nekem a szűrőn semmi féle irány nincs. sem fül sem egyéb sem irány sem oldal hogy mit hova tegyem.-. most a fekete oldalát tettem az anyósülés fele a fehér oldal van a a vezőfele. függőlegesen áll a bordázat.
a jobb tükör keretem törött valahogy le kelle vennem de nem tudom hogy álljak neki mind 2 oldalon burkolat és nem akar engedni.
a hátsó lámpában az izzócserével megizzadtam rendesem mikor már bisztos vagyok na most fog eltörni a búra akkor kienged de csak kispajszer segitségével.
ezt útközben hogy cserélik ki? rejtély ,főleg egy nő????
Amúgy nem nehéz: a kesztyűtartót kb félig lenyitod, majd egy határozott mozdulattal magad feléhúzod, hogy kiakadjon. Mögötte van egy fekete hosszúkás műanyag takaró amit ha kiemelsz ott a pollenszűrő. Beszereléskor figyelj az irányra.
Tegnap hazahoztam az autót. szeretnék cserélni rajta pollenszürőt de nem tudom hol van. le lehet valami service manualt tölteni valahonnan? a google nem dob ki megfelelőt. főleg nem magyart.....
de angol is jólenne... csak lássam mi hol van a kocsin. tudtokk valami helyet ahol találok ilyet?
Üdv! mindenkinek. cégen belül váltottam matizról kalosra igy ezentul ezt a forumot fogom látogatni. ugyan még egy nap mire megkapom az autót (papirok intézése stb) de tegnap már megvásároltam.
Majdnem a dugattyú tetőnél volt a törés. A gyűrűk pozíciójára lettem volna kíváncsi, ugye ebbe nincs stift a gyűrűk elfordulása ellen. Mellékeltem amit találtam. A hengerfej és a henger sértetlen.
Hát, ha ennyire benne vagy, akkor ott van baj. Ha leszakadt a szoknyából, az a karterba szokott lenni. Ha netán még sem, akkor a dugóba szokott beépülni, hengerfejbe esetleg, vagy a hengerfalat szántja fel és ott valahol.
Gyűrűsorrend. Újat veszel, és rajta van a sorrend a csomagoláson. Amúgy a legalsó, az a lemezes, az olajáteresztő ezt mindegy hogy rakod fel úgy tudom. A középső az olajlehúzó, ha van 45 fokos letörés ha minden igaz felfelé van a letörés. A legfelső a kompresszió, szintén.
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy a dugattyúra a gyűrűket hogyan kell felhelyezni? (az állásuk érdekelne) Amikor cseréltem az olajteknő tömítést, akkor vettem észre, hogy a dugattyúból darabkák vannak benne. Kivettem, és az olajlehúzó és az alsó kompresszió gyűrűnél ki volt lukadva. Az alsó kompresszió gyűrű is eltört, és abból is hiányzik darab. Amikor kivettem akkor jött ki egy része, de még mindig nincs meg minden darabja, se a dugattyúnak se a gyűrűnek. Esetleg a motor bedolgozta?
Kinyomócsapágy soha nem fog Neked recsegni. Ha annak lesz baja, morgó hangja lesz, amit észre fogsz venni, felengedett kuplungnál nem lesz hallható a hang.
A lentebb fogásnak egy oka van, kopik a tárcsa...ennek jele lesz, hogy ha nagyon megkopik széteshet, akkor lesz csörgő hang. Jobbik esetben, ha hirtelen gyorsítasz, vagy nagy terhelés van, meg fog csúszni a kuplung.
Ha recsegész hallanál, az kinyomócsapágy - de előtte megelőzi egy pici morgás, ami megszűnik, ha egy pár milliméternyit kinyomod a kuplungpedált. Na, ezt nem szabad csinálni, szerelőhöz kell menni. :)
Amit te fogsz tapasztalni, az az, hogy elkezd csúszni a kuplung, és a végefelé már erőátvitel se nagyon lesz, csak felbőg a motor, mintha úgy nyomnád a gázt, hogy közben a kuplungon állsz. Ez tárcsacsere.
A tükör burkolatát nem kell levenni, fölösleges, hátrafele kihúzható alóla szépen a burkolat.
Alatta nincs semmi, max a tükörállító motor kábelezése. Az "A" oszlop burkolata alatt van a gyári magassugárzó csatija, akkor is, ha gyárilag a burkolatban nincs magassugárzó. De legalább a kiállás ott van. Ezt gondolom csak azért írta a kolléga, hogy hátha azt is szeretne beépíteni a kérdező.
Én egyszer szedtem le az ajtóborítást és balga fejjel kicsavartam az ajtónyitó kilincs csavarját. Nagy hiba volt, mert alig bírtam visszarakni miután kiakadt a pálca és a pálca műanyag rögzítője is eltört.
