kedves 96x, teljessen igazad van,bár "rossz olaj" nincs ! csak kevés esetleg túl sok ! xDD.....vagy öreg....stb ,-)) szine lenne a difi oil-nek leengedéskor, azonnal kapna egy "mosást" és úgy a finomat. az olaj szerepe amint emlitetted volt..jesz ! csak hogy se a váltóban sem pedig a difiben nincs szürö, igy marad a fóbim és pancsolgatok évente az asszony nem mindenkori örömére.(ösze kenve a kabátujjár, egy pár csepp meg mindig mellé megy ugye)...xDD.
A váltóból,meg a hídból, látszólag tiszta olajnak kell kifolyni.A motorokban meg a pár-ezer után megfeketedő olaj sem ritka.Ezek a motorolajok a kezet sem fogják meg,mint a régi fekete olajok.Más az adalékolásuk,a minőségük.
nagyom szépen köszönöm a cimett. hétfön hivom öket. gödöllőn a "tax-có" környékén vannak,ha jól emlékszem ? majd megmondom az árat is. ,-)) aranyosak vagytok minannyian sok a segitőkész"szivar" errefelé ! üdv
Ha a tavalyi olajat szinre "ollan" mintha tegnap töltötték volna fel ujonan amikor leengedik, akkor az nem jó olaj!
Az olajnak többek között az is szerepe, hogy összeszedje a koszt, forgácsot. Egy jó olaj a betöltése után kis idővel is már "koszos" kell legyen, mert akkor "működik" rendesen.
Abban viszont teljesen igazad van, hogy jobb korán cserélni hisz állandóan túlterhelve közlekedik a 3,5es 99%-a.
helló mindaricsi, a műtét sikerült ,-))....most anglikánusul tanulgatok hozzá de nagy (kincs) igy is.... szal úgy a 2,5td akár a 2.8-as direkt és nem kamrás...hmm sejtettem pedig az ivecos majszter pont forditva informált. gyanus volt a teljesitmény miatt. gyakorlatban mennyit mennek el az adagolók? ( pl km-ben??) kicsit lustácskának tünt az elhozatalnál és arra gondolok,hogy nem nyom eleget gyárilag 240 bárocskát kellene neki....keresek egy megbizható adagolóst aki tényleg 100%-os és nem fuseráz. ha adtok cimet vagy tel.számot ?....nagy pacsi érte vagy 1 soproni ?....xDD azért örülök ennek a kis "ördögfiókának" csak 4,20-as a platója sokminden elfér rajta nem úgy mint a patrolba. sziv.üdv.és köhi még 1-szer.
üdv, 50-nél ezek a "matchbox" hidak (váltó) sem birhatnak többet, föleg ha kirakva gyilkolászuk . ,-)) én óvtam védtem a patrolt is soha sem volt gond vele,ha leengedem a tavalyi olajat szinre "ollan" mintha tegnap töltötték volna fel ujonan....hmm rossz helyen nem szeretek spórolni ,mert kihat. 3-4 ezer forint 5 lityi olaj (váltó difi) sem sokkal több. a 32 éves jumz trakeszban is ez a "szabály", ....nem is bontott sem a motorja de a váltója sem. a sajátját csak szereti az ember !.....xDD üdv. és köszi minden infót daely ügyben
kedves tanár úr, ahogy böngészem a wikit,úgy tünik szerénységemnek,hogy csak a befecskendezési rendszer valamint a dugattyu fenék kiképzése változhatott ? végül is van valami külömbség a két motor között SZERELÉS technikailag ? milyen nyomással fecskendeznek be ezek az "ördögök" ? ill. maximális adagoló nyomás ? üdv (2.5TD és 2.8 TD 1996-os)
szevasz power,végül is azért lett nekünk is iveco,mert mechanikus minden rajta (nem kell progi a beállitáshoz,hibakiolvasás ecetra). nagyon keveset tudok még a műszaki paraméterekröl és ezért probálok infókat gyüjteni. üdv
a "helyi ivecos" semmi érdemit nem mondott,nem is emlékeznek már a régi adatokra....azt mondta kamrás motorok...hmm kétve hinném...sztem direkt befecskendezésű ( a teljesitménye miatt). mit nyomhat (bár)az adagolója kicsit lusta volt és csak a "tartalék motor volt a platón rakománynak.bár csak 120 ezres és az "öreg asztalos" óvta kimélte ...lehet ,hogy kicsit lefáradt az adagoló ? csucsok mit birnak km ben ? köszi minden infó és üdv.
ok-ok, ez a moci van benne most "8140.47 2499 116 (85)/3800 245 Nˇm (181 lbˇft) /2000 " (köszi megtaláltam)....mennyiben más a 2.8-as TD ? fej,adagoló csúcsok...stb ? szerelhető kereszbe kasut ?pl jelenleg a kupplung lenne nagyon aktuállis.