioldás megy, tolatólámpa nem megy
csere után:
- Automata kézifék kioldás nem megy, tolatólámpa nem megy
A kiszerelt kapcsolót kimértem, egyik kontaktusa jól rövidre zár a másiknak nagy az ellenállása. Az új kapcsolót nem mértem, mert cikkszám alapján kerestem ki, beszerelés után jött a meglepetés.
Igen az egyik megvan a másik sehol. Nekem skandinávra van állítva. Amikor levettem a kereket kapcsolgattam a féket ugy nézem behúz kienged a technika de annyira amennyre kell azt nem tudom sose nézegettem. Párnap múlva többet tudok majd megírom. Remélem sokat nem kell sztenderre rakni a vasat.
most lehet rosszul értettem ha az egyik oldal elkopott a másik nem akkor lehet a kézifék is beragadva a kallantyú szorul rugó szokott rajta segíteni járatás után
Holnap megy szerelőhöz a vas, előrehozott szervíz.
Állok be a garázsba a féket nem nyomtam de hallom hogy valami nyektet hátul. Forró volt a felni. Kerék le, nem volt rajta fékbetét csak a vas, a másik felén jobb hátul pedig 5 -6 mm fékbetét de az nem is volt forró. Az hittem a kézifék hogy nem enged ki, de úgy látom nincs baja (remélem) hibát sem ír. A fék nem húzott semerre rendesen fogott. Volt már ilyen valakinek?
Csekkoltam az oldalt, tényleg ott van a leírás, nem is tűnik bonyinak. Már kivettem az ablakemelő konzolt és feltűnt, h nekem szépen rá van gyógyulva az a szivacsos anyag, amivel körbe van tekerve, ráadásul ragad is rendesen... Nagyon úgy tűnik, h csak darabokban fog lejönni... Hol lehet ilyet beszerezni és mi a neve? Ablakemelő kapcsolókat betekerő ragacsos cucc?
Ahogy írták előttem is, egyben az üres állást is érzékeli. De tök logikus ha belegondolunk, hiszen ha nem lenne akkor úgy is kioldana a kézifék hogyha benyomnád a kuplungot, adnál egy kis gázt, majd elkezdenéd felengedni a kuplungot úgy, hogy közben nincs is sebességben a váltó. Tehát kell a harmadik információ is a kioldáshoz, hogy sebességbe tetted. Annak a kapcsolónak nem mindegy mennyire nyomod be a pöckét, aszerint zárja az egyik vagy másik kontaktusát. A váltóban meg megvan ez oldva mechanikailag, hogy fokozat szerint mennyire nyomja be a kapcsolót.
a vezetőoldali ablakemelő (4db) kapcsolók közül már egyik sem világít, ha jól tudom ebben nem lehet külön izzót/ledet(?) cserélni, hanem csak egyben a kapcsolóval, ill kapcsolókkal, mivel párban vannak...
találtam kínai oldalon elvileg jót, kérdésem az, h számítanak-e a színei? csekkoltam, nekem az első oldalablakokat működtetők fekete/szürke tokozással vannak, a hátsók fekete/barnával. a neten van fekete alappal barna, kék, szürke, fekete, fehér aljzattal... vajon ezek számítanak?
Nálam a következő történt: nem működött a tolató lámpám, nem foglalkoztam vele. Közben jött egy kisebb szervíz, futómű karbantartás és váltóolaj csere. A váltóolaj cserével egyben ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsoló is. Eredmény: továbbra sem működik a lámpa és még az automata kézifék kioldás is abbahagyta a működést. Szóval most már tudom, hogy arról a kapcsolóról 2 funkció is megy (a kézifék kioldásához a kapcsoló jelén kívül kell még gázadás és kuplungolás is). Szerintem rossz kapcsolót rendeltem, pedig pólusszámra stimmel: https://alkatreszek.hu/0912103_mtz_ko
Tudnál küldeni linket arról a kapcsolóról amit te szereltél be? Nekem egyébként 5 sebességes a váltóm. Akna nélkül elég macerás hozzáférni a kapcsolóhoz.
