Szerintem nem könnyebb az, mint az a régebbi Avensis, sőt, még akár fordítva is lehet. Az Avensisre 1310kg-ot dob ki a Hahu, a Bravora meg 1335-öt. Japán szívó motorokkal meg nehéz fogyasztásban versenyezni.
Nálam az 1.8 / 140 Le UFO kb. 0.7-1 literrel eszik kevesebbet, mint a Bravo evett azonos felhasználás mellett. Bár talán azért is, mert véletlenül sem lehet alacsony fordulaton akkor teljesítményt kivenni belőle, mint egy turbósból. :)
A középiskolai barátnőmnek volt egy 1.3-as hondája, amit mindig csak rövid utakon használt. Átlag fogyija 13 körül volt, egész addig míg nem mondtam neki hogy hidegen ne nyomja. Mint kiderült fázott reggelente és hamar akart meleget :-) Utána 9 körül evett.
Apámnak az 2004-es Avensise van, 1.8 benga, csak városban használja és még 6.5 felett nem evett neki. Pedig ő is a hegy tetején lakik, csak kettővel arrébb. Kicsit durva, hogy a 3 évvel fiatalabb, kisebb, könyebb autóm ennek majd a dupláját eszi, pedig ő sem az a nyugodt sofőr.
Nekem eddig 3 db 2 literes motorhoz volt szerencsém hosszabb távon. Toyota 2.0 8v (128LE) átlag 7,5, ha nyomtad neki akkor 8,5 (de az egy ezer kilós autó volt). Bmw e36 2.0 24v (150LE), az 8 alatt sose, városban és pályán 12-től a csillagos égig. Citroen 2.0 16 v (automata, 136 LE) városban 10 fölött, országúton 7 körül, de itt a magas felépítmény, a súly és az automata torzít.
nagyjából azt tudom leszűrni, hogy a kis turbós motor akkor is jobban fogyaszt mint a hasonló teljesítményű kétezres szívó ha hajtava van. Ha meg kímélve akkor sokkal jobban,csak más vezetési stílust igényel.
Nos, ránézésre valószínűleg nem kevésbé vállas, mint az enyém. Erre mondták a szerelők, hogy még nem cserés? Bár, ugye te nem "gyári" emberekkel beszéltél, nyilván nem látták a busás hasznot közben a beszerzendő alkatrészeken...
Ha a fogyasztást nézzük, egyetértek. Viszont, korábban volt 2 literes szívóm, mely nem igazán ment így a kisebb súlya ellenére (bár gyengébb is volt), viszont minimum ennyit evett. Városon kívül össze sem hasonlíthatók, városon belül meg a Bravo-nak sokkal többet kell nyomjam, hogy elérjem azt a fogyit. De az egy korszerűtlen, öreg motor volt már. Tehát mégiscsak egyetértek, bár hosszabb ideig kéne tesztelni egy 150 ló körüli szívómotort, ugyanolyan "gyilkolászós" stílusban...
Az 1.2-es, 80 lovas Micra-nk nem mérvadó, de annak is szoktam lőni, mégis kb. 2 literrel eszik kevesebbet városban, mint a Bravo. Ez kb. 6,3-7,2, évszaktól függően. Nálatok a GP hogy ehet 10-et? (a bemelegítéseket leszámítva...) A Micra télen folyamatos csúszkálások közepette alig eszik 7 felett, vagy max 7-8 között félúton.
"kis turbómotor főleg azoknak éri meg, akik egyáltalán nem szoktak lendületesen autózni, aki oda-odalép neki és kizárólag városban használja, az nem igazán nyer vele"
mert a szívó benzines "csak" városban jól fogyaszt.. akkor a GP-nk kivétel, mert télen a tizet is karcolta :)
Fura hogy ülés és a kormányhuzatot rajta felejti, mikor még az ajtó kárpitot is telibe fotózza hogy megmutassa milyen remek állapotban van. Amúgy az autón csak annyit látok, hogy a kerekei szét vannak ütve (ami nagyon nincs összhangban a kasztnival).
Az orvos tulajon csak röhögök persze, viszont a nagy szerviz megléte nálam mindig hihetetlen egy az autóját épp eladni készülő embernél. Ez az a költség ami tuti nem jön vissza a vételárban.