Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73636

De, valószínüleg olcsóbb, kis hibával. A gyűrűk találkozásánál nehéz lezárni a nyílásokat, és szigetelni is kell. Nem véletlen, hogy nem csinálják. A kút az más, kívül-belül víz van.

Előzmény: Hangus (73631)
hantorish Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73635

Sziasztok,

 

Lábazatszigeteléssel kapcsolatban lenne kérdésem.

 

A járdaszintünk 12 cm-rel van alacsonyabban, mint a szerelőbeton felső szintje, ami után már a 30-as teherhordó falazat indul. A kérdésem, hogy az XPS lábazatszigetelést ehhez a járdaszinthez képest milyen mélységig és magasságig érdemes rakatni? A járdaszinthez képest a felbeton felső szintje + 28,5 cm-en van (két lépcsőfok).

 

 

 

 

Topacsenkó Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73634

Engem is foglalkoztat a dolog. Nálam a földbe ásott acéltartály eddig a befutó, pl: 5m3 250ezerért vadonatúj 6-os lemezből, festve. Örök élet.

Előzmény: Hangus (73631)
topikolos Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73633

A vízszigetelés az alap. Szokták is mondani, hogy azzal kell kezdeni. Ha valahol hiányzik vagy rossz, akkor ki kell javítani.

Ha a vízszigetelés rendben van, akkor kit érdekel, hogy az alatta lévő szerkezet mennyire páratelített, ha nem tud megfagyni, mert el van szigetelve a hidegtől?

Ott van az idézetben, hogy "elképzelhető". És valóban, van olyan eset.

Előzmény: Isti_1 (73618)
topikolos Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73632

Digium!

Küldtem e-mailt a múlt héten. Nem reagáltál már egy ideje. Lesz az üzletünkből valami, vagy keresgéljek tovább?

Előzmény: digium (73629)
Hangus Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73631

Gondolkodtam az esővízgyűtő kérdésen. Nemrégiben ugye a betonozott tartály kapcsán kiderült, hogy nagyon drága. Nekem most kútgyűrűből készített megoldást javasoltak. Ilyenből készített már valaki? Vajon az nem olcsóbb mint az egyéb tartályok?

Előzmény: halaloszto (73335)
j4ck Creative Commons License 2016.03.21 0 0 73630

Koszonom a valaszod.

 

Tudja vki nagyjabol, hogy 1 m2 Pth 30 nf-nek kb. mekkora lehet a falazohabarcs igenye? Az lb knauf mm3 at neztem de nem latom az adatlapjan...

 

 

Előzmény: Töck Jenő (73623)
digium Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73629

Amúgy ha tényleg nem akarod beépíteni, akkor egyszerűbb lenne a cserepezést/bádogozást megjavítani azokon a helyeken ahol látod, hogy beázik.

A födémre tegyél pallórácsot és közötte szigetelj. Erre mehet a betonyp vagy bármi fedés, ha akarsz rajta járni/pakolni. 20 centi feletti szigetelésben gondolkodj.

Előzmény: dollerakos (73627)
digium Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73628

Amennyiben soha sem lesz beépítve a tetőtered, akkor sima hálóerősítéses tetőfóliát is használhatsz, ha tervben van a beépítés akkor páraáteresztőt tegyél.

1. cserép le

2. vápa és egyéb útban lévő bádog le

3. cserépléc le

4. ha volt ellenléc (nem hiszem), akkor az is le

5. lentről felfelé haladva tetőfólia felrak

6. 5cmx5cm ellenléc a fólián átszögelve a szarufák tetejére párhuzamosan

7. cserépléc

8. bádog vissza

9. cserép vissza

 

http://www.terranteto.hu/szakembereknek/csomoponti-rajzok#sik

Előzmény: dollerakos (73627)
dollerakos Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73627

Üdvözletem!

Egy félig beépített tetőtér vízszigetelésével kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Egy barátom mondta, hogy érdemes a tetőt leszigetelni a cserepek alatt közvetlenül, hogy a víz ne áztassa a faszerkezetet, mert itt-ott úgy láttuk, mintha ázott lenne. Ezeket az anyagokat találtam, bevallom, fogalmam sincs, melyik lenne jó nekem és egyáltalán ilyen félékkel kellene-e megcsinálni:

http://pezocell.shopmania.biz/catalog/alatet-foliak-6692

http://www.tetoablakpiac.hu/termekek/271/tetofolia_3_retegu,_paraatereszto,_100_g_m2,_75_m2_tekercs_149_ft_nm2_.html

http://www.mestervagyok.hu/tetofolia-isofol-100-ezust-szinu-zsakvasznas-mersekelten-paraatereszto-75m2-15x50m-AT0003.html/hun/86/88/569/reszletes-leiras/