Itt ajánlotta asszem bnorci. Beirt 3 nicknevet, és elkezdtem sorban hívni őket. Az egyik telefonon próbált segíteni, a másik meg adott időpontot. A harmadik kimaradt... Vmilyen Zoltán, és milyen érdekes, z mint zárlat... Zárlat Zoltán.
szóval a fórumokon dicsért és ajánlott szakik sem mindenhatóak, sőt... nálam több kárt is okozott... ilyenkor legyen okos és elég körültekintő az emberfia legközelebb... :S
(persze biztos másoknak meg ő a tuti, lehet pont én voltam a kivétel, blabla...)
Az mitől van, h a digitális kijelző indítás után elhalvanyul, és nem reagál a fényerő tekerésre sem?
Amikor leállítom motort újra jó.
Amúgy most voltam diagon, azóta szar... De a nap eddig belevilágított, most vettem észre...
Egyre érdekesebb...
Ha majdnem lefullasztom induláskor szintén megjavul, egészen addig amíg nyomva tartom a féket. Kuplungot engedem fel, nem nyomok gázt rögtön csak a leállás-határon, majd mikor elindul a fékre lépek. És ilyenkor járó motor mellett egészen addig jó, amíg nyomom a féket. Amikor felengedem a lábam a fékpedálról kb 1mp után újra elhalványul és "becsikózódik" a kijelző. Ez wtf?
Szal ez azóta is ilyen, de ma kiderültek újabb huncutságok és erősen sanszos, h a zárlat kapcsán (99%) keletkeztek, hibát jelez a fény, olaj és esőszenzor is.
Közben rájöttem, h dehogy tartok ott ahol 2-3 hete, hiszen a zárlatember óta a kijelző sem a régi, halványabb lett, de ez így 1 szóban leírva csak egyszerű megfogalmazása a problémának.
A kijelző áramkörben van esetleg vmi fesz.szabályozó?
meganeklub oldalon olvastam, hogy ez a hátramenetbe kapcsolok és leáll a motortéri bztosíték tábla cserével oldódott meg. Az kafa mert alig találtunk kapcsolási rajzot is hozzá nem hogy táblát.
Más, ha egy csont száraz és tiszta tábla halldoklik, akkor egy bontottól mit várhatok?
Ma reggel óta egyébként nem jelentkezett, volt vagy 7 tolatós. Reméelm csak női szeszély.
az tuti, h többféle motortéri biztosítéktábla verzió van, pl én egy olyan gugli videót sem találtam, amilyen az enyémhez passzolna, így magam kellett megoldanom...
ami érdekes volt nekem, h néhány kisebb/közepes autós boltban nem is tartanak 70A biztit, azzal a magyarázattal, h az nem szokott "kimenni", de unixban volt...
visszaszerelni az egész cuccost viszont kb 10p volt, szal most újra ott tartok, ahol 2-3 hete, h továbbra is dobja a STEERING FAULT hibát, csak most már megint egyből gyújtáskor. ugyanis amikor a fórumról ajánlott egyik szerelő hozzányúlt és egy pazar zárlattal kicsinálta a biztosítékot, utána a motorindítás után 1-2mp dobta a hibajelet. (az a faszi... jézusom... vicc volt az egész... csak a qrvarossz féle...)
egy érdekes jelenséggel találkoztam ma reggel. Volt már valakinek ilyen?
Ellőzmények:
pénteken beraktam a tolatólámpa kapcsolót és külön biztosítékkal bekötöttem a (kinai) tolató radart. Egész hétvégén hibátlanul működött a tolatólámpa, a tolató radar (sőt esőben még a hástó ablaktörlő is bekapcsolt hátramenetben.)
Tegnap kicseréltem a váltó szoknyát. Újabb körök és hibátlanul működik (a felhúzó karikát csak egyféleképpen lehet felrakni.)
Ma reggel indítok a garázsban hátramenetbe kapcsolok és leáll. Újra indít, pici gáz, megy a motor. Előre menetbe kapcsolva elindul, de hátra menetbe kapcsolva leáll a motor.
Ezt játszotta vagy kétszer, azóta semmi ilyesmi.
Gondolom ezeknek semmi köze a tolatólámpa kapcsolóhoz és tolató radarhoz (kb 80 km volt hétvégén, legalább 10 tolatással) és a váltószoknya cseréhez sem (vagy lehet kapcsolni a hátramenetet, vagy sem.)
