Megvan ennek a gépnek a könyve is, valahonnan az netről szereztem. Próbáltam ide feltölteni, de nem hagyja mert túl nagy, a freemailon egyszer elküldtem a mezőkövezsdi gépmúzeumnak, vagyis küldeni lehet , ide másolni nem.
Nem tudom hogy végzek holnap de estefelé felhívlak ! Vagy ha a tervek holnapra nem úgy alakulnak ! Jobb lett volna hamarabb szólni a vízpumpa nem nagy ügy lett volna ! Az Axiál ott van tőled egy köpésre csak találtunk volna valami felújító készletet ! De most lehet a motort megfőzted vagy kiégett a hengerfejtömítésed ,remélem csak a hengerfej tömítés égett el ! A motorja az mire hasonlít vagy mit tudsz róla ?
Ami számomra nagyon aggasztó,a vízpumpa, szinte folyik a víz belőle, a gondolom emiatt a hengerfej tömítés is sérült, kormos olajat fúj a kipufogóba ezóta eszi az olajat, a hidraulika emel, sűjeszt, de felső harmadban dobálja a terhet, a bal első belső lánc vezető nagykerék vezető pereme kb. 3 mm-re kopott, a másik oldali közel 10mm,
Szívesen megkeresnélek, sőt megmutatnám a szerkezetet szerintem többet érne mint amit én mesélni tudok róla. Pontos diagnózis nagyon fontos,szinte nélkülözhetetlen. Egyeztetnénk megfelelő időt, mennék Érted, már az is nagy segítség lenne, ha tanácsot tudsz adni.
Lehet valóban el kell mennem valami számító gépes tanfolyamra. Valami varázslat nekem ez is. Két napja nem tudok lelket lehelni ebbe a villanyos ellenállóba, de hátha most.... A telefon számom +3630 403 8871.
Már szerintem Bulgáriában is nehéz ,mert régen megszűnt a gyártása és még az MTZ fődarabok felhasználásával készült utódja is rég volt, mikor elhagyta el a gyárat!!
Na ,meg a két csillagkerék! Jóllehet,hogy vannak klf.-le felrakós-felhegesztős megoldások ,csak legyen aki megfizesse! Már,ha éppen kell! Aztán a motorra gondolok az elsők között. Kopott hüvelyek -dugók,köszörülendő főtengely....Fő kuplung,kormány kuplungok, hidraulika. Csak azért sorolom fel mert az egyik ismerősöm most javíttatta ,meg javította az övét és "hallottam",hogy mikkel kellett megbirkózniuk!!
Én a legérzékenyebb , leggyakoribb ,nehezen felújítható ,gyorsan kopó alkatrészre gondoltam.Ezt a lehetőséget vettem rögtön elő! Ez a pontja az ami a legtöbb fejtörést ,gondot okozhat. Más porcikájával valamennyivel könnyebb az alkatrész ügyi megbirkózás! :-)
Nem leszel egyedül az már biztos!! Vagyunk itt egy páran akik tudnak segíteni ,ha másképpen nem is ,legalább tanácsadásba!! A Lánctalp felújítása az eléggé necces! Egyik barátom csinálta T-54/b tip traktorját. Tagonként ,csaponként,jó hosszadalmas volt!
Igen Szihalmon lakom. Eddig azért jól elvoltunk a vénséges vén de igen kezes géppel. Voltak problémák de került rá jó vagy annak látszó megoldás, most viszont aggódom. Nem vagyok gépész sőt még traktorosnak sem igen alkalmazna senki aki félti a traktorját éppen emiatt aggódom. Nagyon köszönöm, hogy idejét, kapcsolatait, tudását, áldozza tudatlanságom orvoslására. Tisztelettel TasiJános
Jó napot kívánok! Korábban, egy ágdaráló építése alkalmával rengeteg segítséget kaptam ezen a fórumon. Most ismét a tanácsaikra vagyok utalva. Hibát látok, egész pontosan sok hibát látok a traktorom működésében, ráadásul nem is egy népszerű darab, kicsivel talán a mátránál is öregebb, de összeségében eddig meg voltunk elégedve egymással. A kérdésem az van-e még ember heves megyében aki elvállalna rendbe hozni egy bolgár TL 30-as lánctalpas traktort? Kérem ajánlanak valakit akihez bizalommal fordulhatok.
Amennyiben japán gyártmányú traktor, illetve munkagép büszke tulajdonost tisztelhetünk személyedben (YANMAR, MITSUBISHI, KUMIAI, ISEKI, NODA, KUBOTA, SHIMAURA, HINOMOTO...) és az egyéb japán jármű gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizálsz, engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével. Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt.
Időpont: Május 19, Szombat
Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!