Ha jól sejtem, a cserepeket le kellene szedni, a fára a fóliát vízszintes irányban úgy rászerelni, hogy a lecsurgó víz ne tudjon aláfolyni (tehát kétoldalt alulról indulni) majd újra vissza a cserepeket. Külön tető-hőszigetelést nem a tetőszerkezet alá tennék, hanem úgy képzelem el, hogy a beépítetlen területre, ami a felső szintnek kb. a fele, a födémre teszek 10-15 cm vastag salakgyapot-táblákat és hogy valamennyire járni is lehessen rajta, teszek pallókat vagy cementlapokat (abból úgyis rengeteg lesz, ha a kertből felszedem..). A tetőt nem szeretném tovább beépíteni. A hőszigetelés célja csak az, hogy az alatta lévő lakószintről ne szökjön a hő. Jól gondolom, hogy valami ilyesmi lenne a legcélszerűbb megoldás?

Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73626

mi 1 centi vastag, a nemesvakolat?

Előzmény: Törölt nick (73620)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73625

Mitől lett volna vizes?a párától?

csak mert terasz alatt is kifoltosodott

 

Előzmény: Törölt nick (73620)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73624

Nem 50 fok hanem 5 fok alatti hőmérsékletnél nem számít bele a nap a kötésidőbe.

Előzmény: Töck Jenő (73623)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73623

Ha ránézésre meg lehet mondani, hogy csökkent a szilárdsága az nagy probléma. Az ok az, hogy minuszban megfagyhat a betonban a víz és mivel a jég térfogata nagyobb mint a vízé ezért feszegeti a betont. Amit eddig feszített (roncsolt) azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Azzal még lehet próbálkozni, hogy letakarni a betont, hogy tovább ne rongálja a fagy. Általában vízszintes szerkezetnél 2 hét után elég lehet a ritkított zsaluzat alátámasztással, de három hétnél (amibe nem számítanak bele azok a napok amikor 50 fok alatt volt a hőmérséklet, kivéve adalékkal) előbb nem ildomos terhelni födémet és gerendát. Monolit födémnél. Gerendás födémnél se szerencsés 3 hét előtt, de néhány nappal előbb lehet próbálkozni, ha megfelelően alá van támasztva a födém. De nem ajánlatos, kivéve kötésgyorsítóval készült betont. Ennél viszont nagyon kell vigyázni arra, hogy a beton ki ne száradjon, mert nagyon fölmelegedhet. A túl meleg beton nagyon kitágul, majd lehül a kötés végén és a lehülésből húzás keletkezik, ami csökkenti a szilárdságot. Lásd bauxitbeton.

Előzmény: j4ck (73617)
szucsinet Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73622

Sziaztok,

 

Tavalyra tervezett fából készült teraszfedésemet (osb+zsindely) tervezem erre az évre, ytong épületre:

 

Vízszintesen szerelnék föl egy 12x12es gerendát az ytong falra, és a terasz végén szintén egy ilyen gerendát tennék fel szelemennek (12es oszlopokra helyezve).

Így a szarufák hossza 4m-es lenne, ráadásul nem tudok egy erkély miatt elég magasról indulni, így 2.80-ról indítok és 2.10-re érkeznék (belmagasság).Ez kb 11fokos tető..

Szükséges a szarufák hossza miatt köztes alátámasztás?

Az ytong-ra szerelt gerendát alá kell még támasztani függőleges gerendákkal?

 

véleményeket köszönöm!!!

davidabc Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73621

Nem látszik jól, de nem az van hogy a kérdéses részeken egyszerűen ritkásabb a szemcse? Tipikusan kiálló dübel fejeknél szokott előjönni, pontszerűen. De mintha itt is az lenne hogy helyenként nincsenek szemcsék, csak a szín, és emiatt máshogy néz ki.

Előzmény: Törölt nick (73605)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73620

Nedves volt a fal. Nyugi, ez nehezen fog kiszáradni, az a gyantás nemesvakolat (ami ugyebár vízálló és legalább centi vastag) most jól lezárta. 