Nos végére értem a tolatólámpa mizériának. Néhány tanács, mert nem normál módon működik.
A kereső motoroknak: renault scenic2 tolatólámpa kapcsoló, tolatólámpa hiba, tolató lámpa csere.
Szóval nem égett a tolatólámpám. Égők jók, biztosíték jó (scenic motortéri biztosíték tábla a 57265 és 57260 hozzászólásokban.)
Néhány tanács:
- ha ráadod a gyújtást és hátramenetbe teszed, akkor nem égnek a tolatólámpák. A motornak járnia kell, csak akkor tudod ellenőrizni
- ha nem ég a tolatólámpa akkor járó motor mellett mosasd le az első ablakokat és mig törölnek az ablaktörlők addig kapcsolj hátra menetbe. Ha nem kezd el törölni a hátsó ablaktörlő (és egyébként normál módon be tudod kapcsolni a hátsó ablaktörlőt akkor nagy valószínűséggel tolatólámpa kapcsoló hiba lesz. Maga a kapcsoló 3500-9500 Ft között van (az első Fae és 2 év gari van rá.)
A kapcsolót ránézésre nem nehéz kicserélni de van néhány trükk.
- a csatlakozót úgy tudod levenni, hogy alul a pocköt megemeled és lehúzod. Tehát a pöcköt (nyelvet) alul el kell emelni a kapcsoló háztól
- két féle kapcsoló van (zöld és kék házas). A zöld 3 pólusú a kék 2 pólusú.
- 24-es csillag villás kulccsal lehet levenni
- kösd le az akksit, mielőtt összezársz valamit lent
- a csillag részét rakd rá a kapcsolóra úgy, hogy a kulcsban lévő törés miatt a kulcs villás fele a föld felé görbüljön, és a szabad rész a kormány felé, menetiránnyal párhuzamosan álljon. Igy lehet lelazítani és szorítani, nagyon kevés helyed van.
a motortéri biztosítékdoboz alsó szintje. nekem elsőre (azaz ma) több óra volt ide eljutnom... valszeg most már könnyebben menne... ha minden igaz, ez az elektromos kormányoszlop főbiztije, szal ezért a steering fault...
Üdv.
Váltáskor csinál olyat az autó hogy hátulról hallok egy hogyismondjam bippenő hangot.
Asszem pont akkor csinálja mikor kapcsolom a sebességet.
Ma üres állásba átrohant a kisfiam az autó mögött és jelzett a tolató radar.
Lehet az kezd xarakodni?
szerintem kutya baja nem lesz, én csak akkor használom ha nem kel sűrűn belepiszkálni, városba szinte sose csak ha éjszaka üres az út és egyedül gurulok, országúton is csak ilyenkor, pályán is van hogy inkább kikapcsolom ha nem lehet folyamatosan tartani a tempómat, hanem a forgalomhoz kell igazodni
Nos a múltkor ott hagytuk abba, hogy a tolató lámpa biztosítékja jó, izzók jók és ha az első ablaktörlők bekapcsolásakor hátramenetbe kapcsolok akkor a hátsó ablaktörlő nem töröl.
Tehát tolatólámpa kapcsoló.
Vettem egy újat. Kivenni a régit nem tudom (nincs itthon olyan 24-es kulcs, az állíthatóhoz meg megint szét kellene szedni az egészet.
Szóval csati lehúz, rádug az új csaatlakozódra, test, gyújtás, kapcsolót benyom és nem ég a tolatólámpa.
Ha jól gondolom akkor igy égnie kellene nem?
Van még valami más kötve a tolatólámpa biztosítékára esetleg, hogy szétszedés nélkül teszteljem?
Tempomat használók! Amióta Scenic-em van azóta tempomathasználó vagyok.(elözö kocsimon nem volt tempomatok)
Kérdés: gyakori ki-be kapcsolgatást szereti a Renault? Hiába lövöm be 50-re vagy országuton 90-re,sokszor utolérek valakit,fékezek,kikapcsol,majd elözés után ujra be és folytatódik a kör.... :-)
van leersztő az oldalán, kicsavarod leereszted utána a a vérnyomásmérővel felpumpálod és ennyi
tankot nem tudom le lehet-e ereszteni. Egyszerűbb ha nem jársz üres tankkal akkor nem tud a beszívott levegőből a pára kicsapódni, illetve tankolj megbízható kúton
Az autója szerintem nem dpf-s. (de tévedhetek is) Ezért írtam ezt neki.
