akkor meg tudod kérdezni azokat akik olyanba laknak amit ez a cég épitett. győrbe meg miskolcon a legolcsobbak az i gatlanok. győrt nem értem miért. de mifelénk ezt 40 körül épitik meg.
Nekem is hasonló kérdésem lenne, de erre itt sztem nem fogunk választ kapni :)
Én fa könnyűszerkezeten agyalok, vagyis gerendák, rá a lemez(kívül OSB v betonyp), belül OSB/gipszkarton, közte üveggyapot párazáró fóliával. Az egészre kívülről meg EPS esetleg.
Kb nekem is ez volt az első véleményem. De nem egy kókler cég, helyi vagyok, tudom hogy régóta a piacon vannak. Asszem teszek egy próbát náluk, hátha az "apróbetűben" van a lényeg.
A ferde falsíknál valószínű, hogy vízszintesen és 40cm-enként vannak. (legalábbis nálunk úgy volt)
A mennyezetnél ha nincs jó helyen "rögzítési pont" (lécváz) szerintem az is megoldás lehet, hogy alulról felfúrsz a gk-on át, a közfal elején és végén.
Majd felmész , felszeded a hőszigetelést, és a két lik "közé" leraksz egy cseréplécet, amit alulról odacsavarozol, majd az UW profilt már lehet oda rögzíteni.
Már ha fel tudsz menni a pallásra és fel lehet szedni a hőszigetelést.
Ha nem lehet felmenni és mivel a felső "rögzítés" csak eldőlés ellen kell (mármint a mennyezeti) , akár ez is jó lehet (kifúrod profilt, likakat átjelölöd, majd a jelöléseknél beraksz 1-1 ilyet..
Erről mi a véleményetek? Nem reklám, komolyan. Kb ekkora alapterületű házban gondolkodunk, de a garázs külön lenne, és a helyére is valami "hasznosat" tennénk. Ár bruttóban.
Ja, szerencsére az öcsém pont ráér. Jó ötlet ez a körberajzolgatás, de ezzel a módszerrel inkább kisebb síkok alakulnak ki egy nagy síkfelület helyett nem?
Így is lehet! Én körberajzoltam a mélyedéseket a közepére tüskét tettem és úgy töltöttem fel, elhúztam meghengereztem és a vízmértékkel igazítottam/ellenőriztem.
TIPP: Ha van betonozáshoz (is) használt merülő vibrátorod annak a hegyét a betonhoz nyomva a rezgések segítenek kilevegőzni és terülni!
Lehet csiszolni ha nem lesz jó, de az komoly plusz meló és por.
Nincs valaki aki segítene? Én megcsináltam egyedül 80nm-et de nem állnék neki megint egyedül!
Jól értem, hogy először nagyjából széthúzom a fogas glettvassal mind a három vödör kiöntött anyagot majd elhúzom (1,5 m-es van) alu vízmértékkel?
Így az anyagmennyiséget tekintve kb 0,7-1m-es csíkokban szakaszolva tudnám megcsinálni teljes szélességben a szobát. Ez így jó lehet?
Nekem tetszene az a megoldás mert a csíkokra osztott szakaszok megegyeznének a laminált padló futásának irányával, ha esetleg a szakaszok között lenne némi eltérés. Bár azt utólag meg lehet és gondolom meg is kell csiszolni.
Ha leragasztja a parkettát akkor borzasztóan nagy húzása van a fának a páratartalom és hőmérséklet ingadozások miatt, feltépheti a kiegyenlítőt és huppogni fog, nem véletlenül szokták leragasztani sokkal kellemesebb járni rajta és nem nyöszörög. Ha úsztatva rak le click-es parkettát akkor mindegy, ha síkban van nem fog nyekeregni huppogni jobban ettől.
Nem mondtam sehol, hogy dobd el amid van, a gazdaságra sem tettem megjegyzéseket.
Amit viszont állítok, hogy rendszerben jó gondolkodni és igenis van minőségi különbség a különböző termékek között!
Én 3 vödörrel tudok rendesen bekeverni. Az öntést úgy csináld, hogy szintezz ki pici tüskéket előtte a mélyedésekbe amiknek a teteje pontosan a vízszintes padlósíkot adja. Segíteni fog a terítésnél. A mélyedések felől töltsd az anyagot és 10-es fogas glettvassal húzd el. Sok óra mire megköt, nyugodtan dolgozhatsz, pláne 10 fokon.