Szóval kezdetben elég a kilincs díszburkolatát lepattintani és a feltáruló nyílás elég nagy lesz ahhoz, hogy az ajtóburkolatot le lehessen emelni.
A tükör burkolata mögött nem tudom mi van, én ott nem láttam se vezetéket se hangszórót, igazából azt szerintem nem kell megbontani.
Az ajtó alján van három csavar a nyitó karnál van egy és ott ahol megfogod a mélyedésnél van egy de azon van egy ovális takaró műanyag azt kell kipattintani óvatosan a csavarokat kicsavarni de előtte nagyon óvatosan a belső tükör háromszöget kell levenni utána magad felé húzod és kipattan és látod utána a hangszórót ami 13-as amit érdemes 16-os ra cserélni de ahhoz már kiemelő keret kell de viszont utána minden probléma nélkül vissza tudod rakni a kárpitot és az "A" oszlop belső dísz borítása alatt van vezeték ahova rá tudsz kötni magas hangsugárzót de az csak akkor működik ha a gyári bekötést alkalmazod.
Ha jól emlékszem alul van pár db csavar, a kilincs mögött egy talán. Aztán patentok fogják óvatosan le kell pattintani, majd felfelé kell elhúzni. Kis ügyességet igényel a tükörnek belső burkolata miatt.
Igen, ezért én is megmaradok a 185-től innen, valószínű valami rendesebb 175-öst tennék fel, ha találnék felnit. És nagyjából hasonló ET kellene, mint a gyári, 42-45 körüli.
Az ET szám meg a gumi szélesség az ami számít szerintem. Nekem az ET40 és a 195 széles gumi baromira nem jött be, kóválygott az autó az úton. Ott, ahol most kisujjal megtartom a kormányt, azon kerekek mellett két kézzel kellett kapaszkodnom a kormányba.
Köszi a személyes tapasztalatot! Az a baj, hogy a gyári Kalos/Aveo felni konkrétan rusnya. Ilyen méretekkel rendelkező alufelni a használt piacon utángyártottban meg ritka mint a fehér holló, kék szemmel.
Ezért nézegettem az elterjedtebb méreteket, és hát ott gyakrabban előfordul a 15", általában ET38 körüli értékekkel, 6-6,5J szélességben. Ritkán találok a gyárihoz közelítő méretű felnit, de mire megtalálom, már el van adva...
Érdekes, hogy nekem a gyári 185/60-14-es Kumho gumi nagyon stabil volt. Ami még érdekesebb, hogy a téli 165/70-14 Fulda is nagyon stabil. Viszont az új nyárim, 175-65-14 Continental az valami csapni való, főleg vizes-nyirkos úton.
A "húzás" és a kuplung csúsztatással való gurulás az két külön dolog. A hengernél meg a legapróbb nyílás is elviszi a kompressziót.
Az olaj meg az autósoknál inkább hitéleti kérdés, valaki a minőségre esküszik, valaki az olcsóságra, valaki nem is cserél olajat vagy csak eszméletlen ritkán mert úgyis kibír az autó vagy 200 ezer km-t, stb.
A gépkönyv 10W-30-at ír elő, esetleg 5W-30-at.
A magam részéről A Castrol mellett tettem le a voksom, most a Castrol Edge Titanium FST 5W-40 A3/B4 olaj van a motorban, a következő cserekor is ez fog belemenni. A Castrol olajszakija ezt írta az érdeklődésemre:
"Az említett autóhoz megfelelő a Castrol Edge 5W-30 C3 termék is, de kenő-és tisztító képesség szempontjából, valamint ismerve a technikát, sokkal megfelelőbb választás lenne a Castrol Edge 5W-40 A3/B4 termék:
Ráadásul a termék az API szabványt is túlteljesíti. A SAE 5W-40 osztály végett mérséklődhet az olajfogyasztás, de nem ez a legfontosabb előny egy 5W-30-as termékhez képest, hanem az A3/B4-esség."
Az autószerelőm tanácsára meg véletlenül se töltenék bele félszintetikus olajat.
A levegőszűrővel sem spórolok, ha kell évente kidobom belőle, az az 1000-1500 Ft nem vág a földhöz. Az üzemanyagszűrőt meg érdemes 45 ezer km helyett inkább 20-25 ezer körül cserélni mert baromira el tud koszolódni.
Kuplungot csúsztatva elvileg kellene neki. Hát nem tudom. Igazából csak annyi látszott, hogy a gyertya mellől kicsit szivárgott az üzemanyag. Olajba mit ajánlanátok? Eneost ( Eneos Premium 10W-40 4liter )néztem ki. Mi a véleményetek róla?