De az is igaz amit írsz hogy a részecskeszűrővel rendelkezőkre ez kevésbé igaz. Mármint hogy nem úgy jön ki a korom belőle mint a részecskeszűrő nélkülieknél. Viszont azoknál is fennáll a részecskeszűrő előtti szakaszon lévő alkatrészek korommal való felrakódása ha nem pörgetik meg néha-néha.
Ha igy lenne, akkor az osszes dbf tisztitas megoldhato lenne egy kompresszoros kifujassal. A regeneralas siran jelentosen emelkedik a kipufogo faz homerseklete. Ezt cagy adalekkal vagy a motor tobblet fogyasztokkal valo valo terhelesevel erik el (klima, ablakfutes stb) Egy hideg kipufogo rendszer eseten meg ha a motor me eg es forgathatod. Szinte minden dpf-es motor eseten az egyenletes, magasabb fordulatot irjak elo es eem a rovid ideig tarto porgetesi csucsokat.
Kihuzatam nem jön füst kB olyan 3-4000 fordulatnáll érzem hogy kezd ugrani jobban asszem itt más gond lesz az is lehet hogy ki fúj valahol reggel fél villant az aksi is utána elaludt hibakod nincsen bár érdekes hogy másik fajta diagramra meg ezt a hibakodot írja DF312 jármü sebesége öszefüggéstelen vagy szakadt ezt írja de müszerfalon semmit nem mutat
Hát ahogy írták előttem bizony ennek több oka is lehet.
De nagyon sok embernél ilyen lesz a diesel pld. ha papás-mamás módon vezeti és nem meri kihúzatni (lehet az előző tulaj ilyen volt) az autót mert megy az nyomatékból is. Igen megy. Viszont a korom mindig termelődik még ha nem is látszik és az lerakódik a turbóban és a kipufogórendszerben is Amit egy X légtömegáramhoz tartozó légörvény az egyik helyre lepakol azt az Y légtömegáramhoz tartozó légörvény meg lebont. Ha X légtömegáram van többségben akkor a ritkán használt Y légtömegáram látványos kormolást tud eredményezni. A koromtermelés nem nő csak a kipufogón az jön ki ami eddig a dobban és máshol volt.
Viszont ha a lerakódott a korom kijön a rendszerből akkor az autó is jobban fog menni.
Tehát érdemes egy kevésbé forgalmas helyen egy kicsit úgy vezetni hogy forogjon az a motor. SZIGORÚAN ÜZEMMELEG ÁLLAPOTBAN !
A 3000-s fordulat az kevés, az csak a bemelegítés. Tessék rendesen kihúzatni párszor akár 4000-s fordulatig . Nem tartósan ennyivel menni hanem csak kihúzatni párszor. Ha a 3-4 ilyen kihúzatás után is jelentős korom jön ki a kipufogón akkor ott más probléma lesz. Ha viszont ez a probléma akkor 3-4 kihúzatás után megszűnik a látványos koromkibocsájtás és a kocsi is jobban fog menni.
Nekem MII 101 LE dieselem van és sokat járok vele városban. Ha kiszabadulok a városból akkor mindig megcsinálom a fent leírtakat mivel a városi forgalomban nagyon lerakódik a rendszer korommal.
2-t böffen az autó és a 3. kihúzatásnál már nem szokott korom jönni. Megy is az autó rendesen. :)
thx, ezt már láttam, nagyon lazán szedi szét a csóka... pl a légzsák kiszedése, ami a szerelési utasítás szerint kellő óvatossággal végzendő, az itt kb pár mp... :O)
én a kormány alatti takaró lemezre gondoltam... ott mit és mennyire kell szétkapni, h lejöjjön...? bár egyelőre még nincs bontott kormányoszlop szervóm, alakulóban...
Akinek üvegtetős verziója van, az tudna nekem egy képet küldeni a teljesen kinyitott első tetővel és behúzott első rolóval? Valami hálószerű anyag elengedett a rolón nekem félúton, és nem látom át, mi hogyan lehetett előtte... és van egy merevítő rúd is keresztbe, lehet az is kapcsolódott valahogyan vmikor vmihez...? köszi előre is.
