Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vinjo Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137097

Mindig van valakinek legalább egy olyan ismerőse, aki hallott ilyen hihetetlen fogyikról. :-)

Inkább azért a 2004-es évjáratú 1.8 vvti 129 lovas manuális Avensisekre EZ a jellemző. (7,6 körül van az ÁTLAG)

 

 

Előzmény: szkorhetz (137084)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137096

bocs az OFF-ért..   ;-)

bajan122 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137095

Nagyon sokáig a kedvenc mercim és kedvenc autóim egyike volt. Ma is tetszik, de már nem venném meg mert teljesen más irányba gondolkogom.

Előzmény: zgi521 (137094)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137094

lehet ezzel kivételt tennél..(?!) :)

 

Előzmény: bajan122 (137069)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137093

az sem baj, ha párhuzamot vonsz.. ez is egyfajta tipp lehet. 

 

én inkább a középiskolás Hondáson lepődök.. még ma is kuriózum lehet(ne)!

Előzmény: bajan122 (137092)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137092

nem  akartam párhuzamot vonni a ti fogyasztásotokkal, csak mint történet leírtam.

Előzmény: zgi521 (137091)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137091

nem stílusa -tudtommal.. :)

Előzmény: bajan122 (137088)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137090

Nekem most 7,4 es átlag jött ki a hétvégi túrázás után egy tanknál, kb 700 km:

 

Volt benne minden:

50 % országút: 90-100 tempó Komárom - Tatabánya turulmadár, Bécsújhely (emelkedők, szerpentinek) - Sopron - Komárom ,

50 % autópálya: 140 - 150 es tempó Komárom  - Bécsújhely, plusz a melóba járás : Komárom - Győr

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.24 0 0 137089

Szerintem nem könnyebb az, mint az a régebbi Avensis, sőt, még akár fordítva is lehet. Az Avensisre 1310kg-ot dob ki a Hahu, a Bravora meg 1335-öt. Japán szívó motorokkal meg nehéz fogyasztásban versenyezni.

 

Nálam az 1.8 / 140 Le UFO kb. 0.7-1 literrel eszik kevesebbet, mint a Bravo evett azonos felhasználás mellett. Bár talán azért is, mert véletlenül sem lehet alacsony fordulaton akkor teljesítményt kivenni belőle, mint egy turbósból. :)

Előzmény: szkorhetz (137084)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137088

A középiskolai barátnőmnek volt egy 1.3-as hondája, amit mindig csak rövid utakon használt. Átlag fogyija 13 körül volt, egész addig míg nem mondtam neki hogy hidegen ne nyomja. Mint kiderült fázott reggelente és hamar akart meleget :-) Utána 9 körül evett.

Előzmény: zgi521 (137085)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137087
Előzmény: szkorhetz (137084)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137086

Ezt nagyon rosszul gondolod! Együtt nyomtam a gázt a fékkel, nem pedig felváltva :-D

Előzmény: -carcass- (137083)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137085

tavasz ota a gp helyreallt. a teli bemelegitesek es sok rovid utak huztak el el az atlagat :(

Előzmény: mcI_2.0 (137078)
szkorhetz Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137084

Apámnak az 2004-es Avensise van, 1.8 benga, csak városban használja és még 6.5 felett nem evett neki. Pedig ő is a hegy tetején lakik, csak kettővel arrébb. Kicsit durva, hogy a 3 évvel fiatalabb, kisebb, könyebb autóm ennek majd a dupláját eszi, pedig ő sem az a nyugodt sofőr.

 

 

-carcass- Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137083

Addig tapostad, míg meg nem adta magát, folyamatos gáz-fék-gáz-fék, kinyírtad...;-)

Előzmény: bajan122 (137081)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137082

Nekem eddig 3 db 2 literes motorhoz volt szerencsém hosszabb távon. Toyota 2.0 8v (128LE) átlag 7,5, ha nyomtad neki akkor 8,5 (de az egy ezer kilós autó volt). Bmw e36 2.0 24v (150LE), az 8 alatt sose, városban és pályán 12-től a csillagos égig. Citroen 2.0 16 v (automata, 136 LE) városban 10 fölött, országúton 7 körül, de itt a magas felépítmény, a súly és az automata torzít.