A víz adagolását NAGYON pontosan tartsd be!
Amikor úgy érzed, kész vagy, 2m-es alu vízmértékkel, szemed folyamatosan a libellán, elhúzod és rögtön látod, hova gyártottál puklit vagy árkot.
Nem könnyű ám ez, ha elrontod pont olyan huplis lesz mint most csak jó drágán!
Rendben, kösz a jó tanácsokat, a kiegyenlítőzésnél gondolom a hőmérséklet is legyen alacsony, lehetőleg olyan 10°c körüli. Már csak azzal vagyok bajban, hogy kb mennyi anyagot keverjek be egyszerre. Egyedül leszek a műveletre, nem tudom milyen gyorsan szárad, és pár percet pihentetni is kell a bekevert anyagot. Egy nekifutásra 4-5 diszperzites vödörnyi mennyiségre gondoltam. Kérdés hogy a miután bekeverem a következő adagot és kiöntöm, akkor az előzőleg szétterült anyag szélénél belehúzzak-e a simítóval, (összedolgozandó őket) vagy az ~10 perc alatt már kikeményedik valamennyire?
Tudom sok a kérdésem, de ahogy Srudolf1 is javasolta, először kérdezni, aztán csinálni, ezt már nem szeretném elbökni.
Vásárolj rendszert, ahol ugyanaz a gyártó aljzatkiegyenlítőjét és alapozóját használod pontosan az utasítások szerint.
Elvileg amikor az alapozó beszívódott és megkötött már lehet kiegyenlítőzni. Ez 2 órától egy napig is terjedhet a hőmérséklet függvényében.
Egy jótanács! A kiegyenlítést amikor csináljátok próbáljátok elérni, hogy minél lassabban száradjon az anyag, ne legyen még huzat sem. Akkor szép és ami fontosabb jó felületet ad.
Szöges hengerrel ne felejtsétek el kilevegőztetni!
Egyeztettem szerkezet-tervezovel. Megemlitettem neki azt is h 4 oram van anyagbeszerzesre es 3.5 napom a munkara ezt a megoldast javasolta, arrol pedig nem tehet hogy a lenyeget elb *sztuk. Igy jott a kepbe az aljzatkiegyenlito. Amugy biztos mukodik az altalad vazolt retegrend, de most erre nem volt ido tovabba hangya gondjaink is voltak amire a leirt retegrend nem megoldas. De nagyon koszonom, van meg egy helyiseg hasonlo kialakitassal amit szinten fel fogunk ujitani. Ott vegiggondolom jobban a lehetosegeket .
Ha a párnafák egézszégesek és legalább 8x1o-esek lettek volna, akkor sokkal olcsóbb lett volna kibányászni a párnafákat (letakarítani őket és lekezelni gomba ellen), kihordani a salakot, kb. a 3/4-át a salak vastagságának visszatölteni apró kövel, hagyni megszáradni, aztán vissza a párnafákat úgy, hogy a köágyba csak a felét süllyeszteni, a párnafák közé egy 5omm sűrű közetgyapott, arra egy nutos 22-es OSB csavarozni és arra 3mm-res polifoam és 14mm-res rétegelt parketta.
Ezt csináljuk a melegpadlóknál a müemlék épületek boltíves födémein, ott a boltív tetejéig dobjuk ki a salakot.
A 3-6 -os kavicságyba szépen ki lehet színtelni a párnafákat.
A fal mellett kell hagyni 2.5 cm rést, hogy valamennyire szellőzzenek párnafák. Oda egy spéci szegőléc jár.
Hamarosan kültéri beton lépcsőt csinálunk a bejárati ajtó elé. A kérdésem, hogy a lépcső és a ház lábazata közé kell-e tenni valamilyen szigetelést (víz és/vagy hőszigetelést)?
Illetve a kérdés körbe a ház lábazatára is vonatkozik, mert annak a szigetelése is tervbe van/volt.
Én alapból tennék, de az alábbi írást találtam a neten:
"A zsalukő felveszi a talajpárát, de a lezárás miatt már nem tudja a szél kiszárítani, így a nedvesség feldúsul a kövekben, továbbítva azt a belsőoldali földnek, falaknak. Az épület szigetelésére a feldúsult nedvesség hatására nagyobb igénybevétel adódik , így elképzelhető, hogy a hőszigetelés előtti száraz falak fokozatosan nedvesednek, és megindul a penészesedés."