Hiba uzenet van? Elso korben ki kellene menni vele autopalyara vagy olyan utra ahol legalabb 10 percig egy adott fokozatban 3000 fordulaton tudsz vele menni (ez lehet akar a 3 sebesseg is).
Majd megneznem a levegoszurot, esetleg a turbonyomas szavakyzo szelepet, hogy nem ragadt-e be.
Sziasztok gondoltam még kérdezem hátha járt e így valaki vettem egy 2006 1.9 dci scenic át 131 lóerös és nekem olyan fura hogy alig akár húzni erötlen az autó javaslat tapasztalat nem füstöl vagy ilyesmi válaszotokat elöre is köszönöm
A két helyzetjelző bizti kiéegve (autovillamossági szerelő tanácsolta, hogy ne a helyén mérjem, mert előfordulhato, hogy a bonyolulut kötések miatt megtréfál és multiméter nem jelez szakadást, csak valójában nem a biztit mértem meg, hanem az autót "körbe".
Szóval a két helyzetjelző bizti kivéve és a mutliméter süket. Kicserélve, berakva, helyzetjelzők elöl, hátul égnek mindkét oldalon.
Tolató lámba bizti hibátlan (azért biztonságkedvéért egy másik jóra cseréltem.)
Sajnos már nem volt időm kiszedni a tolató lámpa kapcsolót (gondolom az az ami az akumulutár tálca alatt a váltóba megy (lehet véletlenk összjátéka volt, hogy hol égett és hol nem.)
Szóval az a terv ha rájövök, hogy hol kell a csatlakozót megnyomni, hogy oldjon akkor rövidre zárom egy dróttal. Ha jól gondolom ezzel ki lehet tesztelni a kapcsoló hibáját.
De hol/hogy kell megnyomni a csatlakozót, mert nem látom tisztán, hogy alul kell összenyomni, vagy oldalt be?
Bal oldali: Bal oldali helyzetjelz világítás (173-227) - Szivargyújtó (101) - Központi zár és vészvillogó kapcsolója (1391) - A fényszórók beállításának kapcsolója (1390) - Légkondicionálás szabályozótáblája (319) - Rádió (261) - Többfunkciós kijelz (653) - Központi kommunikációs egység (1125) - CD-váltó (1272)- Els ablakemel vezetoldali ketts kapcsolója (1512) - Elektromos beállítású ablakemel kapcsolója (134) - Hátsó elektromos ablakemel letiltásának kapcsolója (135) - Hátsó ablakemel vezetoldali ketts kapcsolója (1511) - utasoldali elektromos ablakemel kapcsolója (133) - Jobb hátsó elektromos ablakemel kapcsolója (130) - Bal hátsó elektromos ablakemel kapcsolója (131)
Jobb oldali:Jobb oldali helyzetjelz lámpa (172-226) - Sebességhatároló- és sebességtartó-automatika kapcsolója (1081) - Dinamikus menetstabilizátor kapcsolója (1106) - Sebességváltó kar kijelzje (1129) - Bal oldali ülésftés kapcsolója (1514) - Jobb oldali ülésftés kapcsolója (1513) - Merev tet kapcsolója (1482) - Ablakok együttes mködtetésének kapcsolója (854) - PB-gáz vagy benzin üzemmód kiválasztókapcsolója (1003)
Na megkönnytettem a dolgom, Gondoltam megnézem melyik szálon megy a tolató lámpához a delej, hogy bekössem a tolatóradart. Na erre lecsapattam a másik oldalt is. Igy már két biztosítékot kell keresnem.
Sziasztok, van egy Scenic 2005 1.9 dci-m. Lefulladt és azóta nincs sehol áram, csak az ajtókat nyitja. Biztosítékok jó, a motortérben is. Ha valakinek van ötlete, vagy tud segíteni, megköszönném.
nem ég a tolatólámpám. Korábban a baloldali világított most egyik sem. (a korábbi féloldalas működés miatt a kapcsoló hibát kizárnám, egők jők mindkét oldalon.)