 

nagyjából azt tudom leszűrni, hogy a kis turbós motor akkor is jobban fogyaszt mint a hasonló teljesítményű kétezres szívó ha hajtava van. Ha meg kímélve akkor sokkal jobban,csak más vezetési stílust igényel.

Előzmény: mcI_2.0 (137078)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137081

Az enyémen a betét le sem tudott kopni ennyire mert szétmálott a háta :-)

Előzmény: -carcass- (137080)
-carcass- Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137080

Így van.Laikusként ha megnézem az eredeti teljes tárcsa vastagságot, akkor én is azt mondom, hogy elmegy még legalább jövő ilyenkorig.

Sokkal inkább zavar a betétek állapota, ~ 1mm lehet a hézag a kettő közt (már a tárcsa vállánál). Erősen csereérett...

Előzmény: mcI_2.0 (137079)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137079

Nos, ránézésre valószínűleg nem kevésbé vállas, mint az enyém. Erre mondták a szerelők, hogy még nem cserés? Bár, ugye te nem "gyári" emberekkel beszéltél, nyilván nem látták a busás hasznot közben a beszerzendő alkatrészeken...

Előzmény: -carcass- (137072)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137078

Ha a fogyasztást nézzük, egyetértek. Viszont, korábban volt 2 literes szívóm, mely nem igazán ment így a kisebb súlya ellenére (bár gyengébb is volt), viszont minimum ennyit evett. Városon kívül össze sem hasonlíthatók, városon belül meg a Bravo-nak sokkal többet kell nyomjam, hogy elérjem azt a fogyit. De az egy korszerűtlen, öreg motor volt már. Tehát mégiscsak egyetértek, bár hosszabb ideig kéne tesztelni egy 150 ló körüli szívómotort, ugyanolyan "gyilkolászós" stílusban...

 

Az 1.2-es, 80 lovas Micra-nk nem mérvadó, de annak is szoktam lőni, mégis kb. 2 literrel eszik kevesebbet városban, mint a Bravo. Ez kb. 6,3-7,2, évszaktól függően. Nálatok a GP hogy ehet 10-et? (a bemelegítéseket leszámítva...) A Micra télen folyamatos csúszkálások közepette alig eszik 7 felett, vagy max 7-8 között félúton.

Előzmény: zgi521 (137071)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137077
Realtukko Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137076

Jah, tipikusan orvos hejjessirasal.

Előzmény: bajan122 (137061)
-carcass- Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137075

Mióta megvan ilyen.

Előzmény: Bravósgábor (137073)
Hooli75 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137074

Melyikünké nem?

Előzmény: Bravósgábor (137073)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137073

neked is elég rozsdás az agyrésznél...ahol a csavarok mennek fel

Előzmény: -carcass- (137072)
-carcass- Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137072

Ilyen:

Előzmény: mcI_2.0 (137046)
zgi521 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137071

"kis turbómotor főleg azoknak éri meg, akik egyáltalán nem szoktak lendületesen autózni, aki oda-odalép neki és kizárólag városban használja, az nem igazán nyer vele"

 

mert a szívó benzines "csak" városban jól fogyaszt.. akkor a GP-nk kivétel, mert télen a tizet is karcolta :)

LOL

Előzmény: bajan122 (137070)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137070

Na a hozzászólások hozzák a várt szintet:

-1.4 mpi by skoda a tuti és a tsi a szar, mert az mpi is megy és nem is fogyaszt,

-meg bezzeg a mazda új motorcsaládja az milyen tartós ...

 

Élvezet olvasni.

Előzmény: bajan122 (137062)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137069

Egyáltalán nem kedvelem a mercieket, de ez a ritka kivételek egyike. A motor is sportos meg a kasztni is, amik nagyon ritkák a mercinél szerintem.

Előzmény: Mewo (137066)
bajan122 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 137068

Fura hogy ülés és a kormányhuzatot rajta felejti, mikor még az ajtó kárpitot is telibe fotózza hogy megmutassa milyen remek állapotban van. Amúgy az autón csak annyit látok, hogy a kerekei szét vannak ütve (ami nagyon nincs összhangban a kasztnival).

 

Az orvos tulajon csak röhögök persze, viszont a nagy szerviz megléte nálam mindig hihetetlen egy az autóját épp eladni készülő embernél. Ez az a költség ami tuti nem jön vissza a vételárban.

Előzmény: Mewo (137064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!