Előzmény: Törölt nick (73619)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73619

Érdekes.hála Istennek szép lassan tünnek el a foltok..,kb 25h után kezdenek halványúlni

 

Előzmény: Törölt nick (73604)
Isti_1 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73618

Az első gondolatom nekem is az volt, hogy tenni kell hőszigetelést a lábazatra, csak miután egy építési tanácsadással foglakozó oldalon az alábbi hozzá szólást olvastam, egy kicsit elbizonytalanodtam:

 

"A zsalukő felveszi a talajpárát, de a lezárás miatt már nem tudja a szél kiszárítani, így a nedvesség feldúsul a kövekben, továbbítva azt a belsőoldali földnek, falaknak.  Az épület szigetelésére a feldúsult nedvesség hatására nagyobb igénybevétel adódik , így elképzelhető, hogy a hőszigetelés előtti száraz falak fokozatosan nedvesednek, és megindul a penészesedés."

 

Biztos van ebben is van valami igazság, ezért nem tudom melyik a jó megoldás.

 

 

Előzmény: topikolos (73613)
j4ck Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73617

Koszonom a valaszt. Es honnan tudom, hogy csokkent-e a szilardsaga, illetve barmit lehet-e tenni igy utolag? Ahogy neztem a homerseklet grafikonokat kb este 10tol reggel 7ig volt 0 fok alatt, hajnalban -4 fok is volt, aztan gyorsan felmelegedett a levego most napkozben.

Egyebkent kb. mikortol lehetne a kiontott fodemet terhelni (teglat leszallittatni, rapakolni)? 

Előzmény: Töck Jenő (73610)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73616

nekem semmi gondom az enyémmel.

Előzmény: Kovalic 76 (73614)
pajaci Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73615
Előzmény: Kovalic 76 (73614)
Kovalic 76 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73614

Trombitafolyondarom van. Az valoban durva. Ugy terjed, mint semmi mas, es ha valahol megtapad, akkor leszedni szinte lehetetlen.

 

azon is gondolkodtam hogy 2 cm-es eps ra, majd levakolni. oszlopokat pedig vagott teglaval ....

Előzmény: Törölt nick (73498)
topikolos Creative Commons License 2016.03.20 0 1 73613

Persze hogy kell. Sokan azért vertük fel a járdát/teraszt, hogy szigetelhessünk ott is. Ne kövesd el azt a hiát, hogy nem teszel. A padló alatt jó, ha van szigetelés, de a fal és a lábazat közt nincs. Ha nem szigetelsz, a külső sarkok hidegek lesznek, jöhet a penész.

A terasz olyan, mint egy hűtőborda a háznak, ha hozzá van öntve. Ugye nem gondolkodtál azon, hogy az udvarra is teszel egy radiátort?

Előzmény: Isti_1 (73612)
Isti_1 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73612

Kültéri beton lépcső és a zsalukő lábazat közé kell-e tenni valamilyen szigetelést (víz és/vagy hőszigetelést)?

Illetve a ház lábazatára van-e értelme szigetelést tenni, abban az esetben, ha a padló víz és hőszigetelt?

 

Hangus Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73611

köszi 120+áfa?

 

Előzmény: KömKel (73587)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73610

Igen. Ha megfagyott, akkor a szilárdsága csökkent. Ha nem fagyott meg, akkor sem szokás az öt fok alatti napokat a kötésidőbe beszámítani. Kivéve ha le volt takarva mondjuk nádpallóval, vagy a betont a gyárban eleve hideg ellen vegyszerezve rendelték, vagy helyszíni keverésnél így keverték.

Előzmény: j4ck (73609)
j4ck Creative Commons License 2016.03.20 0 0 73609

Ma (azaz tegnap) delelott betonoztak nalunk fodemet erre most nezem, h -3 fok van kint... Tesz ez vajon vmi kart a betonban? Koszonom

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.19 0 0 73608

Az első gerendába üss szeget  2ocm ként, a másodikba told el 1o cm az elsőhöz képest, a harmadikba úgy, ahogy az elsőbe és így tovább. Vékony, asszem o.5-ös horganyzott drót kell, ne legyen acélos. 

Előzmény: hantorish (73607)
hantorish Creative Commons License 2016.03.19 0 0 73607

Sziasztok. 

 

Garázs fafödémét szeretném 30 cm-nyi üveggyapottal szigetelni, amely alá álmennyezet kerül "leengedve". Tehát az állmennyezet tartószerekezete a fafödém alatt 20 cm-rel lesz, tehát nem ennek kell megtartania a szigetelőanyagot. 

 

Kötözőhuzalt szeretnék a fafödém gerendái közé húzni, amik most 80 cm-es távolságban vannak egymástól. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen sűrűséggel kellene ezt a kötözőhuzalt raknom a 80 centiméterenként rakott gerendák alá, hogy megtartsa kényelmesen a 30 cm-es szigetelést?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!