Nem égnek a jobb oldali helyzetjelzők. Elől korábban égő csere volt akkor világított, most néztem az égőt az is jó És nem ég a jobboldali hátsó helyzetjelző sem. Ledes, nem tudom hogy kellene ellenőrizni.
vki tud-e fotósorozatot, leírást vagy youtube videót az EPS vagy PAS (szal az elektromos kormányszervó) szereléséhez?
esetleg az is elég lenne, hogy mire kell figyelni a vezetőoldali nagy műanyag takaró panel leszerelésénél, hol vannak csavarok elrejtve, patentok, stb?
Ettől függetlenül fura, h ilyen "mókás" hibával találkoztam közvetlen azután, h meg lett bolygatva elektronika.
Amúgy már nem emlékszem pontosan, mert nem nagyon állítgattam, de pl a kijelző fényerő csak felkapcsolt világítás mellett szabályozható vagy anélkül is?
Ha majdnem lefullasztom induláskor szintén megjavul, egészen addig amíg nyomva tartom a féket. Kuplungot engedem fel, nem nyomok gázt rögtön csak a leállás-határon, majd mikor elindul a fékre lépek. És ilyenkor járó motor mellett egészen addig jó, amíg nyomom a féket. Amikor felengedem a lábam a fékpedálrol kb 1mp után újra elhalvanyul és "becsikozodik" a kijelző. Ez wtf?
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Egy reanult grand scenic 2007 1.9dci-m van és a vezető ülés alatt lévő csatlakozóhoz víz került, ez által eloxidálódott és kijöttek belőle a kábelok. Ha valakinek lenne kapcsolási rajza vagy le tudná fényképezni egy azonos autóba milyen sorrendbe vannak bekötve nagyon megköszönném!
Egy ismerősom kérdezi, hogy komfort elektronika (ami a belső komfortokért felel) cseréje után nem nyilik az üvegtető.
Létezik valami egyszerű mód (citroennél 3,-5 másodpercig kellett nyomni a gombot, hogy feléledjen - ez nálam évek után az eladásnál derült ki) vagy valami programmal kell bemutatni neki, hogy ilyen is van az autóban.
Ha telepítetted akkor indítsd újra a telefont,létre hoz a telódon egy mappát pyren névvel,oda másold be az innét letöltött három mappát,utána már használható a program.
Nekem is van ELM bt-s interfacem,ha Torque szar,melyik appot ajánljátok mobilra? Nem baszogatni akarok,hanem ha bárhol beugrik valami hiba,hibakód olvasásra használnám...
Nem a kompatibilitással van a gond,az a probléma,hogy a 2.1 az már a hamisítvány hamisítványa,gagyi alkatrészekkel ellátva,egy eredeti 2.1 az menne vele de olyan nincs :)
Közben kiszenvedtem a csavart. Így ki tudtam venni középboxot. Csekkoltam pyrent, ugyanúgy nem csinál semmit. Kiválasztom autót, scenic 2, betölti a fájlokat és 94 ecus, majd indul a scanneles és megall 1/94-nél és ennyi... Mint eddig, semmi. Közben elm327 identifier csekkoltam a mini odbii interfacet, és minden bezöldult. Lehet ez a baja a diag proginak? Túl sok protokollt tud a kütyüm?
Ezt már próbáltam, a jobb első csavar úgy be van tekerve, h nem bírom kicsavarni. Ki kéne hozzá venni a jobb első ülést, hátha akkor jobban hozzáférnek, mivel nincs hosszú csavarhúzóm.
Renault Scenic kijelző nyelv változtatás, kijelző nyelv beállítás, automatikus kézifék kikapcsolás, automatikus kézifék skandináv mód beállítása
Szóval simán megy.Azt obd csatlakozó kompatibiltás ellenőrzés a ELM327 identifier programmal a play áruházból. (részletek itt: autóbuzéria5 órája0057180 számú hozzászólásban).
A plyclip 180+ verzióját használtuk.De a v2 változata is működik.
Tapasztalatok, Sokszor ledob, űgy néz ki mintha megcsinálná de mégsem. A nyelvet átállítottuk angolra. A kézifék kikapcsolása az extreme cold opció választásával oldahtó meg.
Vigyázni kell, mert külön opció van arra (a műszerfal beállításai között), hogy a behűzott kézéiféket megjelentítse-e (és kiirja-e, hogy hűzd be a kéziféket) vagy megelégszel a kézifiéken taláható piros led kijelzésével.
