Bajnok ez a 2149-es, a felvétel is kiváló - a videó segítségével közelebb kerültem a megépítéséhez. :-)
A meglévő hangdekódereim is elég konfliktust okoznak a közvetlen környezetemben - és nem a hangjuk minőségével, hanem bármilyen hitványka is, az erejével. Egy ilyennel viszont visszavonhatatlan válóokot adnék - ez halkan nem lehet hallgatni. :-)
Ma kicsit játszadoztam a vfk-val, és azt mondom, még talán az ad vissza a legjobban a mélyebb hangokat. Persze lehet, csak olyan a Rezsó zajainak tónusa.
(Ezt a terelt Venezia EN-t szolgálta, a vonat méretéhez illő vonóerőt biztosító géppel együtt. A 230 cm-es 3. vágányon még éppen elfértek.)
Bár gép és gép között is nagy hangi különbségek vannak.
Pl a '49-es pont egy "ordibáló" gép, már B. kenesénél lehet hallani, hogy jön, aztán 3 perc múlva feltűnik B.fűzfő-B. kenese között, egészen Alsóőrsig hallani-csodálatos!
A '77-es, meg mintha nem is Pielstickes lenne. Olyan lágy hangja van, mintha valami fémdarabok rezegnének a blokkban, az teljesen más.
Az a helyzet, hogy amíg a hangos modellek legalább az alábbi videóban hallható feelinget nem tudják visszaadni, addig én bizony nem használok ilyet. Ez persze az én egyéni véleményem és nyilván le lehet szólni a hangminőséget és egyebet, de de túl sokat láttam/hallottam a nagyvasutat ahhoz, hogy engem zavarjon a terhelés nélkül harákoló motor hangja. (és egyúttal emelem kalapom a digitools kollégái előtt, mert nyilván a lehetőségek adottak)
Nagy valószínűséggel mindenki venne egy első osztályút és két másodosztályút. Így lehet, hogy megvesznek 2 szettet, ami már 4 eladott vagon, ha egy szerelvényt szeretnének ebből.
Veszprém felé Szergejjel meg rezsóval biztos nem ment IC. A szombathelyi IC-k indulásuktól kezdve a 16-8-1 útvonalon közlekedtek. Terelések alkalmával előfordultak a 20-10-1 útirányon is.
A 20-ason menetrend szerinti IC csak az egerszegi volt/van, de az már a 20as villamosítása utáni időszak.
Ez jó hír. Bár engem alig befolyásol, viszonylag rugalmas vagyok ilyen kérdésekben. :-)
Persze remélem, a következő eresztésben csak 2. osztályú kocsik lesznek. Ellenkező esetben felpörög majd a Quabla és a többi, hogy a sok felesleges 10-67-esről eltüntessék a sárga csíkot, és új pályaszámot rakjanak rá. :-)
Jó tanács: ha valamiben nem vagy biztos, akkor abban ne adj tanácsot.
Nézelődj a személykocsis topikban egy kicsit. Biztos vagyok, hogy sok meglepetésben lesz részed, ha visszanézed a 2006 környéki hozzászólásokat/képeket.
De jobbak-e, mint a Digitools? Arrafelé megszakítanak mozdonyokat a hangdekóderesek kedvéért? Szerintem mindegy is, nekünk van Csörgőhöz való, rögtön kétféle, elérhető áron, megfelelő kürthangokkal - a kérdés csak annyi, hogy ezt hallgatjuk, vagy a mozdony saját zajait.
Egészen tavalyig a Budapest Keleti-Tatabánya-Győr-Csorna-Szombathely IC-k szombathelyi stokkját Csornától dízelvontatással vitték Vas megye székhelyéig. Igaz, az utóbbi években leginkább GYSEV-es Ludmillával, de előtte tényleg Csörgővel. Ellenben a MÁV-os kocsik jellemzően Bpm-Bpm-Apmz/Avmz-k voltak.
Fontos említeni még a Déli-Tapolca viszonylatú IC-ket, Székesfehérvártól dízelvontatással: a Batsányi és a Tihany. Ezeket M41-es húzta. Amikor utazgattam velük (2007 környékén), akkor sem ezekkel a 2. generációs kocsikkal - de persze ez ne tartson vissza senkit attól, hogy a két ACME-t kiegészítse egy étkezőkocsival (praktikusan egy WRm-mel), és úgy hozzon létre egy szép szerelvényt.
És még egy, ami biztosan dízelvontatásra is rászorult: a boldogult Balaton IC, Keleti-Székesfehérvár-Balatonszentgyörgy-Keszthely-Tapolca-Celldömölk-Szombathely (itt egyesítve a Pécsről érkező Corvinussal) -Sopron-Bécs útvonalon - ebből Keszthelytől Szombathelyig vontathatta dízelgép, az akkori menetrendi időpontok alapján. De ezek is nemzetközi kocsikkal jártak, a menetrendek szerint.
És persze akkor már Corvinus is, Szombathelytől egészen Pécsig. Tehát találni M41-IC párosítást, egészen kurta is vonatokkkal, legfeljebb annyi lesz a kompromisszum, hogy a 2G IC kocsikat inkább másra használták. De ez engem a legkevésbé sem zavar.
Bizony, de ne feledkezzünk meg az olyan egzotikus szerelvényekről sem, pl. amikben volt kék, menta, és piros halbi is, ünnepek környékén megspékelve néhány By-al is.
Nézd, én csak lógtam a vonatokon, nem fényképezkedtem, néztem a tájat, ettem a palacsintát a büfékocsiban, sötét este meg valami gagyi filmet néztem a Komfortkocsiban.
Múlnak az évek, halványulnak az emlékek, az egykori Sas Szem mára már csak Öreg Szem lett..
Veszprém felé is jártam, meg Győr felé Szombathelyre. Merre mentek a vonatok tovább, Győr-Szabadhegynek vagy Csornának? Hol húzta a M41 2139 Fuggi Csörgő eredetije az IC -t, mert erre viszont tisztán emlékszem..
Jegkoko: -Megkövetlek, úgy rakod össze, csoportosítod a szerelvényed ahogy neked a legjobban tettszik. De egy étkezőkocsit mindenképpen szerezz be hozzá...lámpionostól, utasostól, mindenestül....