Na, megcsináltam, most nálam is 29,29,26. Sajna kipróbálni nem tudom, mert a középső box megint szivat, kattan, de nem moccan. Így nehéz lesz diag csatihoz hozzáférnem...
Nálam telon fut a progi, demo mode oksa, de amikor élesben használnám scan-t, akkor "elm init" után nem csinál semmit...
Elm check lefut pedig szépen és mindent okéz, szal passz...
Mondjuk nálam soxor az is kihívást jelent még előtte, h hozzáférjek diag csatihoz. Rendszeresen beragad a kartámaszboxom, és akkor hosszú percekig küzdenem kell vele. Tényleg, erre nincs vmi megoldás, valahol reteszt gyorsan feloldani?
Nálam a pyren kivégezte a kéziféket,viszont az egyszerűbb pyclippel sikerült télire állítani.
Nekem csak akkor kell párosítani újra az elm327-et a telóval ha közben használtam laptoppal is,ha csak telóval használom akkor nem kell újra párosítani,igaz most már legtöbbet csak laptoppal használom azt jobban látom :)
Igen, valami drive2ru oldal volt, de már nem tudom melyik. Legalább 3 dolgot kellett letölteni, majd a telefonon telepíteni. Nekem az első indulás volt a gázos, mert a cirill betűkkel és az orosz nyelvvel nem vagyunk barátok:D Meg minden alkalommal törölnöm és újra párosítanom kell az ELM-et a telefonnal, mert másképp nem csatlakozik hozzá.
YouTube-on van pár videó, hogy a kártya mellé egy kést szúrnak be, ezzel mintegy feszítve a kártyát a tekercsnél. Ha így elindul, akkor a tekercs forrasztása adta meg magát, talán javítható, de egy új kulcsház mindenképpen kell hozzá.
Most próbáltam, szabadkezes kártyát az elem nélkül: szabadkezes funkció nem működik, de a kártyát bedugva az olvasóval minden további nélkül indult.
Igen, mostmár igen, eddig csak láttam, hogy képes rá, de most ki is próbáltam. Angolról németre és vissza is hibátlanul tette a dolgát. Extreme cold beállítás is ment, leállitva nem is húzta be a kéziféket, viszont a műszerfalon írta, hogy húzzam be. Normálra visszaállítása is sikerült.
Esetleg kezdetben mindkettöben tegyél jobb minöségü elemet a kártyában! Majdnem hasonló volt nekem is,hogy hiába volt bent a kártya,kérte....uj energizer és minden klafa!
Sok jót erre nem lehet mondani,vagy behalt mind kettő kártyád,vagy az ecu szarakodik,vagy valahol van egy kontaktos csatlakozó és az szórakozik.Nem tudom melyik a jobb :(
Üdv.2004-es évjáratú Senic nem indul,a kártyán a nyitás zárás működik de ha bedugom a helyére akkor kéri a kártyát,mind a kettővel ezt csinálja,a kártya ólvasó cseréje nem oldotta meg a próblémát
A III-as 1.4 TCe-s (Grand) Scenic nagyon sokat fogyaszt. Városban simán 10 felett, vegyes 8.5l. Országúton 100-110-es tempónál 7.4 volt anno a legalacsonyabb fogyasztásom. A gyári értékekkel abszolút nincs praliban, olvastam valahol valamikor egy cikket, hogy egy vevő a magas fogyasztás miatt vissza akarta vinni az autót a szalonba.)
Ezt az autót cseréltem egy II-es 1.5dCi Scenic-re 2 éve.
Azt tudja valaki (tudom dupla munka) ha kiveszem a mikrokapcsolókat az ajtóból (kompletten, hogy háztartási gép műszerész átforrassza) attól még használható az ajtózár?
Mert amikor kivettem az ablakemelő kapcsolót a bal első ajtóból akkor ugyan felhúzta a távírányító az összeset, de a bent maradt kapcsolókkal már nem lehetett leengedni.
Ma bent voltam kérdeztem, hogy a német nyelvet le lehet-e cserélni angolra és a kéziféket lehet-e skandináv módra álltani.
A válasz meg kell nézni a nyelvet, a kézifékre meg az volt a válasz, hogy ez egy biztonsági funkció és a magyar autókban nem lehet kikapcsolni (a németet nem tudta.)
Arra a kérdésre, hogy a szalonban lévő, manuális kézifékes autókban milyen biztonsági funkció van ha elfelejteném behúzni nem tudott mint mondani. :)
A tartályokat 10 évente cserélni kell. A gyári, amorf alakú tartályt már nem gyártják. Ha van is belőle akkor kb 800.000 ft/db a tartály.
Annak sok értelme nincs, hogy benne van a gyári tartály és mellé még betesznek egy pótkerék tartályt is, mert az legalább megfizethető.
A gyári gázszett meg fekete ló. A márkaszervizek nem értenek a gázhoz, a gázosok meg nem a gyári szettet használják (tehát ahoz ők sem értenek és előbb utóbb átépítés lett volna a vége.)
Már egy ideje nézegetek Scenic-eket, II és III generációt egyaránt, lehet hogy ősszel lépni kell majd... A III-as mellett sok minden szól (újabb, fiatalabb stb), ellenben 1.6 16v alig van belőle, az 1.4 Tce-t (amit hordanak kintről) meg valamiért nem ajánlgatja egyik szerelő sem... A II-es generációból a 2008-as és utáni darabokat nézegetem, 1.4 és 1.6 motorral (90% városi használat, autópálya szinte soha)... Ezek fogyasztása a tapasztalat szerint? 1.4 vs 1.6 megbízhatósági/tartóssági/szervizelhetőség szempontból?
Soha nem lesz merheto adatod. Nekem most 5 szemely, 2 kutya, tetobox es klima 7.2 600 km atlagaban. Palya es Balaron part. Ekkora kulonbseg akkor van ha total mas korulmenyek kozott mered.
Beletaktam és ki is próbáltam. Égett. De beleraktad a bogarat a fülembe és kivettem. Igazad volt. A bura egyezik, a foglalat nem. Ami benne volt az kicsit eltolt amit beleraktam (lehet benne maradt volna) azon szemben állnak a pöckok.
Most milyen kell bele? A magyarnyelvű kezelési szerint:
Dilemmába vagyok, jó lenne pár hozzászólás. 2.0 DCI. Jó ideje sima OMV Diesel lel jártam(2017), + adalék a piros, meg a kék Spuri. Mindig minden rendben, de egyre több autós ismerős a Prémium MaxxMotion ra beszélt rá, kb 5-6 tank mióta a prémiummal járok, már több mint egy literrel csökkent a fogyasztásom, azonos körülmények között, csendesebb lett, és nagyon harap. Mikor tisztán normállal jártam nagyon érezhető volt, motorhang, erő stb persze a lerakódásokat nem látni, de a motor járása sok mindent elárul. Az a dilemmám hogy most Spurizni érdemesebb, vagy a prémium Diesel? Mert hiába drágább, összességében így a legolcsóbb kilométerre le osztva. De a Spuri is nagyon jót tesz, csak ott a fogyasztás nem csökkent ennyire.
Egy éve cseréltem Klímahűtőt, Valeo-t vettem 30 ért. Magam cseréltem ki, a klímás adott "O" gyűrűket. Majd vissza a klímáshoz: nyomáspróba, feltöltés, ózonos tisztítás ez mind 25-ért. Ja, és előtte volt egy szivárgás keresés. Így ez 55 lett.
Sziasztok! Most jutott eszembe valami,amit elfelejtettem leirni. 2 alkalommal volt ilyen eset,hogy este ,sötétben mentem autópályán Pestre,akkor feltünt,hogy gázadásnál,gázlevétel utáni gázadásnál valami fehéres villogást láttam a cipömön,valahol pedál környékén a gázpedálnál. Kb Villog gyorsan 4-5öt aztán alábbhagy. Valaki ismeri vagy találkozott ilyen jelenséggel? Pl valahol jeladó,vagy led villog,vagy elmozdult volna lámpa vagy mittudomén. Nem tudtam pedálok közé bújni,nem férek hozzá :-D
Ez nem feltetlen lesz segitseg. Anno a citroen javitasa soran ajanlottak egy szervizt (renault, de nem marka). Valahol a Arpad hid es a Moszkva ter felett voltam a hegyen. Ott ketto is volt, az egyik foleg elektronikaval foglalkozott.